Axlmon Δημοσ. Σάββατο στις 12:25 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 12:25 πμ Το τελικό πόρισμα άνω των 300 σελίδων που δημοσίευσε αυτή την εβδομάδα η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ για την τραγωδία του υποβρυχίου Titan το 2023 καταλήγει σε ένα σαφές συμπέρασμα: ο CEO της OceanGate, Stockton Rush, υπήρξε ένας επικίνδυνος και ιδιαίτερα δυσάρεστος προϊστάμενος. Όπως αναφέρει η έκθεση, η εταιρεία χρησιμοποίησε «τακτικές εκφοβισμού» για να παρακάμψει τον κανονιστικό έλεγχο, διατηρούσε «τοξικό» εργασιακό περιβάλλον και παρουσίαζε «σημαντικά ελαττωματική» κουλτούρα ασφάλειας. Το ίδιο το Titan χαρακτηρίστηκε «ατεκμηρίωτο, μη δηλωμένο, χωρίς πιστοποίηση και χωρίς ταξινόμηση». Ο Rush αγνόησε «ουσιώδεις επιθεωρήσεις, αναλύσεις δεδομένων και προληπτικές διαδικασίες συντήρησης», με αποτέλεσμα ένα «καταστροφικό συμβάν» όταν η πίεση των 4.930 psi ράγισε το σκάφος, συνθλίβοντας τα πέντε άτομα που επέβαιναν κατά τη διάρκεια κατάδυσης στο ναυάγιο του Titanic. Αν ο Rush είχε επιζήσει, αναφέρεται ότι θα είχε παραπεμφθεί σε δίωξη. Η έκθεση περιλαμβάνει και μικρές αλλά αποκαλυπτικές ιστορίες για το πώς λειτουργούσε ο Rush. Σε γνωστό τηλεοπτικό ρεπορτάζ του CBS Sunday Morning το 2022, έδειξε στον δημοσιογράφο David Pogue ότι το Titan ελεγχόταν με ένα ασύρματο χειριστήριο Logitech F710, προκαλώντας την αντίδραση του Pogue. Το χειριστήριο χρησιμοποιούνταν ήδη για χρόνια στα υποβρύχια της OceanGate, όπως στο Cyclops I. Το 2016, κατά τη διάρκεια αποστολής στο ναυάγιο του Andrea Doria, ο Rush παγίδευσε το Cyclops I κάτω από την πλώρη του ναυαγίου. Όταν προτάθηκε να παραδώσει το χειριστήριο στον βοηθό πιλότο, εκείνος ανέφερε ότι ο Rush τού το πέταξε. Ο βοηθός κατάφερε τελικά να απεγκλωβίσει το σκάφος. Σύμφωνα με το πόρισμα, τα υποβρύχια του Rush είχαν αντιμετωπίσει προβλήματα με ναυάγια τουλάχιστον δύο φορές. Το 2022, σε επιτυχή κατάδυση του Titan στον Τιτανικό, ο χειρισμός γινόταν από ειδικό του ναυαγίου που δεν ήταν υπάλληλος της εταιρείας ούτε εκπαιδευμένος πιλότος. Το σκάφος παγιδεύτηκε με το ένα πέδιλο στο ναυάγιο, χωρίς να υπάρχει σχέδιο αντιμετώπισης κινδύνου ή εφεδρικό όχημα διάσωσης. Η έκθεση καταγράφει και περιστατικό το 2021, όταν κατάδυση στο Titanic συνοδεύτηκε από «πολλαπλές κρίσιμες βλάβες», μεταξύ των οποίων αστοχία στους μηχανισμούς αποβολής βάρους. Ο Rush αρνήθηκε να ακολουθήσει την εντολή του διευθυντή αποστολής για απόρριψη ολόκληρης της πλατφόρμας βάρους, προτείνοντας παραμονή στο βυθό έως και 24 ώρες μέχρι να απελευθερωθούν τα βάρη. Η άρνησή του «έθεσε το πλήρωμα του Titan σε επικίνδυνη κατάσταση» σε βάθος περίπου 3.800 μέτρων. Η έκθεση αναφέρει ότι ο Rush απέλυε όσους καθυστερούσαν το project για λόγους ασφάλειας και υιοθετούσε πρακτικές με στόχο την ταχύτητα. Ενδεικτικά, ζήτησε να στερεώνεται ο θόλος των 1.6 τόνων του Titan με μόλις τέσσερα μπουλόνια αντί για 18. Το 2021, τα μπουλόνια έσπασαν κατά την ανύψωση του σκάφους, με τον θόλο να πέφτει στην πλατφόρμα εκτόξευσης. Η έρευνα καταγράφει και άλλα περιστατικά, όπως την αντιστροφή των χειριστηρίων πρόωσης που ανάγκασε την αποστολή να κινηθεί «ανάποδα». Ωστόσο, αυτά «αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μέρος» των προβλημάτων. Οικονομικές πιέσεις οδήγησαν σε επιλογές όπως η αποθήκευση του Titan σε εξωτερικό χώρο στον Καναδά κατά τη διάρκεια του χειμώνα, εκθέτοντας το κύτος σε ακραίες θερμοκρασιακές μεταβολές που υπονόμευσαν την ακεραιότητά του. Τελικά, το κύτος υπέστη αστοχία και η επακόλουθη έκρηξη ήταν «καταστροφική». Ο θάνατος των επιβαινόντων ήταν «άμεσος». Ο ήχος της έκρηξης χρειάστηκε δύο δευτερόλεπτα για να φτάσει στην επιφάνεια, όπου η ομάδα επικοινωνιών του Titan στο πλοίο Polar Prince άκουσε ένα «μπαμ», το οποίο αργότερα συνδέθηκε με την κατάρρευση του σκάφους. Από εκείνη τη στιγμή, δεν υπήρξε καμία επαφή με το Titan. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
kata_tixi Δημοσ. Κυριακή στις 09:28 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 09:28 μμ κριμα να σπαταλαμε πορους και γνωσεις απλα για να κανουν τον χαβα τους καποιοι που ετυχε να ειναι πλουσιοι χωρις να αντιλαμβάνονται το μέγεθος και την δύναμη της φυσης. τα ιδια θα γινουν/γινονται και στο διαστημα . α 16 1
Predatorkill Δημοσ. Κυριακή στις 09:47 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 09:47 μμ (επεξεργασμένο) Το βιντεο με το μπαμ ειναι τρομερο, οι δυο τυποι που ηταν μαζι με τη γυναικα του στο κοντρολ κοιταχτηκανε και καταλαβαν αμεσως τι εχει συμβει με τη γυναικα του να ρωταει τι ηταν αυτο. edit: το βιντεο: Επεξ/σία Κυριακή στις 09:49 μμ από Predatorkill 6 3
Volga Δημοσ. Κυριακή στις 09:56 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 09:56 μμ 16 λεπτά πριν, Dr_Pepper είπε Με 39,90 + 3D printed μοχλοί Να εχεις πληρώσει ένα τεράστιο ποσο, να μπαινεις σε κάτι που ξέρεις οτι πρέπει να είναι state of the art και παλι σίγουρος δεν είσαι γι αυτό που μπορεί να γίνει... και να καταλαβαίνεις πως το οχημα είναι κάτι custom made με parts από διάφορα πράγματα ασχετα. Σαν κάτι τύπους που κάνουν βενζινοκίνητα τα BMX ποδήλατα. 2
Super Moderators Snoob Δημοσ. Κυριακή στις 09:59 μμ Super Moderators Δημοσ. Κυριακή στις 09:59 μμ Το βασικό πρόβλημα θεωρώ πως είναι ότι η διαδικασία πιστοποίησης ήταν προαιρετική. Δεν θα εγκρινόταν αυτή η κατασκευή, αν ελεγχόταν από ειδικούς. Αλλά, όποιος διαφωνούσε, απολυόταν. Ας ελπίσουμε η τραγωδία αυτή να αποτελέσει μάθημα, και για όσους ασχολούνται με το αντικείμενο, και για τις ελεγκτικές αρχές. 15
safridia Δημοσ. Κυριακή στις 10:07 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:07 μμ Αυτο δεν ειναι η πεμτουσια του φιλελευθερισμου; Κανενας ελεγχος απο κανενα κρατος και εαν γινει κατι κακο οι επομενοι πελατες θα απομακρυνθουν απο την κακη φημη; Σωστα εχω καταλαβει; Παω να κανω εγχειριση στην καρδια ενος φιλου, ειδα ενα βιντεο απο μαθητες που ανοιγαν κατι βατραχια πιστευω οτι ξερω, εαν πεθανει ο ασθενης και κυκλοφορησει η φημη οτι δεν ξερω θα χασω τους επομενους πελατες. Ειμαι σιγουρος οτι καταλαβα σωστα το οικονομικοπολιτικο μοντελο 11 4 6 2
ASFE Δημοσ. Κυριακή στις 10:36 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:36 μμ Υπαρχει και στο netflix documentary 6 1
Ukforthemoment Δημοσ. Κυριακή στις 10:36 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:36 μμ 28 λεπτά πριν, safridia είπε Αυτο δεν ειναι η πεμτουσια του φιλελευθερισμου; Κανενας ελεγχος απο κανενα κρατος και εαν γινει κατι κακο οι επομενοι πελατες θα απομακρυνθουν απο την κακη φημη; Σωστα εχω καταλαβει; Παω να κανω εγχειριση στην καρδια ενος φιλου, ειδα ενα βιντεο απο μαθητες που ανοιγαν κατι βατραχια πιστευω οτι ξερω, εαν πεθανει ο ασθενης και κυκλοφορησει η φημη οτι δεν ξερω θα χασω τους επομενους πελατες. Ειμαι σιγουρος οτι καταλαβα σωστα το οικονομικοπολιτικο μοντελο Mακρυά απο νυστέρια. 1 3
loulakion Δημοσ. Κυριακή στις 10:40 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:40 μμ αρκετοί θα χάρηκαν λοιπόν... Μόνο για το παιδάκι λυπάμε . 4
corr8 Δημοσ. Κυριακή στις 10:43 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:43 μμ Δε ξερω τι στην ευχη σκεφτονταν αυτοι που μπηκαν μεσα σε αυτο το πραμα και δεν σταματησαν ενα λεπτο να σκεφτουν λιγο οτι ΔΕΝ δειχνει καν ασφαλες, εγω παντως εαν ο τυπας μου λεγε ελα δες το και εβλεπα αυτη την εικονα, θα φευγα ουρλιαζοντας. Οχι να πληρωσω εισιτηριο (κατι 200 χιλιαρικα το ατομο δεν ηταν? ) ... αλλα που να με πληρωνε ο ιδιος δεν θα εμπαινα.💀 20
mac.is Δημοσ. Κυριακή στις 10:52 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:52 μμ 4 λεπτά πριν, corr8 είπε Δε ξερω τι στην ευχη σκεφτονταν αυτοι που μπηκαν μεσα σε αυτο το πραμα και δεν σταματησαν ενα λεπτο να σκεφτουν λιγο οτι ΔΕΝ δειχνει καν ασφαλες, εγω παντως εαν ο τυπας μου λεγε ελα δες το και εβλεπα αυτη την εικονα, θα φευγα ουρλιαζοντας. Οχι να πληρωσω εισιτηριο (κατι 200 χιλιαρικα το ατομο δεν ηταν? ) ... αλλα που να με πληρωνε ο ιδιος δεν θα εμπαινα.💀 υπάρχει ισχυρό κινητρο οτι ρισκαρει και ο ιδιοκτήτης την ζωη του... αυτην την λογική την εχουμε και πολλοί άλλοι πχ για τα αεροπλανα, ο πιλοτος δεν θα κάνει καμία βλακεία γιατί θα βλαψει και τον εαυτό του... 4
ontariyo Δημοσ. Κυριακή στις 10:54 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:54 μμ Απο οτι καταλαβα ηταν οτι υπηρχε παγωμα οσον φορα την εξελιξη της τεχνολογιας πανω στο σκαφος συμφωνα με τα βιωματα και τις περιπετειες που ειχαν μεχρι στιγμης, αυτο μου θυμιζει εναν λαο που προσπααθουσε επιμονα να φτιαξει εναν σττυλο να γραφει εξω απο τη στρατοσφαιρα ενω υπηρχε το μολυβι αυτο αποκαλειται καθυστερηση απο την αλλη ηταν ενα ονειρο που θελαν να το ζησουν με οποιοδηποτε ρισκο δηλ πιστευω οτι ειχαν πισω στο μυαλο τους οτι 50 % μπορει να μην γυριζαν ποτε στην επιφανεια.
corr8 Δημοσ. Κυριακή στις 10:57 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:57 μμ 1 λεπτό πριν, mac.is είπε υπάρχει ισχυρό κινητρο οτι ρισκαρει και ο ιδιοκτήτης την ζωη του... αυτην την λογική την εχουμε και πολλοί άλλοι πχ για τα αεροπλανα, ο πιλοτος δεν θα κάνει καμία βλακεία γιατί θα βλαψει και τον εαυτό του... Ναι και αυτο παιζει. Πολλοι θα σκεφτουν ετσι. Αλλα και πολλοι αλλοι επισης θα σκεφτουν οτι ο ιδιοκτητης ειναι τρελος και το κατασκευασμα του δεν δειχνει ασφαλες. Εξαρταται καθαρα απο το ποσο θα καθισει να σκεφτει καποιος πολυ σοβαρα. Μου θυμισες τωρα περιστατικα (σπανια ευτυχως) με αυτοκτονικους πιλοτους που εριξαν τα αεροπλανα τους 💀 1
Ukforthemoment Δημοσ. Κυριακή στις 11:11 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 11:11 μμ 14 λεπτά πριν, ontariyo είπε Απο οτι καταλαβα ηταν οτι υπηρχε παγωμα οσον φορα την εξελιξη της τεχνολογιας πανω στο σκαφος συμφωνα με τα βιωματα και τις περιπετειες που ειχαν μεχρι στιγμης, αυτο μου θυμιζει εναν λαο που προσπααθουσε επιμονα να φτιαξει εναν σττυλο να γραφει εξω απο τη στρατοσφαιρα ενω υπηρχε το μολυβι αυτο αποκαλειται καθυστερηση απο την αλλη ηταν ενα ονειρο που θελαν να το ζησουν με οποιοδηποτε ρισκο δηλ πιστευω οτι ειχαν πισω στο μυαλο τους οτι 50 % μπορει να μην γυριζαν ποτε στην επιφανεια. Αστικός μύθος το μολύβι και ο στυλός. https://www.scientificamerican.com/article/fact-or-fiction-nasa-spen/ 7
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα