Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Σύμφωνα με άρθρο γνώμης της αξιόπιστης ιστοσελίδας Electrek, η Tesla βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα σοβαρό δίλημμα: είτε θα πρέπει να αντικαταστήσει τους υπολογιστές "αυτόνομης οδήγησης" σε περίπου 4 εκατομμύρια οχήματα, είτε θα αναγκαστεί να αποζημιώσει τους ιδιοκτήτες τους.

Η υποχρέωση αυτή θα μπορούσε να αποδειχθεί πιο δαπανηρή από την μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων που έχει καταγραφεί ποτέ.

Το ζήτημα ξεκίνησε το 2016, όταν η Tesla ισχυρίστηκε ότι όλα τα οχήματα που κατασκευάζει διαθέτουν "όλο το απαραίτητο υλικό για πλήρη αυτόνομη οδήγηση". Ο όρος "πλήρης αυτόνομη οδήγηση" άλλαξε σημασία με την πάροδο των ετών, αλλά τότε και για χρόνια αργότερα, ο CEO Elon Musk υποστήριζε ότι οι ιδιοκτήτες Tesla θα λάμβαναν μια ενημέρωση λογισμικού που θα μετέτρεπε τα οχήματά τους σε "ρομποταξί" ικανά για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4-5, δηλαδή χωρίς επίβλεψη, ακόμη και χωρίς κανέναν μέσα στο όχημα.

Σχεδόν 10 χρόνια αργότερα, αυτό δεν έχει συμβεί και δεν πρόκειται να συμβεί σύντομα στα περισσότερα οχήματα που έχει παραδώσει η Tesla την τελευταία δεκαετία.

Ο ισχυρισμός της Tesla αποδείχθηκε γρήγορα αναληθής. Αρχικά, η εταιρεία εξόπλιζε τα οχήματά της με κάμερες, μπροστινό ραντάρ, υπερηχητικούς αισθητήρες και έναν υπολογιστή "αυτόνομης οδήγησης", τον HW2.5. Σύντομα, ξεκίνησε να κατασκευάζει νέα οχήματα με έναν νέο υπολογιστή, τον HW3, παραδεχόμενη ότι ο HW2.5 δεν ήταν αρκετά ισχυρός.

Το 2023-2024, η Tesla μετέβη σε έναν ακόμη πιο ισχυρό υπολογιστή, τον HW4. Σε αντίθεση με την προηγούμενη μετάβαση, αυτή τη φορά η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι θα μπορούσε να προσφέρει τη λειτουργία ρομποταξί και στα οχήματα με HW3.

image.png.40ea41580ff2319752920959eef83640.png

Η ανάρτηση στο blog της Tesla που ανακοίνωνε ότι όλα τα αυτοκίνητα διαθέτουν πλέον «πλήρες hardware για αυτόνομη οδήγηση», το οποίο αργότερα αφαιρέθηκε από την ιστοσελίδα της εταιρείας

Ο Musk μάλιστα υποστήριξε ότι το FSD (Full Self-Driving) θα βελτιωνόταν πρώτα στον HW3 και ότι η απόδοση στον HW4 θα καθυστερούσε τουλάχιστον 6 μήνες. Αυτό, όμως, δεν κράτησε πολύ.

Το 2024, άρχισαν να εμφανίζονται αναφορές ότι η Tesla έφτανε στα όρια του υπολογιστή HW3, ενώ οι δυνατότητες απείχαν πολύ από την υποσχόμενη αυτόνομη οδήγηση επιπέδου ρομποταξί χωρίς επίβλεψη. Τελικά, τον Ιανουάριο του 2025, ο Musk παραδέχτηκε ότι οι υπολογιστές HW3 δεν είναι αρκετά ισχυροί για να επιτύχουν ικανότητα αυτόνομης οδήγησης χωρίς επίβλεψη.

Το κόστος αντικατάστασης των υπολογιστών σε πάνω από 500.000 οχήματα Tesla θα είναι "επώδυνο" κατά τον Musk. Εκτός από την επιβάρυνση των υπηρεσιών σέρβις, το κόστος θα ξεπεράσει εύκολα τα 500 εκατομμύρια δολάρια.

Όμως το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο. Το 2019, ο Musk ισχυρίστηκε ότι "τα οχήματα Tesla αποτελούν πλέον περιουσιακά στοιχεία που αυξάνουν την αξία τους" λόγω των μελλοντικών δυνατοτήτων αυτόνομης οδήγησης - κάτι που αποδείχθηκε εντελώς λανθασμένο.

Το Electrek εκτιμά ότι θα εκπλαγεί αν η Tesla αντικαταστήσει τους υπολογιστές HW3 σε οποιοδήποτε όχημα, πόσο μάλλον σε μισό εκατομμύριο ή 4 εκατομμύρια οχήματα. Είναι πολύ περίπλοκο και δαπανηρό, θα πρόσθετε εκατοντάδες χιλιάδες ώρες εργασίας στις ήδη υπερφορτωμένες υπηρεσίες σέρβις της Tesla, και ίσως να μην λειτουργήσει καν.

Μετά από λανθασμένες εκτιμήσεις για τους HW2.5 και HW3, η εμπιστοσύνη στο ότι η Tesla θα επιτύχει αυτόνομη οδήγηση χωρίς επίβλεψη στα οχήματα με HW4 δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή, παρά το γεγονός ότι τα οχήματα με HW4 διαθέτουν όχι μόνο ισχυρότερους υπολογιστές αλλά και καλύτερες κάμερες.

Ο συντάκτης του Electrek, ιδιοκτήτης Tesla Model 3 Performance του 2018 με πακέτο FSD που αναβαθμίστηκε από HW2.5 σε HW3 το 2019, εκφράζει δυσπιστία ότι το όχημά του θα γίνει ποτέ αυτόνομο ή ότι η Tesla θα προσφέρει δωρεάν αναβάθμιση υπολογιστή.

Αντί για την αντικατάσταση του υπολογιστή, το Electrek πιστεύει ότι η Tesla θα χρησιμοποιήσει αυτή την ευκαιρία για να ενθαρρύνει τους ιδιοκτήτες να αναβαθμίσουν τα οχήματά τους, όπως έκανε με τα "παράθυρα μεταφοράς FSD". Ίσως προσφέρει επαναγορές σε υψηλότερες τιμές για να αποζημιώσει τους ιδιοκτήτες.

Για όσους δεν αγόρασαν το πακέτο FSD, η εκτίμηση είναι ότι η Tesla δεν θα προσφέρει τίποτα βάσει των μηνυμάτων του Musk και ότι το ζήτημα θα καταλήξει στα δικαστήρια. Υπάρχουν ήδη αρκετές αγωγές κατά της Tesla για τους ισχυρισμούς περί αυτόνομης οδήγησης, και αυτό ήταν πριν την παραδοχή του Musk ότι ο HW3 δεν θα υποστηρίξει αυτόνομη οδήγηση χωρίς επίβλεψη. Το Electrek πιστεύει ότι αυτές οι αγωγές θα αυξηθούν φέτος.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλά θα πάει και αυτό,αύριο είναι η ανακοίνωση κερδών πρώτου τετράμηνου για το 25. Σε συνδιασμό και με αυτό δεν την βλέπω καλά την μετοχή,ήδη είναι γυρω στα 230.

Επεξ/σία από cpc464
Δημοσ.

Λοιπόν πριν λίγα λεπτά ανακοινώθηκαν τα εμπορικά αποτελέσματα της Τέσλα, πάτωσε χειρότερα και από τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις... και σε λίγο θα δώσει συνέντευξη ο αρχηγός. Ας αφήσω αυτό εδώ για να λέω κι εγώ μετά ότι είμαι οραματιστής και μελλοντολογος προφήτης: θα ρίξει όλο το βάρος στο ΑΙ, τα ρομποταξι και το FSD (που όλο έρχονται), και γενικά η φάση θα είναι "μη μασάτε μπρο, δώστε κι άλλα λεφτά, τώρα όπου να ναι έρχεται η ανάπτυξη".

Και στο αντίστοιχο θέμα που θα βγάλει το ινσομνια, θα πεταχτούν οι ρουβιτσες να μας πείσουν ότι η κατρακύλα από το κακο στο χειρότερο είναι προσωρινή, παίζει και να είναι μέρος του μαστερπλαν της μεγαλοφυιας.

  • Like 5
  • Haha 1
Δημοσ.
42 minutes ago, anonymous999 said:

Και στο αντίστοιχο θέμα που θα βγάλει το ινσομνια, θα πεταχτούν οι ρουβιτσες να μας πείσουν ότι η κατρακύλα από το κακο στο χειρότερο είναι προσωρινή, παίζει και να είναι μέρος του μαστερπλαν της μεγαλοφυιας.

Οι ελονίτσες θα είναι πάντα ελονίτσες,ότι και να κάνει ο Μασκ.

elonfans.jpg.e166acaad99c57dfef73bb231cd8049b.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 5
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

αυτός έχει τα γένια έχει και τα χτένια , δηλαδή τους δορυφόρους , ποιά εταιρία έχει καλύτερο πακέτο να προσφέρει στην αυτόνομη οδήγηση , η BMW ή  Mercedes , το θέμα είναι ότι η αμερική πάει σε ύφεση , όλες οι εταιρίες θα υποφέρουν

Επεξ/σία από ethereum
Δημοσ.
12 hours ago, Spyros7 said:

Όλα καλά θα πάνε,  η Tesla έχει δύναμη την αγάπη του κόσμου 

 

May be an image of text

Γιατί ζωγραφίζουν τον πύραυλο του Μπέζος στα cybertruck;,

8KGTcuBdbLcrNYNBJHEX4R.jpg

Δημοσ.
10 ώρες πριν, chek2fire είπε

Ναι αυτο εδώ είναι illusion...

Ναι αυτό γίνεται στα τελευταία tesla με hw4 και 5mp κάμερες.
Ίσως και στα hw3 με τις 1.2mp κάμερες. 

Ήθελα να ξέρω όμως, γιατί δεν βάζαν 2mp κάμερες στο hw3 και ας έδιναν στον επεξεργαστή 150w juice αντί για 100 ώστε να έχει καλύτερο processing power και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Τσιγκουνεύτηκαν για θέμα κόστους/κέρδους σίγουρα και τους γύρισε μπούμερανγκ.

  • Like 1
Δημοσ.
1 hour ago, cpc464 said:

Γιατί ζωγραφίζουν τον πύραυλο του Μπέζος στα cybertruck;,

8KGTcuBdbLcrNYNBJHEX4R.jpg

SpaceX είναι! Δεν έχει χοντρό "κεφάλι" σαν τον πύραυλο του Μπέζος! 

Νομίζω ότι ο καλλιτέχνης εμπνεύστηκε από το lunar starship 😆

330px-HLS_Starship_rendering.jpg

  • Haha 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...