Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα δίκτυα βίντεο έχουν γίνει η κύρια πηγή ειδήσεων στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας τα παραδοσιακά τηλεοπτικά κανάλια και τις ιστοσελίδες ειδήσεων, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς (54%) λαμβάνουν ειδήσεις από δίκτυα όπως το Facebook, το X και το YouTube - ξεπερνώντας την τηλεόραση (50%) και τις ιστοσελίδες και εφαρμογές ειδήσεων (48%), όπως αναφέρει το Ινστιτούτο Reuters.

«Η άνοδος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των ειδήσεων που βασίζονται σε προσωπικότητες δεν είναι μοναδικό φαινόμενο των Ηνωμένων Πολιτειών, αλλά οι αλλαγές φαίνεται να συμβαίνουν ταχύτερα – και με μεγαλύτερο αντίκτυπο – από ό,τι σε άλλες χώρες», διαπίστωσε η έκθεση.

Ο podcaster Joe Rogan αναδείχθηκε ως η πιο ευρέως προβεβλημένη προσωπικότητα, με σχεδόν το ένα τέταρτο (22%) του πληθυσμού να δηλώνει ότι είχε συναντήσει ειδήσεις ή σχόλια από τον συγκεκριμένο παρουσιαστεί την προηγούμενη εβδομάδα.

Ο συγγραφέας της έκθεσης, Nic Newman, δήλωσε ότι η άνοδος των κοινωνικών βίντεο και των ειδήσεων που καθοδηγούνται από προσωπικότητες «αντιπροσωπεύει ακόμη μια σημαντική πρόκληση για τους παραδοσιακούς εκδότες».

Το ινστιτούτο επεσήμανε επίσης την τάση ορισμένων πολιτικών να παραχωρούν τον χρόνο τους σε διαδικτυακούς οικοδεσπότες που έχουν ένα μεγάλο κοινό, αντί για mainstream δημοσιογράφους.

Όπως ανέφερε, λαϊκιστές πολιτικοί σε όλο τον κόσμο «μπορούν όλο και περισσότερο να παρακάμψουν την παραδοσιακή δημοσιογραφία υπέρ φιλικών κομματικών μέσων, 'προσωπικοτήτων' και influencers που συχνά αποκτούν ειδική πρόσβαση αλλά σπάνια θέτουν δύσκολες ερωτήσεις, με πολλούς να εμπλέκονται στη διάδοση ψευδών αφηγήσεων ή χειρότερα».

Παρά τη δημοτικότητά τους, οι διαδικτυακοί influencers και οι προσωπικότητες κατονομάστηκαν ως κύρια πηγή ψευδών ή παραπλανητικών πληροφοριών από σχεδόν τους μισούς ανθρώπους παγκοσμίως (47%) - τοποθετώντας τους στο ίδιο επίπεδο με τους πολιτικούς.

Η έκθεση ανέφερε επίσης ότι η χρήση του X για ειδήσεις είναι «σταθερή ή αυξάνεται σε πολλές αγορές», με τη μεγαλύτερη αύξηση στις ΗΠΑ.

Πρόσθεσε ότι από τότε που ο Elon Musk ανέλαβε το δίκτυο το 2022, «πολύ περισσότεροι δεξιοί άνθρωποι, ιδιαίτερα νεαροί άνδρες, έχουν συρρεύσει στο δίκτυο, ενώ κάποιο προοδευτικό κοινό έχει φύγει ή το χρησιμοποιεί λιγότερο συχνά». Στις ΗΠΑ, το ποσοστό αυτών που αυτοπροσδιορίζονται ως δεξιοί τριπλασιάστηκε μετά την εξαγορά από τον Musk. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το δεξιό κοινό του X έχει σχεδόν διπλασιαστεί.

Ανταγωνιστικά δίκτυα όπως το Threads, το Bluesky και το Mastodon «έχουν μικρό αντίκτυπο παγκοσμίως, με εμβέλεια 2% ή λιγότερο για ειδήσεις», αναφέρει η έκθεση.

Άλλα βασικά ευρήματα σχετικά με τις πηγές ειδήσεων περιλαμβάνουν:

- Το TikTok είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κοινωνικό και δίκτυο βίντεο, χρησιμοποιούμενο για ειδήσεις από το 17% των ανθρώπων παγκοσμίως, αυξημένο κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες από πέρυσι.
- Η χρήση chatbots τεχνητής νοημοσύνης για λήψη ειδήσεων αυξάνεται και είναι δύο φορές πιο δημοφιλής μεταξύ των ατόμων κάτω των 25 ετών σε σύγκριση με το συνολικό πληθυσμό.
- Ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα καταστήσει τις ειδήσεις λιγότερο διαφανείς, ακριβείς και αξιόπιστες.
- Όλες οι γενιές εξακολουθούν να εκτιμούν τα αξιόπιστα μέσα με ιστορικό ακρίβειας, ακόμα κι αν δεν τα χρησιμοποιούν τόσο συχνά όσο παλαιότερα.

Η έκθεση διανύει το 14ο έτος της και ερεύνησε σχεδόν 100.000 άτομα σε 48 χώρες.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 32
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.

Μόνο insomnia ούτε πολιτικά ούτε τίποτα άλλο που κάνει μαύρη την ψυχή μας κάθε μέρα. (συμμετέχω ενεργά σε πολιτικά θέματα και έχω ψηφίσει όλες τις φορές αλλά με έχουν κουράσει)

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το ότι υπάρχει κόσμος (99% άνδρες, incels, κτλ.) που βλέπει και παίρνει στα σοβαρά αυτόν τον μπούφο, τον τενεκέ, λέει τα πάντα για την εποχή μας.

Επεξ/σία από MetroStar
  • Like 4
Δημοσ.

"Πρόσθεσε ότι από τότε που ο Elon Musk ανέλαβε το δίκτυο το 2022, «πολύ περισσότεροι δεξιοί άνθρωποι, ιδιαίτερα νεαροί άνδρες, έχουν συρρεύσει στο δίκτυο, ενώ κάποιο προοδευτικό κοινό έχει φύγει ή το χρησιμοποιεί λιγότερο συχνά». Στις ΗΠΑ, το ποσοστό αυτών που αυτοπροσδιορίζονται ως δεξιοί τριπλασιάστηκε μετά την εξαγορά από τον Musk."

Απο τοτε που ο Ιλον αγορασε το τουιτερ γεμισε ο τοπος με trash? Ελα δεν το πιστευω! 🤣 
Το τουιτερ ηταν ηδη βοθρος πολυ πριν το αγορασει ο Μασκ. Φυσικα αφου το εκανε μπαχαλο μετα την αγορα, εγινε ακομη χειροτερο.

  • Like 1
Δημοσ.

Τα παραδοσιακα ΜΜΕ εχουν και αυτα παρουσια στα social. Αυτο που τους ενοχλει ειναι οτι δεν εχουν πλεον το μονοπωλιο στην προπαγανδα αλλα ο καθενας μπορει να ψαξει και να υποστηριξει την προπαγανδα οποιουδηποτε γουσταρει. Μεγαλο προβλημα (για αυτους) 

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Λογικό. Στα social υπαρχει μια μικρη πιθανοτητα να πετύχεις καμία αλήθεια, σε συστημικό κανάλι αποκλείεται...

Επεξ/σία από Bil79
  • Like 2
Δημοσ.

Ανεβαζουν κυβερνησεις τα social οπως εγινε στην Αμερικη, υποτιμησαν την δυναμη τους οι δημοκρατικοι και το πληρωσαν ακριβα...

  • Like 1
Δημοσ.

Πιστεύω πως θα κανει τον κύκλο του και ο κόσμος θα καταλάβει τη σημασία της διαστάυρωσης των γεγονότων πριν την εκπόνηση συμπερασμάτων.  

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...