Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η Southwest Airlines τερματίζει την πολιτική "Customer of Size" που επέτρεπε στους επιβάτες μεγαλύτερου μεγέθους να εξασφαλίζουν επιπλέον θέσεις χωρίς επιπρόσθετο κόστος.

Από τις 27 Ιανουαρίου 2026, οι επιβάτες που δεν μπορούν να χωρέσουν άνετα σε μία θέση θα πρέπει να αγοράζουν πρόσθετη θέση εκ των προτέρων, με επιστροφές χρημάτων μόνο υπό αυστηρότερες προϋποθέσεις, σύμφωνα με τη νέα πολιτική της αεροπορικής εταιρείας με έδρα το Ντάλας.

Η αλλαγή αυτή σηματοδοτεί μια δραματική αντιστροφή για τον αερομεταφορέα, ο οποίος είχε επαινεθεί για τη συμπεριληπτικότητά του και για την προσφορά μιας από τις πιο προσιτές πολιτικές για μεγαλύτερους επιβάτες στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι επιβάτες πρέπει να αγοράζουν δύο θέσεις κατά τη στιγμή της κράτησης εάν δεν μπορούν να χωρέσουν εντός των ορίων των υποβραχιόνιων μιας θέσης. Οι επιστροφές χρημάτων θα εξετάζονται μόνο εάν η πτήση δεν είναι πλήρης, οι θέσεις ανήκουν στην ίδια κατηγορία ναύλου και το αίτημα επιστροφής υποβάλλεται εντός 90 ημερών από το ταξίδι.

Η εξέλιξη έρχεται σε αντίθεση με την τρέχουσα πολιτική, σύμφωνα με την οποία η Southwest συχνά επιστρέφει το κόστος της επιπλέον θέσης ακόμη και σε γεμάτες πτήσεις ή παρέχει μια πρόσθετη θέση δωρεάν όταν υπάρχει διαθεσιμότητα.

Η Southwest Airlines δήλωσε σε ανακοίνωσή της στο Newsweek τη Δευτέρα: "Ενημερώνουμε πολλές πολιτικές καθώς προετοιμάζουμε τη λειτουργία μας, τους υπαλλήλους και τους πελάτες μας για τις προκαθορισμένες θέσεις στις 27 Ιανουαρίου 2026. Για να διασφαλίσουμε τον χώρο, επικοινωνούμε με τους πελάτες που έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν την πολιτική επιπλέον θέσης ότι θα πρέπει να την αγοράζουν κατά την κράτηση."

Η αλλαγή πολιτικής συμπίπτει με δύο άλλες σημαντικές αλλαγές. Η Southwest θα εγκαταλείψει το μοντέλο ανοιχτών θέσεων και θα μεταβεί σε προκαθορισμένες θέσεις για πρώτη φορά στην ιστορία της. Επίσης, θα εισαγάγει χρεώσεις για τις αποσκευές, χρεώνοντας 35 δολάρια για την πρώτη βαλίτσα και 45 δολάρια για τη δεύτερη, σύμφωνα με το The Houston Chronicle, τερματίζοντας την παράδοση "Bags Fly Free".

Η Tigress Osborn, πρόεδρος της National Association to Advance Fat Acceptance, δήλωσε σύμφωνα με τους New York Times: "Η Southwest ήταν ο μόνος φάρος ελπίδας για πολλούς παχύσαρκους ανθρώπους που διαφορετικά δεν θα πετούσαν. Και τώρα αυτός ο φάρος έχει σβήσει."

Η νέα πολιτική τίθεται σε ισχύ τον Ιανουάριο του 2026, δίνοντας χρόνο στους ταξιδιώτες να προσαρμοστούν. Υποστηρικτές των επιβατών λένε ότι η αεροπορική εταιρεία κινδυνεύει να χάσει πιστούς πελάτες προς ανταγωνιστές όπως η Alaska Airlines, η οποία εξακολουθεί να επιστρέφει το κόστος επιπλέον θέσεων σε ορισμένες περιπτώσεις. Προς το παρόν, η Southwest υποστηρίζει την απόφασή της, παρουσιάζοντας την αλλαγή ως μέρος μιας ευρύτερης αναδιοργάνωσης των λειτουργιών της.

Στην Ευρώπη, πάντως, οι περισσότερες αεροπορικές δεν διαθέτουν ενιαία πολιτική για τους λεγόμενους “customers of size”. Αεροπορικές εταιρείες όπως η Lufthansa και η Air France προσφέρουν τη δυνατότητα αγοράς δεύτερης θέσης μερικές φορές σε μειωμένη τιμή, ενώ οι χαμηλού κόστους αερομεταφορείς όπως Ryanair και easyJet απαιτούν από τον επιβάτη να καλύψει εξ ολοκλήρου το κόστος, χωρίς επιστροφή. Έτσι, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, όπου υπήρχε μια πιο “συμπεριληπτική” προσέγγιση, η ευρωπαϊκή πραγματικότητα χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη αυστηρότητα και λιγότερες επιλογές για τους ταξιδιώτες που χρειάζονται επιπλέον χώρο.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ.

Μήπως να κάνουν τις θέσεις νορμάλ πλάτους κ να μειώσουν το κέρδος; Δε λέμε νασαι 180 κιλά,αλλά κ 90 νασαι οριακά χώρας στα τρέχοντα καθίσματα δίχως να βρεις στα χερούλια η να ενοχλείς τον διπλανό.

  • Like 9
  • Thanks 3
Δημοσ.

Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να καθοριστεί το μέγεθος της απλής standart θέσης από την Ε.Ε. βάση του μέσου όρου του βάρους και του μεγέθους των πολιτών της και να επιβληθεί στις αεροπορικές εταιρίες να το εφαρμόσουν.  Δεν είναι δυνατόν να ζυγίζεις 85 κιλά και να χωράς με το ζόρι στην καρέκλα. 

  • Like 10
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

ψαχνω να βρω τη τεχνολογικη ειδηση εις ματην. Τι γινεται ρε ινσομνια; Αμα θελω να διαβασω αν οι αεροπορικες πανε καλα θα μπω στο airnews.gr

Επεξ/σία από Predatorkill
  • Like 4
  • Thanks 1
  • Haha 2
Δημοσ.

Έτυχε σε γεμάτη πτήση της Aegean να δω μια τριμελή οικογένεια, όλοι αρκετά μεγαλόσωμοι (στην ουσία ο καθένας καταλάμβανε χώρο δύο θέσεων), να έχουν κλείσει καθίσματα σε διαφορετικές σειρές, χωρίς να κάθεται κανείς μαζί με άλλον. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δυσκολεύονται οι συνεπιβάτες. Παρατηρώντας τους, ένιωθα ανάμικτα συναισθήματα· από τη μια ενοχλήθηκα, από την άλλη μου φάνηκε αστείο, γιατί ο πατέρας είχε αναπτύξει “τεχνική” να συμμαζεύεται ώστε να πιάνει λιγότερο χώρο.

Σε κάθε περίπτωση, θεωρώ πως όταν ένας επιβάτης χρειάζεται περισσότερο χώρο, είναι σωστό να κλείνει δύο θέσεις· δεν είναι δίκαιο να επιβαρύνεται ο διπλανός του.

  • Like 3
Δημοσ.

Πιο πολύ με ενοχλεί που βρίσκουν τα γόνατα μου μπροστά και που δεν μπορώ να ξεμουδιάσω τα πόδια μου παρά αν θα πιάσει παραπάνω χώρο ο δίπλα μου σε μια πτήση, και έχω και εγώ τα κιλά μου

  • Like 2
Δημοσ.
3 λεπτά πριν, lambrospro είπε

ο πατέρας είχε αναπτύξει “τεχνική” να συμμαζεύεται ώστε να πιάνει λιγότερο χώρο.

η αρχέγονη άμυνα του παντρεμένου αρσενικού

  • Haha 13
Δημοσ.

Αυτή η πολιτική ισχύει χρόνια για δεύτερη θέση σε παχύσαρκους ανθρώπους, δεν είναι κάτι νέο. 

Όπως το ότι πρέπει να πληρώνεις δεύτερη θέση αν θέλεις να μεταφέρεις το βιολοντσέλο σου.

Για την απόσταση μεταξύ των σειρών, στις Low-cost εταιρείες όντως δεν έχεις που να βάλεις τα πόδια σου.

  • Like 1
Δημοσ.
35 λεπτά πριν, magicnumbers είπε

Μήπως να κάνουν τις θέσεις νορμάλ πλάτους κ να μειώσουν το κέρδος; Δε λέμε νασαι 180 κιλά,αλλά κ 90 νασαι οριακά χώρας στα τρέχοντα καθίσματα δίχως να βρεις στα χερούλια η να ενοχλείς τον διπλανό.

Μάλλον αυτές οι πολιτικές αφορούν άτομα πραγματικά υπέρβαρα, των 180 κιλών όπως λες. 

Δημοσ.

Ρε παιδιά είμαι 80 κιλά με ύψος 185 και ΔΕΝ ΧΩΡΑΩ! Κάθε φορά κάνω βασανιστικό ταξίδι όταν είναι άλλα άτομα δίπλα μου, ειδικά τα γόνατα μου βρίσκουν στις μπροστινές 

  • Like 2
  • Thanks 1
Δημοσ.
32 λεπτά πριν, Atropos28 είπε

Αυτή η πολιτική ισχύει χρόνια για δεύτερη θέση σε παχύσαρκους ανθρώπους, δεν είναι κάτι νέο. 

Όπως το ότι πρέπει να πληρώνεις δεύτερη θέση αν θέλεις να μεταφέρεις το βιολοντσέλο σου.

Για την απόσταση μεταξύ των σειρών, στις Low-cost εταιρείες όντως δεν έχεις που να βάλεις τα πόδια σου.

Το πρόβλημα είναι φίλε ότι τους αναγκάζουν να πληρώσουν μία επιπλέον ολόκληρη θέση ενώ στην πραγματικότητα χρειάζονται μισή ή το 1/4 της μιας θέσης. Θα πρέπει να επέμβει η Ε.Ε. κάποια στιγμή για αυτό. Θα μπορούσαν οι εταιρείες σε κάθε αεροπλάνο να έχουν διαμορφωμένες 3-4 σειρές για υπέρβαρους στις οποίες αντίο για 3 θέσεις σε κάθε πλευρά θα υπήρχαν δύο θέσεις και να την πληρώνουν οι άνθρωποι στο κόστος της μιάμισης θέσης. Αλλά δεν το κάνουν. Σου λένε πήγαινε Bussines άμα θες που είναι πανάκριβη ή πλήρωσε δύο ολόκληρες θέσεις. 

  • Like 3
Δημοσ.

Ένα νεο που αφορα μονο την Αμερικη, και οσοι ζουν εκει ξερουν το ζητημα.

Με την πορτοκαλί καρικατουρα πολλα θα αλλαξουν στο αμερικα.

  • Thanks 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...