Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Στις 28 Ιανουαρίου, κοντά στη βάση Eielson της Πολεμικής Αεροπορίας στις ΗΠΑ, ένα μαχητικό αεροσκάφος F-35 κατέληξε σε φλεγόμενη μπάλα φωτιάς μετά από σοβαρή βλάβη, ενώ ο πιλότος κατάφερε να εκτιναχθεί με ελαφρά τραύματα.

Η έρευνα για το ατύχημα αποκάλυψε ότι ο πιλότος βρισκόταν σε τηλεφωνική επικοινωνία διάρκειας 50 λεπτών με μηχανικούς της Lockheed Martin, προσπαθώντας να επιλύσει πρόβλημα με τον εξοπλισμό προσγείωσης. Το αεροσκάφος, αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων, καταστράφηκε πλήρως, αλλά ο πιλότος, του οποίου το όνομα δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα, γλίτωσε με μικρές μόνο κακώσεις, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN.

Οι αναλυτές εστίασαν στην παρουσία νερού στο υδραυλικό σύστημα ως κύρια αιτία της πτώσης. Σε υψόμετρα όπου οι θερμοκρασίες πέφτουν απότομα, το νερό μπορεί να παγώσει και να προκαλέσει δυσλειτουργίες και εκείνη την ημέρα, η θερμοκρασία στο έδαφος ήταν μόλις -1 βαθμός Φαρενάιτ, δηλαδή περίπου -17 βαθμοί Κελσίου, συνθήκες που ενίσχυσαν το πρόβλημα.

Το χρονικό των γεγονότων ξεκινά αμέσως μετά την απογείωση, όταν ο πιλότος αντιμετώπισε δυσκολίες με τον μηχανισμό ανάσυρσης των τροχών. Παρά τις προσπάθειες να επαναφέρει τον εξοπλισμό σε κανονική θέση μέσω ελέγχων ρουτίνας, το πρόβλημα παρέμεινε, με τους τροχούς να μένουν κολλημένοι σε λανθασμένη γωνία. Σε αυτό το σημείο, ο πιλότος ζήτησε βοήθεια από ειδικούς, συνδέοντας πέντε μηχανικούς της Lockheed Martin σε μια ομαδική τηλεδιάσκεψη. Μεταξύ αυτών ήταν ένας ανώτερος μηχανικός λογισμικού, ένας ειδικός σε θέματα ασφάλειας πτήσεων και τρεις εμπειρογνώμονες σε συστήματα προσγείωσης.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, εξετάστηκαν διάφορες επιλογές, αλλά η κατάσταση επιδεινώθηκε όταν ο πιλότος δοκίμασε δύο προσομοιωμένες προσεγγίσεις, γνωστές ως "touch and go", με στόχο να διορθώσει τη θέση των τροχών. Αντίθετα, το πρόβλημα έγινε πιο έντονο, με τους κύριους τροχούς αριστερά και δεξιά να παγώνουν επίσης, ενώ ο μπροστινός τροχός παρέμενε ακίνητος. Σύντομα, το αεροσκάφος πέρασε σε αυτόματη λειτουργία εδάφους, καθιστώντας το μη ελεγχόμενο και αναγκάζοντας τον πιλότο να ενεργοποιήσει το σύστημα εκτίναξης.

Η ανάλυση των συντριμμιών έδειξε ότι περίπου το ένα τρίτο του υγρού στις υδραυλικές γραμμές ήταν νερό, κάτι που δεν έπρεπε να υπάρχει σε τέτοια συστήματα λόγω των ακραίων συνθηκών. Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων της Πολεμικής Αεροπορίας κατέληξε ότι συνέβαλαν τόσο οι αποφάσεις του πληρώματος όσο και τα προγράμματα συντήρησης των υδραυλικών υγρών. Οι μηχανικοί, κατά τη διάρκεια της κλήσης, αναφέρθηκαν σε μια ενημέρωση συντήρησης του 2024, η οποία, αν είχε εφαρμοστεί σωστά, πιθανότατα θα οδηγούσε σε σύσταση για πλήρη προσγείωση ή ελεγχόμενη εκτίναξη αντί για δεύτερη απόπειρα "touch and go".

Εννέα ημέρες αργότερα, ένα άλλο F-35 από την ίδια βάση αντιμετώπισε παρόμοιο πρόβλημα με πάγωμα υδραυλικών, όμως κατάφερε να προσγειωθεί με ασφάλεια, υπογραμμίζοντας τις διαφορές στη διαχείριση κρίσεων. Οι ειδικοί τονίζουν την ανάγκη βελτίωσης των πρωτοκόλλων συντήρησης, ιδιαίτερα σε ψυχρά κλίματα, όπου μικρές αβλεψίες μπορούν να οδηγήσουν σε καταστροφικά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με το πόρισμα, η κλήση με τους μηχανικούς κράτησε ακριβώς 50 λεπτά, χρόνος που αποδείχθηκε κρίσιμος αλλά ανεπαρκής για την αποτροπή της καταστροφής.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

αν ειχε καλεσει τεχνικο του insomnia τωρα ολα θα ηταν καλα.

βλεπω να απολυεται κοσμος...

 

Επεξ/σία από poulinos
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 7
Δημοσ.

Τουλάχιστον δεν θα χρειάστηκε να βάλει εικονικό background ο πιλότος. Μια χαρά θα έδειχνε μέσα από το αεροπλάνο.

  • Haha 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αυτά μονο στην Ελλάδα συμβαίνουν.Απο τυχη ζούμε κλπ προοδευτικές μπουρδες .

9 minutes ago, kotronas said:

 

 

Επεξ/σία από cumulus
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Στο "έχετε δοκιμάσει να κάνετε restart;" το χάσανε το παιχνίδι... 😂

 

Επεξ/σία από Cre3p
  • Like 1
  • Haha 2
Δημοσ.

Ντάξ άλλο κλίμα η Αλάσκα κι άλλο η Ελλάδα...

Βέβαια εδώ επειδή δεν έχουμε και τη κουλτούρα της συντήρησης μηχανημάτων πιο πιθανόν είναι να πιάσουν μάκα οι υδραυλικές γραμμές παρά να πάρουν νερό όπως έγινε εκεί

:lol:

 

 

  • Like 1
Δημοσ.

Πολλά έχουν ακουστεί γαι τα προβλήματα των F-35 (που έχει πολλές παραλλαγές - εκδόσεις ανάλογα με τη χρήση του). Προσωπικά νομίζω πως δε θα μπορέσει να φτάσει τη μακροβιότητα πραραγωγής των αεροσκαφών που υποτίθεται πως θα αντικαταστήσει, όχι τόσο λόγω των προβλημάτων αλλά κυρίως γιατί ο πόλεμος στους ουρανούς αλλάζει πλέον πολύ γρήγορα. Αλλάζουν τα μέσα, αλλάζουν οι στρατηγηκές. Όταν το πρωτότυπο της Lockheed X-35 (από το οποίο προήλθε το F-35) πέταξε το 25 χρόνια πριν, δεν υπήρχαν επιθετικά drones τα οποία μικραίνουν συνεχώς σε μέγεθος και θα μπορούν "έξυπνα" (Ai) ομαδικά να επιτίθενται σε στόχους όπως "συμβατικά" μαχητικά. Η ιστορία των όπλων διδάσκει πως κερδίζουν τα κατασκευασμένα σε μεγάλους αριθμούς, δραστικά με χαμηλό κόστος και εύκολα να αντικατασταθούν.

  • Like 4

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...