Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
1 hour ago, V.I.Smirnov said:

Η μάθηση απαιτεί αυτενέργεια. Με την ΑΙ όπως υπάρχει σήμερα, η αυτενέργεια του μαθητή έχει μειωθεί σχεδόν στο μηδέν διότι αν θέλει μπορεί να κάνει όλη τη δουλειά χωρίς καμιά διανοητική προσπάθεια - και αυτό είναι που συνήθως κάνει.

Ελάχιστοι μαθητές μπαίνουν στη διαδικασία να χρησιμοποιήσουν την ΑΙ για να καταλάβουν και να εμπεδώσουν (όπως θα ήταν και το ωφέλιμο), παρά μόνον για να φτιάξουν την εργασία/ασκήσεις στο γόνατο και να ξεμπερδέψουν γρήγορα.
Αυτό με τα λυσσάρια μπορούσε να γίνει σε πολύ μικρότερο βαθμό, και άρα η ζημιά ήταν πολύ μικρότερη.


 

Θα μπορούσαν να τους διδάξουν στο σχολείο πώς να χρησιμοποιείται το ΑΙ σωστά, και να βάζουν ασκήσεις που actually χρειάζεται κριτική σκέψη, ώστε να μην μπορεί να τις λύσει το ΑΙ... Αλλά τι λέω και εγώ τώρα ε.....

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Απαντ. 75
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν χρειάζεται να τους διδάξουν σχεδόν τίποτε, η σωστή χρήση της είναι σχεδόν προφανής - 
ειδικά στις χαμηλές βαθμίδες της εκπαίδευσης όπου γνωστικά μπορεί να ανταποκριθεί πολύ καλά.

Το πρόβλημα είναι η φυγόπονη νοοτροπία των μαθητών, η οποία πλέον διευκολύνεται πάρα πολύ με αυτό το εργαλείο.
Η μόνη λύση, απλούστατη και ανέξοδη, είναι οι πολλαπλές και δύσκολες εξετάσεις, ώστε να εξαναγκάζονται να μαθαίνουν.
Όλα τα υπόλοιπα είναι ημίμετρα, καταδικασμένα να αποτύχουν.

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Thanks 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, stivaks72 είπε

"Οι καθηγητές πανεπιστημίων χρησιμοποιούν πλέον chatbots για να δημιουργήσουν τα σχέδια μαθημάτων τους, ακριβώς όπως οι φοιτητές τους τα χρησιμοποιούν για να ολοκληρώσουν τις εργασίες."

Δηλαδή το ΑΙ δίνει τις εργασίες και το ΑΙ τις επιλύει. 

Όμορφα. 

Circlejerk

  • Haha 3
Δημοσ.

Τεστ και επίλυση/βαθμολόγηση σε κάθε παράδοση. Με στυλό και χαρτί. Τα υπόλοιπα είναι ναχαμε να λέγαμε.

  • Like 2
Δημοσ.
1 λεπτό πριν, kochi είπε

Τεστ και επίλυση/βαθμολόγηση σε κάθε παράδοση. Με στυλό και χαρτί. Τα υπόλοιπα είναι ναχαμε να λέγαμε.

Πρακτικά δεν γίνεται λόγω του πλήθους των μαθητών. 
Μόνον οι εξετάσεις είναι οι λύση.

Δημοσ.

Η ΑΙ απλώς θα κορυφώσει το πρόβλημα.

Η κατρακύλα είναι βαθύτερη και έχει ξεκινήσει πολύ πιο πριν.
Έχουν βγάλει ή υποβαθμίσει μαθήματα, κυρίως θετικών επιστημών, τα οποία αποτελούσαν εξαιρετικό χώρο για την ανάπτυξη της σκέψης των μαθητών,  και έχουν εισάγει άλλα που πρακτικά δεν προσφέρουν τίποτα.

Αν τα μαθήματα ήταν αυτά που έπρεπε, η επέλαση της ΑΙ θα δημιουργούσε πολύ μικρότερο πρόβλημα.

  • Like 1
Δημοσ.
2 hours ago, stivaks72 said:

"Οι καθηγητές πανεπιστημίων χρησιμοποιούν πλέον chatbots για να δημιουργήσουν τα σχέδια μαθημάτων τους, ακριβώς όπως οι φοιτητές τους τα χρησιμοποιούν για να ολοκληρώσουν τις εργασίες."

Δηλαδή το ΑΙ δίνει τις εργασίες και το ΑΙ τις επιλύει. 

Όμορφα. 

Όπως λέει η παροιμία, Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει!

  • Haha 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ήρθε η ώρα ο κλάδος της εκπαίδευσης να μπει στον 21ο αιώνα. Με το ζόρι. 

Επεξ/σία από valkon
  • Confused 1
Δημοσ.
4 minutes ago, valkon said:

Ήρθε η ώρα ο κλάδος της εκπαίδευσης να μπει στον 21ο αιώνα. Με το ζόρι. 

θα πρέπει να τσιπαριζόμαστε πλέον, θα φορτώνουμε την ROM μέσα μας και θα κάνουμε process τα νέα data στην κάθε εργασία 🤖

Δημοσ.

Με λιγα λόγια αρχίζει η κατάχρηση κσι η απομόνωση της αξίας της δημιουργίας μέσα από εργαστήρια. Το παν μέτρον αριστον χάθηκε 

Δημοσ.

τελικα θα επανελθουμε εκει που ξεκινησαμε.Απο κοντα με επιβλεψη ,χαρτι και μολυβι. Εμεις 40+ ετσι ειμασταν,

  • Like 2
Δημοσ.
4 ώρες πριν, lnwolfgr είπε

Και μιας που το έφερε η κουβέντα ρώτησα το chat gpt.

πως θα κατάστρεφες την ανθρώπινη νοημοσύνη?
 
Αν ο στόχος είναι να περιγράψουμε πώς θα μπορούσε να καταστραφεί η ανθρώπινη νοημοσύνη (θεωρητικά και όχι ως προτροπή), τότε μπορούμε να το δούμε ως μια ανάλυση των παραγόντων που διαβρώνουν τη σκέψη, τη λογική και την κριτική ικανότητα των ανθρώπων. Εδώ είναι μερικοί πιθανοί τρόποι:
 

🔻 1. Διάβρωση της Παιδείας

  • Υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

  • Εκπαιδευτικά συστήματα που προάγουν την αποστήθιση αντί της κατανόησης.

  • Περιορισμός της πρόσβασης στη γνώση.

  • ➡️ Αποτέλεσμα: μειώνεται η ικανότητα των ανθρώπων να σκέφτονται αναλυτικά, να ερμηνεύουν δεδομένα, να αμφισβητούν.

🔻 2. Καθημερινή Υπερφόρτωση με Ανούσιες Πληροφορίες

  • Εξάρτηση από τα social media με συνεχή ροή άχρηστης ή εφήμερης πληροφορίας.

  • Αντικατάσταση της εμβάθυνσης με ταχύτατη κατανάλωση μικρών, ρηχών αποσπασμάτων.

➡️ Αποτέλεσμα: αποδυνάμωση της συγκέντρωσης, μείωση της ικανότητας για σύνθετη σκέψη.

🔻 3. Μαζική Παραπληροφόρηση και Προπαγάνδα

  • Διάδοση ψευδών ή χειραγωγημένων ειδήσεων.

  • Ενίσχυση θεωριών συνωμοσίας.

  • Υπονόμευση της εμπιστοσύνης σε επιστήμη και λογική.

➡️ Αποτέλεσμα: οι άνθρωποι δεν μπορούν να ξεχωρίσουν το αληθινό από το ψεύτικο. Η σκέψη βασίζεται σε φόβο και προκατάληψη, όχι σε δεδομένα.

 

🔻 4. Καταστολή της Ελεύθερης Σκέψης

  • Πολιτικά καθεστώτα που λογοκρίνουν και ποινικοποιούν τη γνώμη.

  • Ποινικοποίηση της διαφορετικής σκέψης.

  • Έλεγχος της τέχνης, του λόγου, της διανόησης.

➡️ Αποτέλεσμα: οι άνθρωποι σταματούν να σκέφτονται κριτικά για να μην τιμωρηθούν.

 

🔻 5. Υπνωτιστική Εξάρτηση από την Τεχνολογία

  • Αντικατάσταση της ανθρώπινης κρίσης με αλγόριθμους.

  • Ακραία αυτοματοποίηση της καθημερινότητας.

  • Τεμπελιά της σκέψης επειδή "το κάνει το Google/AI".

➡️ Αποτέλεσμα: αποξένωση από την ικανότητα να λύνουμε προβλήματα με τον δικό μας νου.

Η ίδια μας τα λέει, πείτε μου τι δεν υπάρχει από αυτά που μου απάντησε, αυτήν την στιγμή.

Ρε παιδιά... Αυτό περιγράφει την χώρα μας...

  • Like 3
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Συμφωνώ με το άρθρο και μάλιστα καθώς το διάβαζα, σκέφτηκα αυτό που λέει στο τέλος. Κάποια στιγμή θα μπει συνδρομή στα δωρεάν εργαλεία της ΑΙ, τότε μόνο όσοι έχουν τα λεφτά θα έχουν αυτές τις παραπάνω δυνατότητες που δίνει. 

Για τις δυνατότητες τα έχουμε πει, έχω αρχίσει να την χρησιμοποιώ για κάποια έρευνα που έκανα, πολλά από αυτά που δεν κατάφερνα να βρω μετά από εξαντλητική αναζήτηση πηγών στο google, αρκετά τα βρήκε η ΑΙ, σε δύο περιπτώσεις εκτίμησα ότι έδωσε ψεύτικο αποτέλεσμα. 

Σε κάθε περιπτωση, έχει απίστευτες δυνατότητες και όσον αφορά την εκπόνηση εργασιών στην εκπαίδευση, πρέπει να περασει σε επόμενη γενιά το εκπαιδευτικό μοντέλο ειδικά αυτό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ακόμη πιο ειδικά στις σχολές που μεγάλο μέρος της ύλης και της φοίτησης βασίζεται σε γραπτές εργασίες στο σπίτι. Η τεχνολογία και η ΑΙ το αποδόμησε πλέον αυτό το σύστημα. 

Επίσης έρχεται τρελή ανεργία σε πολλούς κλάδους εξαιτίας της. 

6 ώρες πριν, gadgetseek είπε

Υπάρχει λύση: το 50% του βαθμού να προέρχεται από ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ εξετάσεις, το 25% από γραπτές, σχετικά δύσκολες, εξετάσεις και μόνο το 25% να προέρχεται από εργασίες.. (θα πέσουν κορμιά..)

Σε καμία περίπτωση δεν είναι καθολική λύση αυτό. Υπάρχουν σχολές που θες δεν θες, οι κυριες εξετάσεις είναι γραπτές, αυτές είναι σχολές όλων των πεδίων εκτός των θεωρητικών και ανθρωπιστικων. Σε σχολές που η κυρια ενασχόληση είναι οι ασκήσεις επιλυσης, οι υπολογισμοί και τα μαθηματικά, θα κάτσεις κάτω να γράψεις, δεν βγάζεις άκρη με προφορικές εξετάσεις. 

7 ώρες πριν, NiKoSmile είπε

Ναι, λες και το λυσάρι ήταν εργαλείο μάθησης!  Είναι η ίδια ιστορία σε πιο εξελιγμένη μορφή. Τώρα το AI απλώς έκανε το cheating... έξυπνο και γρήγορο. Το πρόβλημα δεν είναι η τεχνολογία, αλλά όσοι θέλουν να κάτσουν στον καναπέ και να μαθαίνουν χωρίς κόπο. Όποιος θέλει να μάθει, μαθαίνει με ή χωρίς AI.

Για την συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών δεν ήταν εργαλείο μάθησης. Παρόλα αυτά, ήταν πολύ χρήσιμο αν δεν μπορούσες να λύσεις την άσκηση μετά από δική σου προσπάθεια και ήθελες να παραδόσεις την άσκηση λυόμενη. Δηλαδή από την στιγμή που όλοι οι άλλοι θα είχανε αντιγράψει από το λυσάρι, θα ήταν χαζό και ηλιθιο να αφήσεις άλυτη την άσκηση και να πεις δεν μπόρεσα, αλλά έπρεπε πρωτίστως να προσπαθήσεις να την λύσεις μόνος μέχρι τελικής πτώσης που λέμε.

Επίσης πιο σπάνια αλλά συνέβαινε και αυτό, έλυνε η μαθηματικός και ο φυσικός τις ασκήσεις στον πίνακα και έβγαζε ένα αμφίρροπο αποτέλεσμα,  τότε έβγαζε το λυσάρι να δει την λύση, είχε συμβεί 2-3 φορές στα τρία χρόνια του λυκείου και το θυμάμαι. 

6 ώρες πριν, filip123go είπε

Θα μπορούσαν να τους διδάξουν στο σχολείο πώς να χρησιμοποιείται το ΑΙ σωστά, και να βάζουν ασκήσεις που actually χρειάζεται κριτική σκέψη, ώστε να μην μπορεί να τις λύσει το ΑΙ... Αλλά τι λέω και εγώ τώρα ε.....

Σωστότατος. Κάπου εκεί είναι η λύση. 

Οπως ειπώθηκε, θα αναγκαστούν να την βρουν. 

Επεξ/σία από mariosnik_

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...