Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Το SteamOS της Valve ξεπερνά σε επιδόσεις τα Windows 11 στις φορητές παιχνιδομηχανές, σύμφωνα με δοκιμές που πραγματοποίησε το Ars Technica στο Lenovo Legion Go S.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι πρόσφατα παιχνίδια λειτουργούν με υψηλότερο ρυθμό καρέ (frame rate) στο SteamOS 3.7 σε σύγκριση με τα Windows 11, αντιστρέφοντας την τάση που είχε παρατηρηθεί πριν από σχεδόν μια δεκαετία.

Το Lenovo Legion Go S είναι η πρώτη φορητή παιχνιδομηχανή που σχεδιάστηκε ειδικά για να λειτουργεί τόσο με Windows 11 (σε συσκευές που κυκλοφόρησαν τον Ιανουάριο) όσο και με SteamOS (σε συσκευές που κυκλοφόρησαν τον Μάιο). Για σύγκριση, οι ερευνητές εγκατέστησαν και τα δύο λειτουργικά συστήματα στην ίδια συσκευή και έτρεξαν συγκριτικές δοκιμές σε πέντε σύγχρονα 3D παιχνίδια.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το SteamOS παρουσίασε αξιοσημείωτες βελτιώσεις στον ρυθμό καρέ σε τέσσερα από τα πέντε παιχνίδια που δοκιμάστηκαν. Μόνο το Borderlands 3 εμφάνισε παρόμοια απόδοση και στα δύο λειτουργικά συστήματα, με τα Windows να επιτυγχάνουν ελαφρώς υψηλότερους ρυθμούς καρέ.

image.png.51837a72478fa4d35a4f47130db0d2e5.png image.png.8aa64e1bd7b1e7d374c443a1b999cc5f.png

Στα υπόλοιπα παιχνίδια, οι διαφορές ήταν ιδιαίτερα αισθητές. Για παράδειγμα, στο Returnal με υψηλές ρυθμίσεις γραφικών και ανάλυση 1920×1200, η αλλαγή από τους επίσημους οδηγούς της Lenovo για Windows στο SteamOS σήμαινε τη διαφορά μεταξύ ενός δύσκολα αποδεκτού μέσου όρου 18 FPS και ενός αξιοπρεπούς 33 FPS.

Ακόμη και μετά την εγκατάσταση πιο πρόσφατων οδηγών από την Asus για το ROG Ally στα Windows, το SteamOS εξακολουθούσε να προσφέρει καλύτερη απόδοση στα περισσότερα παιχνίδια, με διαφορές που κυμαίνονταν από 8% έως 36%.

Αυτά τα αποτελέσματα μπορεί να φαίνονται αντιφατικά, δεδομένου ότι τα παιχνίδια στο SteamOS πρέπει να περάσουν μέσω του μεταφραστικού επιπέδου Proton για κάθε εντολή των Windows. Ωστόσο, η Valve έχει επενδύσει σημαντικά στη βελτιστοποίηση του Proton και των οδηγών γραφικών Mesa για Linux, κάτι που φαίνεται να αποδίδει καρπούς.

Επιπλέον, το SteamOS εξαλείφει σημαντικό μέρος της επιβάρυνσης του λειτουργικού συστήματος που χρησιμοποιούν τα Windows από προεπιλογή. Η Microsoft φαίνεται να αναγνωρίζει αυτό το ζήτημα και πρόσφατα ανακοίνωσε το επερχόμενο "Xbox Experience for Handheld", το οποίο θα "ελαχιστοποιεί τη δραστηριότητα στο παρασκήνιο" για να επιτρέψει "περισσότερα και υψηλότερα FPS" στα παιχνίδια.

image.png.613b664230e1a05bf074c82d5b7e1f8a.png image.png.f6f709c659874bfecd03c6a1c2412dc2.png

Παρά τις βελτιώσεις απόδοσης, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ορισμένα παιχνίδια δεν είναι συμβατά με το SteamOS, ενώ άλλα απαιτούν περίπλοκες παρακάμψεις για να λειτουργήσουν χωρίς Windows. Επιπλέον, το SteamOS εξακολουθεί να μην είναι συμβατό με την πλειονότητα του hardware υπολογιστών, συμπεριλαμβανομένων των επεξεργαστών Intel, των GPU της Nvidia και ορισμένων νεότερων τσιπ AMD.

Παρόλα αυτά, το πλεονέκτημα στην απόδοση των παιχνιδιών προσφέρει στη Valve ένα ακόμη ισχυρό σημείο προώθησης για το SteamOS έναντι των φορητών παιχνιδομηχανών με Windows, κάτι αξιοσημείωτο αν ληφθεί υπόψη ότι το Legion Go S με SteamOS κοστίζει 599 δολάρια, δηλαδή 130 δολάρια λιγότερα από την αντίστοιχη έκδοση με Windows.

Ενώ η αρχική έκδοση του SteamOS αποτέλεσε εμπόδιο για την αποτυχημένη προσπάθεια των Steam Machines της Valve, η τρέχουσα έκδοση συσσωρεύει πλεονεκτήματα έναντι του μακροχρόνιου προτύπου των Windows για παιχνίδια σε υπολογιστές.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Like 1
  • Απαντ. 80
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Αν αναλογιστει κανεις οτι πριν 10 χρονια linux και gaming ηταν ονειρο θερινης νυκτος , τοτε καλα παμε. Επιβεβαιωνω οτι σε ally παρατηρω καλυτερη μπαταρια σε steam os

  • Like 5
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχουν γίνει παπάδες και στο kernel για gaming και γενικά ξεπεράστηκε ο λόφος εδώ και μερικά χρόνια, πλέον είναι απλά θέμα χρόνου (πιστεύω πολύ πριν το 2030)  το πότε θα εντυπωσιαζόμαστε για το αν τρέχει έστω 1 game καλύτερα σε windows.

14 λεπτά πριν, forgotten είπε

Αν αναλογιστει κανεις οτι πριν 10 χρονια linux και gaming ηταν ονειρο θερινης νυκτος , τοτε καλα παμε. Επιβεβαιωνω οτι σε ally παρατηρω καλυτερη μπαταρια σε steam os

πριν απο 20 θες να πεις πριν απο 10 (δηλαδή 2015! ) δεν ήταν τέλεια αλλά ήταν αρκετά καλά  εγώ θυμάμαι έπαιζα με RX 580 crossfire mad max the witcher lara croft κτλ 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
  • Like 4
Δημοσ.

Αν μιλαμε για το proton παντως ειναι στην ουσια windows compatibility layer με optimizations ειδικα για το steam deck. Πολυ καλο optimization σιγουρα απλα δεν φταινε τα windows καπου για την καλυτερη αποδοση.

Για να το καταλαβεις καλυτερα για βαλε στο steam deck μια αλλη Linux version και πες μας το αποτελεσμα στα παιχνιδια.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, ADHD είπε

Αν μιλαμε για το proton παντως ειναι στην ουσια windows compatibility layer με optimizations ειδικα για το steam deck. Πολυ καλο optimization σιγουρα απλα δεν φταινε τα windows καπου για την καλυτερη αποδοση.

το proton μεταφράζει directX σε vlulkan (το directX ειναι ο λόγος που πολλά παιχνίδια δεν παίζουν σε linux γιατί ειναι proprietery λογισμικό -API- της Microsoft και καθαρά λόγω πνευματικών δικαιωμάτων δεν γίνεται να αποκτήσουν οι linux διανομές συμβατότητα με αυτό) 

Απο εκει και πέρα το directX αν και απαραίτητο για την προβολή γραφικών (γιατί τα περισσότερα παιχνίδια αναπτύχθηκαν κάνοντας χρήση directX, που είναι και ο λόγος που τα MAC δεν παίζουν πολλά παιχνίδια εκτός αν υπάρχει έκδοση συμβατή με Vulkan ή OpenGL ή του δικού τους proprietary api το Metal )  είναι απλά ένα κομμάτι μόνο, από τα όσα τι γίνονται πίσω στο "παρασκήνιο" και εκει τα linux ειναι καλύτερα απο windows γιατί εκμεταλλεύονται καλύτερα το υλικό ΠΑΡΟΛΟ που υπάρχει ΚΑΙ καθυστέρηση στον να μεταφραστούν οι εντολές directX σε Vulkan(!).

Δηλαδή αν ήταν κατευθείαν vulkan native τα παιχνίδια αυτά,  θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη η διαφορά υπερ linux, ένα ποσοστό των επιδόσεων σε linux χάνεται ακριβώς γιατί υπάρχει το proton/η μετάφραση δηλαδή που προσθέτει καθυστέρηση/latency.

Επεξ/σία από Dr_Pepper
  • Like 12
  • Thanks 1
Δημοσ.
43 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε

το proton μεταφράζει directX σε vlulkan (το directX ειναι ο λόγος που πολλά παιχνίδια δεν παίζουν σε linux γιατί ειναι propriatery λογισμικό -API- της Microsoft και καθαρά λόγω πνευματικών δικαιωμάτων δεν γίνεται να αποκτήσουν οι linux διανομές συμβατότητα με αυτό) 

Απο εκει και πέρα το directX αν και απαραίτητο για την προβολή γραφικών(γιατί τα περισσότερα παιχνίδια αναπτύχθηκαν κάνοντας χρήση directX, που είναι και ο λόγος που τα MAC δεν παίζουν πολλά παιχνίδια εκτός αν υπάρχει έκδοση συμβατή με Vulkan ή OpenGL ή του δικού propriatery api το Metal )  ειναι ένα κομμάτι μόνο του τι γίνεται πίσω στο "παρασκήνιο" και εκει τα linux ειναι καλύτερα απο windows γιατί εκμεταλλεύονται καλύτερα το υλικό ΠΑΡΟΛΟ που υπάρχει ΚΑΙ καθυστέρηση στον να μεταφραστούν οι εντολές directX σε Vulkan, δηλαδή αν ήταν κατευθείαν vulkan native τα παιχνίδια αυτά  θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη η διαφορά υπερ linux ένα ποσοστό των επιδόσεων σε linux χάνεται ακριβώς γιατί υπάρχει το proton/η μετάφραση δηλαδή που προσθέτει καθυστέρηση/latency.

Ναι μεν αλλα, αν γινοταν αυτο που λες, δηλαδη να το γυρισουν σε vulkan native ισχυει οτι θα επιανε καλυτερες επιδοσεις αλλα αυτο δεν γινεται αυτόματα. Εξαρταται απο το αν οι developers κανουν optimize εξίσου καλά τον Vulkan renderer και για Windows και για Linux. Αν οι drivers στο Linux ειναι το ιδιο καλοι με τα windows, συγκεκριμενα της nvidia μιας και ειναι και ο market leader με διαφορα. Αν το παιχνιδι δεν κουβαλάει windows middleware οπως πχ anti-cheat αν υπάρχουν FMOD/WWise builds, Havok bindings, custom input layers κλπ. Αν αυτά μένουν Win-only DLLs, χρειάζεσαι Wine σετάρισμα (τυπου Proton) ακόμη κι αν ο renderer είναι Vulkan. Αν σετάρεις ίδιο CPU Scheduler /BAR HugePages. Οι default ρυθμίσεις στα περισσότερα distros δεν είναι optimized για gaming, χωρίς manual tweaks (gamemode, μόνιμο performance governor) ειναι πιθανο να δεις να εκμηδενιστεί το οποιο boost που πηρες από το native API.

Δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα, θεωρητικα ναι θα μπορούσε με αρκετα "Αν" ομως, δεν θα τρεχει αυτοματα καλυτερα αν ηταν linux native. Επίσης αν τα studio γυρίσουν σε Vulkan και τα Windows θα φάνε τζάμπα boost οπότε το ‘Linux θα ξεφύγει’ δεν είναι εγγύηση.

  • Like 3
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 hours ago, Dr_Pepper said:

Έχουν γίνει παπάδες και στο kernel για gaming και γενικά ξεπεράστηκε ο λόφος εδώ και μερικά χρόνια, πλέον είναι απλά θέμα χρόνου (πιστεύω πολύ πριν το 2030)  το πότε θα εντυπωσιαζόμαστε για το αν τρέχει έστω 1 game καλύτερα σε windows.

πριν απο 20 θες να πεις πριν απο 10 (δηλαδή 2015! ) δεν ήταν τέλεια αλλά ήταν αρκετά καλά  εγώ θυμάμαι έπαιζα με RX 580 crossfire mad max the witcher lara croft κτλ 


καλη τυχη... 😚
 

Quote

είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ορισμένα παιχνίδια δεν είναι συμβατά με το SteamOs, ενώ άλλα απαιτούν περίπλοκες παρακάμψεις για να λειτουργήσουν χωρίς Windows. Επιπλέον, το SteamOs εξακολουθεί να μην είναι συμβατό με την πλειονότητα του hardware υπολογιστών, συμπεριλαμβανομένων των επεξεργαστών Intel, των GPU της Nvidia και ορισμένων νεότερων τσιπ AMD.


να σημειωθει επισης οτι το SteamOs δεν ειναι operating system αλλα ενα gaming ui για ενα ακριβο toy δηλαδη  για φορητες παιχνιδομηχανες που ξεκινουν απο 600€, το Steam Deck πωλειται στα 850€

ιδου λοιπον πεδιον δοξης λαμπρον μαζευτειτε 5 μαγκες και φτιαξτε 1 (ενα) free linux gaming operating system καλυτερο απο τα εκατομμυρια που επενδυει ο Gabe για το Steam Deck του, που ετσι κι αλλιως τρεχει αποκλειστικα σε low power APUs

ειμαι σιγουρος ποσο πολυ καλα θα παει κι αυτο... 😆

Επεξ/σία από Odyss3us
  • Like 3
  • Thanks 1
  • Confused 5
Δημοσ.
Μόλις τώρα, ADHD είπε

Εξαρταται απο το αν οι developers κανουν optimize εξίσου καλά τον Vulkan renderer και για Windows και για Linux

όχι το API ειναι agnostic , πιο απλά έχει να κάνει με την κάρτα γραφικών όχι τον υπόλοιπο υπολογιστή. 

Δεν μπαίνει εδώ το λειτουργικό δηλαδή. 

Οι κάρτες γραφικών για δικούς τους πάλι πνευματικούς λόγους δεν δίνουν στους developers πλήρη έλεγχο της GPU (πχ για να μην την αντιγράψουν και βγάλουν ίδια δική τους) τα API σαν το vulkan η το directX αναλαμβάνουν την δουλειά στο να μιλήσουν την γλώσσα της κάρτας ας το πούμε και ο προγραμματιστής μιλάει στο API μέσω μιας κοινής γλώσσας προγραμματισμού πχ C ή python κτλ. 

Στην περίπτωση του proton υπάρχει μια καθυστέρηση σε κάθε frame η καθυστέρηση έχει να κάνει με το να πάρει τις εντολές DirectX και να τις κάνει vulkan. 

Δεν είναι θέμα optimization αυτό ειναι απλά θέμα ότι η Microsoft δεν θέλει να χρησιμοποιείται το directX σε άλλα λογισμικά (Το να το μεταφράσεις απο νομικής άποψης δεν θεωρείται ότι το χρησιμοποιείς είναι κάτι σαν νομικό παραθυράκι) 

Πράγμα που στα windows δεν συμβαίνει οι εντολές directX "σκάνε" κατευθείαν στην GPU χωρίς να περιμένουν στν πάγκο για να μεταφραστούν σε κάτι άλλο. 

Οπότε λόγω αυτής της καθυστέρησης χάνει λίγο σε επιδόσεις οτιδήποτε τρέχει proton.  

Αυτό που παίζει ρόλο όμως βέβαια είναι πάνω σε τι φτιάχτηκε το παιχνίδι  γιατί πολλά παιχνίδια υποστηρίζουν ΚΑΙ vulkan αλλά δεν φτιάχτηκαν σε vulkan και έγινε port για vulkan  οπότε εκει ναι υπεισέρχεται optimization αλλά πάλι έχει να κάνει με το πόσο καλά ή πατκιουτ έγινε το πορτ για vulkan όχι το λειτουργικό. 


Με άλλα λόγια το vulkan τρέχει το ίδιο καλά ανεξάρτητα το λειτουργικό η διαφορά ειναι μόνο to Vulkan einai open standard (κάτι σαν opensource αλλά όχι ακριβώς) δηλαδή ο καθένας μπορεί να το χρησιμοποιήσει (apple, Microsoft, gnulinux κτλ) ενώ η Microsoft έχει το δικό της "vulkan" το γνωστό directX και δεν δίνει άδεια σε κανέναν άλλο να το χρησιμοποιήσει. 

Αυτό ειναι η μόνη διαφορά όσο αφορά τα APIs. 


 

 

18 λεπτά πριν, ADHD είπε

Αν οι drivers στο Linux ειναι το ιδιο καλοι με τα windows, συγκεκριμενα της nvidia μιας και ειναι και ο market leader με διαφορα.

Ε προφανώς ή το ίδιο καλοί θα είναι ή θα ήταν καλύτεροι εκείνοι στο steamOS εφόσον έχει καλύτερα FPS  στο ένα λειτουργικό παρά στο άλλο δεν το καταλαβαίνω αυτό σαν επιχείρημα ειναι σαν να λέμε "εντάξει δεν είναι δίκαιο που το Α αμάξι βγήκε πρώτο και το Β δεύτερο στην κόντρα που κάνανε  μπορεί να είχε καλύτερη μηχανή" ε χαίρω πολύ ή καλύτερη μηχανή ή καλύτερο οδηγό ή και τα 2 :P 

Σημασία έχει για να ειναι δίκαια σύγκριση να ειναι και οι 2 driver οι καλύτερη που υπάρχουν την στιγμή που έγινε το τεστ δηλαδή up to date. 



 

23 λεπτά πριν, ADHD είπε

Αν το παιχνιδι δεν κουβαλάει windows middleware οπως πχ anti-cheat αν υπάρχουν FMOD/WWise builds, Havok bindings, custom input layers κλπ.


Η ίδια anticheat engine/DRM θα δουλεύει (και αυτό ειναι πολλές φορές λόγος να ειναι πιο αργά σε linux γιατί πάλι ανάλογα την cheat engine ίσως χρειάζεται κάποια μετάφραση μέσω wine που καθυστερεί τις επιδόσεις σε linux ) αν δεν δουλεύει δεν θα έπαιζε το παιχνίδι εκτός αν ήταν πειρατικό 

Havok bindings ειναι τεχνολογία της UE5 που ειναι game engine και τρέχει και στα 2 λειτουργικά natively δεν ειναι windows middleware 

To ίδιο ισχύει για το FMOD και πάλι αυτό όμως σημαίνει ότι θα καθυστερήσουν τα linux δεν αποτελεί δικαιολογία δηλαδή σε windows βλέπεις λιγότερο FPS αλλά ότι αν δεν χρησιμοποιούσε το παιχνίδι FMOD για τον ήχο σε linux θα έτρεχε ακόμη πιο γρήγορα και η διαφορά θα ήταν μεγαλύτερη υπέρ linux στο ίδιο game.

Το WWise τρέχει native και σε linux  

Αλλά ναι τα windows μπορεί να έχουν bloatware (απο 3ους κατασκευαστές αλλά και τα δικά τους ενσωματωμένα spyware και τηλεμετρίες)  αλλά αυτό ειναι απλά ένα χαρακτηριστικό που τα κάνει πιο αργά και αποτελεί πλεονέκτημα για τις διανομές linux που δεν έχουν αντίστοιχο bloatware 

 

 

31 λεπτά πριν, ADHD είπε

Αν σετάρεις ίδιο CPU Scheduler

Αν η γιαγιά μου είχε ρουλεμάν μα ο CPU scheduler ειναι εντελώς διαφορετικός (και καλύτερος αυτός του linux kernel) ειναι βασικό κομμάτι ενός kernel και αποτελεί σημείο σύγκρισης για να κρίνεις πιο λειτουργικό ειναι καλύτερο απο το άλλο σε μια συγκεκριμένη εφαρμογή/χρήση.. 

Είναι σαν να λέμε η Suzuki GSXR 1000  ειναι γρηγορότερη απο την Honda CBR1000rr και να μου λες "ναι αλλά αν αλλάξουμε την μηχανή στην χόντα και την κάνουμε ίδια με την Suzuki τότε η χόντα θα ειναι το ίδιο γρήγορη" ε ναι χαίρω πολύ πάλι αλλά δεν έχει νόημα να συζητάμε κάτι τέτοιο. 

 

 

35 λεπτά πριν, ADHD είπε

Οι default ρυθμίσεις στα περισσότερα distros δεν είναι optimized για gaming,

Ναι δεν υπάρχει ένα distro αλλά πολλά για να εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες (βέβαια εδώ πάλι ένα πλεονέκτημα ειναι ότι εσύ μπορείς να τα άλλαξεις όπως θες να τους αλλάξεις την παναγία δηλαδή που λέμε και να φέρεις τα πάνω κάτω και να τα κάνεις ακόμη και χειρότερα για την χρήση που προορίζονταν απλά και μόνο για να τα κάνεις καλύτερα για την χρήση που τα προορίζεις εσύ ) 

Οπότε ναι τα distro που δεν φτιάχτηκαν για να εξυπηρετήσουν την ανάγκη του gaming δεν ειναι optimized για το gaming (πάλι όμως αν θες τα κάνεις στο χέρι σου ειναι) 

Τα distros όμως που φτιάχτηκαν για gaming είναι optimized για gaming πχ steamOS, Bazzite, Pop!_OS (που ειναι γενικής χρήσης αλλά οι devs σηκώνουν και iso για gaming χρήση κυρίως) κ.α 

 

 

40 λεπτά πριν, ADHD είπε

ειναι πιθανο να δεις να εκμηδενιστεί το οποιο boost που πηρες από το native API.

Μου φαίνεται δεν καταλαβες καθόλου το επιχείρημα μου πριν όταν είπα ότι ειναι translation layer και μεταφράζει directX σε vulkan

Στις απο πάνω μετρήσεις το SteamOS δεν πήρε "boost" λόγω proton HANDICAP είναι

καθυστερεί σε κάθε FRAME για να μεταφράσει το directX σε vulkan 

Αν πχ πάρουμε το cyberpunk 2077 που βλέπουμε με steamOS 52,4 ενώ σε windows βγάζει 42.5 FPS

Αυτό που λέω είναι ότι ΑΝ υποστήριζε το cyberpunk Vulkan natively (ή αν η MS έκανε το DirectX opensource ή open standard)  και δεν χρειαζόταν να μπει το proton να κάνει μετάφραση σε steamOS θα βλέπαμε πχ 54FPS ενώ σε windows ήταν πάλι 42.5

Ξανά δεν ειναι boost το translation layer αλλά handicap! 

Απλά αναγκαίο handicap γιατί η μικρομαλακή για να κρατήσει πελάτες δεν αφήνει Apple και οποιονδήποτε άλλο να ακόμη και αν ειναι δωρεάν distro να τρέξει το API της. 

  • Like 1
  • Thanks 2
Δημοσ.
47 λεπτά πριν, Odyss3us είπε

να σημειωθει επισης οτι το SteamOs δεν ειναι operating system αλλα ενα gaming ui για ενα ακριβο toy δηλαδη  για φορητες παιχνιδομηχανες που ξεκινουν απο 600€, το Steam Deck πωλειται στα 850€

ιδου λοιπον πεδιον δοξης λαμπρον μαζευτειτε 5 μαγκες και φτιαξτε 1 (ενα) free linux gaming operating system καλυτερο απο τα εκατομμυρια που επενδυει ο Gabe για το Steam Deck του, που ετσι κι αλλιως τρεχει αποκλειστικα σε low power APUs

ειμαι σιγουρος ποσο πολυ καλα θα παει κι αυτο... 😆

Το σχόλιό σου έχει μια δόση σαρκασμού, αλλά παραβλέπει μερικές κρίσιμες αλήθειες που αξίζει να μπουν στη συζήτηση:

Το SteamOS βασίζεται στο Arch Linux και είναι πλήρες λειτουργικό σύστημα. Δεν είναι απλώς ένα UI.

Η Valve το έχει τροποποιήσει ώστε να εξυπηρετεί gaming ανάγκες (με proton, mesa optimizations, κλπ), αλλά παραμένει ένα πλήρως λειτουργικό Linux σύστημα που μπορεί να τροποποιηθεί και να χρησιμοποιηθεί για πολλά παραπάνω από gaming.

Το Steam Deck δεν είναι απλώς toy. Είναι το πρώτο mainstream φορητό σύστημα, είναι ανοιχτό και hackable μπορείς να σβήσεις SteamOS και να βάλεις Arch, Fedora ή οτιδήποτε θες. Επίσης είναι φθηνότερο  από gaming laptops με παρόμοιο hardware.

Τέλος αντί να "κοροϊδεύουμε το Linux" επειδή δεν έχει πολλούς πόρους στον τομέα του gaming, καλύτερα να αναγνωρίσουμε την τεράστια πρόοδο που έχει γίνει χάρη σε κοινότητες και εταιρείες όπως η Valve.

  • Like 16
  • Thanks 4
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
56 λεπτά πριν, Odyss3us είπε


να σημειωθει επισης οτι το SteamOs δεν ειναι operating system αλλα ενα gaming ui για ενα ακριβο toy δηλαδη  για φορητες παιχνιδομηχανες που ξεκινουν απο 600€, το Steam Deck πωλειται στα 850€

Μπορείς δωρεάν να το εγκαταστήσεις στο PC δεν είναι ui αλλά distro.. και υπάρχουν και άλλες gaming oriented  διανομές (distros) που μπορείς να κατεβάσεις και να τρέξεις δωρεάν (αν σε ενδιαφέρουν οι επιδόσεις στο gaming ομως τότε μην τις τρέξεις απο φλασάκι ή εξωτερικό USB δίσκο αλλά σε εσωτερικό και κατα προτίμηση γρήγορο nvme ή ssd sata δίσκο) . 

Επίσης για όσους ενδιαφέρονται εδώ η λίστα με την τρέχουσα (συνέχεια αλλάζει οπότε μπορεί ήδη να προστέθηκαν τίτλοι που δεν ειναι τώρα στην λίστα αλλά όσο πιο up to date μπορούν)  συμβατότητα https://www.protondb.com/ 

Επεξ/σία από Dr_Pepper
  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...