Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
12 λεπτά πριν, sugata_gr είπε

Ναι... όχι.

Δεν ισχύει (για το bold κομμάτι).

Μην γινόμαστε υπερβολικοί.

 

Λοιπόν κοίτα, καταρχάς έχω το model 3 απο το 2023. Είμαι πολύ υπερ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και δεν θα ξαναγύρναγα ποτέ σε θερμικό αλλά, παρόλο που το σχόλιο του φίλου είναι με παρωπίδες,  δυστυχώς υπάρχει μια δόση αλήθειας (όχι για μικροπράγματα φυσικά που είναι μόνο για φαναρτζή). 

Τι εννοώ:
Σε τρακάρισμα ενός model 3 στην πίσω αριστερά μεριά που απλά πήρε και αμορτισέρ, η αντιπροσωπεία του έβγαλε ένα κουστούμι της τάξεως των 20000 δολλαρίων, όσο αδιανόητο και να ακούγεται, για μια ζημιά που το πολύ σε ένα θερμικό να κόστιζε 4-5 χιλιάρικα. Τι θα το κάνεις μετά το αυτοκίνητο? Η ίδια η ασφάλεια του, που είχε μεικτή, του το έβγαλε ολική και του έδωσε την μικρή διαφορά.

Καλά άκουσες. Η δικαιολογία ήταν ότι υπάρχουν υπερβολικά πολλά εργατικά λόγω της φύσης των ηλεκτρικών.

Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα, το καλύτερο είναι απλά να βλέπουμε τα πάντα αντικειμενικά και απο τις 2 πλευρές.
 

  • Like 4
  • Απαντ. 75
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
24 λεπτά πριν, atheatos είπε

Είναι αμόρφωτοι και «βενζινοπώλες» οι αεροπορικές εταιρείες που θέλουν τις συσκευές με μεγάλες μπαταρίες εκτός του χώρου αποσκευών? 

Δεν είναι; 

  • Confused 1
Δημοσ.
59 minutes ago, d4mage said:

Επίσης πρέπει επιτέλους να σταμάτησουν οι επιδοτήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (άλλο ποδήλατα, μηχανάκια). Έχει καταντήσει αηδία.

Δεν γνωρίζω ούτε ένα άτομο, ούτε ένα που να έχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο και να μην έχει και ένα αυτοκίνητο με θεριμικό κινητήρα, και σαφώς να μην είναι οικονομικά ευκατάστατο. Κάτι που σε απλή μετάφραση σημαίνει πως μπορεί κάποιος να το αγοράσει εύκολα και μόνος του.

Άντε στην αρχή ήταν οι πρώτες αγορές, λίγο αναγκάζανε τον κόσμο να στραφεί προς τα εκεί μέχρι που γ@μήθηκε η φάση. Αντί να δώσουν αυτά τα χρήματα για κάποια σοβαρή υποδομή στον δημόσιο τομέα, τα δίνουν σε ηλεκτρικά που εφόσουν είναι τόσο καλά αυτοκίνητα δεν βρίσκω λόγο στο να σταθεί εμπόδιο σε κάποιον που ήθελε να το αγοράσει.

Με την ίδια λογική να δώσουν επιδότηση και στα 20ετίας αυτοκίνητα που κυκλοφορεί ο κόσμος εκεί έξω να τα αλλάξουν, λες και δεν θέλουν να αγοράσουν κάτι πιο σύγχρονο, μπας και σταματήσει η νέοπλουτη κλάψα ορισμένων που κράζουν τον παλαιότερο στόλο αυτοκινήτων που έχουμε στην Ευρώπη.

 

Κατά κανόνα οι ποιο πλούσιοι πήραν ηλεκτρικα, αφού ήταν πανάκριβα και με την επιδότηση. Άμα κόψουν τις επιδοτήσεις όμως ούτε αυτοι δε θα πάρουν. Είναι και λίγο beta tester και βοηθούν στην εξάπλωση της τεχνολογίας και τη μείωση των τιμών οπότε δε μου ακούγεται περίεργο. Λίγο πολύ το ίδιο ισχύει στα πάντα. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 λεπτά πριν, SOCRATIS1000 είπε

Αυτά τα θέματα με τις φωτιές που ανατινάζονται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα ,θυμίζει πολύ κορώνα virus ,που μετά από κάθε θάνατο έγραφαν ότι είχε κορωνοιο ο ασθενής 😂😂😂

Νέα μάστιγα 

Spoiler

Θα μείνεις έκπληκτος αν σου πω ότι μπορεί να γραφτεί θάνατος από covid χωρίς να έχεις covid και αυτό να είναι επιστημονικά αποδεκτό; 

 

Επεξ/σία από manolis940
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Μόλις τώρα, manolis940 είπε

Δεν είναι; 

Καλά τι επόμενη φορά που θα πετάξεις με αεροπλάνο , ζήτα να σου βάλουν την βαλίτσα με το λάπτοπ στον χώρο των αποσκευών …. Μόνο πες μας, σε πια πτήση θα είσαι, να το ξέρω , να μην πετάξω.

Επεξ/σία από atheatos
Δημοσ.
1 ώρα πριν, SeaLion είπε

Είναι.

Είπε παραπονεμένος ο Γρηγοράκης και ένα δάκρυ κύλισε απ' τα μάτια του .... 

1 λεπτό πριν, atheatos είπε

Καλά τι επόμενη φορά που θα πετάξεις με αεροπλάνο , ζήτα να σου βάλουν την βαλίτσα με το λάπτοπ στον χώρο των αποσκευών …. Μόνο πες μας, σε πια πτήση θα είσαι, να το ξέρω , να μην πετάξω.

Άλλο ρε στον χώρο των αποσκευών. Νόμιζα ότι μίλαγες για την περιπτωση όπου ζητάνε να βγάλεις τα powerbanks εκτός χειραποσκευής. 

Δημοσ.
Μόλις τώρα, manolis940 είπε

Είπε παραπονεμένος ο Γρηγοράκης και ένα δάκρυ κύλισε απ' τα μάτια του .... 

Άλλο ρε στον χώρο των αποσκευών. Νόμιζα ότι μίλαγες για την περιπτωση όπου ζητάνε να βγάλεις τα powerbanks εκτός χειραποσκευής. 

Μαλλον σε λένε Μανώλη και όχι Γρηγόρη….

Δημοσ.
3 λεπτά πριν, atheatos είπε

Μαλλον σε λένε Μανώλη και όχι Γρηγόρη….

Συμβουλή 1: Όταν μπαίνεις σε μια άλλη συζήτηση καλό είναι να βλέπεις και τα προηγούμενα μηνύματα που έχουν ανταλλάξει οι δύο συνομιλητές 

Συμβουλή 2: Μπορεί να με λένε και Μαρίτσα αλλά να επέλεξα το Manolis επειδή των πρώην μου τον έλεγαν Μανώλη. Ο καθένας μπορεί να είναι όποιος θέλει πίσω από μία οθόνη. 

  • Haha 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, chek2fire είπε

Ακόμα ένα άρθρο από τα εσωτερικά του συνδικάτου βενζινοπωλων ελλάδος

Τεχνοφοβία να χτυπά τους μικροαστούς το καταλαβαίνω.

Αλλά τεχνοφοβία να χτυπά ένα τεχνολογικό φόρουμ ε πάει πολύ.

Ας δουμε λίγο ιστορικά την τεχνοφοβία που υπήρχε πίσω το 90 για κάτι καινούργιο όπως τα IMB compatible, Mac η όπως τα λέμε pc σήμερα και laptop

PowerBook 5300 – Laptop που… έπιασε φωτιά

Το Apple PowerBook 5300, που κυκλοφόρησε το 1995 ως πρώτη γενιά laptops με PowerPC (100–117 MHz), απέκτησε άσχημη φήμη επειδή μερικές συσκευές έπιασαν φωτιά λόγω προβληματικών λιθιο-ιοντικών μπαταριών Sony en.wikipedia.org.

  • Συγκεκριμένα:

    «Two early production PowerBook 5300s caught fire, one at an Apple employee's house and another at the factory» en.wikipedia.org

Αυτό οδήγησε την Apple να αποσύρει την παρτίδα, να ανακαλέσει τις μπαταρίες και να τις αντικαταστήσει με NiMH μπαταρίες, οι οποίες όμως πρόσφεραν λιγότερη διάρκεια (~70 %).

📌 Εκείνη την εποχή, η είδηση έκανε τον γύρο του κόσμου και:

  • Έδινε τροφή σε φήμες και φόβο ότι οι υπολογιστές ήταν επικίνδυνοι.

  • Καλλιέργησε την πεποίθηση ότι οι "μοντέρνες" φορητές συσκευές ήταν υπερθερμαινόμενοι… ταξικοί αιτία φωτιάς.

  • NEC PC‑17‑01/17‑02 (1994):
    Το αμερικανικό Consumer Product Safety Commission αναφέρει ότι 7 περιπτώσεις καπνού ή φωτιάς έγιναν κατά τη φόρτιση αυτών των laptops, οδηγώντας σε ανάκληση περίπου 13.000 μονάδων. lowendmac.comimca-int.com+2cpsc.gov+2news.ycombinator.com+2

  • Compaq LTE Elite (Δεκ. 1994):
    Ανακλήθηκε στην Ευρώπη λόγω καταστροφικών βλαβών τροφοδοτικού, παρότι δεν είχε φωτιές συγκεκριμένα, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα ασφάλειας και εφαρμόζοντας αλλαγές στη σχεδίαση. en.wikipedia.org+1en.wikipedia.org+1


🧠 Γιατί δημιουργήθηκε τόσο φόβος:

  1. Νέα, άγνωστη τεχνολογία – τα laptops ήταν σχεδόν sci-fi για πολλούς.

  2. Ανεπαρκή πρότυπα ασφάλειας – οι early battery tech (Li‑ion) δεν είχαν εξελιχθεί πλήρως.

  3. Μίντια και δημόσιος πανικός – τίτλοι όπως “Flaming PowerBook” στα πρωτοσέλιδα μεγάλωσαν τις ανησυχίες ότι «ο υπολογιστής στο γραφείο ή στην αγκαλιά μπορεί να ανάψει φωτιά».

Ανεπαρκή πρότυπα ασφάλειας – οι early battery tech (Li‑ion) δεν είχαν εξελιχθεί πλήρως.

Εκεί που βλέπεις εσύ τεχνοφοβία κάποιοι βλέπουμε καπιταλιστική ασυδοσία. Για να μην περιμένουν λίγα χρόνια  σε R&D μέχρι η τεχνολογία τους να είναι ώριμη βιάζονται να μας κάνουν πειραματόζωα.

Κι αν το να είσαι early adopter, όπως στην περίπτωση του Apple Silicon (M1) που πέτυχε και Vision Pro που απέτυχε (τουλάχιστον η 1η γενιά αν όχι γενικά) , απλά μπορεί να είναι πεταμένα λεφτά, στην περίπτωση των EV και γενικά μπαταριών υπάρχει μεγαλύτερος και σοβαρότερος κίνδυνος. 

Αν θες να βρεις σωστά παραδείγματα που η φοβία μας πήγε πίσω, διάλεξε την πυρηνική ενέργεια. Εκεί οι θάνατοι από ατύχημα καλύπτονταν στο πολλαπλασιο από την μείωση CO2. Αν τα EV αντίστοιχα φόρτιζαν με καθαρή ενέργεια και το ισοζύγιο ήταν θετικό ίσως να άξιζε η βιασύνη....

Τέλος, η αγάπη για την τεχνολογία δεν είναι απαραίτητο να συνδέεται με προϊόν. Και το ΑΙ που σήμερα είναι Hot έχει ξεκινήσει πρίν από 60+ χρόνια μέχρι να μπορέσει να γίνει εμπορικά εκμεταλλεύσιμο. σ.σ. βέβαια υπήρχαν μεγάλοι περίοδοι που πάγωνε η ανάπτυξη του. 

Επεξ/σία από Dimitris_1981
  • Like 4
Δημοσ.
42 minutes ago, xristos97 said:

Αυτο μου φαινεται ηταν επιβατικο; Το morning midas μετεφερε ολοκαινουργια αυτοκινητα. Στο Euroferry Olympia ποιος ξερει σε τι κατασταση ηταν τα οχηματα των επιβατων.

Αυτό ακριβώς, άρα λοιπόν πολύ ευκολότερες συνθήκες κατάσβησης! Τι, όχι; Λιγότερα αυτοκίνητα καθότι είχε και επιβάτες, επίσης όχι ηλεκτρικά, η φωτιά ξεκίνησε από όχημα εσωτερικής καύσης, και κανείς δεν μπόρεσε να κάνει κάτι επειδή όπως πολύ εύστοχα ειπώθηκε εδώ, τα αυτοκίνητα μέσα στα πλοία γενικά τα στιβάζουν σαν σαρδέλες. Καλή επιτυχία να σβήσει φωτιά κάποιος υπό αυτές τις συνθήκες, είναι αδύνατον. Αλλά ας δαιμονοποιήσουμε τα ηλεκτρικά καθότι αυτή τη φορά (μάλλον) ήταν ηλεκτρικό που πήρε φωτιά.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι σε περιστατικό που ήταν θεωρητικά πολύ ευκολότερο να αντιμετωπιστεί, το πλοίο και τα οχήματα κάηκαν ολοσχερώς, είχαμε και θύματα, αλλά δεν αναφέρθηκε τίποτα εδώ. Τώρα όμως πρέπει να το προάγουμε σαν είδηση επειδή αυτή τη φορά η φωτιά (μένει να αποδειχτεί φυσικά) ξεκίνησε από ανάφλεξη ηλεκτρικού. Κοινώς γίνεται διάκριση με βάση το ποιά είδηση θα "πουλήσει" περισσότερο, ή ποιά συμφέροντα εξυπηρετεί η δημοσίευση.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
20 λεπτά πριν, Dimitris_1981 είπε

Εκεί που βλέπεις εσύ τεχνοφοβία κάποιοι βλέπουμε καπιταλιστική ασυδοσία. Για να μην περιμένουν λίγα χρόνια  σε R&D μέχρι η τεχνολογία τους να είναι ώριμη βιάζονται να μας κάνουν πειραματόζωα.

Γιατί να μην το πούμε αυτό και για τα πλοία που μεταφέρουν καύσιμα και κάθε ατύχημα ισοδυναμεί με χιλιάδες τόνους καυσίμων να πέφτουν στην θάλασσα; 

Γιατί να μην το κάνουμε γενικώς για τα εύφλεκτα φορτία αν το κριτήριο είναι το "μηδενικά ατυχήματα" 

Επεξ/σία από manolis940
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στην Ελλάδας επιδοτούνται τα ηλεκτρικα με χιλιάδες ευρώ Μονο για σας εχουν πελάτες οι πάροχοι και στους δρόμους ....

Τα στελέχη τους βέβαια αγοράζουν θερμικά πόρσε και ferrari.....

 

IMG_20250608_160848.jpg

Επεξ/σία από alexioannou
Δημοσ.
Μόλις τώρα, Paladin-}LoA{- είπε

Αυτό ακριβώς, άρα λοιπόν πολύ ευκολότερες συνθήκες κατάσβησης! Τι, όχι; Λιγότερα αυτοκίνητα καθότι είχε και επιβάτες, επίσης όχι ηλεκτρικά, η φωτιά ξεκίνησε από όχημα εσωτερικής καύσης, και κανείς δεν μπόρεσε να κάνει κάτι επειδή όπως πολύ εύστοχα ειπώθηκε εδώ, τα αυτοκίνητα μέσα στα πλοία γενικά τα στιβάζουν σαν σαρδέλες. Καλή επιτυχία να σβήσει φωτιά κάποιος υπό αυτές τις συνθήκες, είναι αδύνατον. Αλλά ας δαιμονοποιήσουμε τα ηλεκτρικά καθότι αυτή τη φορά (μάλλον) ήταν ηλεκτρικό που πήρε φωτιά.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι σε περιστατικό που ήταν θεωρητικά πολύ ευκολότερο να αντιμετωπιστεί, το πλοίο και τα οχήματα κάηκαν ολοσχερώς, είχαμε και θύματα, αλλά δεν αναφέρθηκε τίποτα εδώ. Τώρα όμως πρέπει να το προάγουμε σαν είδηση επειδή αυτή τη φορά η φωτιά (μένει να αποδειχτεί φυσικά) ξεκίνησε από ανάφλεξη ηλεκτρικού. Κοινώς γίνεται διάκριση με βάση το ποιά είδηση θα "πουλήσει" περισσότερο, ή ποιά συμφέροντα εξυπηρετεί η δημοσίευση.

Δηλαδη το πρόβλημα είναι ότι δεν έγινε θέμα στο insomnia η φωτιά σε ένα πλοίο που δεν κουβάλαγε ηλεκτρικά? Αν ναι τότε θα πρέπει να κάθε φορά που πιάνει φωτιά ένα οποιοδήποτε πλοίο το insomnia να το δημοσιεύσει για να είμαστε δίκαιοι…. Σωστά ? 
Είναι το δεύτερο πλοίο μεταφοράς αποκλειστικά οχημάτων που πιάνει φωτιά που δεν μπορεί να σβήσει , παρόλο που είναι πιο εξιδεικευμένοι σε αυτό , από το ατυχές παράδειγμα που έφερες με το επιβατικό. Δεν θα κάτσω να επεκταθώ σε λεπτομέρειες, τι επικρατεί σε ένα επιβατικό πλοίο και τι επικρατεί σε εμπορικό γιατί θα ξεφύγουμε από το θέμα.

Αν τα συμφέροντα επέβαλλαν αυτήν την είδηση , τότε μπορώ να σου πω άλλες τόσες ειδήσεις που τα συμφέροντα έχουν επιβάλει και μετά θα με κλείσουν στο ψυχιατρείο….

  • Like 1
Δημοσ.
14 λεπτά πριν, alexioannou είπε

Στην Ελλάδας επιδοτούνται τα ηλεκτρικα με χιλιάδες ευρώ Μονο για σας εχουν πελάτες οι πάροχοι και στους δρόμους ....

Τα στελέχη τους βέβαια αγοράζουν θερμικά πόρσε και ferrari.....

 

IMG_20250608_160848.jpg

Ναι λες και τα περισσότερα ηλεκτρικά δεν έχουν τιμή πολυτελούς αυτοκινήτου και δεν είναι τέτοια ..... Λογικά ένα Tesla των 40k απευθύνετε στο μαστρογιάννη. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...