Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
7 hours ago, NiKoSmile said:

Ναι, λες και το λυσάρι ήταν εργαλείο μάθησης!  Είναι η ίδια ιστορία σε πιο εξελιγμένη μορφή. Τώρα το AI απλώς έκανε το cheating... έξυπνο και γρήγορο. Το πρόβλημα δεν είναι η τεχνολογία, αλλά όσοι θέλουν να κάτσουν στον καναπέ και να μαθαίνουν χωρίς κόπο. Όποιος θέλει να μάθει, μαθαίνει με ή χωρίς AI.

Πάντα υπήρχαν μαθητές που ήθελαν μόνο να περάσουν χωρίς κόπο, και πάντα υπήρχε τρόπος να το κάνουν — λυσάρι, αντιγραφή, σκονάκια κ.ο.κ. Το AI είναι το καλύτερο εργαλείο που είχαν ποτέ. Εξηγεί, διδάσκει, ανοίγει δρόμους. Το πρόβλημα είναι στην προαίρεση, όχι στο εργαλείο.

Συμφωνώ, εκτός από το ότι το ΑΙ θα είναι εργαλείο. Ακόμη δεν καταλαβαίνω γιατί ο κόσμος το βλέπει ως ώριμο ενώ είναι ακόμη ανήλικο. Κι αν έχει μέλλον και δεν έχουμε ακόμη δει τίποτα; Κι αν γίνει αληθινός δάσκαλος, σαν τον Σωκράτη, θα μπορεί να επιρεάσει και την προαίρεση για μάθηση...

  • Απαντ. 75
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

"όσοι χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη θα γίνονται εκθετικά πιο ανόητοι"

και λογαριθμικά πιο έξυπνοι.

"όπου όσο περισσότερο συνδρομητής γίνεσαι, τόσο λιγότερη "οργανική" ικανότητα θα διατηρείς."

και τόσο ανώτερη ανόργανη οντότητα θα γίνεσαι.

Σημείωση:

"Τελικά, η διανοητική ικανότητα θα μετατραπεί σε συνδρομητική υπηρεσία"

Δεν θα πληρώνεις μόνο για να σκέφτεσαι αλλά θα πληρώνεσαι.

  • Confused 1
  • Sad 1
  • Haha 1
Δημοσ.
8 ώρες πριν, NiKoSmile είπε

Ναι, λες και το λυσάρι ήταν εργαλείο μάθησης!  Είναι η ίδια ιστορία σε πιο εξελιγμένη μορφή. Τώρα το AI απλώς έκανε το cheating... έξυπνο και γρήγορο. Το πρόβλημα δεν είναι η τεχνολογία, αλλά όσοι θέλουν να κάτσουν στον καναπέ και να μαθαίνουν χωρίς κόπο. Όποιος θέλει να μάθει, μαθαίνει με ή χωρίς AI.

Πάντα υπήρχαν μαθητές που ήθελαν μόνο να περάσουν χωρίς κόπο, και πάντα υπήρχε τρόπος να το κάνουν — λυσάρι, αντιγραφή, σκονάκια κ.ο.κ. Το AI είναι το καλύτερο εργαλείο που είχαν ποτέ. Εξηγεί, διδάσκει, ανοίγει δρόμους. Το πρόβλημα είναι στην προαίρεση, όχι στο εργαλείο.

Υπάρχουν λυσαρια για πανεπιστημιακές σχολές; Υπήρχαν ποτέ; Δεν μιλάμε για τον Γιαννάκη που αντιγράφει το λυσάρι στην πιο δυσκολη άσκηση του δασκάλου και ενώ ο δάσκαλος γνωρίζει πως ο Γιαννάκης δεν μπορεί να λύσει ποτέ αυτήν την άσκηση. Εσείς πιστεύατε πως οι καθηγητές δεν καταλάβαιναν χρησιμοποιούσε κάποιος το λυσάρι; Εδω μιλάμε για ένα από τα τοπ πανεπιστήμια του κόσμου που μπαίνει η αφρόκρεμα των φοιτητών, αυτών που θα οδηγούν την έρευνα στο μέλλον. Εκεί που πρέπει να παραγεται έρευνα και γνωση. Εάν αυτοί πάνε σε λύσεις chatgpt τότε κλαφτα Χαράλαμπε.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
32 λεπτά πριν, james01gr είπε

Υπάρχουν λυσαρια για πανεπιστημιακές σχολές; Υπήρχαν ποτέ; Δεν μιλάμε για τον Γιαννάκη που αντιγράφει το λυσάρι στην πιο δυσκολη άσκηση του δασκάλου και ενώ ο δάσκαλος γνωρίζει πως ο Γιαννάκης δεν μπορεί να λύσει ποτέ αυτήν την άσκηση. Εσείς πιστεύατε πως οι καθηγητές δεν καταλάβαιναν χρησιμοποιούσε κάποιος το λυσάρι; Εδω μιλάμε για ένα από τα τοπ πανεπιστήμια του κόσμου που μπαίνει η αφρόκρεμα των φοιτητών, αυτών που θα οδηγούν την έρευνα στο μέλλον. Εκεί που πρέπει να παραγεται έρευνα και γνωση. Εάν αυτοί πάνε σε λύσεις chatgpt τότε κλαφτα Χαράλαμπε.

Βεβαίως και υπήρχαν.
Παλαιά θέματα, παλαιές εργασίες που ανακυκλώνονταν, παλαιές σημειώσεις κ.α.
Πέραν αυτών, πολλά διδακτικά συγγράμματα είχαν/έχουν λυσσάρια, τα οποία μέσω του διαδικτύου έγιναν προσβάσμα σε ευρύτερο φοιτητικό κοινό.
Όλα αυτά πολύ πριν την έλευση της ΑΙ.

Σε ότι αφορά τα θετικά μαθήματα, στα περισσότερα είναι εύκολο έως πολύ εύκολο να ελεγχθεί η μάθηση του φοιτητή από τις εργασίες.
Π.χ., μπορεί να τίθεται μια μεγάλη εργασία που να αφορά το μεγαλύτερο μέρος της ύλης του μαθήματος.
Η ΑΙ δεν μπορεί να βγάλει αυτόματα τέτοια δουλειά, άρα πρέπει να ασχοληθεί ο φοιτητής.
Το καλύτερο που θα μπορεί να κάνει είναι να γράψει την εργασία με τη βοήθεια της ΑΙ τμηματικά.
Η εργασία δεν θα πρέπει να παραδίδεται και τέλος,  αλλά να εξετάζεται γραπτά, σε μια εξέταση όπου το διαγώνισμα θα είναι μια "μινιατούρα" της εργασίας αυτής, ελαφρώς παραλλαγμένη.
Όποιος δεν την έχει μελετήσει και δεν την κατέχει,  απλώς δεν μπορεί να γράψει, αποδεικνύοντας ότι έδωσε ξένη δουλειά που δεν γνωρίζει.
Η μόνη δυσκολία θα είναι στον διδάσκοντα που θα πρέπει να βρει/φτιάξει συνδυαστικά θέματα μεγάλης κλίμακας. Αλλά μπορεί να γίνει, όχι τόσο δύσκολα.
Τα δεδομένα για κάθε φοιτητή μπορούν να διαφοροποιούνται με κάποιον τρόπο, π.χ., με τον αριθμό μητρώου, την ημερομηνία γέννησης κλπ.

Ήδη τέτοια μοντέλα εφαρμόζονται εδώ και πολλά χρόνια, πολύ πριν την έλευση της ΑΙ, αλλού περισσότερο αλλού λιγότερο - αλλά όχι εκτεταμένα και καθολικά, διότι αφενός οι διδάσκοντες βαριούνταν, αφετέρου τα συνήθη μέσα ελέγχου γενικά επαρκούσαν.
Ε, τώρα οι διδάσκοντες πρέπει να δουλέψουν λίγο περισσότερο.
Το πρόβλημα στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση δεν είναι τόσο μεγάλο όσο φαίνεται, απλώς απαιτεί καλύτερη διαχείριση και περισσότερη δουλειά από τους διδάσκοντες (στα θετικά μαθήματα).

Επομένως λύσεις υπάρχουν, το ζήτημα είναι να υπάρχει και η διάθεση να εφαρμοστούν....

Επεξ/σία από V.I.Smirnov
  • Thanks 1
Δημοσ.

Προς όλους όσους θεωρούν την κάθε επόμενη γενιά, πιο χαζή από την δική τους, να τους θυμίσω πως ήταν και πως φερόταν ο μέσος "άνθρωπος" της εποχής τους :

Ήταν υπαρκτό πρόσωπο ο Μπάμπης ο Σουγιάς;

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, Federacion είπε

Ο Γ παγκόσμιος πόλεμος είναι κοντά...

ΔΙΑΔΩΣΤΕ!!!!1111!!!111

Επεξ/σία από ScorpioX777
Δημοσ.

να αλλαξει το εκπαιδευτικο συστημα και να προσαρμοστει στα νεα δεδομενα ....να γίνονται και εξετασεις με την ΑΙ ανοιχτή υποχρεωτικα ανοιχτη και διπλα στον μαθητη ...να γινονται εξετασεις ετσι ωστε και  με αυτην διπλα να γινεται αξιολογηση ... τα παιδία μπορουν επίσης να εξετάζονται σε δεξιοτητες (μουσικη, καλλιτεχνικα,κ.α) χωρις την χρηση της ΑΙ για να καλλιεργουνται πνευματικα... δεν ειμαι ειδικός σε αυτα τα θεματα αλλα νομίζω λύσεις να βγαινουν εξυπνα και καλλιεργημένα παιδια υπαρχουν με την σωστη χρηση της τεχνολογίας...

  • Confused 1
Δημοσ.
2 ώρες πριν, Ntinaras είπε

Προς όλους όσους θεωρούν την κάθε επόμενη γενιά, πιο χαζή από την δική τους, να τους θυμίσω πως ήταν και πως φερόταν ο μέσος "άνθρωπος" της εποχής τους :

Ήταν υπαρκτό πρόσωπο ο Μπάμπης ο Σουγιάς;

Όχι, ο Μπάμπης ο Σουγιάς δεν ήταν ο μέσος άνθρωπος. Μια θλιβερή μειοψηφία ήταν.

Δημοσ.
3 ώρες πριν, V.I.Smirnov είπε

Βεβαίως και υπήρχαν.
Παλαιά θέματα, παλαιές εργασίες που ανακυκλώνονταν, παλαιές σημειώσεις κ.α.
Πέραν αυτών, πολλά διδακτικά συγγράμματα είχαν/έχουν λυσσάρια, τα οποία μέσω του διαδικτύου έγιναν προσβάσμα σε ευρύτερο φοιτητικό κοινό.
Όλα αυτά πολύ πριν την έλευση της ΑΙ.

Σε ότι αφορά τα θετικά μαθήματα, στα περισσότερα είναι εύκολο έως πολύ εύκολο να ελεγχθεί η μάθηση του φοιτητή από τις εργασίες.
Π.χ., μπορεί να τίθεται μια μεγάλη εργασία που να αφορά το μεγαλύτερο μέρος της ύλης του μαθήματος.
Η ΑΙ δεν μπορεί να βγάλει αυτόματα τέτοια δουλειά, άρα πρέπει να ασχοληθεί ο φοιτητής.
Το καλύτερο που θα μπορεί να κάνει είναι να γράψει την εργασία με τη βοήθεια της ΑΙ τμηματικά.
Η εργασία δεν θα πρέπει να παραδίδεται και τέλος,  αλλά να εξετάζεται γραπτά, σε μια εξέταση όπου το διαγώνισμα θα είναι μια "μινιατούρα" της εργασίας αυτής, ελαφρώς παραλλαγμένη.
Όποιος δεν την έχει μελετήσει και δεν την κατέχει,  απλώς δεν μπορεί να γράψει, αποδεικνύοντας ότι έδωσε ξένη δουλειά που δεν γνωρίζει.
Η μόνη δυσκολία θα είναι στον διδάσκοντα που θα πρέπει να βρει/φτιάξει συνδυαστικά θέματα μεγάλης κλίμακας. Αλλά μπορεί να γίνει, όχι τόσο δύσκολα.
Τα δεδομένα για κάθε φοιτητή μπορούν να διαφοροποιούνται με κάποιον τρόπο, π.χ., με τον αριθμό μητρώου, την ημερομηνία γέννησης κλπ.

Ήδη τέτοια μοντέλα εφαρμόζονται εδώ και πολλά χρόνια, πολύ πριν την έλευση της ΑΙ, αλλού περισσότερο αλλού λιγότερο - αλλά όχι εκτεταμένα και καθολικά, διότι αφενός οι διδάσκοντες βαριούνταν, αφετέρου τα συνήθη μέσα ελέγχου γενικά επαρκούσαν.
Ε, τώρα οι διδάσκοντες πρέπει να δουλέψουν λίγο περισσότερο.
Το πρόβλημα στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση δεν είναι τόσο μεγάλο όσο φαίνεται, απλώς απαιτεί καλύτερη διαχείριση και περισσότερη δουλειά από τους διδάσκοντες (στα θετικά μαθήματα).

Επομένως λύσεις υπάρχουν, το ζήτημα είναι να υπάρχει και η διάθεση να εφαρμοστούν....

Αυτό που γνωρίζω είναι πως στο πανεπιστήμιο το μάθημα γίνεται τόσο απαιτητικό όσο θέλει ο καθηγητής. Ειδικά στην θετική κατεύθυνση σε εξετάσεις και την Παναγία και τον Χριστό να φέρεις μαζί σου, εάν δεν έχεις διαβάσει πραγματικά, δεν σου φτάνει ο χρόνος. Επειδη ήμουν σε πολυτεχνική σχολή (και τα περιγράφω από την πλευρά μου βέβαια), σε πολλά μαθήματα επιτρεπόταν να έχουμε μαζί μας τυπολογια ή ανοικτά βιβλία και σημειώσεις. Συνήθως αυτά που επέτρεπαν ανοικτά βιβλία ήταν και τα δυσκολότερα μαθήματα. Και είχαμε και τους φίλους από την θεωρητική να μας χλευάζουν πως δεν μπορούμε να περάσουμε μάθημα με ανοικτά βιβλία...

Όσες παλιές σημειώσεις να έχεις, εάν δεν ξέρεις να τις χρησιμοποιήσεις τότε είναι δώρον αδωρον.

ΥΓ. Ακόμη θυμάμαι συμφοιτητή μου να πηγαίνει με σημειώσεις με παλια θέματα που του είχα δώσει σε καθηγητή επειδή τον έκοψε και διαμαρτυρόταν πως τα θέματα που έβαλε δεν ήταν μέσα από τις σημειώσεις. Απο την εξεταστική αυτη και επειτα στο ο καθηγητης τα πήρε στο κρανίο, έκλεισε τις σημειώσεις κατά την εξέταση και το μάθημα έγινε μάθημα πτυχίου...

Δημοσ.
13 ώρες πριν, lnwolfgr είπε

Η τεχνητή νοημοσύνη θα φέρει την νέα γενιά ηλιθίων.

λίγους έχουμε...

 

  • Like 1
Δημοσ.

Ίσως κάποια μέρα σταματήσουμε να βρίσκουμε προβληματικά τα εργαλεία και καταλάβουμε ότι το πρόβλημα είναι στον τρόπο που τα χρησιμοποιεί ο άνθρωπος.

Τώρα τα βάλαμε με το ChatGPT

  • Confused 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...