Axlmon Δημοσ. 7 Απριλίου Δημοσ. 7 Απριλίου Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να απλοποιήσει τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR), με στόχο τη διευκόλυνση της συμμόρφωσης των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα των μικρομεσαίων. Όπως αναφέρει το Politico, μια πρόταση για την απλοποίηση του GDPR αναμένεται τις "επόμενες εβδομάδες", όπως επιβεβαίωσε ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, Michael McGrath. Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) θεωρείται ένα από τα πιο περίπλοκα νομοθετήματα της Ευρώπης από τον τεχνολογικό τομέα και από επιχειρήσεις κάθε κλάδου, λόγω των απαιτήσεων για τη διαχείριση δεδομένων και την εξυπηρέτηση των δικαιωμάτων των υποκειμένων των δεδομένων. Η εισαγωγή του το 2018 προκάλεσε καταιγισμό μηνυμάτων από εταιρείες που ζητούσαν τη συγκατάθεση των ανθρώπων για τη χρήση των δεδομένων τους. "Υπάρχουν πολλά καλά στοιχεία σχετικά με τον GDPR, και η προστασία της ιδιωτικής ζωής είναι απολύτως απαραίτητη. Αλλά δεν χρειάζεται να ρυθμίζουμε με ανόητο τρόπο. Πρέπει να διευκολύνουμε τις επιχειρήσεις και τις εταιρείες να συμμορφώνονται", δήλωσε η Δανή Υπουργός Ψηφιακών Θεμάτων Caroline Stage Olsen στους δημοσιογράφους την περασμένη εβδομάδα. Η κριτική για τον GDPR αντηχεί τις απόψεις του πρώην Ιταλού Πρωθυπουργού Mario Draghi, ο οποίος δημοσίευσε μια σημαντική οικονομική έκθεση τον περασμένο Σεπτέμβριο, προειδοποιώντας ότι οι περίπλοκοι νόμοι της Ευρώπης εμποδίζουν την οικονομία της να φτάσει τις ΗΠΑ και την Κίνα. "Η ρυθμιστική στάση της ΕΕ προς τις τεχνολογικές εταιρείες παρεμποδίζει την καινοτομία", έγραψε ο Draghi, ξεχωρίζοντας τον Νόμο για την Τεχνητή Νοημοσύνη και τον GDPR. Για τις μικρές και με περιορισμένους πόρους επιχειρήσεις, ο όγκος των εγγράφων που απαιτεί ο GDPR αποτελεί διαχρονικό πρόβλημα. Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, Michael McGrath, δήλωσε ότι το βασικό συμπέρασμα από μια ανασκόπηση του GDPR το περασμένο καλοκαίρι "είναι η ανάγκη για μεγαλύτερη υποστήριξη των επιχειρήσεων, ειδικά των ΜΜΕ, στις προσπάθειες συμμόρφωσής τους". Η Επιτροπή είχε αρχικά προγραμματίσει να συμφωνήσει σε ένα λεγόμενο πακέτο απλοποίησης για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στις 16 Απριλίου, σύμφωνα με το ημερολόγιο της Επιτροπής, αλλά η ημερομηνία αυτή έχει μετατεθεί για τις 21 Μαΐου. Ένας αξιωματούχος της Επιτροπής ανέφερε στο POLITICO ότι η ημερομηνία είναι "μόνο ενδεικτική" και ότι δεν έχει αποφασιστεί εάν ο GDPR θα συμπεριληφθεί στο πακέτο, αλλά ότι η πρόταση για την απλοποίηση των κανόνων προστασίας της ιδιωτικής ζωής θα παραδοθεί "μέχρι τον Ιούνιο". Σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις της Επιτροπής, το σχέδιο απλοποίησης θα επικεντρωθεί στις απαιτήσεις αναφοράς για οργανισμούς με λιγότερα από 500 άτομα, αλλά δεν θα αγγίξει τον "υποκείμενο βασικό στόχο του καθεστώτος GDPR". Οι προσαρμογές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν περιορισμό των απαιτήσεων τήρησης αρχείων δραστηριοτήτων επεξεργασίας δεδομένων ή μεταρρύθμιση του τρόπου με τον οποίο οι επιχειρήσεις παρέχουν δηλώσεις επιπτώσεων προστασίας δεδομένων - δύο κανόνες που θεωρούνται υπερβολικά επαχθείς για τις μικρότερες εταιρείες. Ωστόσο, υπάρχουν φόβοι ότι η αναθεώρηση του νόμου θα μπορούσε να πυροδοτήσει έναν πόλεμο άσκησης πίεσης μεταξύ των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών και των υπερασπιστών της ιδιωτικότητας. Η Itxaso Domínguez de Olazábal, σύμβουλος πολιτικής στην ομάδα ψηφιακών δικαιωμάτων EDRi, προειδοποιεί: "Η επαναδιαπραγμάτευση του GDPR για απλοποίηση είναι επικίνδυνη, ανεξάρτητα από το πόσο καλές προθέσεις και στοχευμένη μπορεί να φαίνεται η πρόταση". Σύμφωνα με τον Αυστριακό ακτιβιστή για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, Max Schrems, ο GDPR παραμένει ένας "τεράστιος στόχος" για τους λομπίστες, αλλά οι βασικοί κανόνες του δεν μπορούν εύκολα να καταργηθούν, καθώς η προστασία των προσωπικών δεδομένων κατοχυρώνεται στον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ ως αναφαίρετη ελευθερία. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
MikeGR7 Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου Ποιο αυστηρό πρέπει να τον κανουνε και οχι πιο "απλο"... 3 3 1
Dimitris_1981 Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου (επεξεργασμένο) Αναφορά σε κείμενο Σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις της Επιτροπής, το σχέδιο απλοποίησης θα επικεντρωθεί στις απαιτήσεις αναφοράς για οργανισμούς με λιγότερα από 500 άτομα, αλλά δεν θα αγγίξει τον "υποκείμενο βασικό στόχο του καθεστώτος GDPR". Και ποιος εμποδίζει την Χ εταιρία να φτιάξει μια εταιρία που θα συλλέγει τα δεδομένα μας; Οι εργαζόμενοι σαν κριτήριο μοιάζει χαζό. Θα υπάρχουν όρια στο ποια δεδομένα και για πόσα πρόσωπα θα μπορεί να αντλεί και να διατηρεί δεδομένα; Θα μπουν δικλίδες που θα εμποδίζουν την μεταπώληση δεδομένων ως ποινικό αδίκημα με φυλάκιση και τεράστια πρόστιμα για τους εμπλεκόμενους; Επεξ/σία 8 Απριλίου από Dimitris_1981 3
nick_souvlaki Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου Το GDPR είναι αναγκαίο για την προστασία του καταναλωτή, αλλά χωρίς να γίνεται αποτρεπτικός παράγοντας η υλοποίηση του για να λειτουργήσει ή να στηθεί μία επιχείρηση. Οι μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν και πρέπει να το εφαρμόζουν αυστηρά, λόγω του όγκου και της λεπτομέρειας των πληροφοριών που έχουν, και γιατί έχουν και την οικονομική δυνατότητα και τη τεχνογνωσία να το εφαρμόσουν. Και πάλι όμως να μην πάμε σε ακραία φαινόμενα. Αλλά για τις μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις, που δεν έχουν τις προηγούμενες δυνατότητες, δεν μπορείς να αναγκάζεις τα ίδια. Πρέπει να απλοποιηθεί εκεί. 2 1
nikosgalis Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου Κάποιος να τους μιλήσει και για τα cookie banners/popups 3 5
hyperspaced Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου To GDPR είναι αναγκαίο, αλλά για μια ακόμα φορά η ΕΕ τα έχει κάνει σαλάτα με τόση γραφειοκρατική διαδικασία. 1
iml Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου Και μόνο που υπάρχει <Reject all> κουμπί πια, εκεί που έπρεπε να κάνεις opt-out ένα ένα με ποιον μοιράζεται μια ιστοσελίδα τα δεδομένα σου ο GDPR αξίζει. 1
kinitos Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου 19 minutes ago, iml said: Και μόνο που υπάρχει <Reject all> κουμπί πια, εκεί που έπρεπε να κάνεις opt-out ένα ένα με ποιον μοιράζεται μια ιστοσελίδα τα δεδομένα σου ο GDPR αξίζει. Αλλά κάθε φορά που μπαίνεις στην ίδια σελίδα σε ρωτάει ξανα και ξανά. Απορώ αν πατήσεις ναι σε ξαναρωτάει η σε ρωτάει σε κάθε οχι μεχρι να πεις ναι ? 1
iml Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου (επεξεργασμένο) 9 ώρες πριν, kinitos είπε Αλλά κάθε φορά που μπαίνεις στην ίδια σελίδα σε ρωτάει ξανα και ξανά. Απορώ αν πατήσεις ναι σε ξαναρωτάει η σε ρωτάει σε κάθε οχι μεχρι να πεις ναι ? Αν δεις τη διάρκεια που έχουν πχ τα cookie που σου φορτώνουν (από single session μέχρι πολλά πολλά χρόνια) θα μαντέψεις σε ποια περίπτωση δεν σε ξαναρωτάει. 😉 Επεξ/σία 9 Απριλίου από iml 1
Abudi Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου Αν μαζί με απλοποίηση έρθει και αυστηροποίηση του πλαισίου, θα είναι πολύ ευχάριστο νέο. Να είναι όλα opt-in κι όχι opt-out πχ
GamingMaster424 Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου Την ίδια ώρα που σε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και όχι μόνο, προσωπικά δεδομένα εκατομμύρια χρηστών αποθηκεύονται "χύμα στο κύμα", χωρίς καμία κρυπτογράφηση και έχει πρόσβαση σε αυτά που λέει ο λόγος μέχρι και η καθαρίστρια. Ονόματα δεν λέμε, οικογένειες δεν θίγουμε προφανώς. Το ίδιο και για μικρές επιχειρήσεις που εδώ και χρόνια ούτε καν cookie banner έχουν βάλει, ή έχουν βάλει αλλά είναι εντελώς διακοσμητικό μιας και ό,τι και να επιλέξεις, αυτό κρατάει κανονικά τα cookies. Α, να μην ξεχάσω και το σκηνικό με μεγάλη εταιρεία εδώ στην Ελλάδα (εμπόριο χονδρικής/λιανικής) που κατά την αγορά μου μου είχαν ζητήσει να συμπληρώσω μια GDPR φόρμα όπου επέλεξα να ΜΗΝ χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα μου για marketing σκοπούς, η υπάλληλος μου είπε πως δεν μπορώ να το αρνηθώ, της είπα γελώντας πως προφανώς και μπορώ, γι' αυτό μου έδωσε να τη συμπληρώσω (ήταν κουτάκι με ναι/όχι) και παρ' όλα αυτά άρχισα να λαμβάνω marketing newsletters. Live your myth in Greece.
dbrillis Δημοσ. 8 Απριλίου Δημοσ. 8 Απριλίου 2 ώρες πριν, GamingMaster424 είπε Την ίδια ώρα που σε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας και όχι μόνο, προσωπικά δεδομένα εκατομμύρια χρηστών αποθηκεύονται "χύμα στο κύμα", χωρίς καμία κρυπτογράφηση και έχει πρόσβαση σε αυτά που λέει ο λόγος μέχρι και η καθαρίστρια. Ονόματα δεν λέμε, οικογένειες δεν θίγουμε προφανώς. Το ίδιο και για μικρές επιχειρήσεις που εδώ και χρόνια ούτε καν cookie banner έχουν βάλει, ή έχουν βάλει αλλά είναι εντελώς διακοσμητικό μιας και ό,τι και να επιλέξεις, αυτό κρατάει κανονικά τα cookies. Α, να μην ξεχάσω και το σκηνικό με μεγάλη εταιρεία εδώ στην Ελλάδα (εμπόριο χονδρικής/λιανικής) που κατά την αγορά μου μου είχαν ζητήσει να συμπληρώσω μια GDPR φόρμα όπου επέλεξα να ΜΗΝ χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα μου για marketing σκοπούς, η υπάλληλος μου είπε πως δεν μπορώ να το αρνηθώ, της είπα γελώντας πως προφανώς και μπορώ, γι' αυτό μου έδωσε να τη συμπληρώσω (ήταν κουτάκι με ναι/όχι) και παρ' όλα αυτά άρχισα να λαμβάνω marketing newsletters. Live your myth in Greece. Πιστευεις οτι στο εξωτερικο ειναι καλυτερα; Πιστευεις οτι το GDPR τηρειται παντου αλλα οχι στην Ελλαδα;
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα