Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
4 λεπτά πριν, 11osmikrosmhtsos είπε

Εν τω μεταξύ, μου αρέσει που μιλάτε για αξιοπιστία και στην ίδια πρόταση αναφέρετε υγρό ιμάντα, τρικύλινδρους κινητήρες και 6.000 άλογα.

Θες να σου πω το ένα και μοναδικό κριτήριο αξιοπιστίας;
Λέγεται ειδική ισχύς, και όσο μικρότερη είναι, τόσο πιο αξιόπιστος είναι ο κινητήρας. Κάποτε βγάζαμε 75 άλογα από 1.600 κυβικά, και στο 1.000.000 χιλιόμετρα το μόνο που χρειαζόταν ήταν μια αλλαγή στα μεταλλάκια του στροφάλου. Τώρα, βγάζεις 300 άλογα και στις 150.000 km ο κινητήρας έχει ήδη "κάνει τσιου"...

Συνδύασε το αυτό με τη δυνατότητα των εταιρειών για πολύ πιο εξελιγμένο FMEA modeling και προγράμματα προσομοίωσης γήρανσης, που τους επιτρέπουν να σχεδιάζουν εξαρτήματα με προδιαγεγραμμένη διάρκεια ζωής με τρομακτική ακρίβεια – και πίστεψέ με, αυτό λειτουργεί εις βάρος του καταναλωτή (δηλαδή εσένα).

Η μόδα πλέον είναι το efficient design: σχεδιάζουμε τα πάντα στο όριο, για να πετύχουμε την προδιαγεγραμμένη διάρκεια ζωής στο ελάχιστο δυνατό κόστος. Αυτό σημαίνει υποδιαστασιολόγηση, υποβάθμιση υλικών, ενώ παράλληλα διατηρείται ψηλά το perceived quality (η αίσθηση ποιότητας).

Παραδείγματα:

  • Παλαιότερα, για να φαίνεται premium η ταπετσαρία της πόρτας, έπρεπε να ντυθεί με δέρμα 2 mm και να έχει εξαιρετικά ανθεκτικά θερμοπλαστικά.

  • Πριν 15 χρόνια, μια πόρτα είχε 8-10 βίδες και 10 κοπίτσες. Σήμερα, 0 βίδες και 6-8 κοπίτσες.

  • Κάποτε, για να στερεώσεις την πρόσοψη αλουμινίου του ταμπλό, χρησιμοποιούσες 6 μηχανόβιδες και 4-5 μεταλλικά clips. Σήμερα, 4 πλαστικά clips και τέλος.

  • Τα διαρθρωτικά θερμοπλαστικά εξαρτήματα κατασκευάζονταν από πολυαμίδιο 66 (PA66). Τώρα; ABS.

  • Οι τραβέρσες του ταμπλό ήταν μονομπλόκ χυτό μαγνήσιο. Σήμερα; Ένα φτηνιάρικο σωληνωτό χωροδικτύωμα.

Και το πιο αστείο; Όλα αυτά τα έβρισκες κάποτε σε αυτοκίνητα προσιτά για τον μέσο αγοραστή (κάτω των 30.000€). Για βρες τα τώρα... και έλα να ξαναμιλήσουμε για αξιοπιστία.

Παλαιότερα το αυτοκίνητο εκτός από είδος πολυτελείας ήταν και μέσο μεταφοράς, δηλαδή ένας υπηρέτης του ανθρώπου, αρκεί να είχες το (αιθέρα) στο καπό..😂😂

  • Haha 1
  • Απαντ. 95
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
46 λεπτά πριν, andreas-d είπε

Παλαιότερα το αυτοκίνητο εκτός από είδος πολυτελείας ήταν και μέσο μεταφοράς, δηλαδή ένας υπηρέτης του ανθρώπου, αρκεί να είχες το (αιθέρα) στο καπό..😂😂

Ε δε μιλαω τοσο παλια

  • Like 1
  • Haha 1
Δημοσ.
23 λεπτά πριν, 11osmikrosmhtsos είπε

Ε δε μιλαω τοσο παλια

Δηλαδή δεν πρόλαβες ούτε το (λουκούμι η τσίχλα ) στις ψηλό διαρροές..

Τότε που δεν υπήρχαν οι οδικές βοήθειες..και κάθε πορπαγκαζ ήταν ένα κινητό μηχανουργείο..

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Επειδή είναι κουτσουρεμένοι τενεκέδες με ρόδες σε σχέση με το τι θα μπορούσαν να είναι.

Σύγχρονη απόπειρα καινοτομίας προσωπικά είδα στο Toyota BZ4X. 

Εδώ και δεκαετίες η αγορά αυτοκινήτων, είναι κολλημένη στα ίδια πρότυπα και κανόνες/ θεωρίες, καθώς η προσδοκίες μας, ως αγορά είναι πολύ χαμηλές. Πρέπει να τις ανεβάσουμε, ώστε και ο κατασκευαστής να προσπαθήσει ν' ανταπεξέλθει στην ζήτηση που εμείς διαμορφώνουμε.

Αναθεωρώντας τα πάντα, ίσως μπορούμε να δημιουργήσουμε στο μυαλό μας τις βάσεις, το τι θα πρεπε να μπορεί να κάνει ένα όχημα. Οποιοδήποτε όχημα του 2025+ αλλάζοντας μέχρι και τις ορολογίες του marketing.

Με βάση το κατά πόσο συμμορφώνονται με τις παρακάτω απαιτήσεις, προσπαθώ να κρίνω, το ''τι υπάρχει'' στην αγορά.

Παντός εδάφους/ Παντός καιρού. Όροι σχετικοί, διότι το έδαφος μπορεί να είναι και ανώμαλο που απαιτεί Τζίπ αλλά όχημα που, δεν έχει τις απαραίτητες δυνατότητες να κινηθεί σε άμμο/ χιόνι/ λάσπη/ βρεγμένο γρασίδι με λάσπη και δεν έχει επαρκή ''κρατήματα'' και φυσικά ''πρόσφυση'' στο έδαφος, ώστε να μπορεί ν' αξιοποιήσει και την ροπή για να κινηθεί αποτελεσματικά, δεν πληρεί τα κριτήρια. Είναι ένας τενεκές για την άσφαλτο που κινδυνεύει διαρκώς από βλάβες που αφορούν την ''αντοχή του'' στις εξωτερικές συνθήκες.

Αυτό εδώ, είναι ένα καλό ξεκίνημα πειραματισμού και καινοτομίας για την Toyota, στα πρότυπά μου και με νορμάλ αισθητική στο εξωτερικό του Design, χωρίς να το παρακάνει και σοβαρό εμφανισιακά. 

Αν δεν μπορεί να κάνει έστω αυτό, δεν κάνει για μένα.

Οπότε ψάχνομαι με μοντέλα που μπορούν ν' ανταπεξέλθουν σε αντίστοιχες καταστάσεις μέχρι και 10ετίας παλιά.

Το Crossover είναι καλό Concept αλλά θέλω να το συνδυάσω με Diesel και αυτόματο/ ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με όριο τα 1200 κυβικά(εδώ έκανα λάθος φαίνεται) και νορμάλ όγκου οχήματος, 4 εποχών λάστιχα, επαρκές ύψος από το έδαφος, τόσο όσο, επαρκή δύναμη και όσο πιο ξεκούραστο είναι εφικτό σε μεγάλες αποστάσεις. Δεν κυνηγάω τζιπ.

Το θέμα είναι ότι ακόμα και το Renault Captur να βάλω, που είναι εντυπωσιακό στις επιδόσεις του, το φοβάμαι.

Το Peugeοt 2008 μου δημιουργεί επίσης αντίστοιχα συναισθήματα. Μπαίνεις μέσα και φοβάσαι να το καταπονήσεις αν χρειαστεί. Φοβάσαι μην τα σπάσεις, ένα ζώρι, κάτι. Αυτό το ζώρι που δεν φοβάσαι σε παλαιότερα μοντέλα διότι ξέρεις τις αντοχές τους και την ανθεκτικότητα των εξαρτημάτων. Αυτό είναι πρόβλημα.

Κάπου εδώ άρχισα να κοιτάω μοντέλα του 2014/2015, εύρους τιμών μεταχειρισμένων, έως 12.000 αλλά θέλει πολύ ψάξιμο ακόμα. Η μόνη άλλη λύση, είναι να μείνω με το Vitara του 98 των 1100 κυβικών... Εμ δεν κάνει όμως, είναι μόνο για τα βουνά, αν είναι έτσι παίρνεις και Lada Niva. Αλλά αυτά είναι τζιπ και ακατάλληλα για την χρήση που τα θέλουμε.

Επεξ/σία από Mz2024
  • Confused 1
  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Α καλά... Είμαι τέρμα άσχετος με το πετρέλαιο, το μόνο που γνωρίζω είναι την συντήρησή του η οποία συμφέρει εδώ που τα λέμε αρκεί να μην βγάλει πρόβλημα. Εκεί κλαίς. Την πάθαμε με φορτηγό της δουλειάς έτσι. 3 χιλιαρο. Ευχαριστώ για την πληροφορία.

Δηλ. τα 1600κυβικά δεν τα γλιτώνω φαίνεται... Οπότε ίσως να μην γλιτώσω και το ''Τεκμήριο'' ανάθεμα τους φόρους. Υπέροχα τα νέα. Τώρα είναι ακόμα χειρότερα...

Επεξ/σία από Mz2024
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πάντως όπως έχω ξαναγράψει, την συγκεκριμένη περίοδο, οποίος δεν έχει άμεση ανάγκη από νέο όχημα καλύτερα να περιμένει. Με αυτά που κάνει ο Τραμπ και την γενικότερη ύφεση με τα ηλεκτρικά νομίζω πως σταδιακά θα προκύψουν πολλές ευκαιριες σε καινούργια αυτοκίνητα.

Επεξ/σία από bill999r
  • Like 6
Δημοσ.

αφου θελεις να αγορασεις γερμανικο γιατι σου αρεσουν παρε ενα γερμανικο . παρε εναν ασσο bmw.σχετικα καλοι βγηκαν οι νεοι,δεν εχουν βγαλει σοβαρα θεματα,νορμαλ..απο τα γερμανικα της κλασης του εχει το καλυτερο πατημα αν και μπροστοκινητο πλεον.το τιμονι ομως εχει μια διαφορα ακομα,μικρη αλλα ειναι εκει.

και το πουμα καλο ειναι για την χρηση σου.βασικα οτι παρεις να ξερεις οτι σε 5-6 χρονια θα το δωσεις για αλλο.αυτη ειναι η εκτιμωμενη διαρκεια ζωης χωρις προβληματα.τωρα βεβαια μετχ. θα παρεις οποτε παρε κατι που σου αρεσει απο γερμανικο να εισαι ικανοποιημενος μεσα σου και βλεπεις σε 6 χρονια.κανεις δεν ξερει που θα παει η αγορα.

σχεδιαση αυτοκινητων χαλια οτι και να δεις.

  • Like 3
Δημοσ.

Δες και το ΚΙΑ Xceed, σε αυτά τα λεφτά παίζει,αν το πάρεις μεταχειρισμένο όμως πρώτα να το δεί μηχανικός που εμπιστεύεσαι, και αυτό ισχύει για όλα τα μεταχειρισμένα ανεξαρτήτως μάρκας.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 ώρες πριν, mike15 είπε

αφου θελεις να αγορασεις γερμανικο γιατι σου αρεσουν παρε ενα γερμανικο . παρε εναν ασσο bmw.σχετικα καλοι βγηκαν οι νεοι,δεν εχουν βγαλει σοβαρα θεματα,νορμαλ..απο τα γερμανικα της κλασης του εχει το καλυτερο πατημα αν και μπροστοκινητο πλεον.το τιμονι ομως εχει μια διαφορα ακομα,μικρη αλλα ειναι εκει.

Ειναι αρκετα καλα και αρκετα premium, αλλα σχεδιαστικα το εχει ψιλοχασει η BMW.

8 ώρες πριν, mike15 είπε

και το πουμα καλο ειναι για την χρηση σου.βασικα οτι παρεις να ξερεις οτι σε 5-6 χρονια θα το δωσεις για αλλο.αυτη ειναι η εκτιμωμενη διαρκεια ζωης χωρις προβληματα.τωρα βεβαια μετχ. θα παρεις οποτε παρε κατι που σου αρεσει απο γερμανικο να εισαι ικανοποιημενος μεσα σου και βλεπεις σε 6 χρονια.κανεις δεν ξερει που θα παει η αγορα.

Για εμενα και φανταζομαι για τον TS ενα αμαξι ειναι μια μακροπροθεσμη επενδυση, δεν ειναι καταναλωτικο αγαθο, δεν ειναι κινητο που το αλλαζεις καθε 2 χρονια (καλα εγω το εχω το κινητο απο το 18 αλλα λεμε τωρα). Ενα αμαξι πρεπει να εχει απροβληματιστη διαρκεια ζωης τουλαχιστον μια 10ετια και το πιο σημαντικο: ΡΩΤΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΣΟΥ ΕΓΓΥΑΤΑΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΓΝΗΣΙΩΝ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ. Το στανταρτ στην ευρωπη ειναι 10 ετη, καποιες εταιριες ομως ΔΕΝ πανε πανω απο 7ετη, καποιες οπως η skoda πανε 15ετη. Αλλες οπως η BMW πανε μεχρι το απειρο και μαλιστα ξαναβαζουν ανταλλακτικα σε παραγωγη αν υπαρχει αναγκη και ζητηση. Οπως προειπα για εμενα ειναι απιστευτα σημαντικο ενα αμαξι να εχει 10 ετη χωρις προβληματα και τουλαχιστον αλλα 15 ετη με προσεκτικη συντηρηση, που προυποθετει ομως να μπορεις να βρεις να το φτιαξεις. Εγω ειμαι πεπεισμενος για ολα τα αμαξια στην οικογενια οτι οσο μπορω να βρισκω (ακομα και ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ακριβα) ανταλλακτικα μπορω να τα κραταω σε τελεια κατασταση ανεξαρτητως ηλικας, η ηλικια ειναι ενας αριθμος. Αν το αμαξι δεν εχει νευραλγικα σημεια με planned obsolescence τοτε μπορεις να εισαι σιγουρος πως την επενδυση σου θα την αξιοποιησεις στον μεγιστο βαθμο.

8 ώρες πριν, mike15 είπε

σχεδιαση αυτοκινητων χαλια οτι και να δεις.

Say that again, but slowly...

Επεξ/σία από 11osmikrosmhtsos
Δημοσ.
10 hours ago, cpc464 said:

Δες και το ΚΙΑ Xceed, σε αυτά τα λεφτά παίζει,αν το πάρεις μεταχειρισμένο όμως πρώτα να το δεί μηχανικός που εμπιστεύεσαι, και αυτό ισχύει για όλα τα μεταχειρισμένα ανεξαρτήτως μάρκας.

Εν τω μεταξύ, κοιτούσα κι εγώ το Xceed (σε καινούργιο) αλλά επειδή μόνο αυτόματο θα έπαιρνα, κάπως με φοβίζει το ξηρού τύπου DCT που έχει. Εκτός κι αν τη φήμη την έχει μόνο το DSG, που δεν νομίζω.

Δημοσ.
1 ώρα πριν, jimmy213 είπε

Εν τω μεταξύ, κοιτούσα κι εγώ το Xceed (σε καινούργιο) αλλά επειδή μόνο αυτόματο θα έπαιρνα, κάπως με φοβίζει το ξηρού τύπου DCT που έχει. Εκτός κι αν τη φήμη την έχει μόνο το DSG, που δεν νομίζω.

Για το DCT δεν εχω ακουσει κατι οταν το έψαχνα. Μεμονομένα περιστατικά ίσως υπάρχουν όπως συμβαίνει και με όλα τα κιβωτια. 

  • Like 1
Δημοσ.
17 hours ago, 11osmikrosmhtsos said:

Εν τω μεταξύ, μου αρέσει που μιλάτε για αξιοπιστία και στην ίδια πρόταση αναφέρετε υγρό ιμάντα, τρικύλινδρους κινητήρες και 6.000 άλογα.

Θες να σου πω το ένα και μοναδικό κριτήριο αξιοπιστίας;
Λέγεται ειδική ισχύς, και όσο μικρότερη είναι, τόσο πιο αξιόπιστος είναι ο κινητήρας. Κάποτε βγάζαμε 75 άλογα από 1.600 κυβικά, και στο 1.000.000 χιλιόμετρα το μόνο που χρειαζόταν ήταν μια αλλαγή στα μεταλλάκια του στροφάλου. Τώρα, βγάζεις 300 άλογα και στις 150.000 km ο κινητήρας έχει ήδη "κάνει τσιου"...

Συνδύασε το αυτό με τη δυνατότητα των εταιρειών για πολύ πιο εξελιγμένο FMEA modeling και προγράμματα προσομοίωσης γήρανσης, που τους επιτρέπουν να σχεδιάζουν εξαρτήματα με προδιαγεγραμμένη διάρκεια ζωής με τρομακτική ακρίβεια – και πίστεψέ με, αυτό λειτουργεί εις βάρος του καταναλωτή (δηλαδή εσένα).

Η μόδα πλέον είναι το efficient design: σχεδιάζουμε τα πάντα στο όριο, για να πετύχουμε την προδιαγεγραμμένη διάρκεια ζωής στο ελάχιστο δυνατό κόστος. Αυτό σημαίνει υποδιαστασιολόγηση, υποβάθμιση υλικών, ενώ παράλληλα διατηρείται ψηλά το perceived quality (η αίσθηση ποιότητας).

Παραδείγματα:

  • Παλαιότερα, για να φαίνεται premium η ταπετσαρία της πόρτας, έπρεπε να ντυθεί με δέρμα 2 mm και να έχει εξαιρετικά ανθεκτικά θερμοπλαστικά.

  • Πριν 15 χρόνια, μια πόρτα είχε 8-10 βίδες και 10 κόπιτσες. Σήμερα, 0 βίδες και 6-8 κόπιτσες.

  • Κάποτε, για να στερεώσεις την πρόσοψη αλουμινίου του ταμπλό, χρησιμοποιούσες 6 μηχανόβιδες και 4-5 μεταλλικά clips. Σήμερα, 4 πλαστικά clips και τέλος.

  • Τα δομικά θερμοπλαστικά εξαρτήματα κατασκευάζονταν από πολυαμίδιο 66 (PA66). Τώρα; ABS.

  • Οι τραβέρσες του ταμπλό ήταν μονομπλόκ χυτό μαγνήσιο. Σήμερα; Ένα φτηνιάρικο σωληνωτό χωροδικτύωμα.

Και το πιο αστείο; Όλα αυτά τα έβρισκες κάποτε σε αυτοκίνητα προσιτά για τον μέσο αγοραστή (κάτω των 30.000€). Για βρες τα τώρα... και έλα να ξαναμιλήσουμε για αξιοπιστία.

A, δηλαδή τα αυτοκίνητα άρχισαν να είναι καλύτερα, επειδή έγιναν πιο αποδοτικά φτιαγμένα και πιο επιστημονικά ΚΑΙ πιο οικολογικά. 

Δεν διαβάζω τίποτα αρνητικό σε αυτά που γράφεις.

  • Confused 1
  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 λεπτά πριν, MikhailBakurin είπε

A, δηλαδή τα αυτοκίνητα άρχισαν να είναι καλύτερα, επειδή έγιναν πιο αποδοτικά φτιαγμένα και πιο επιστημονικά ΚΑΙ πιο οικολογικά. 

Δεν διαβάζω τίποτα αρνητικό σε αυτά που γράφεις.

Για τη βιομηχανία, αυτές οι αλλαγές αποτελούν όφελος. Για εσένα, ως καταναλωτή, όχι. Τα οχήματα έγιναν πιο «οικολογικά», αν και όχι ουσιαστικά όσον αφορά την κατανάλωση (άρα και το κόστος για την τσέπη σου), ίσως μόνο σε επίπεδο εκπομπών ρύπων. Όμως, η αντιρρυπαντική τεχνολογία συνεπάγεται πρόσθετους πονοκεφάλους για τον ιδιοκτήτη.

Δεν είναι ότι πλέον κατασκευάζονται με μεγαλύτερη «επιστημονική» ακρίβεια—ό,τι κι αν σημαίνει αυτό—αλλά ότι η διαστασιολόγηση των εξαρτημάτων έχει γίνει υπερβολικά ακριβής, χωρίς όμως η εξοικονόμηση κόστους να μεταφέρεται στον καταναλωτή. Προτιμώ να πληρώσω Χ ευρώ και να αποκτήσω ένα υπερδιαστασιολογημένο προϊόν, παρά να δώσω 0,9Χ (ούτε καν δηλαδή πλέον πληρώνεις 1.25X) και να καταλήξω με κάτι σχεδιασμένο οριακά.

Όλα τα καινούργια αυτοκίνητα κάτω των 45.000 ευρώ είναι απογοητευτικά—και αυτό γίνεται ακόμα πιο εμφανές όταν αρχίσεις να εξετάζεις τι πραγματικά κρύβεται κάτω από τον μανδύα της φαινομενικής ποιότητας.

Να τι κρύβεται πισω απο την φαινομενική ποιότητα των συγχρονων και των παλαιων. Διάλεξε εσυ αν αγοράζεις καλύτερο προϊόν...

Στιγμιότυπο οθόνης (223).png

Στιγμιότυπο οθόνης (224).png

Επεξ/σία από 11osmikrosmhtsos
  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...