Moderators Malthador Δημοσ. Κυριακή στις 12:56 πμ Moderators Δημοσ. Κυριακή στις 12:56 πμ 6 minutes ago, Odyss3us said: δεν χρειαζεται, ηδη απεδειξες κι εσυ αθελα σου το point μου με ματσακονιες απο diyer χρηστες πανω σε fragmented distros δεν γινεται σοβαρη δουλεια... Η DIY ματσακονιά που έκανα ήταν να μπω στο store και να κατεβάσω το app. Στα κανονικά OS μάλλον κατεβαίνουν αλλιώς τα apps. Τώρα άμα θεωρείς το Arch "fragmented distro" μάλλον δεν κατέχεις και πολλά από Linux. Δεν πειράζει. 8
Odyss3us Δημοσ. Κυριακή στις 01:04 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 01:04 πμ (επεξεργασμένο) 10 minutes ago, Malthador said: Η DIY ματσακονιά που έκανα ήταν να μπω στο store και να κατεβάσω το app. Στα κανονικά OS μάλλον κατεβαίνουν αλλιώς τα apps. Τώρα άμα θεωρείς το Arch "fragmented distro" μάλλον δεν κατέχεις και πολλά από Linux. Δεν πειράζει. μια μικρη διαφορα/υπενθυμιση: το screenshot που παρεθεσες ειναι απο κονσολα που τρεχει natively out of the box SteamOs το οποιο στο Skroutz βλεπω να ξεκιναει απο 850€ αρα μιλαμε για ενα πανακριβο toy δεν ειναι ενα random pc που του εκανες format και του περασες SteamOs που ηταν αρχικα περι ου ο λογος 😜 Επεξ/σία Κυριακή στις 01:07 πμ από Odyss3us 2
Moderators Malthador Δημοσ. Κυριακή στις 01:07 πμ Moderators Δημοσ. Κυριακή στις 01:07 πμ 2 minutes ago, Odyss3us said: μια μικρη διαφορα/υπενθυμιση: το screenshot που παρεθεσες ειναι απο κονσολα που τρεχει natively out of the box SteamOs δεν ειναι ενα random pc που του εκανες format και του περασες SteamOs που ηταν αρχικα περι ου ο λογος 😜 Δεν καταλαβαίνω που κολλάμε. Το SteamOS είναι front-end του Arch, δωρεάν είναι και μπορείς να το βάλεις σε όποιο pc θέλεις. Και ναι, λειτουργικό σύστημα είναι. 4
ADHD Δημοσ. Κυριακή στις 01:07 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 01:07 πμ 1 ώρα πριν, Dr_Pepper είπε όχι το API ειναι agnostic , πιο απλά έχει να κάνει με την κάρτα γραφικών όχι τον υπόλοιπο υπολογιστή. Δεν μπαίνει εδώ το λειτουργικό δηλαδή. Οι κάρτες γραφικών για δικούς τους πάλι πνευματικούς λόγους δεν δίνουν στους developers πλήρη έλεγχο της GPU (πχ για να μην την αντιγράψουν και βγάλουν ίδια δική τους) τα API σαν το vulkan η το directX αναλαμβάνουν την δουλειά στο να μιλήσουν την γλώσσα της κάρτας ας το πούμε και ο προγραμματιστής μιλάει στο API μέσω μιας κοινής γλώσσας προγραμματισμού πχ C ή python κτλ. Στην περίπτωση του proton υπάρχει μια καθυστέρηση σε κάθε frame η καθυστέρηση έχει να κάνει με το να πάρει τις εντολές DirectX και να τις κάνει vulkan. Δεν είναι θέμα optimization αυτό ειναι απλά θέμα ότι η Microsoft δεν θέλει να χρησιμοποιείται το directX σε άλλα λογισμικά (Το να το μεταφράσεις απο νομικής άποψης δεν θεωρείται ότι το χρησιμοποιείς είναι κάτι σαν νομικό παραθυράκι) Πράγμα που στα windows δεν συμβαίνει οι εντολές directX "σκάνε" κατευθείαν στην GPU χωρίς να περιμένουν στν πάγκο για να μεταφραστούν σε κάτι άλλο. Οπότε λόγω αυτής της καθυστέρησης χάνει λίγο σε επιδόσεις οτιδήποτε τρέχει proton. Αυτό που παίζει ρόλο όμως βέβαια είναι πάνω σε τι φτιάχτηκε το παιχνίδι γιατί πολλά παιχνίδια υποστηρίζουν ΚΑΙ vulkan αλλά δεν φτιάχτηκαν σε vulkan και έγινε port για vulkan οπότε εκει ναι υπεισέρχεται optimization αλλά πάλι έχει να κάνει με το πόσο καλά ή πατκιουτ έγινε το πορτ για vulkan όχι το λειτουργικό. Με άλλα λόγια το vulkan τρέχει το ίδιο καλά ανεξάρτητα το λειτουργικό η διαφορά ειναι μόνο to Vulkan einai open standard (κάτι σαν opensource αλλά όχι ακριβώς) δηλαδή ο καθένας μπορεί να το χρησιμοποιήσει (apple, Microsoft, gnulinux κτλ) ενώ η Microsoft έχει το δικό της "vulkan" το γνωστό directX και δεν δίνει άδεια σε κανέναν άλλο να το χρησιμοποιήσει. Αυτό ειναι η μόνη διαφορά όσο αφορά τα APIs. Ε προφανώς ή το ίδιο καλοί θα είναι ή θα ήταν καλύτεροι εκείνοι στο steamOS εφόσον έχει καλύτερα FPS στο ένα λειτουργικό παρά στο άλλο δεν το καταλαβαίνω αυτό σαν επιχείρημα ειναι σαν να λέμε "εντάξει δεν είναι δίκαιο που το Α αμάξι βγήκε πρώτο και το Β δεύτερο στην κόντρα που κάνανε μπορεί να είχε καλύτερη μηχανή" ε χαίρω πολύ ή καλύτερη μηχανή ή καλύτερο οδηγό ή και τα 2 Σημασία έχει για να ειναι δίκαια σύγκριση να ειναι και οι 2 driver οι καλύτερη που υπάρχουν την στιγμή που έγινε το τεστ δηλαδή up to date. Η ίδια anticheat engine/DRM θα δουλεύει (και αυτό ειναι πολλές φορές λόγος να ειναι πιο αργά σε linux γιατί πάλι ανάλογα την cheat engine ίσως χρειάζεται κάποια μετάφραση μέσω wine που καθυστερεί τις επιδόσεις σε linux ) αν δεν δουλεύει δεν θα έπαιζε το παιχνίδι εκτός αν ήταν πειρατικό Havok bindings ειναι τεχνολογία της UE5 που ειναι game engine και τρέχει και στα 2 λειτουργικά natively δεν ειναι windows middleware To ίδιο ισχύει για το FMOD και πάλι αυτό όμως σημαίνει ότι θα καθυστερήσουν τα linux δεν αποτελεί δικαιολογία δηλαδή σε windows βλέπεις λιγότερο FPS αλλά ότι αν δεν χρησιμοποιούσε το παιχνίδι FMOD για τον ήχο σε linux θα έτρεχε ακόμη πιο γρήγορα και η διαφορά θα ήταν μεγαλύτερη υπέρ linux στο ίδιο game. Το WWise τρέχει native και σε linux Αλλά ναι τα windows μπορεί να έχουν bloatware (απο 3ους κατασκευαστές αλλά και τα δικά τους ενσωματωμένα spyware και τηλεμετρίες) αλλά αυτό ειναι απλά ένα χαρακτηριστικό που τα κάνει πιο αργά και αποτελεί πλεονέκτημα για τις διανομές linux που δεν έχουν αντίστοιχο bloatware Αν η γιαγιά μου είχε ρουλεμάν μα ο CPU scheduler ειναι εντελώς διαφορετικός (και καλύτερος αυτός του linux kernel) ειναι βασικό κομμάτι ενός kernel και αποτελεί σημείο σύγκρισης για να κρίνεις πιο λειτουργικό ειναι καλύτερο απο το άλλο σε μια συγκεκριμένη εφαρμογή/χρήση.. Είναι σαν να λέμε η Suzuki GSXR 1000 ειναι γρηγορότερη απο την Honda CBR1000rr και να μου λες "ναι αλλά αν αλλάξουμε την μηχανή στην χόντα και την κάνουμε ίδια με την Suzuki τότε η χόντα θα ειναι το ίδιο γρήγορη" ε ναι χαίρω πολύ πάλι αλλά δεν έχει νόημα να συζητάμε κάτι τέτοιο. Ναι δεν υπάρχει ένα distro αλλά πολλά για να εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες (βέβαια εδώ πάλι ένα πλεονέκτημα ειναι ότι εσύ μπορείς να τα άλλαξεις όπως θες να τους αλλάξεις την παναγία δηλαδή που λέμε και να φέρεις τα πάνω κάτω και να τα κάνεις ακόμη και χειρότερα για την χρήση που προορίζονταν απλά και μόνο για να τα κάνεις καλύτερα για την χρήση που τα προορίζεις εσύ ) Οπότε ναι τα distro που δεν φτιάχτηκαν για να εξυπηρετήσουν την ανάγκη του gaming δεν ειναι optimized για το gaming (πάλι όμως αν θες τα κάνεις στο χέρι σου ειναι) Τα distros όμως που φτιάχτηκαν για gaming είναι optimized για gaming πχ steamOS, Bazzite, Pop!_OS (που ειναι γενικής χρήσης αλλά οι devs σηκώνουν και iso για gaming χρήση κυρίως) κ.α Μου φαίνεται δεν καταλαβες καθόλου το επιχείρημα μου πριν όταν είπα ότι ειναι translation layer και μεταφράζει directX σε vulkan Στις απο πάνω μετρήσεις το SteamOS δεν πήρε "boost" λόγω proton HANDICAP είναι καθυστερεί σε κάθε FRAME για να μεταφράσει το directX σε vulkan Αν πχ πάρουμε το cyberpunk 2077 που βλέπουμε με steamOS 52,4 ενώ σε windows βγάζει 42.5 FPS Αυτό που λέω είναι ότι ΑΝ υποστήριζε το cyberpunk Vulkan natively (ή αν η MS έκανε το DirectX opensource ή open standard) και δεν χρειαζόταν να μπει το proton να κάνει μετάφραση σε steamOS θα βλέπαμε πχ 54FPS ενώ σε windows ήταν πάλι 42.5 Ξανά δεν ειναι boost το translation layer αλλά handicap! Απλά αναγκαίο handicap γιατί η μικρομαλακή για να κρατήσει πελάτες δεν αφήνει Apple και οποιονδήποτε άλλο να ακόμη και αν ειναι δωρεάν distro να τρέξει το API της. Καταρχην και εγω handicap ειπα οτι ειναι για αυτο ανεφερα "εχει γινει πολυ καλο optimization", απο τη Valve και συγκεκριμενα για το steam deck. Για να σου απαντησω περιεκτικα γιατι δεν μπορω τα σεντονια. Το API μπορεί να είναι agnostic, αλλά οι drivers δεν είναι, με high-end nvidia θα παρεις ενα +5-10 % FPS στα Windows ακόμη και σε native Vulkan, γιατί ο Linux driver της υστερεί σε shader-caching, σε AMD η ψαλιδα κλεινει αλλα η AMD εχει το 8% της αγορας. Το proton handicap πράγματι σου τρώει πόρους αλλά δεν είναι ο μοναδικός λόγος διαφορών καθως χάνονται επίσης vendor-specific DX12 optimizations που το vkd3d δεν αναπαράγει. Οι "ίδιοι" middleware (FMOD, anti-cheat κ.λπ.) συχνά φορτώνουν windons only plug-ins· αν δεν γίνει σωστό port, πάλι μπαίνει σε Wine wrapper και σου τρωει CPU time. Άρα το σενάριο native Vulkan = αυτόματα πολύ καλύτερα FPS στο Linux ισχύει μόνο αν ο dev αφιερώσει τις αντίστοιχες εργατοώρες QA σε Linux και οι drivers είναι πλήρως ισότιμοι, κάτι που σήμερα δεν συμβαίνει σε καμία περιπτωση ειδικά στις high-end NVIDIA κάρτες. Και κατι τελευταιο, η επικράτηση του Linux στο gaming παραμένει μακρινό όνειρο όσο το 95% των παικτών και των AAA στούντιο μένει σε Windows ακομη και αν θεωρησουμε οτι οντως θα αποδιδει ελαφρως καλυτερα το linux η αγορά δεν αλλάζει API επειδή το steamOS πετυχε 5-10% καλυτερες επιδοσεις με μια custom linux λυση κομμενη και ραμμένη για τα specs του. Θεωρητικα αυτο το σεναριο το ακουω απο τοτε που θυμαμαι να ασχολουμαι με το gaming γενικοτερα, στη θεωρια ολα γινονται στην πραξη ειναι καπως πιο πολυπλοκα τα πραγματα παντα, τα στουντιο κοιτανε install base οχι benchmarks. 2
uniquegr Δημοσ. Κυριακή στις 01:20 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 01:20 πμ 7 ώρες πριν, Alani13 είπε Λογικό είναι linux ποιο ελαφρύ με λιγότερο bloatware για το hardware Δεν είναι μόνο αυτό, αλλά και το ότι γενικότερα το Linux κάνει καλύτερη διαχείρηση πόρων. Ακόμα και τα windows, όταν τρέχουν μέσα απο linux ( σε vm ), λειτουργούν καλύτερα. Δοκιμασμένο, αποδεδειγμένο. 5 ώρες πριν, Odyss3us είπε καλη τυχη... 😚 να σημειωθει επισης οτι το SteamOs δεν ειναι operating system αλλα ενα gaming ui για ενα ακριβο toy δηλαδη για φορητες παιχνιδομηχανες που ξεκινουν απο 600€, το Steam Deck πωλειται στα 850€ ιδου λοιπον πεδιον δοξης λαμπρον μαζευτειτε 5 μαγκες και φτιαξτε 1 (ενα) free linux gaming operating system καλυτερο απο τα εκατομμυρια που επενδυει ο Gabe για το Steam Deck του, που ετσι κι αλλιως τρεχει αποκλειστικα σε low power APUs ειμαι σιγουρος ποσο πολυ καλα θα παει κι αυτο... 😆 Δεν είναι δουλειά μας να φτιάξουμε ένα free linux gaming operating system, αν και, απο τη στιγμή που πατάει το SteamOS στο arch, μπορεί κάποιος να ξεσηκώσει τις ρυθμίσεις του. Αλλά ποιος ο λόγος; Το ίδιο ισχύει και με το Daphile, ένα απο τα καλύτερα players το οποίο πατάει στο Gentoo. Απο τη στιγμή που υπάρχει κάποιος dev ή κάποιος οργανισμός που ασχολείται με κάτι, δεν υπάρχει λόγος να ανακαλύψεις απο την αρχή τον τροχό. Σιγά σιγά πέφτει ένα ακόμη οχυρό των Windows. Να δούμε τί άλλο θα έχετε εσείς τα "fanboys" όπως σας αποκαλούν, για να υπερασπιστείτε το χρέπι της Microsoft. 1
NickTG Δημοσ. Κυριακή στις 01:31 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 01:31 πμ 26 minutes ago, Odyss3us said: το screenshot που παρεθεσες ειναι απο κονσολα που τρεχει natively out of the box SteamOs το οποιο στο Skroutz βλεπω να ξεκιναει απο 850€ αρα μιλαμε για ενα πανακριβο toy https://store.steampowered.com/steamdeck/ 2η φορά. 419€ Το Steam Deck. Κανονικό PC σε handheld μορφή είναι. 7
Odyss3us Δημοσ. Κυριακή στις 01:53 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 01:53 πμ (επεξεργασμένο) 23 minutes ago, NickTG said: https://store.steampowered.com/steamdeck/ 2η φορά. 419€ Το Steam Deck. Κανονικό PC σε handheld μορφή είναι. η εκδοχη που συνεχως σπαμαρεις ειναι με Sd Card 256Gb, εκτος του αστειου χωρου πρεπει να δωσεις ενα ακομη 100ρικο και να παρεις εναν κανονικο micro-ssd για να το κανει να δουλεψει Επεξ/σία Κυριακή στις 01:54 πμ από Odyss3us 2
Moderators Malthador Δημοσ. Κυριακή στις 02:06 πμ Moderators Δημοσ. Κυριακή στις 02:06 πμ 1 hour ago, Odyss3us said: μια μικρη διαφορα/υπενθυμιση: το screenshot που παρεθεσες ειναι απο κονσολα που τρεχει natively out of the box SteamOs το οποιο στο Skroutz βλεπω να ξεκιναει απο 850€ αρα μιλαμε για ενα πανακριβο toy δεν ειναι ενα random pc που του εκανες format και του περασες SteamOs που ηταν αρχικα περι ου ο λογος 😜 Ποια 850 ευρώ; Ποιο skroutz; Τρολλάρεις προφανώς. 679 ευρώ έχει το ακριβότερο Deck και δεν παραγγέλνει κανείς από skroutz. 7
NickTG Δημοσ. Κυριακή στις 02:16 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 02:16 πμ 20 minutes ago, Odyss3us said: η εκδοχη που συνεχως σπαμαρεις ειναι με Sd Card 256Gb, εκτος του αστειου χωρου πρεπει να δωσεις ενα ακομη 100ρικο και να παρεις εναν κανονικο micro-ssd για να το κανει να δουλεψει Έχεις μπερδέψει το spamming με το "διόρθωση όταν γράφονται ανακρίβειες". Μπορείς να βάλεις τα specs που λένε πως είναι με sd card? 5
Dr_Pepper Δημοσ. Κυριακή στις 02:19 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 02:19 πμ (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, Odyss3us είπε μα δεν καταλαβες, οταν κανεις benchmark τετοιου ειδους βαζεις το καλυτερο hardware για να δεις υποτιθεται το bottleneck απο το software στο μεγιστο βαθμο Φοβάμαι εσύ δεν κατάλαβες και τα έχεις μπερδέψει αν το κάνεις αυτό θα δεις το bottleneck στον ελάχιστο βαθμό Το bloatware είναι άχρηστο λογισμικό που τρέχει στο παρασκήνιο (ή και προσκήνιο καμιά φορά ) του υπολογιστή σου κάνοντας πράματα που δεν θες και καταναλώνοντας έτσι πόρους με πιο απλά λόγια "τρώει" x% απο CPU core/s "τρώει" x% απο RAM τρώει x% απο HDD. To x εδώ εξαρτάται απο το bloatware και το σύστημα. Πχ αν υποθέσουμε 2 συστήματα με το ίδιο ακριβώς bloatware αλλά διαφορετικό hardware πχ πες το ένα έχει i5 10600 και το άλλο έχει i9 14900K το bloadware μιας και ειναι ακριβώς το ίδιο και στα 2 συστήματα κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά και στα 2 συστήματα (δηλαδή δεν δουλεύει περισσότερο στο ένα ή στο άλλο κάνει τις ίδιες εργασίες, πχ σκανάρει όλες τις φωτό στα TEMP για τα στείλει στην μαμά Microsoft ή μαζεύει στατς απο θερμοκρασίες κτλ για να τα στείλει στην μαμά asus κτλ ) και στα 2 PC ακριβώς το ίδιο πράγμα όχι στο ένα περισσότερα και στο άλλο λιγότερα!! (έστω ότι έχουν και ίδιο σκληρό με ίδια αρχεία ) χωρίς να τρέχεις game ή οτιδήποτε άλλο στον i5 θα φαίνεται πχ 15% CPU usage στον 14900 θα φαίνεται πχ 4% Τώρα σε ίδια PC χωρίς bloatware πες πχ το game πάει τον i5 στο 90% και τον 14900 στο 40% ε τώρα αν φορτώσεις και το bloatware ο i5 θα ειναι στο 100% και θα κάνει throttling (θα πέσουν τα FPS στο παιχνίδι αισθητά) και ο 14900 θα ειναι στο 44% μια χαρά. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι το bloatware δεν είναι πρόβλημα ή δεν κάνει τον υπολογιστή σου πιο αργό... Ειδικά απο την στιγμή που το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού (δηλαδή των ανθρώπων που πχ θα googlάρουν "κάνει το bloatware κακό στον υπολογιστή μου;" ) έχουν επεξεργαστή πάνω κάτω της ταχύτητας του i5 και όχι αρκετά γρήγορο σαν τον 14900 Πες ότι το bloatware είναι μια πλατφόρμα με βάρος 2 τόνους είναι σαν να λες ότι "παίδες έβαλα την πλατφόρμα μου στο αμάξι αυτό " Και δεν άλλαξε και τίποτα, ίδιες τελικές είχε, τα φρένα σταματάνε στην ίδια απόσταση, ίδια εκκίνηση απο κόκκινο φανάρι, ανέβηκε 40% ανηφόρα και κατέβηκε, όλα μια χαρά .... Οπότε μια χαρά είστε μπορείτε άφοβα να κοτσάρετε 2 τόνους πλατφόρμα και πίσω απο το δικό σας ΙΧ... δεν πάει έτσι όμως ειδικά αν έχεις ένα χρέπι σαν αυτό για αμάξι 3 ώρες πριν, Odyss3us είπε τελος, μεγαλα παιδια ειμαστε οποιοσδηποτε μπορει να ανοιξει το tcpview, το Resource Monitor στο Network Tab, ή αν ειναι μερακλης να γραψει ενα netstat στο cmd και να δει τι παιζει... δλδ μπουρδες Όχι πολλές φορές δεν μπορεί να δει τίποτα ούτε και να τα κλείσει εκείνη την ώρα γιατί πχ μπορεί να ειναι απλά thread που τρέχει στο svhost ας πουμε και αν πας να κλείσεις ολόκληρο το svhost θα επανεκκινηθεί ο υπολογιστής .... και τι επιχείρημα ειναι αυτό, ειναι κάτι άχρηστο που σου τρώει πόρους, ακόμη και να μπορείς χειροκίνητα να το εντοπίσεις και να το σβήσεις γιατί να μπαίνεις στην διαδικασία εξ αρχής και καθημερινά; 2 ώρες πριν, Odyss3us είπε δεν χρειαζεται, ηδη απεδειξες κι εσυ αθελα σου το point μου με ματσακονιες απο diyer χρηστες πανω σε fragmented distros δεν γινεται σοβαρη δουλεια... Καλά μου φαίνεται απλά τρολλάρεις τώρα έχω απορία να δω αν έχεις γράψει και στην επόμενη καρτέρα γιατί δεν την άνοιξα ακόμη Τι ματσακονιές και βλακείες λες, LINUX ειναι, κανονικότατο λειτουργικό ειναι το steamOS (που έχει και desktop mode) απλά ειναι διανομή/distro "περιποιημένη" για gaming αλλά αυτό ειναι απλά το μαμά σετάρισμα απο την valve, επειδή ειναι linux όμως μπορείς να τρέξεις ότι θες γιατί εσύ εισαι το αφεντικό στο PC Και στην τελική όσο αφορά το θέμα για να έχεις ίδιες ή και καλύτερες επιδόσεις μπορείς να βάλεις οποιοδήποτε distro με bleeding edge drivers (πχ arch, manjaro κ.α) και να του φορτώσεις low latency kernel και το proton και έχεις ίδιες και καλύτερες επιδόσεις στα games . μέχρι και το ubuntu σίγουρα θα παίζει το ίδιο καλά με τον τελευταίο low latency kernel και ένα gaming orienting PPA στα ίδια θα παίζεις. 1 ώρα πριν, ADHD είπε Και κατι τελευταιο, η επικράτηση του Linux στο gaming παραμένει μακρινό όνειρο όσο το 95% των παικτών και των AAA στούντιο μένει σε Windows ακομη και αν θεωρησουμε οτι οντως θα αποδιδει ελαφρως καλυτερα το linux η αγορά δεν αλλάζει API επειδή το steamOS πετυχε 5-10% καλυτερες επιδοσεις με μια custom linux λυση κομμενη και ραμμένη για τα specs του. Θεωρητικα αυτο το σεναριο το ακουω απο τοτε που θυμαμαι να ασχολουμαι με το gaming γενικοτερα, στη θεωρια ολα γινονται στην πραξη ειναι καπως πιο πολυπλοκα τα πραγματα παντα, τα στουντιο κοιτανε install base οχι benchmarks. Δεν διαφωνώ στο ότι η αγορά θα αργήσει να αλλάξει συνήθειες αλλά οι διαφορές δεν ειναι μόνο στο steamOS μπορούν να εφαρμοστούν σε οποιοδήποτε linux distro δεν ειναι αποκλειστικά για το steamdeck ή εστω το steamOS και δεν ειναι πρώτη φορά, γενικότερα έχει καλύτερες επιδόσεις (και εκτός gaming ) ένα linux σύστημα αλλά το πρόβλημα ειναι το proprietery software που κάνει πολλούς να μένουν εκει που ειναι. 1 ώρα πριν, ADHD είπε ν καθως χάνονται επίσης vendor-specific DX12 optimizations που το vkd3d δεν αναπαράγει. Οχι δεν χάνεται τίποτα, έχεις ακριβώς την ίδια ποιότητα γραφικών (αν θεωρήσουμε ότι έχεις τις ίδιες ρυθμίσεις και hardware) Ο όποιος directx κώδικας δεν τρέχεται ειναι απλά overhead εντολές που χρειάζονται τα bloating windows και δεν χρειάζεται να τα αναπαράγει ο linux kernel Πχ. Εξάλειψη του DirectX “Validation” Overhead Οι Windows drivers περιλαμβάνουν ενσωματωμένο κώδικα debug-and-validation που ελέγχει κάθε API call για ορθότητα (correctness), έναν έλεγχο που δεν έχει σημασία σε ένα παιχνίδι που τρέχει linux για πολλούς λόγους που έχουν να κάνουν με την ορθότητα των λειτουργιών του. Με το proton δεν έχεις χαμένα shadows, reflections ή άλλα εφφέ και γιαυτό έχεις ντεμέκ τα gains. Το Proton τρέχει ακριβώς τα ίδια shaders και meshes που στέλνει το παιχνίδι, με pixel‑perfect fidelity. Οποιαδήποτε διαφορά στις επιδόσεις οφείλεται αποκλειστικά σε μια πιο efficient execution path και όχι σε αφαίρεση ή μείωση της ποιότητας των γραφικών. Οι λόγοι που ειναι γρηγορότερα πολλά πράματα (και παιχνίδια ) σε linux διανομές που ειναι ρυθμισμένες για lowlatency αποδόσεις (όπως αυτές των παιχνιδιών) είναι οι παρακάτω (όχι όλοι απλά όσοι μου έρχονται στο μυαλό τώρα) : Καλύτερο CPU Thread Scheduling και Affinity Στα Windows μπορεί να προκύψουν “driver‑pinned” threads ή sub‑optimal affinity ανάμεσα στα CPU cores και στα GPU submission threads, ιδιαίτερα το WDDM preemption model. Αντίθετα, οι Linux schedulers (CFS, MuQSS κ.λπ.) αναθέτουν δυναμικά τα game και driver threads σε όλους τους physical cores, εξασφαλίζοντας ότι η CPU παραμένει απασχολημένη με πραγματικό game φορτίο αντί για άσκοπα context switches. Μειωμένο bloatware αλλά και background threads γενικότερα. Ένα τυπικό Windows σύστημα τρέχει δεκάδες background services—telemetry, Windows Update, antivirus hooks σε κάθε I/O που ανταγωνίζονται για CPU, χώρο στην μνήμη και δίσκο και μερικές φορές ακόμα και πόρους GPU. Στα περισσότερα Linux distro τα periodic tasks είναι πολύ λιγότερα, οπότε το hardware επικεντρώνεται αποκλειστικά στο να ανεβάσει frames, προσφέροντας πιο σταθερά frame times και υψηλότερο average FPS. Πιο ελαφρύ Graphics stack Όπως είπα και πιο πάνω στα Windows το Graphics stack περιλαμβάνει το Windows Display Driver Model (WDDM), το DirectX runtime και επιπλέον vendor layers όπως τα NVIDIA API monitors ή telemetry hooks, με αποτέλεσμα να μαζεύεται "κόσμος" στην ουρά και επίσης το input σου περνάει απο πολλαπλές kernel/user transitions πριν φτάσει η εντολή σου στην GPU. Αντίθετα, σε Linux περνάς κατευθείαν μέσα από έναν πιο lean Vulkan driver (π.χ. RADV για AMD ή το NVIDIA Vulkan driver) χωρίς περιττά shims ή hooks, κι έτσι κερδίζεις σε κύκλους CPU για το ίδιο το παιχνίδι γλιτώνεις δηλαδή ένα σωρό overhead στο driver/runtime stack. Επεξ/σία Κυριακή στις 03:03 πμ από Dr_Pepper 4 1
TutaKachun Δημοσ. Κυριακή στις 03:51 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 03:51 πμ Φτάσαμε ξανά στην εποχή που το Linux θα ξεπεράσει τα Windows στο Gaming. Ποια είναι αυτή; Η 25η εποχή; γιατί έχω ξεχάσει πόσες φορές το linux ήταν έτοιμο να ξεπεράσει τα windows. Mου είναι αδιανόητο το. Πως ανθρωποι που εμφανέστατα έχουν γνώσεις, αδυνατούν να κοιτάξουν πέρα από την μύτη τους. Τα linux, με τα τωρινά δεδομένα δεν μπορώ να ξέρω για 20 χρόνια μετα, δεν θα ξεπεράσουν τα windows. Πιθανότατα ποτέ. Για 3 απλούς λόγους 1. Η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου δεν ενδιαφέρεται για shaders, drivers, layers κτλ βλέπει ότι όλα τα παιχνίδια όπως και όλα τα προγράμματα παίζουν στο λειτουργικό που ήδη έχουν. Και δεν θέλουν η ενδιαφέρονται να δοκιμάσουν και να μάθουν κάτι νέο. 2. Η τιτανια πλειοψηφία του κόσμου δεν θα φύγει ποτέ από την άνεση των windows για να πάει σε ένα λειτουργικό που μπορείς να κάνεις top 50 διαφορετικων εκδόσεων. Οποίος νομίζει ότι ο καθημερινός άνθρωπος θα χάσει τον καφέ του μετσ την δουλειά για να κάτσει να ψαξει αν είναι καλύτερο το Arc η το Ubuntu τότε απλά είναι εκτός πραγματικότητας. 3. Η σχεδόν καθολική πλειοψηφία του κόσμου χεστηκε για fps, DLSS κτλ. Για όνομα οι περισσότεροι παίζουν ακόμα σε 1080p και είναι χαρούμενοι Σταματηστε να θεωρείτε πως επειδή εσείς ασχολείστε, που είναι το χόμπι σας το κάνουν όλοι. 2 1
Odyss3us Δημοσ. Κυριακή στις 03:57 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 03:57 πμ (επεξεργασμένο) 2 hours ago, Dr_Pepper said: Φοβάμαι εσύ δεν κατάλαβες και τα έχεις μπερδέψει αν το κάνεις αυτό θα δεις το bottleneck στον ελάχιστο βαθμό Το bloatware είναι άχρηστο λογισμικό που τρέχει στο παρασκήνιο (ή και προσκήνιο καμιά φορά ) του υπολογιστή σου κάνοντας πράματα που δεν θες και καταναλώνοντας έτσι πόρους με πιο απλά λόγια "τρώει" x% απο CPU core/s "τρώει" x% απο RAM τρώει x% απο HDD. To x εδώ εξαρτάται απο το bloatware και το σύστημα. Πχ αν υποθέσουμε 2 συστήματα με το ίδιο ακριβώς bloatware αλλά διαφορετικό hardware πχ πες το ένα έχει i5 10600 και το άλλο έχει i7 14900K το bloadware μιας και ειναι ακριβώς το ίδιο και στα 2 συστήματα κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά και στα 2 συστήματα (δηλαδή δεν δουλεύει περισσότερο στο ένα ή στο άλλο κάνει τις ίδιες εργασίες, πχ σκανάρει όλες τις φωτό στα TEMP για τα στείλει στην μαμά Microsoft ή μαζεύει στατς απο θερμοκρασίες κτλ για να τα στείλει στην μαμά asus κτλ ) και στα 2 PC ακριβώς το ίδιο πράγμα όχι στο ένα περισσότερα και στο άλλο λιγότερα!! (έστω ότι έχουν και ίδιο σκληρό με ίδια αρχεία ) χωρίς να τρέχεις game ή οτιδήποτε άλλο στον i5 θα φαίνεται πχ 15% CPU usage στον 14900 θα φαίνεται πχ 4% Τώρα σε ίδια PC χωρίς bloatware πες πχ το game πάει τον i5 στο 90% και τον 14900 στο 40% ε τώρα αν φορτώσεις και το bloatware ο i5 θα ειναι στο 100% και θα κάνει throttling (θα πέσουν τα FPS στο παιχνίδι αισθητά) και ο 14900 θα ειναι στο 44% μια χαρά. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι το bloatware δεν είναι πρόβλημα ή δεν κάνει τον υπολογιστή σου πιο αργό... Ειδικά απο την στιγμή που το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού (δηλαδή των ανθρώπων που πχ θα googlάρουν "κάνει το bloatware κακό στον υπολογιστή μου;" ) έχουν επεξεργαστή πάνω κάτω της ταχύτητας του i5 και όχι αρκετά γρήγορο σαν τον 14900 Πες ότι το bloatware είναι μια πλατφόρμα με φάρος 2 τόνους είναι σαν να λες ότι "παίδες έβαλα την πλατφόρμα μου στο αμάξι αυτό " Και δεν άλλαξε και τίποτα, ίδιες τελικές είχε, τα φρένα σταματάνε στην ίδια απόσταση, ίδια εκκίνηση απο κόκκινο φανάρι, ανέβηκε 40% ανηφόρα και κατέβηκε, όλα μια χαρά .... Οπότε μια χαρά είστε μπορείτε άφοβα να κοτσάρετε 2 τόνους πλατφόρμα και πίσω απο το δικό σας ΙΧ... δεν πάει έτσι όμως ειδικά αν έχεις τίποτα τέτοιο για αμάξι συγχαρητηρια για τον κοπο σου να απαντησεις per se χανοντας την μεγαλη εικονα, μαλλον ηταν και δικο μου το λαθος που ανεφερα 14900 + 4090, παμε λοιπον παλι απο την αρχη: ενα συγκριτικο video απο τον μουσια με μια RTX 3060 και αρκετα gaming benchmarks στα 1440p το περιφημο debloated Atlas Os τεσταρει μονο το Valorant σε 1080p σε μηχανημα 6ετιας αποτελεσματα: (παλια αυτο το bench το ειχαν φατσα φορα ως διαφημιση μαζι με video στην επισημη σελιδα τους τωρα το εχωσαν στο github... μιλαμε για ενα Esports game με γραφικα Team Fortress 2 κι οποιος καταλαβε καταλαβε...) Atlas Os average fps: 1083 😄 Stock Windows average fps: 916 😄 CPU: Ryzen 7 5800X3D (SMT disabled) CPU Cooler: NZXT Kraken X53 AIO RAM: 16GB 3600Mhz Corsair Vengeance LPX GPU: MSI 2070 SUPER 8GB Motherboard: MSI B550 Gaming Carbon Wi-Fi Storage: WD_BLACK SN750 NVMe ενας αλλος απο κατω τεσταρει με ακομα πιο αδυναμο μηχανημα: Atlas Os average fps: 675 😄 Stock Windows average fps: 574 😄 CPU: Ryzen 5 5600G CPU Cooler: AMD Wraith Cooler RAM: 16GB 3600Mhz Corsair Vengeance LPX GPU: MSI 1650 SUPER 4GB Motherboard: MSI B550M Pro-VDH WiFi Storage: Crucial P1 500GB αναλυτικα εδω: https://github.com/orgs/Atlas-OS/discussions/1161 το καλυτερο ομως πανηγυρι ειναι παρακατω που τεσταρονται οι 20 γνωστοτερες tiny/stripped Windows versions πολλες δεν εχουν ουτε defender ουτε καν update engine επανω ενω καποιες εχουν ενσωματωμενα μεχρι και registry tweaks για "improved gaming performance" η πλακα ειναι οτι πολλες απο αυτες τις εκδοσεις εχουν γινει και απο λινουξαδες που εφτιαξαν αυτες τις εντελως ριπαρισμενες εκδοσεις Windows για να παιζουν τα αγαπημενα τους παιχνιδια και να εχουν προσβαση σε proprietary Windows apps σε ενα απομoνωμενο δισκο με dual boot χωρις VM... το καταλαβαινεις αλλωστε και απο τις ονομασιες των εκδοσεων...😄 εδω λοιπον ο τυπος κανει το σωστοτερο benchmarking βαζοντας τα lowest settings και αναλυση 1080p, τεσταρει διαφορα παιχνιδια τα περισσοτερα ειναι +5ετιας μεν αλλα και παλι.. ευτυχως εχει βαλει εστω και το Marvel Rivals και το Cyberpunk 2077 οπου οι διαφορες στο average απο το ~1% πεφτουν στο ~0,01% 😄 specs, games, μεθοδολογια, αποτελεσματα μιλουν απο μονα τους.... κι ενα δευτερο πιο προσφατο: να δουμε τι λεει και ο παππουλης-γκουρου Britec επι του θεματος μετα το 10ο λεπτο: extra bonus: Επεξ/σία Κυριακή στις 04:30 πμ από Odyss3us
atypicalcoder Δημοσ. Κυριακή στις 07:35 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 07:35 πμ (επεξεργασμένο) 8 ώρες πριν, Odyss3us είπε ... ακομα και ο C.Titus για λογους δικης του αξιοπιστιας εχει παψει να αναφερει οτι το κοψιμο του bloatware της Microsoft κανει το μηχανημα πιο γρηγορο... οπως και πολλοι αλλοι γνωστοι tech-youtubers εχουν σταματησει να πιπιλιζουν αυτη τη καραμελα.. γιατι προτιμουν την αξιοπιστια απο μερικα triggered-flame likes ... όχι όχι μην μην. έχουμε κάνει άπειρες συζητήσεις εδώ μέσα με κόσμο που ψάχνει να κάνει uninstall το Notepad για performance gains. δεν μας συμφέρει η εκδοχή αυτή. 8 ώρες πριν, tuxpower είπε ... Το SteamOS βασίζεται στο Arch Linux και είναι πλήρες λειτουργικό σύστημα. Δεν είναι απλώς ένα UI. ... εδώ νομίζω παίζουμε με τις λέξεις. Απλά πήραν ένα υπάρχων λειτουργικό σύστημα και βάλανε τα μπιχλιμπίδια τους (UI/Performance improvements). Σε καμιά περίπτωση δεν μπορείς να πεις ότι είναι λειτουργικό τους αυτό το πράγμα. @all Εμένα η απορία μου είναι γιατί τόσος ντόρος με ένα gaming deck. Η ιδέα του φορητού gaming έχει πεθάνει εδώ και χρόνια. Έζησα την εποχή "το μέλλον είναι το mobile gaming - το PC/Console gaming θα πεθάνει". Το θυμάμαι αυτό σήμερα και γελάω. Το ίδιο θα συμβεί και εδώ. Δεν ξέρω γιατί μας πρήζουν συνέχεια. Επεξ/σία Κυριακή στις 07:40 πμ από atypicalcoder
Odyss3us Δημοσ. Κυριακή στις 08:49 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 08:49 πμ (επεξεργασμένο) 6 hours ago, Dr_Pepper said: Μειωμένο bloatware αλλά και background threads γενικότερα. Ένα τυπικό Windows σύστημα τρέχει δεκάδες background services—telemetry, Windows Update, antivirus hooks σε κάθε I/O που ανταγωνίζονται για CPU, χώρο στην μνήμη και δίσκο και μερικές φορές ακόμα και πόρους GPU. Στα περισσότερα Linux distro τα periodic tasks είναι πολύ λιγότερα, οπότε το hardware επικεντρώνεται αποκλειστικά στο να ανεβάσει frames, προσφέροντας πιο σταθερά frame times και υψηλότερο average FPS. αλλος ενας περιφερομενος αστικος μυθος busted! Επεξ/σία Κυριακή στις 08:51 πμ από Odyss3us
Tsiviotis Δημοσ. Κυριακή στις 09:53 πμ Δημοσ. Κυριακή στις 09:53 πμ 10 ώρες πριν, tuxpower είπε Το σχόλιό σου έχει μια δόση σαρκασμού, αλλά παραβλέπει μερικές κρίσιμες αλήθειες που αξίζει να μπουν στη συζήτηση: Το SteamOS βασίζεται στο Arch Linux και είναι πλήρες λειτουργικό σύστημα. Δεν είναι απλώς ένα UI. Η Valve το έχει τροποποιήσει ώστε να εξυπηρετεί gaming ανάγκες (με proton, mesa optimizations, κλπ), αλλά παραμένει ένα πλήρως λειτουργικό Linux σύστημα που μπορεί να τροποποιηθεί και να χρησιμοποιηθεί για πολλά παραπάνω από gaming. Το Steam Deck δεν είναι απλώς toy. Είναι το πρώτο mainstream φορητό σύστημα, είναι ανοιχτό και hackable μπορείς να σβήσεις SteamOS και να βάλεις Arch, Fedora ή οτιδήποτε θες. Επίσης είναι φθηνότερο από gaming laptops με παρόμοιο hardware. Τέλος αντί να "κοροϊδεύουμε το Linux" επειδή δεν έχει πολλούς πόρους στον τομέα του gaming, καλύτερα να αναγνωρίσουμε την τεράστια πρόοδο που έχει γίνει χάρη σε κοινότητες και εταιρείες όπως η Valve. Toy που φορτώνει 40 Chrome tabs σε 3". 😁 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα