Dimitris_1981 Δημοσ. 8 Ιουνίου Δημοσ. 8 Ιουνίου 22 λεπτά πριν, manolis940 είπε Γιατί να μην το πούμε αυτό και για τα πλοία που μεταφέρουν καύσιμα και κάθε ατύχημα ισοδυναμεί με χιλιάδες τόνους καυσίμων να πέφτουν στην θάλασσα; Γιατί να μην το κάνουμε γενικώς για τα εύφλεκτα φορτία αν το κριτήριο είναι το "μηδενικά ατυχήματα" Γιατί τα πλοία έχουν ώριμη τεχνολογία. Τα περιθώρια βελτίωσης είναι ελάχιστα. Τα ατυχήματα συνήθως οφείλονται σε κακή συντήρηση ή ανθρώπινα λάθη. Εξελίχθηκαν σε μια εποχή που το ισοζύγιο κέρδους/ζημίας ήταν θετικό σε σχέση με τις εναλλακτικές επιλογές. Τα οφέλη σε σχέση με την μεταφορά μέσω οδικών αξόνων όταν είναι δυνατόν. σ.σ. πλήν ίσως τραίνου (όταν υπάρχει) Τα οφέλη σε σχέση με το αεροπλάνο. Τα 2 παραπάνω γίνονται για οικονομικούς λόγους αλλά έχουν θετικό αποτύπωμα και στο περιβάλλον. 1
evark Δημοσ. 8 Ιουνίου Δημοσ. 8 Ιουνίου 2 ώρες πριν, oldnew είπε Ακόμα ευκολότερα : Ενα κοντέινερ περίπου με κούφιο το πάτωμα. Καλύπτεις το αυτοκίνητο με το κοντέινερ και καίγεται με ασφαλεια μονο του χωρίς να επεκταθεί η φωτιά. Μπορεί και να σβήσει λόγω έλλειψης οξυγόνου. Μα αυτό είναι ακριβώς το πρόβλημα με τις μπαταρίες λιθίου.... η φωτιά δεν έχει ανάγκη το οξυγόνο, δεν είναι η κλασική μορφή καύσης, τροφοδοτείται από τα συστατικά της μπαταρίας. Τυπικά υπάρχουν ειδικές κουβέρτες που προσπαθούν να απομονώσουν τη φωτιά ωστε να μη "περπατήσει" σε άλλα υλικά αλλά αυτό εφαρμόζεται σε μικρή κλίμακα. 1
konan76 Δημοσ. 8 Ιουνίου Δημοσ. 8 Ιουνίου (επεξεργασμένο) Τι πάθαμε τα καημένα και καίγονται μόνα τους ? Μπαταριοκινητο αγοράζετε δεν το βάζετε σε πλοίο γκαράζ . Σε λίγο στης οθόνες σας ....... Επεξ/σία 8 Ιουνίου από konan76
manolis940 Δημοσ. 8 Ιουνίου Δημοσ. 8 Ιουνίου (επεξεργασμένο) 1 ώρα πριν, Dimitris_1981 είπε Γιατί τα πλοία έχουν ώριμη τεχνολογία. Τα περιθώρια βελτίωσης είναι ελάχιστα. Τα ατυχήματα συνήθως οφείλονται σε κακή συντήρηση ή ανθρώπινα λάθη. Εξελίχθηκαν σε μια εποχή που το ισοζύγιο κέρδους/ζημίας ήταν θετικό σε σχέση με τις εναλλακτικές επιλογές. Τα οφέλη σε σχέση με την μεταφορά μέσω οδικών αξόνων όταν είναι δυνατόν. σ.σ. πλήν ίσως τραίνου (όταν υπάρχει) Τα οφέλη σε σχέση με το αεροπλάνο. Τα 2 παραπάνω γίνονται για οικονομικούς λόγους αλλά έχουν θετικό αποτύπωμα και στο περιβάλλον. Και οι μπαταρίες επίσης έχουν ώριμη τεχνολογία. Να το θέσω και κάπως αλλιώς το 2022 και 2023 σύμφωνα με την Allianze είχαμε πάνω από 400 περιστατικά φωτιάς. Εδώ το άρθρο αναφέρει ότι το 2022 είχαμε άλλη μία περίπτωση από ηέκτρικό. Λοιπόν το μέσα στα 400 περιστατικά τα 2 αφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θεωρείς ότι πρέπει να σταματήσουν να πωλούνται και να μετακινούνται ηλεκτρικά για οριακά 1 περιστατικό ανά έτος; https://commercial.allianz.com/news-and-insights/expert-risk-articles/cargo-and-battery-fires.html?utm_source=chatgpt.com Επεξ/σία 8 Ιουνίου από manolis940 1 1
atheatos Δημοσ. 8 Ιουνίου Δημοσ. 8 Ιουνίου Μόλις τώρα, manolis940 είπε Και οι μπαταρίες επίσης έχουν ώριμη τεχνολογία. Να το θέσω και κάπως αλλιώς το 2022 και 2023 σύμφωνα με την Allianze είχαμε πάνω από 400 περιστατικά φωτιάς. Εδώ το άρθρο αναφέρει ότι το 2022 είχαμε άλλη μία περίπτωση από ηέκτρικό. Λοιπόν το μέσα στα 400 περιστατικά τα 2 αφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θεωρείς ότι πρέπει να σταματήσουν να πωλούνται και να μετακινούνται ηλεκτρικά για οριακά 1 περιστατικό ανά έτος; https://commercial.allianz.com/news-and-insights/expert-risk-articles/cargo-and-battery-fires.html?utm_source=chatgpt.com Δεν είπε κανείς ότι πρέπει να σταματήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξαιτίας αυτού. Απλα προς το παρόν θέλουν την απαιτούμενη προσοχή στις υποδομές που τώρα αναπτύσσονται. Μακαρι να φτιαχτούν πλοία με δυνατότητα κατάσβεσης μπαταριών και ειδικών εγκαταστάσεων φόρτισης και ελέγχου για ηλεκτρικά. Είναι κάτι καινούργιο και η σύγκριση με το παρελθόν και οποιαδήποτε συσχέτιση με τα κλασσικά αυτοκίνητα είναι ατυχής…. 1
Ntinaras Δημοσ. 8 Ιουνίου Δημοσ. 8 Ιουνίου 3 ώρες πριν, Jiakometi είπε Μα …… αυτό κάνουν….. Επιδοτούνται τα ηλεκτρικά ώστε να είναι περισσότερο προσιτά σε αυτόν που θέλει να αλλάξει το 20ετίας αυτοκίνητο του. Πως θα έπρεπε να γίνει δηλαδή ? ?????????? Τι εκανες quote? Δεν εγραψα ποτε τετοιο πραγμα. 2 ώρες πριν, alexioannou είπε Στην Ελλάδας επιδοτούνται τα ηλεκτρικα με χιλιάδες ευρώ Μονο για σας εχουν πελάτες οι πάροχοι και στους δρόμους .... Τα στελέχη τους βέβαια αγοράζουν θερμικά πόρσε και ferrari..... Τελικα θα αποφασισετε? Μια γραφετε πως τα ηλεκτρικα ειναι μονο για λεφταδες, μια γραφετε πως τα θερμικα ειναι μονο για λεφταδες. 1 2
manolis940 Δημοσ. 8 Ιουνίου Δημοσ. 8 Ιουνίου 6 λεπτά πριν, atheatos είπε Δεν είπε κανείς ότι πρέπει να σταματήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξαιτίας αυτού. Απλα προς το παρόν θέλουν την απαιτούμενη προσοχή στις υποδομές που τώρα αναπτύσσονται. Μακαρι να φτιαχτούν πλοία με δυνατότητα κατάσβεσης μπαταριών και ειδικών εγκαταστάσεων φόρτισης και ελέγχου για ηλεκτρικά. Είναι κάτι καινούργιο και η σύγκριση με το παρελθόν και οποιαδήποτε συσχέτιση με τα κλασσικά αυτοκίνητα είναι ατυχής…. Αρκετοί εδώ μέσα το λένε, ακόμη και αυτός στον οποίο απάντησα. Παρεπηπτώντως αξίζει να αναφερθεί ότι το άρθρο δεν μιλάει για σίγουρη αιτία της πυρκαγιάς ότι ξεκίνησε από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αναφέρει ότι "Αρχικά παρατηρήθηκε καπνός να βγαίνει από ένα κατάστρωμα που μετέφερε ηλεκτρικά οχήματα." Δεν μιλάει καν για αμπάρι που είχε αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα αλλά μιλάει για μια ένα καπνό που φάνηκε να ξεκινάει από εκεί. Είναι λοιπόν διαφορετικό για τον αν οι μπαταρίες συμμετείχαν στην φωτιά ή αν ήταν η αιτία της εκκίνησης της πυρκαγιάς. Οι petrolheads όμως έπεσαν σαν τα κοράκια πάνω στα ηλεκτρικά. Τώρα γενικά τα πλοία φαίνεται να μην καταφέρνουν όχι μόνο τις μπαταρίες να μην σβήσουν αλλά και οποιαδήποτε άλλη φωτιά. Είναι όμως το μεγάλο μειονέκτημα της μπαταρίας ότι όταν πάρει φωτιά το παιχνίδι έχει τελειώσει. Ωστόσο απ' τα στατιστικά φαίνεται να μην είναι μία απ' τις πιθανές αιτίες που θα πάρει φωτιά ένα εμπορικό πλοίο.
zio10 Δημοσ. 8 Ιουνίου Δημοσ. 8 Ιουνίου 5 ώρες πριν, dkstopo είπε υπαρχει νεα τεχνολογια που αποτρεπει την αναφλεξη υπο συνθηκες; Ποιες ειναι αυτες και πως τις ξεχωριζουμε; εχουν καποιο τύπο; Δεν το παρακολουθώ στενά το θέμα των ηλεκτρικών αλλά έχω την εντύπωση ότι η byd έχει μπαταρίες (ή θα βγάλει σύντομα) που είναι σχεδόν αδύνατο να πάρουν φωτιά. 1
atheatos Δημοσ. 8 Ιουνίου Δημοσ. 8 Ιουνίου Μόλις τώρα, manolis940 είπε Ωστόσο απ' τα στατιστικά φαίνεται να μην είναι μία απ' τις πιθανές αιτίες που θα πάρει φωτιά ένα εμπορικό πλοίο. Θα σου δώσω μια συμβουλή. Καλυτερα να μην χρησιμοποιείς τα στατιστικά ως παράδειγμα. Αποδεικνύεις ότι αυτοί που κατηγορούν τα ηλεκτρικά έχουν δίκιο. Αν κανεις μια απλή αναγωγή του ποσοστού των ηλεκτρικών έναντι των θερμικών και στις δυο περιπτώσεις των ατυχημάτων , το όλο επιχείρημα σου έρχεται μπούμερανγκ. Δεν βοηθανε τα στοιχεία να αποδείξεις ότι τα ηλεκτρικά είναι πλέον ασφαλή , όσο και να τα μαγειρέψεις….
atypicalcoder Δημοσ. 8 Ιουνίου Δημοσ. 8 Ιουνίου Ασχέτως του ηλεκτρικά vs συμβατικά, έχουν δεχθεί πλήγμα θεωρώ τα ηλεκτρικά από αβάσιμη προπαγάνδα. Νομίζω ότι τα συμφέροντα νικάνε σιγά σιγά. Όχι που θα νομίζετε ότι θα έχετε αυτοκίνητα με φθηνά "καύσιμα".
Ntinaras Δημοσ. 8 Ιουνίου Δημοσ. 8 Ιουνίου 11 λεπτά πριν, atypicalcoder είπε Ασχέτως του ηλεκτρικά vs συμβατικά, έχουν δεχθεί πλήγμα θεωρώ τα ηλεκτρικά από αβάσιμη προπαγάνδα. Νομίζω ότι τα συμφέροντα νικάνε σιγά σιγά. Όχι που θα νομίζετε ότι θα έχετε αυτοκίνητα με φθηνά "καύσιμα". Εγω παντως εχω με τελειως τσαμπα καυσιμα. 1
james01gr Δημοσ. 8 Ιουνίου Δημοσ. 8 Ιουνίου 5 ώρες πριν, manolis940 είπε Δεν είναι whataboutism είναι μία παρατήρηση σχετικά με την ευαισθησία που δείχνεται ως προς την φωτιά στα πλοία είτε απ' τον αρθρογράφο είτε από πολλά μέλη κατά περίπτωση. Ούτε καν γνωρίζεις για ποιον λόγο είχε ξεκινήσει η φωτιά. Χρησιμοποιείς ένα γεγονός στο οποίο το μόνο που υπάρχει ομοιότητα ειναι πως έγινε σε φορτηγό πλοίο. Το θέμα είναι πως εάν υπάρχει φωτιά από ηλεκτροκίνητο ανάθεμα εάν θα σβήσει πριν βυθιστεί το πλοίο ολοκληρο 4 ώρες πριν, chek2fire είπε Ακόμα ένα άρθρο από τα εσωτερικά του συνδικάτου βενζινοπωλων ελλάδος Τεχνοφοβία να χτυπά τους μικροαστούς το καταλαβαίνω. Αλλά τεχνοφοβία να χτυπά ένα τεχνολογικό φόρουμ ε πάει πολύ. Ας δουμε λίγο ιστορικά την τεχνοφοβία που υπήρχε πίσω το 90 για κάτι καινούργιο όπως τα IMB compatible, Mac η όπως τα λέμε pc σήμερα και laptop PowerBook 5300 – Laptop που… έπιασε φωτιά Το Apple PowerBook 5300, που κυκλοφόρησε το 1995 ως πρώτη γενιά laptops με PowerPC (100–117 MHz), απέκτησε άσχημη φήμη επειδή μερικές συσκευές έπιασαν φωτιά λόγω προβληματικών λιθιο-ιοντικών μπαταριών Sony en.wikipedia.org. Συγκεκριμένα: «Two early production PowerBook 5300s caught fire, one at an Apple employee's house and another at the factory» en.wikipedia.org Αυτό οδήγησε την Apple να αποσύρει την παρτίδα, να ανακαλέσει τις μπαταρίες και να τις αντικαταστήσει με NiMH μπαταρίες, οι οποίες όμως πρόσφεραν λιγότερη διάρκεια (~70 %). 📌 Εκείνη την εποχή, η είδηση έκανε τον γύρο του κόσμου και: Έδινε τροφή σε φήμες και φόβο ότι οι υπολογιστές ήταν επικίνδυνοι. Καλλιέργησε την πεποίθηση ότι οι "μοντέρνες" φορητές συσκευές ήταν υπερθερμαινόμενοι… ταξικοί αιτία φωτιάς. NEC PC‑17‑01/17‑02 (1994): Το αμερικανικό Consumer Product Safety Commission αναφέρει ότι 7 περιπτώσεις καπνού ή φωτιάς έγιναν κατά τη φόρτιση αυτών των laptops, οδηγώντας σε ανάκληση περίπου 13.000 μονάδων. lowendmac.comimca-int.com+2cpsc.gov+2news.ycombinator.com+2 Compaq LTE Elite (Δεκ. 1994): Ανακλήθηκε στην Ευρώπη λόγω καταστροφικών βλαβών τροφοδοτικού, παρότι δεν είχε φωτιές συγκεκριμένα, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα ασφάλειας και εφαρμόζοντας αλλαγές στη σχεδίαση. en.wikipedia.org+1en.wikipedia.org+1 🧠 Γιατί δημιουργήθηκε τόσο φόβος: Νέα, άγνωστη τεχνολογία – τα laptops ήταν σχεδόν sci-fi για πολλούς. Ανεπαρκή πρότυπα ασφάλειας – οι early battery tech (Li‑ion) δεν είχαν εξελιχθεί πλήρως. Μίντια και δημόσιος πανικός – τίτλοι όπως “Flaming PowerBook” στα πρωτοσέλιδα μεγάλωσαν τις ανησυχίες ότι «ο υπολογιστής στο γραφείο ή στην αγκαλιά μπορεί να ανάψει φωτιά». Απλά να σημειώσουμε πως ακόμη και σήμερα, μετά από 30 χρόνια, τα λάπτοπ μπαίνουν στην καμπίνα και όχι στον χώρο των αποσκευών. 4 ώρες πριν, Jiakometi είπε Μα …… αυτό κάνουν….. Επιδοτούνται τα ηλεκτρικά ώστε να είναι περισσότερο προσιτά σε αυτόν που θέλει να αλλάξει το 20ετίας αυτοκίνητο του. Πως θα έπρεπε να γίνει δηλαδή ? Μα δεν το κάνουν αυτό. Θα έπρεπε να δίνουν την επιδότηση σε κάποιον που πραγματικά έχει παλιό αυτοκίνητο.
georgiosmag Δημοσ. 8 Ιουνίου Δημοσ. 8 Ιουνίου είναι εξακριβωμένο ότι η πυρκαγιά προκλήθηκε από ηλεκτρικό? Η από καύσιμο?
Jiakometi Δημοσ. 8 Ιουνίου Δημοσ. 8 Ιουνίου 6 ώρες πριν, d4mage είπε Με την ίδια λογική να δώσουν επιδότηση και στα 20ετίας αυτοκίνητα που κυκλοφορεί ο κόσμος εκεί έξω να τα αλλάξουν, λες και δεν θέλουν να αγοράσουν κάτι πιο σύγχρονο, μπας και σταματήσει η νέοπλουτη κλάψα ορισμένων που κράζουν τον παλαιότερο στόλο αυτοκινήτων που έχουμε στην Ευρώπη. Μα αυτό κάνουν ..Επιδοτούνται τα ηλεκτρικά ώστε να είναι περισσότερο προσιτά σε αυτόν που θέλει να αλλάξει το 20ετιας αυτοκίνητο του. Πως θα έπρεπε να γίνει δηλαδή ? EDIT: Τώρα έγινε το σωστό quote sorry @Ntinaras Πάντως ο συνομιλητής που παραθέτω το πιάσε και γελάει οπότε όλα καλά. 1 ώρα πριν, james01gr είπε Μα δεν το κάνουν αυτό. Θα έπρεπε να δίνουν την επιδότηση σε κάποιον που πραγματικά έχει παλιό αυτοκίνητο. Γιατί, ποιος αρνήθηκε την επιδότηση σε κάποιον που αγόρασε ηλεκτρικό και είχε αυτοκίνητο 20ετιας ? Εννοείς προφανώς η επιδότηση να γινόταν ΜΟΝΟ σε αυτούς ? Δεν βλέπω τον λόγο από την στιγμή που έχουν τις ίδιες δυνατότητες επιδότησης με αυτούς που δεν είχαν αυτοκίνητο 20ετίας. Α και να μην το ξεχάσω… ΑΝ γινόταν έτσι, καλό θα ήταν ο κάτοχος του οχήματος 20ετιας να το είχε αποδεδειγμένα στην κατοχή του τουλάχιστον 10 χρόνια. Οχι να γίνει ότι γινόταν στην «απόσυρση» του 1992 και σε όλες τις μετέπειτα. Αγόραζαν τα λαμόγια σαράβαλα για 500 € και είχαν όφελος 10 - 15Κ …..
Dimitris_1981 Δημοσ. 8 Ιουνίου Δημοσ. 8 Ιουνίου 3 ώρες πριν, manolis940 είπε Και οι μπαταρίες επίσης έχουν ώριμη τεχνολογία. Να το θέσω και κάπως αλλιώς το 2022 και 2023 σύμφωνα με την Allianze είχαμε πάνω από 400 περιστατικά φωτιάς. Εδώ το άρθρο αναφέρει ότι το 2022 είχαμε άλλη μία περίπτωση από ηέκτρικό. Λοιπόν το μέσα στα 400 περιστατικά τα 2 αφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θεωρείς ότι πρέπει να σταματήσουν να πωλούνται και να μετακινούνται ηλεκτρικά για οριακά 1 περιστατικό ανά έτος; https://commercial.allianz.com/news-and-insights/expert-risk-articles/cargo-and-battery-fires.html?utm_source=chatgpt.com Δεν είναι το ίδιο η μπαταρία του κινητού με του αυτοκίνητου. Άλλες συστοιχίες και αλλά VA. Αντίστοιχα και οι μπαταρίες για σπίτια δεν έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτές των EV.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα