Nabuko Δημοσ. 25 Ιουνίου Δημοσ. 25 Ιουνίου Αυξάνει συνεχώς ο αριθμός των Ι.Χ. μικρής ηλικίας, που εμφανίζουν προβλήματα και αρχίζουν από νωρίς τις επισκέψεις στα συνεργεία. «Αυτοκίνητα ηλικίας κάτω των 3 ετών εμφανίζουν υπερδιπλάσιες βλάβες στο σύστημα πολυμέσων, στις λειτουργίες συνδεσιμότητας και στα συστήματα υποστήριξης του οδηγού», ανέφερε ο Γερμανός καθηγητής Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Steffen Jäckle, στο γνωστό αυτοκινητιστικό περιοδικό, Auto Motor & Sport. Συμπλήρωσε επίσης, ότι τα συνεργεία και οι αντιπροσωπείες δεν μπορούν να αποκαταστήσουν τις βλάβες στο λογισμικό και περιμένουν βοήθεια και απαντήσεις από τις κατασκευάστριες αυτοκινητοβιομηχανίες. Πρόκειται για μια εντελώς νέα κατάσταση για τον πελάτη, καθώς στο παρελθόν γνωρίζαμε ότι ‘’ο μάστορας’’ μηχανικός θα έβρισκε πάντα μια λύση. Μια βασική αιτία για την εμφάνιση τέτοιου είδους αστοχιών σε νέα αυτοκίνητα είναι ο εφοδιασμός τους από το εργοστάσιο με συστήματα λογισμικού, που δεν έχουν εξελιχθεί και δοκιμαστεί πλήρως, άρα είναι πρόωρη και βιαστική η τοποθέτηση τους. Το πρόβλημα επιδεινώνεται από το γεγονός, ότι οι ασύρματες Over the Air αναβαθμίσεις και επικαιροποιήσεις αρκετών ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρώτης και δεύτερης γενιάς, δεν έχουν εκσυγχρονιστεί όσο θα έπρεπε. Επίσης, τα συνεργεία δεν έχουν πρόσβαση στον προγραμματισμό των λογισμικών και γι αυτό δεν μπορούν λύσουν πραγματικά το πρόβλημα, ώστε να επανενταχθεί το όχημα στην κυκλοφορία. Η βιασύνη κάνει κακό Ουσιαστικά, ο κλάδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων περνά μια φάση κατανόησης και προσπάθειας επίλυσης των νέων προβλημάτων, όπως συνέβη στο παρελθόν με τους κατασκευαστές υπολογιστών και Smartphones. Σε αυτή τη φάση τοποθετούνται πρόωρα λογισμικά με μειωμένους χρόνους εξέλιξης, προκειμένου να λανσάρει ο αυτοκινητοκτασκευαστής ένα υπερσύγχρονο και ανταγωνιστικό μοντέλο, κάτι που αποβαίνει συχνά σε βάρος της αξιοπιστίας του στην πράξη. Προβλήματα παρατηρούνται όμως επίσης ποιότητα των οχημάτων, αλλά και στους χρόνους παράδοσης εξαρτημάτων και ανταλλακτικών. Το περιοδικό Auto Motor & Sport αναφέρει το παράδειγμα μιας ελαττωματικής παρτίδας από αλυσίδες χρονισμού σε βενζινοκίνητα μοντέλα της Stellantis, οι οποίες αποσυντίθενται μέσα στο λιπαντικό. Σε μια άλλη περίπτωση, βρίσκεται ένα VW Golf έβδομης γενιάς ακινητοποιημένο από τον Απρίλιο του 2024, επειδή δεν μπορεί να παραδώσει το εργοστάσιο έναν καινούργιο ‘’εγκέφαλο’’. Στο νέο ηλεκτρικό Smart γίνεται προληπτικά μαζί με το σέρβις και αντικατάσταση της μπαταρίας 12 Volt. Σε ένα Toyota Yaris Hybrid τριετίας, που ανήκε σε αναγνώστη του γερμανικού περιοδικού, άδειαζε η μπαταρία εκκίνησης μέσα σε μία εβδομάδα. Η ιαπωνική μάρκα πρόβαλε αρχικά διάφορες προφάσεις για να εξηγήσει την αιτία, στη συνέχεια όμως αποφάσισε να εφοδιάσει το συγκεκριμένο μοντέλο της με πιο δυνατές και ανθεκτικές μπαταρίες.
tutuyo Δημοσ. 25 Ιουνίου Δημοσ. 25 Ιουνίου (επεξεργασμένο) μονο Carina E ρε excellence in Europe, το γραφει και στο τζαμι Επεξ/σία 25 Ιουνίου από tutuyo 6
phanispal Δημοσ. 25 Ιουνίου Δημοσ. 25 Ιουνίου Αγοράστε καινούργια, αρκεί να έχουν έξι οθόνες τουλάχιστον. 3 1 1 8
PharmChem Δημοσ. 25 Ιουνίου Δημοσ. 25 Ιουνίου Χρειάζεται αποκρυπτογράφηση το άρθρο για να καταλάβουμε τι λέει, τόσο κακογραμμένο/κακομεταφρασμένο που είναι... 5
malakudi Δημοσ. 25 Ιουνίου Δημοσ. 25 Ιουνίου Το αυθεντικό άρθρο για όποιον ενδιαφέρεται https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/8-beispiele-fuer-autofrust-wenn-ein-modernes-auto-zur-baustelle-wird/ 4
mike15 Δημοσ. 25 Ιουνίου Δημοσ. 25 Ιουνίου 3 ώρες πριν, dtk-386 είπε περιμενω τον @11osmikrosmhtsos να μπει για redeem 4
tutuyo Δημοσ. 25 Ιουνίου Δημοσ. 25 Ιουνίου Και να γράψει πως κατέβαζε εξατμίσεις με το MATLAB και Bolzano 4
Nabuko Δημοσ. 25 Ιουνίου Μέλος Δημοσ. 25 Ιουνίου Εγώ αναρωτιέμαι μήπως είναι λίγο αυστηρός ο καθηγητής στην κριτική του? 1
11osmikrosmhtsos Δημοσ. 25 Ιουνίου Δημοσ. 25 Ιουνίου (επεξεργασμένο) 2 ώρες πριν, tutuyo είπε MATLAB The engineer's dream. 2 ώρες πριν, tutuyo είπε κατέβαζε εξατμίσεις με το MATLAB δεν κατεβαζω αλλα τις υπολογιζω, μηχανικος που δεν ξερει MATLAB δεν ειναι μηχανικος .- Οπως λεμε ειναι MATLOVE Ας έρθουν κι ας συμπληρώσουν κι άλλοι μηχανικοί αυτά που θα πω. Κοιτάξτε να δείτε — ένα προϊόν μπορεί να κατασκευαστεί με πολλούς τρόπους ώστε να επιτελεί τους σχεδιαστικούς του στόχους. Το πρόβλημα ξεκινάει όταν οι project managers θέλουν να μπλέκονται στα πόδια των μηχανικών. Βλέπετε, οι περισσότεροι μηχανικοί είμαστε γενικά τελειομανείς, όμως παίζουμε σε ένα παιχνίδι συνεχών συμβιβασμών. Το καλό engineering είναι η σωστή επιλογή των σχεδιαστικών και κατασκευαστικών συμβιβασμών. Ένας τεράστιος συμβιβασμός είναι το κόστος. Ο χρόνος ανάπτυξης μεταφράζεται απευθείας σε κόστος. Πάμε τώρα στην πράξη: όλα είναι firmware, πολύ πιο low-level απ’ ό,τι βλέπει ο τελικός χρήστης. Έχετε δοκιμάσει ποτέ να κάνετε debugging σε assembly; Καλή τύχη. Εκεί ξαναμπαίνει το κόστος στην εξίσωση. Μπορεί το firmware να γραφτεί σε πιο high-level γλώσσα και να λειτουργεί, αλλά αυτό απαιτεί περισσότερους πόρους συστήματος απ’ όσους το κόστος επιτρέπει. Τι κάνεις; Πας σε low-level κώδικα. Και τότε ανοίγεις τον δρόμο για δύσκολα και προβληματικά bugs, τα οποία δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα εντοπιστούν. Θέλετε ένα τρομακτικό παράδειγμα; 1995, Siemens Simos 2P. Το αυτοκίνητο έχει απειροβάθμια πρώτη (διακοπτόμενη) σκάλα υαλοκαθαριστήρων, ρυθμιζόμενη από 0 έως 30 δευτερόλεπτα. Η ακολουθία για την καταγραφή του χρονισμού είναι η εξής: πρώτη θέση στον διακόπτη καθαριστήρων, ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου → διακόπτης off (υαλοκαθαριστήρες εκτός) και ξεκινάει να μετράει χρόνο το timer → ξανά θέση 1 στον διακόπτη → ο χρόνος καταγράφεται σε συγκεκριμένη θέση μνήμης στην ECU, και μετά ο εγκέφαλος ξεκινά να δίνει εντολή στον ρελέ, κάνοντας set/reset έναν εσωτερικό timer. Το έχουμε; Το έχουμε. Αν κάνεις μια συγκεκριμένη ακολουθία ενεργειών, μπορείς να εξωθήσεις αυτό το timer, αντί να κάνει overwrite σε μία και μόνο θέση μνήμης, να αρχίσει να γράφει σειριακά. Και ξεκινώντας από κάποιες ελεύθερες θέσεις, καταλήγει να πατάει πάνω στον χάρτη καυσίμου... με αποτέλεσμα να brickάρει η ECU. Πείτε μου εσείς, πώς μπορούσαν οι μηχανικοί να το είχαν βρει αυτό; Οπότε τέτοια πράγματα ξεφεύγουν — και ξεφεύγαν και πολλά χρόνια πριν. Η διαφορά σήμερα είναι ότι έχεις να κάνεις με εκατοντάδες χιλιάδες γραμμές κώδικα σε κάθε module. Εγώ, πόσα bugs έχω βρει στο firmware των δικών μου αυτοκινήτων, δεν περιγράφεται. Και σκεφτείτε τώρα να μας μιλάτε για μικρότερο κόστος ανάπτυξης... Παρόμοιες παραλείψεις, είτε ηθελημένες είτε όχι, θα βρεις και στα μηχανολογικά. Αν ξεκινήσω να σας αναλύω οποιοδήποτε αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστικούς στόχους κάθε υποσυστήματος, τους συμβιβασμούς, τον λόγο επιλογής κάποιων λύσεων, τα θετικά και τα αρνητικά... δεν θα τελειώσουμε ποτέ. Το ότι μένω στα απολύτως επιφανειακά πράγματα σε αυτό το forum, δεν σημαίνει ότι δεν βλέπουμε – δεν ξέρουμε – δεν κατανοούμε και τα παρακάτω. Επεξ/σία 25 Ιουνίου από 11osmikrosmhtsos 5 1 2
vamvakoolas Δημοσ. 26 Ιουνίου Δημοσ. 26 Ιουνίου 11 hours ago, 11osmikrosmhtsos said: The engineer's dream. δεν κατεβαζω αλλα τις υπολογιζω, μηχανικος που δεν ξερει MATLAB δεν ειναι μηχανικος .- Οπως λεμε ειναι MATLOVE Ας έρθουν κι ας συμπληρώσουν κι άλλοι μηχανικοί αυτά που θα πω. Κοιτάξτε να δείτε — ένα προϊόν μπορεί να κατασκευαστεί με πολλούς τρόπους ώστε να επιτελεί τους σχεδιαστικούς του στόχους. Το πρόβλημα ξεκινάει όταν οι project managers θέλουν να μπλέκονται στα πόδια των μηχανικών. Βλέπετε, οι περισσότεροι μηχανικοί είμαστε γενικά τελειομανείς, όμως παίζουμε σε ένα παιχνίδι συνεχών συμβιβασμών. Το καλό engineering είναι η σωστή επιλογή των σχεδιαστικών και κατασκευαστικών συμβιβασμών. Ένας τεράστιος συμβιβασμός είναι το κόστος. Ο χρόνος ανάπτυξης μεταφράζεται απευθείας σε κόστος. Πάμε τώρα στην πράξη: όλα είναι firmware, πολύ πιο low-level απ’ ό,τι βλέπει ο τελικός χρήστης. Έχετε δοκιμάσει ποτέ να κάνετε debugging σε assembly; Καλή τύχη. Εκεί ξαναμπαίνει το κόστος στην εξίσωση. Μπορεί το firmware να γραφτεί σε πιο high-level γλώσσα και να λειτουργεί, αλλά αυτό απαιτεί περισσότερους πόρους συστήματος απ’ όσους το κόστος επιτρέπει. Τι κάνεις; Πας σε low-level κώδικα. Και τότε ανοίγεις τον δρόμο για δύσκολα και προβληματικά bugs, τα οποία δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα εντοπιστούν. Θέλετε ένα τρομακτικό παράδειγμα; 1995, Siemens Simos 2P. Το αυτοκίνητο έχει απειροβάθμια πρώτη (διακοπτόμενη) σκάλα υαλοκαθαριστήρων, ρυθμιζόμενη από 0 έως 30 δευτερόλεπτα. Η ακολουθία για την καταγραφή του χρονισμού είναι η εξής: πρώτη θέση στον διακόπτη καθαριστήρων, ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου → διακόπτης off (υαλοκαθαριστήρες εκτός) και ξεκινάει να μετράει χρόνο το timer → ξανά θέση 1 στον διακόπτη → ο χρόνος καταγράφεται σε συγκεκριμένη θέση μνήμης στην ECU, και μετά ο εγκέφαλος ξεκινά να δίνει εντολή στον ρελέ, κάνοντας set/reset έναν εσωτερικό timer. Το έχουμε; Το έχουμε. Αν κάνεις μια συγκεκριμένη ακολουθία ενεργειών, μπορείς να εξωθήσεις αυτό το timer, αντί να κάνει overwrite σε μία και μόνο θέση μνήμης, να αρχίσει να γράφει σειριακά. Και ξεκινώντας από κάποιες ελεύθερες θέσεις, καταλήγει να πατάει πάνω στον χάρτη καυσίμου... με αποτέλεσμα να brickάρει η ECU. Πείτε μου εσείς, πώς μπορούσαν οι μηχανικοί να το είχαν βρει αυτό; Οπότε τέτοια πράγματα ξεφεύγουν — και ξεφεύγαν και πολλά χρόνια πριν. Η διαφορά σήμερα είναι ότι έχεις να κάνεις με εκατοντάδες χιλιάδες γραμμές κώδικα σε κάθε module. Εγώ, πόσα bugs έχω βρει στο firmware των δικών μου αυτοκινήτων, δεν περιγράφεται. Και σκεφτείτε τώρα να μας μιλάτε για μικρότερο κόστος ανάπτυξης... Παρόμοιες παραλείψεις, είτε ηθελημένες είτε όχι, θα βρεις και στα μηχανολογικά. Αν ξεκινήσω να σας αναλύω οποιοδήποτε αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστικούς στόχους κάθε υποσυστήματος, τους συμβιβασμούς, τον λόγο επιλογής κάποιων λύσεων, τα θετικά και τα αρνητικά... δεν θα τελειώσουμε ποτέ. Το ότι μένω στα απολύτως επιφανειακά πράγματα σε αυτό το forum, δεν σημαίνει ότι δεν βλέπουμε – δεν ξέρουμε – δεν κατανοούμε και τα παρακάτω. προεδρος Εδεσσαϊκού; 2
11osmikrosmhtsos Δημοσ. 26 Ιουνίου Δημοσ. 26 Ιουνίου 25 λεπτά πριν, vamvakoolas είπε προεδρος Εδεσσαϊκού ειμαι Πρεζι (ντεντε)
Morosana Δημοσ. 26 Ιουνίου Δημοσ. 26 Ιουνίου Γενικά υπήρξε μια "τρεχάλα" στα αυτοκίνητα που ήταν backorder από την εποχή του κλεισίματος των εργοστασίων λόγω covid και σιγά σιγά βγαίνει προς τα έξω, όπως και διάφορα θέματα συναρμογής. Θυμίζει λίγο παλιά ιταλικά αυτοκίνητα που φτιάχτηκαν Παρασκευή πριν το σχόλασμα ή Δευτέρα μετά από ήττα της Γιουβέντους Τορίνο κτλ 😂 2
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα