Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
1 ώρα πριν, orgixmh είπε

Ακόμα και αν υπάρξει opt-out, έχει μικρόφωνο, σύνδεση στο Internet και ένα λειτουργικό που για την ασφάλεια του υπεύθυνη είναι μία εταιρία που κατασκευάζει τηλεοράσεις. Αυτό είναι ο ορισμός του trojan horse! 

Η πώληση τέτοιον συσκευών (και όχι μόνο η χρήση) θα πρέπει να έρχεται πακέτο με έγγραφη συγκατάθεση του χρήστη (κατά την πώληση και όχι με ένα acccept στην τηλεόραση), πλήρη ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργείας και υποχρέωση από την εταιρία για αντίστοιχο μοντέλο χωρίς τα spyware. Έτσι ο χρήστης θα ξέρει ότι η τηλεόραση κοστίζει πχ 1000ευρώ αλλά μπορεί να  την αγοράσει φθηνότερα (πχ 600) πουλώντας τα προσωπικά του δεδομένα. 

Υπάρχουν, λέγονται commercial displays. Δεν είναι smart, αλλά έχουν και άλλες διαφορές. Συνήθως είναι πιο φωτεινά και είναι φτιαγμένα για να κρατούν περισσότερο. Σε OLED βέβαια η διαφορά δεν είναι 400€, αλλά 2400€. Τα προσωπικά δεδομένα είναι πιο ακριβά από όσο τα κοστολόγησες. Εάν δεν εκμεταλλεύονταν τον καταναλωτή, δε θα βλέπαμε τηλεόραση της προκοπής κάτω από 1500€.

 

  • Confused 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, orgixmh είπε

Ακόμα και αν υπάρξει opt-out, έχει μικρόφωνο, σύνδεση στο Internet και ένα λειτουργικό που για την ασφάλεια του υπεύθυνη είναι μία εταιρία που κατασκευάζει τηλεοράσεις. Αυτό είναι ο ορισμός του trojan horse! 

Η πώληση τέτοιον συσκευών (και όχι μόνο η χρήση) θα πρέπει να έρχεται πακέτο με έγγραφη συγκατάθεση του χρήστη (κατά την πώληση και όχι με ένα acccept στην τηλεόραση), πλήρη ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργείας και υποχρέωση από την εταιρία για αντίστοιχο μοντέλο χωρίς τα spyware. Έτσι ο χρήστης θα ξέρει ότι η τηλεόραση κοστίζει πχ 1000ευρώ αλλά μπορεί να  την αγοράσει φθηνότερα (πχ 600) πουλώντας τα προσωπικά του δεδομένα. 

Συμφωνώ απόλυτα, ειδικά με αυτό που λες περί πώλησης και όχι μόνο χρήσης. Γιατί όταν το “spyware” είναι ενσωματωμένο στο προϊόν από το εργοστάσιο, τότε η παρακολούθηση δεν είναι ένα opt-in. Είναι το default.

Και κάπου εδώ ξεφεύγουμε από το “πάτησα accept” και μπαίνουμε στο “δεν είχες ποτέ πραγματική επιλογή”.

Αν κάποιος θέλει να πουλήσει τηλεόραση που λειτουργεί ως data-harvesting πλατφόρμα, οφείλει να το δηλώνει ξεκάθαρα πριν την αγορά και να προσφέρει αντίστοιχη καθαρή εναλλακτική. Αντί να ρίχνουν την τιμή με κουπόνια ή cashback, ας είναι ειλικρινείς: "Αυτή κάνει 1000€, αλλά μπορείς να την πάρεις 600€ αν δε σε πειράζει να σε χαρτογραφούμε ψυχολογικά".

Γιατί αλλιώς, αυτό που περιγράφεις είναι ακριβώς η σωστή λέξη: trojan horse. Και όχι για τους “χάκερς”. Για την ίδια την εταιρεία που την κατασκεύασε.

1 ώρα πριν, billdanos είπε

Είναι εντυπωσιακό πάντως πως μπορείτε πανεύκολα να σκίσετε τα ρούχα σας από την αγανάκτηση, παρά να διαβάσετε για λίγο τους όρους της LG και τις οδηγίες σχετικά με το τι μπορείτε να απενεργοποιήσετε… Αν αφιερώνατε λίγο χρόνο θα βλέπατε πως το liveplus απενεργοποιείται μια χαρά, χωρίς να επηρεάζονται οι άλλες smart λειτουργίες της τηλεόρασης (και προφανώς και η σύνδεση της στο δίκτυο). Όπως επίσης θα βλέπατε πως με ένα κλικ απενεργοποιείτε τους trackers σχετικά με το περιεχόμενο των διαφημίσεων, όπως και το ότι μπορείτε να κάνετε reset οποιαδήποτε στιγμή το ad id σας ώστε να μην κρατάει πληροφορίες για τις συνήθειες σας. 
 

Αν η απάντηση σε όλα αυτά είναι το «ναι καλά και πού ξέρω πως αν τα κλείσω αυτό δεν θα συνεχίσει να τα συγκεντρώνει», τότε να πάτε να πάρετε …κινέζικα rooted players που είναι …ασφαλέστατα! Μουαχαχαχχαχα 😛 

Το θέμα δεν είναι αν κάποιος tech-savvy χρήστης μπορεί να ψάξει στις ρυθμίσεις και να απενεργοποιήσει το ένα ή το άλλο. Το θέμα είναι πως το προϊόν έρχεται από προεπιλογή ενεργό σε λειτουργίες που βασίζονται στη συλλογή και ανάλυση προσωπικών δεδομένων, χωρίς σαφή ενημέρωση πριν την αγορά, και χωρίς ουσιαστικό έλεγχο από πλευράς του χρήστη για το αν όντως η απενεργοποίηση λειτουργεί όπως δηλώνεται.

Το “διάβασε τους όρους” δεν είναι επιχείρημα όταν μιλάμε για μοντέλο πώλησης που στηρίζεται σε σιωπηρό profiling. Αντίθετα, ενισχύει το πρόβλημα: ότι έχεις μια συσκευή που κάνει σοβαρή επεξεργασία δεδομένων, και ο μόνος τρόπος να προστατευτείς είναι να διαβάζεις ToS και να ξέρεις πού κρύβεται τι.

Και ναι, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να ξέρεις τι όντως συλλέγεται και πότε, πέρα από το “υποσχόμαστε ότι δεν το κάνουμε”. Αν αυτό σου αρκεί, καλώς. Σε άλλους δεν αρκεί.

Και για να το κλείσω: όταν η “ασφάλεια” και ο σεβασμός στα δεδομένα εξαρτώνται από το πόσο ορεξάτος ή ενημερωμένος είναι ο χρήστης να ψάξει 10 hidden μενού, τότε το πρόβλημα δεν είναι ο χρήστης. Είναι ο σχεδιασμός.

Επεξ/σία από Tlykog
  • Like 8
  • Thanks 4
  • Super Moderators
Δημοσ.
28 λεπτά πριν, Tlykog είπε

Συμφωνώ απόλυτα, ειδικά με αυτό που λες περί πώλησης και όχι μόνο χρήσης. Γιατί όταν το “spyware” είναι ενσωματωμένο στο προϊόν από το εργοστάσιο, τότε η παρακολούθηση δεν είναι ένα opt-in. Είναι το default.

Και κάπου εδώ ξεφεύγουμε από το “πάτησα accept” και μπαίνουμε στο “δεν είχες ποτέ πραγματική επιλογή”.

Αν κάποιος θέλει να πουλήσει τηλεόραση που λειτουργεί ως data-harvesting πλατφόρμα, οφείλει να το δηλώνει ξεκάθαρα πριν την αγορά και να προσφέρει αντίστοιχη καθαρή εναλλακτική. Αντί να ρίχνουν την τιμή με κουπόνια ή cashback, ας είναι ειλικρινείς: "Αυτή κάνει 1000€, αλλά μπορείς να την πάρεις 600€ αν δε σε πειράζει να σε χαρτογραφούμε ψυχολογικά".

Γιατί αλλιώς, αυτό που περιγράφεις είναι ακριβώς η σωστή λέξη: trojan horse. Και όχι για τους “χάκερς”. Για την ίδια την εταιρεία που την κατασκεύασε.

Το θέμα δεν είναι αν κάποιος tech-savvy χρήστης μπορεί να ψάξει στις ρυθμίσεις και να απενεργοποιήσει το ένα ή το άλλο. Το θέμα είναι πως το προϊόν έρχεται από προεπιλογή ενεργό σε λειτουργίες που βασίζονται στη συλλογή και ανάλυση προσωπικών δεδομένων, χωρίς σαφή ενημέρωση πριν την αγορά, και χωρίς ουσιαστικό έλεγχο από πλευράς του χρήστη για το αν όντως η απενεργοποίηση λειτουργεί όπως δηλώνεται.

Το “διάβασε τους όρους” δεν είναι επιχείρημα όταν μιλάμε για μοντέλο πώλησης που στηρίζεται σε σιωπηρό profiling. Αντίθετα, ενισχύει το πρόβλημα: ότι έχεις μια συσκευή που κάνει σοβαρή επεξεργασία δεδομένων, και ο μόνος τρόπος να προστατευτείς είναι να διαβάζεις ToS και να ξέρεις πού κρύβεται τι.

Και ναι, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να ξέρεις τι όντως συλλέγεται και πότε, πέρα από το “υποσχόμαστε ότι δεν το κάνουμε”. Αν αυτό σου αρκεί, καλώς. Σε άλλους δεν αρκεί.

Και για να το κλείσω: όταν η “ασφάλεια” και ο σεβασμός στα δεδομένα εξαρτώνται από το πόσο ορεξάτος ή ενημερωμένος είναι ο χρήστης να ψάξει 10 hidden μενού, τότε το πρόβλημα δεν είναι ο χρήστης. Είναι ο σχεδιασμός.

Όχι δεν έρχεται by default έτσι με τα πάντα ανοιχτά. Την πρώτη φορά που ξεκινάς την τηλεόραση ή περνάς το σχετικό firmware update, σε ενημερώνει βήμα βήμα για τις αλλαγές, επιλέγεις τι θες να έχεις ενεργό και στο τελευταίο βήμα ή τηλεόραση κάνει επανεκκίνηση για να εφαρμοστούν οι αλλαγές. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 λεπτά πριν, billdanos είπε

Όχι δεν έρχεται by default έτσι με τα πάντα ανοιχτά. Την πρώτη φορά που ξεκινάς την τηλεόραση ή περνάς το σχετικό firmware update, σε ενημερώνει βήμα βήμα για τις αλλαγές, επιλέγεις τι θες να έχεις ενεργό και στο τελευταίο βήμα ή τηλεόραση κάνει επανεκκίνηση για να εφαρμοστούν οι αλλαγές. 

Το ζήτημα δεν είναι αν σε “ενημερώνει” με έναν wizard και checkbox στην αρχή. Το ζήτημα είναι ποια είναι η ουσία αυτής της ενημέρωσης, πόσο κατανοητή είναι και αν η επιλογή σου έχει πραγματικό βάρος ή απλώς “ξεκλειδώνει” λιγότερη στόχευση αντί για καθολική απενεργοποίηση.

Όταν μια εταιρεία στήνει πλατφόρμα που χαρτογραφεί συναισθηματικά τον χρήστη, δημιουργεί ψυχολογικά προφίλ και τα αξιοποιεί για διαφημιστική στόχευση, τότε η συναίνεση δεν μπορεί να περιορίζεται σε μια οθόνη τύπου “θες προσωποποιημένες διαφημίσεις;” στο πρώτο boot.

Και σόρι, αλλά η “ενημέρωση” κατά το firmware update δεν είναι ούτε διαφάνεια ούτε πρόληψη. Είναι τετελεσμένο γεγονός που απλώς ζητά την αποδοχή σου εκ των υστέρων.

Το σωστό είναι να το ξέρεις πριν αγοράσεις τη συσκευή. Όχι την πρώτη φορά που την ανοίγεις, όταν το μόνο που θες είναι να δεις τηλεόραση και σου πετάει 10 βήματα με γενικόλογες επιλογές.

Αν όλο αυτό το θεωρούμε πλέον “κανονικότητα”, τότε το πρόβλημα δεν είναι μόνο τεχνικό. Είναι ότι αρχίζουμε να δεχόμαστε ως λογικό το να παρακολουθούμαστε... αρκεί να υπάρχει opt-out, να το καταλάβουμε εγκαίρως, να το θυμηθούμε και να το ψάξουμε μόνοι μας.

Για τον Θεό δηλαδή. Τηλεόραση αγοράζουμε. Όχι ψηφιακό αναλυτή προσωπικότητας.

Επεξ/σία από Tlykog
  • Like 9
Δημοσ.
6 hours ago, sakis han said:

Δηλαδη πληρωσα για smart τηλεοραση και θα αγορασω tv box? Απορω πως η EU που μας αγαπαει τοσο πολυ επιτρεπει τετοιες πρακτικες!

Εγώ ακόμη με CRT τηλεόραση είμαι, ούτε σμαρτ ξε-σμαρτ και θινκιου-ανδροιδ-ο-βλακείες ούτε αμπντεϊ κάθε τρείς και λίγο. Όλα καλά, βάζω και το SNES και παίζει κανονικά το duck hunt 😁

6 hours ago, feelihipo said:

Βασικά χρειάζονται αρκετά για upscaling κλπ

scaler αγοράζεις ξεχωριστά, αλλά κοστίζει 2-3 φορές την τιμή της τηλεόρασης (ο καλός ποιοτικός scaler, όχι του τέμου-πανηγιριών)

Δημοσ.
21 λεπτά πριν, Pokemon640 είπε

Εγώ ακόμη με CRT τηλεόραση είμαι, ούτε σμαρτ ξε-σμαρτ και θινκιου-ανδροιδ-ο-βλακείες ούτε αμπντεϊ κάθε τρείς και λίγο. Όλα καλά, βάζω και το SNES και παίζει κανονικά το duck hunt 😁

scaler αγοράζεις ξεχωριστά, αλλά κοστίζει 2-3 φορές την τιμή της τηλεόρασης (ο καλός ποιοτικός scaler, όχι του τέμου-πανηγιριών)

Εννοώ upscaling 1080p κλπ που ειδικά αυτές οι νέες γενιές κάνουν αρκετά καλά

Δημοσ.
8 ώρες πριν, tolstoy είπε

Μυρωδιές πότε θα βάλουν για να μπορούμε να βλέπουμε συνταγές σαν άνθρωποι; 

Μην το κοροϊδεύεις.

Πριν χρόνια που προσπαθούσαν να μας σερβίρουν το 3d, είχαν πει ότι το επόμενο βήμα είναι το 4d.

Ότι δηλαδή η τέταρτη διάσταση θα είναι η οσμή.

Θα είχαν οι συσκευές μία σειρά από κάψουλες με διάφορες μυρωδιές καί ανάλογα με το θέμα θα απελευθέρωναν την κατάλληλη μυρωδιά. 

Ευτυχώς αυτή η παπάτζα δεν κυκλοφόρησε ποτέ (αν φυσικά υπήρχε τέτοια προοπτική)

  • Like 1
Δημοσ.

Δηλαδή για να καταλάβουμε. Πρώτα αποκαλύπτεται ότι οι έξυπνες τηλεοράσεις μας παρακολουθούν και τώρα διαρρέουν ότι ήδη οι διαφημίσεις είναι στοχευμένες. Όλα για το κέρδος λοιπόν;

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

webOS με ενσωματωμένες διαφημίζεις για να βγάζουν ακόμα μεγαλύτερο κέρδος από το scrap λειτουργικό των τηλεοράσεων τους... Πόσο πιο απαράδεκτη να γίνει αυτή η εταιρία... Και φυσικά, όταν η τηλεόραση δε θα λειτουργεί σωστά (δηλαδή μετά το πέρας υποστήριξης),  η διαχείριση που κάνει το webOS (στο αστείο hardware που διαθέτουν) θα φροντίζει ώστε οι ελάχιστοι διαθέσιμοι πόροι να είναι στη διάθεση του κώδικα που τρέχει τις προσωποποιημένες διαφημίσεις παρά να εξασφαλίσουν ένα ελάχιστο επίπεδο λειτουργικότητας των εφαρμογών (και σεβασμού στον πελάτη που ζητά το αυτονόητο).... Μόνοι τους διώχνουν όσους τους προτίμησαν... Κρίμα στα χρήματα που τους έδωσα μέχρι τώρα για σειρές (wanna be premium) οι οποίες βγήκαν ελαττωματικές & με ποιότητα κατασκευής που δε θα έπρεπε καν να περνάει τα quality checks... Μόνο το magic remote αγάπησα αλλά γρήγορα συνήθισα το simplified google tv remote της SONY το οποίο χειρίζομαι με κλειστά μάτια... Ειλικρινά δεν μου λείπει ο κέρσορας και έχω όσα χρειάζομαι με πολύ απλό & ξεκάθαρα navigation στο GoogleTV UI....

Επεξ/σία από ramarg
  • Super Moderators
Δημοσ.
5 ώρες πριν, ramarg είπε

webOS με ενσωματωμένες διαφημίζεις για να βγάζουν ακόμα μεγαλύτερο κέρδος από το scrap λειτουργικό των τηλεοράσεων τους... Πόσο πιο απαράδεκτη να γίνει αυτή η εταιρία... Και φυσικά, όταν η τηλεόραση δε θα λειτουργεί σωστά (δηλαδή μετά το πέρας υποστήριξης),  η διαχείριση που κάνει το webOS (στο αστείο hardware που διαθέτουν) θα φροντίζει ώστε οι ελάχιστοι διαθέσιμοι πόροι να είναι στη διάθεση του κώδικα που τρέχει τις προσωποποιημένες διαφημίσεις παρά να εξασφαλίσουν ένα ελάχιστο επίπεδο λειτουργικότητας των εφαρμογών (και σεβασμού στον πελάτη που ζητά το αυτονόητο).... Μόνοι τους διώχνουν όσους τους προτίμησαν... Κρίμα στα χρήματα που τους έδωσα μέχρι τώρα για σειρές (wanna be premium) οι οποίες βγήκαν ελαττωματικές & με ποιότητα κατασκευής που δε θα έπρεπε καν να περνάει τα quality checks... Μόνο το magic remote αγάπησα αλλά γρήγορα συνήθισα το simplified google tv remote της SONY το οποίο χειρίζομαι με κλειστά μάτια... Ειλικρινά δεν μου λείπει ο κέρσορας και έχω όσα χρειάζομαι με πολύ απλό & ξεκάθαρα navigation στο GoogleTV UI....

Google TV… Που είναι φτιαγμένο για φουλ ιδιωτικότητα… 😛 

Όπως και η πλατφόρμα Tizen… 

Η όλη συζήτηση είναι σα να ζητάμε να έχουμε Facebook χωρίς καταγραφή των προσωπικών μας δεδομένων! 

Δημοσ.
17 hours ago, mariosraptor84 said:

Συνεχίστε να αγοράζετε όμως. Μην ξεχνάτε. 

 

16 hours ago, bblaw20 said:

Συνεχιστε να αγοραζεται τετοια προιοντα.

Έχετε κουράσει όλοι "εσείς" που κουνάτε το δάχτυλο στους "άλλοιυς"

  • Like 1
  • Confused 1
Δημοσ.
5 λεπτά πριν, Kostasspil είπε

 

Έχετε κουράσει όλοι "εσείς" που κουνάτε το δάχτυλο στους "άλλοιυς"

πες μας οτι θες αλλα ψευτες δεν ειμαστε.

  • Like 3

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...