Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα σε όλους σας , μπορεί κάποιος να μου δώσει κάποιες πληροφορίες για μια βλάβη που έχω στο αυτοκίνητο μου; Έχω ένα Honda civic hybrid mod 2007 και στις χαμηλές ταχύτητες ακούγονται να χτυπάνε πειράκια. Το έψαξε το συνεργείο που πάω για σέρβις αλλά δυστυχώς δεν βρήκε λύση. Έχω αλλάξει μπουζί , έχω καθαρίσει μπεκ , έχει γίνει έλεγχος σε αισθητήρα λ, σε μαφ, σε κρούσης , και μετρήθηκε η πίεση σε αντλία βενζίνης αλλά τίποτα. Σε υπολογιστή βγάζει φτωχό μίγμα και είναι στα κόκκινα . Κάποιος να με βοηθήσει για να το ψάξω να βρω την βλάβη ; Ευχαριστώ 

Δημοσ.
4 ώρες πριν, billys889 είπε

Καλησπέρα σε όλους σας , μπορεί κάποιος να μου δώσει κάποιες πληροφορίες για μια βλάβη που έχω στο αυτοκίνητο μου; Έχω ένα Honda civic hybrid mod 2007 και στις χαμηλές ταχύτητες ακούγονται να χτυπάνε πειράκια. Το έψαξε το συνεργείο που πάω για σέρβις αλλά δυστυχώς δεν βρήκε λύση. Έχω αλλάξει μπουζί , έχω καθαρίσει μπεκ , έχει γίνει έλεγχος σε αισθητήρα λ, σε μαφ, σε κρούσης , και μετρήθηκε η πίεση σε αντλία βενζίνης αλλά τίποτα. Σε υπολογιστή βγάζει φτωχό μίγμα και είναι στα κόκκινα . Κάποιος να με βοηθήσει για να το ψάξω να βρω την βλάβη ; Ευχαριστώ 

Που βρίσκεσαι ; 

Αθήνα υπάρχουν και συνεργεία εξειδικευμένα που ασχολούνται με Honda πέρα από αντιπροσωπεία .

Το αμάξι είναι εργοστασιακό ή έχουν γίνει παρεμβάσεις ; 

Επίσης είναι βενζίνη ή και υγραέριο; 

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ζω στον βόλο , εργοστασιακό μόνο βενζίνη και χωρίς παρεμβάσεις . 

17 ώρες πριν, meletis_m είπε

Που βρίσκεσαι ; 

Αθήνα υπάρχουν και συνεργεία εξειδικευμένα που ασχολούνται με Honda πέρα από αντιπροσωπεία .

Το αμάξι είναι εργοστασιακό ή έχουν γίνει παρεμβάσεις ; 

Επίσης είναι βενζίνη ή και υγραέριο; 

Ζω στον βόλο , εργοστασιακό μόνο βενζίνη και χωρίς παρεμβάσεις

Επεξ/σία από billys889
Δημοσ.

Aκολουθεί σεντόνι

 

Πιθανές Αιτίες για Φτωχό Μείγμα & Χτύπημα Πειρακίων:

1. Διαρροή αέρα εισαγωγής (Vacuum Leak)

  • Σύμπτωμα: Ο κινητήρας τραβάει αέρα μετά τον MAF ή πριν το throttle body, με αποτέλεσμα να υπάρχει περισσότερο αέρας απ' όσο μετρά ο εγκέφαλος.

  • Τσέκαρε: Εύκαμπτους σωλήνες, πολλαπλή εισαγωγής, gasket, EGR pipe ή PCV σωλήνες για διαρροή.

  • Τεστ: Spray φρένων ή καρμπυρατέρ γύρω από την εισαγωγή όσο το αυτοκίνητο είναι σε ρελαντί – αν αλλάξει στροφές, έχει διαρροή.

  • Βουλωμένο φίλτρο αέρα: Αν και απίθανο αν έχεις κάνει πρόσφατα σέρβις, ένα εξαιρετικά βουλωμένο φίλτρο μπορεί να επηρεάσει τη ροή αέρα.

 

2. EGR βαλβίδα (Exhaust Gas Recirculation)

  • Αν κολλάει ανοιχτή ή δεν λειτουργεί σωστά, μπορεί να προκαλέσει κακή καύση και φτωχό μείγμα.

  • Έλεγξε λειτουργία και καθαριότητα EGR και σωλήνων.

 

3. Μερικά μπεκ μπορεί να ψεκάζουν ανομοιόμορφα

  • Αν και τα καθάρισες, καλό είναι να ελεγχθεί η ροή τους με μηχάνημα σε πάγκο.

  • Ή να γίνει δοκιμή αντικατάστασης έστω 1-2 για δοκιμή.

 

4. Φθαρμένος χρονισμός (βενζινοκίνητα VTEC IMA)

  • Αν έχει μετατοπιστεί ελαφρώς η χρονισμένη θέση του εκκεντροφόρου, μπορεί να οδηγεί σε φτωχό μίγμα και χτυπήματα.

  • Έχει ελεγχθεί ο χρονισμός (αλυσίδα/γρανάζια VTC κλπ); Έχουν ακουστεί περιπτώσεις σε Civic Hybrid με φθαρμένα VTC gears που δίνουν πρόβλημα στον χρονισμό και στα knock.

 

5. ECU / ECM δεν προσαρμόζει σωστά τα fuel trims

  • Αν το ECU δεν "μαθαίνει" ή έχει λάθος στα long term fuel trims (LTFT) λόγω χαλασμένου αισθητήρα ή firmware προβλήματος, θα παραμένει φτωχό.

  • Παλιά Honda είχαν προβλήματα με το ECU να μη διορθώνει σωστά το μίγμα, ειδικά όταν υπήρχε αισθητήρας λ ή knock sensor off-spec αλλά όχι τελείως καμένος.

 

6. Λάθος θερμοκρασία εισαγωγής ή ψυκτικού (IAT/ECT)

  • Αν το ECU νομίζει ότι ο κινητήρας είναι πιο "κρύος" ή "ζεστός" απ’ ότι είναι, κάνει λάθος ρύθμιση στο μίγμα.

  • Έλεγχος θερμοκρασιών μέσω OBD2 (ψυκτικού και αέρα εισαγωγής) μπορεί να δείξει αν οι αισθητήρες είναι σωστ

 

7. Συστημα ανάφλεξης / coil packs

  • Αν και άλλαξες μπουζί, μήπως κάποια μπουζοκαλώδια (ή coil) δίνουν ασθενή σπινθήρα, ιδιαίτερα κάτω από φορτίο;

  • Έχεις δοκιμάσει αλλαγή μπουζοκαλώδιων ή coil για έλεγχο

 

8. Καύσιμο κακής ποιότητας ή ακατάλληλης οκτάνιας

  • Χρησιμοποιείς 95RON ή 100RON; Αν το IMA σύστημα λειτουργεί περιοδικά με lean burn, χρειάζεται καλή ποιότητα καυσίμου.

  • Δοκίμασε γεμισμα με 100άρα βενζίνη για μερικά γεμίσματα για να δεις αν μειώνονται τα πειράκια. 

 

9. Σύστημα Καυσίμου 

Αν και μέτρησες την πίεση στην αντλία βενζίνης, υπάρχουν και άλλα σημεία:

  • Ελεγκτής πίεσης καυσίμου (Fuel Pressure Regulator): Αν ο ρυθμιστής πίεσης δεν λειτουργεί σωστά, μπορεί να μην διατηρεί τη σωστή πίεση καυσίμου στο σύστημα, οδηγώντας σε φτωχό μείγμα, ειδικά σε χαμηλές στροφές.

  • Βουλωμένο φίλτρο βενζίνης: Και πάλι, αν και συνήθως αλλάζεται στο σέρβις, ένα μερικώς βουλωμένο φίλτρο μπορεί να μειώνει την παροχή καυσίμου.

  • Ελαττωματικά μπεκ ψεκασμού (πέραν του καθαρισμού): Παρόλο που τα καθάρισες, ένα μπεκ μπορεί να μην ψεκάζει σωστά (π.χ. να "σταλάζει" αντί να ψεκάζει ομοιόμορφα) ή να είναι μερικώς βουλωμένο εσωτερικά, παρά τον καθαρισμό. Μπορεί να χρειάζεται δοκιμή σε πάγκο ή αντικατάσταση.

 

10. Σύστημα Ανάφλεξης (Πέρα από τα Μπουζί)

  • Πολλαπλασιαστές (Ignition Coils): Ένας ελαττωματικός πολλαπλασιαστής μπορεί να μην δίνει αρκετά δυνατό σπινθήρα, οδηγώντας σε κακή καύση και πιθανώς σε πειράκια, ειδικά υπό συγκεκριμένες συνθήκες φορτίου/σ.α.λ. Αν και έχεις αλλάξει μπουζί, ο πολλαπλασιαστής είναι επίσης κρίσιμος.

 

11. Αισθητήρες και Ηλεκτρονικά

  • Αισθητήρας κρούσης (Knock Sensor): Αν και ανέφερες ότι τον έλεγξες, είναι σημαντικό να βεβαιωθείς ότι λειτουργεί σωστά. Ο αισθητήρας κρούσης είναι υπεύθυνος για τον εντοπισμό των πειρακιών και την προσαρμογή του χρονισμού της ανάφλεξης για να τα αποφύγει. Αν δίνει λάθος πληροφορία ή δεν λειτουργεί, το αυτοκίνητο δεν θα μπορεί να προσαρμοστεί.
  • Αισθητήρας θέσης στροφάλου (Crankshaft Position Sensor) / Αισθητήρας θέσης εκκεντροφόρου (Camshaft Position Sensor): Λάθος σήματα από αυτούς τους αισθητήρες μπορούν να επηρεάσουν τον χρονισμό της ανάφλεξης και του ψεκασμού, οδηγώντας σε κακή καύση και πειράκια.

  • Λανθασμένοι αισθητήρες θερμοκρασίας κινητήρα (ECT - Engine Coolant Temperature Sensor): Αν ο αισθητήρας δίνει λάθος ένδειξη στην ECU (π.χ. ότι ο κινητήρας είναι πιο κρύος από ό,τι είναι), η ECU μπορεί να ψεκάζει λιγότερο καύσιμο, προκαλώντας φτωχό μείγμα.

 

12. Μηχανικά Θέματα (Λιγότερο Πιθανά, αλλά Αξίζει να Αναφερθούν)

  • Μειωμένη συμπίεση σε κάποιον κύλινδρο: Αν ένας κύλινδρος έχει χαμηλή συμπίεση (π.χ. λόγω φθοράς ελατηρίων, βαλβίδων), αυτό μπορεί να επηρεάσει την καύση και να προκαλέσει πειράκια. Μια μέτρηση συμπίεσης θα μπορούσε να το επιβεβαιώσει ή να το αποκλείσει.
  • Εναποθέσεις άνθρακα στα πιστόνια/βαλβίδες: Υπερβολικές εναποθέσεις μπορούν να δημιουργήσουν "καυτά σημεία" και να αυξήσουν την πιθανότητα αυτανάφλεξης.

 

Τι να Προτείνεις στο Συνεργείο:

  • Συστηματικός Έλεγχος Διαρροών Κενού: Ζήτησε να γίνει λεπτομερής έλεγχος με καπνό ή ειδικό σπρέι.
  • Έλεγχος Ρυθμιστή Πίεσης Καυσίμου: Ζήτησε να ελεγχθεί η λειτουργία του.

  • Πιο Αναλυτικός Έλεγχος Μπεκ: Αντί για απλό καθαρισμό, να γίνει δοκιμή σε πάγκο για την ποσότητα ψεκασμού και το μοτίβο ψεκασμού κάθε μπεκ.

  • Έλεγχος Πολλαπλασιαστών: Να ελεγχθούν όλοι οι πολλαπλασιαστές για σωστή λειτουργία.

  • Επανέλεγχος Αισθητήρων: Να γίνει διάγνωση με διαγνωστικό για τις τιμές που δίνουν όλοι οι σχετικοί αισθητήρες (MAP/MAF, λ, κρούσης, θερμοκρασίας). Μερικές φορές ένας αισθητήρας μπορεί να μην βγάζει κωδικό βλάβης αλλά να δίνει λάθος τιμές.

  • Παρακολούθηση Live Data: Ένα έμπειρο συνεργείο με το κατάλληλο διαγνωστικό μπορεί να παρακολουθήσει τις "live data" του κινητήρα (τιμές αισθητήρων, διορθώσεις καυσίμου – fuel trims) σε πραγματικό χρόνο και να εντοπίσει αποκλίσεις που οδηγούν στο φτωχό μείγμα. Οι fuel trims είναι πολύ σημαντικές εδώ, καθώς δείχνουν πόσο προσπαθεί το αυτοκίνητο να διορθώσει το μείγμα. Αν οι τιμές είναι πολύ υψηλές (θετικές), σημαίνει ότι η ECU προσπαθεί να προσθέσει περισσότερο καύσιμο επειδή το μείγμα είναι φτωχό.

Δώσε έμφαση στο ότι το πρόβλημα εκδηλώνεται στις χαμηλές ταχύτητες, κάτι που μπορεί να κατευθύνει την έρευνα προς προβλήματα που επηρεάζουν την παροχή καυσίμου ή αέρα σε χαμηλά φορτία/σ.α.λ.

  • Like 4
Δημοσ.

Ευχαριστώ πολύ για τις πολύτιμες συμβουλές σου, τις μελέτησα και θα τις μεταφέρω σε συνεργείο μήπως βρω την λύση του προβλήματος . Μήπως γνωρίζεις κάποιο συγκεκριμένο συνεργείο αυτοκινήτων στον Βόλο; Θα το εκτιμούσα πολύ. 

Δημοσ.

 Πειράκια βαράνε όλοι οι βενζινοκινητήρες  που βρίσκονται σε χαμηλές στροφές αλλά με μεγάλο φορτίο. Μήπως έχεις θόρυβο και στο ρελαντί?

Δημοσ.

Όχι, δεν έχω πρόβλημα στο ρελαντί, όταν είναι κρύο δεν χτυπάει μόλις ζεσταθεί αρχίζει να χτυπάει πειράκια. Ακόμα και στην εθνική οδό και με σταθερή ταχύτητα στα 120 χιλιόμετρα και περίπου στις 2.200 στροφές ακούγονται. Όταν ανεβάζω στροφές και ταχύτητα δεν ακούγεται κάτι. Ευχαριστώ 

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, billys889 είπε

Όχι, δεν έχω πρόβλημα στο ρελαντί, όταν είναι κρύο δεν χτυπάει μόλις ζεσταθεί αρχίζει να χτυπάει πειράκια. Ακόμα και στην εθνική οδό και με σταθερή ταχύτητα στα 120 χιλιόμετρα και περίπου στις 2.200 στροφές ακούγονται. Όταν ανεβάζω στροφές και ταχύτητα δεν ακούγεται κάτι. Ευχαριστώ 

Τι λάδια βάζεις στον κινητήρα? Προφανώς έχεις θέμα με τα μεταβλητά και όποια επισκευή και να κανεις θα πάει στράφι αν βάζεις λάθος λάδια.

  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 λεπτά πριν, billys889 είπε

Castrol magnatec 5w-30

Τα συγκεκριμένα δεν είναι καλά για τον κινητήρα σου και εύχομαι μόνο να τα αλλάζεις συχνά , δηλαδή τουλάχιστον κάθε χρόνο ή κάθε 5000 χλμ. Τα μεταβλητά θέλουν λάδια που να μην κολλάνε και τα βρωμίζουν  . Σου συνιστώ να αλλάξεις τα λάδια για δοκιμή με κάποια άλλα που έχουν παρόμοιες προδιαγραφές αλλά ΔΕΝ   κολλάνε στην επιφάνειες των μεταβλητών. 

Επεξ/σία από atheatos
Δημοσ.

Ευχαριστώ για την απάντηση σου αλλά έχεις να μου προτείνεις κάποια που γνωρίζεις και να είναι καλά και ποιοτικά λάδια ; Εάν θέλεις μου στέλνεις μια απάντηση . Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες που μου έδωσες.

Δημοσ.

Ενδεικτικά για λάδια που δουλεύουν καλυτερα με τον κινητήρα σου :

https://www.amazon.de/dp/B07KTCMM2P?linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&creativeASIN=B07JF9LRG8&tag=geizhals10-21&language=de_DE&th=1

https://www.amazon.de/dp/B00NI1U0EY?linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&creativeASIN=B00NI1U0EY&tag=geizhals10-21&language=de_DE&th=1

Ακόμα και σε Castrol υπάρχουν καλύτερα λάδια :

https://www.autodoc.gr/castrol/21499816

Τα magnatec παρόλο που έχουν τις προδιαγραφές δεν είναι τα καλύτερα για τον κινητήρα σου.

Δημοσ.
4 ώρες πριν, billys889 είπε

Ζω στον βόλο , εργοστασιακό μόνο βενζίνη και χωρίς παρεμβάσεις . 

Ζω στον βόλο , εργοστασιακό μόνο βενζίνη και χωρίς παρεμβάσεις

Πρώην κάτοχος Honda accord.

Προφανώς μιλάμε για το R18 μοτέρ . Βαλβίδες διάκενο ποτέ έχουν ελεγχθεί τελευταία φορά ;  Χιλιόμετρα που έχει επάνω το μοτέρ ; 

Προφανώς θέλει ψάξιμο . Εγώ ήμουν από επαρχία και κατέβαινα Αθήνα σε συνεργείο εξειδικευμένο που ασχολείται κατά κύριο λόγο με Honda . 

Σου ανάβει μήπως και check με κάποιο κωδικό βλάβης ; 

Δημοσ.

Εχω 210000 χιλιόμετρα και οι βαλβίδες ελέγχθηκαν πριν από 1000 χιλιόμετρα. Τα σέρβις όλα στην ώρα τους . Ανάβει πολύ σπάνια το λαμπάκι check αλλά σβήνει μόνο του μετά από τρεις εκκινήσεις περίπου . Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σου.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...