Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα θα ήθελα τα φώτα σας για ένα θέμα που αντιμετωπίζω. Με υπαιτιότητα της αντιπροσωπείας χάλασε ένας από τους εγκεφάλους. Το αυτοκίνητο είναι καινούριο. Μου δωθηκε ένα αντικατάστασης μικρότερης αξίας μικρότερου μεγέθους κλπ. Αυτή τη στιγμή περιμένουμε το ανταλλακτικό από το εργοστάσιο. Δεν απαντούν στο πόσο χρονικό διάστημα θα κάνει να έρθει στα χέρια τους για να προβούν σε αντικατάσταση εγκεφάλου. 
Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω για να πιέσω με νόμιμο τρόπο τη διαδικασία; Αν δηλαδή το ανταλλακτικό έρθει σε 5 μήνες εγώ θα περιμένω και δεν υπάρχει κανένα κόστος για κανέναν; Περιμένω ήδη 1 μήνα και η υπομονή μου έχει αρχίσει να τελειώνει αλλά δεν γνωρίζω πως μπορώ ή αν είμαι σε θέση να κινηθώ νομικά εναντίον κάποιου.  

Δημοσ.
7 λεπτά πριν, Donmitsos10 είπε

Μου δωθηκε ένα αντικατάστασης μικρότερης αξίας μικρότερου μεγέθους κλπ.

Η αντιπροσωπεία έχει την υποχρέωση να σου παρέχει όχημα αντικατάστασης αντίστοιχης αξίας και κατηγορίας με το δικό σου. 

11 λεπτά πριν, Donmitsos10 είπε

Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω για να πιέσω με νόμιμο τρόπο τη διαδικασία;

Με μια εξώδικη επιστολή. Αν δεν μπορείς να την ετοιμάσεις μόνος σου απευθύνσου σε δικηγόρο. Θα αναφέρεις

  • Την ημερομηνία παράδοσης του αυτοκινήτου για επισκευή.
  • Την υπαιτιότητα της αντιπροσωπείας για τη βλάβη.
  • Την έλλειψη ενημέρωσης για τον χρόνο άφιξης του ανταλλακτικού.
  • Το γεγονός ότι το όχημα αντικατάστασης δεν είναι αντίστοιχης αξίας και κατηγορίας με το δικό σου.
  • Την απαίτηση να σου δοθεί ένα ακριβές χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση της βλάβης και να σου παρασχεθεί άμεσα όχημα αντικατάστασης αντίστοιχης αξίας.

1 μήνα περιμένετε για να έρθει το ανταλλακτικό από κάποια υπερπόντια χώρα όπως Ιαπωνία, Κορέα? Ή από δω κοντά στην Ευρωπη?

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Από Ευρώπη. Είστε σίγουρος ότι είναι αναγκασμένοι να δώσουν αυτοκίνητο αντικατάστασης ίσης αξίας; Γιατί αν δεν με καλύπτει σε κάτι ο νόμος, τζάμπα μιλάμε νομίζω 

Επεξ/σία από Donmitsos10
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, Donmitsos10 είπε

Από Ευρώπη. Είστε σίγουρος ότι είναι αναγκασμένοι να δώσουν αυτοκίνητο αντικατάστασης ίσης αξίας;

Δεν αναφέρεται ρητά αυτό στη νομοθεσία. Πλην όμως

Εφόσον η αντιπροσωπεία σου κρατάει το αυτοκίνητο για μεγάλο χρονικό διάστημα και δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις, τότε  υποχρεούται να σου καλύψει τη ζημία από την απώλεια χρήσης. Η πιο συνηθισμένη μορφή αυτής της αποζημίωσης είναι η παροχή ενός αυτοκινήτου αντικατάστασης.

Η παροχή όμως ενός οχήματος μικρότερης αξίας, διαφορετικής κατηγορίας ή με λιγότερο εξοπλισμό, δεν καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες σου και αποτελεί μερική εκπλήρωση της υποχρέωσης της αντιπροσωπείας. Οπότε η αντικατάσταση με όχημα μιας μικρότερης αξίας, διαφορετικού μεγέθους κλπ. μπορεί να θεωρηθεί ως μια ενέργεια κακής πίστης, ειδικά όταν το πρόβλημα δημιουργήθηκε από υπαιτιότητα της αντιπροσωπείας.

Σκέψο το κι ως εξής: αν αγόραζες ένα ακριβό SUV και σου έδιναν ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, οι ανάγκες σου δεν θα καλύπτονταν, ούτε θα αποζημιωνόσουν για την απώλεια της χρήσης του οχήματος που πληρώσες.

Επομένως, παρόλο που δεν υπάρχει συγκεκριμένη νομοθετική διάταξη που να αναφέρει ρητά "αυτοκίνητο ίσης αξίας", η απαίτηση αυτή είναι νομικά βάσιμη με βάση τις αρχές του δικαίου και της προστασίας του καταναλωτή. Η αντιπροσωπεία οφείλει να αποκαταστήσει πλήρως την κατάσταση, και αυτό περιλαμβάνει και την εξασφάλιση της άνεσης και της λειτουργικότητας που είχες με το δικό σου όχημα.

Ν. 2251/1994 (Προστασία Καταναλωτή), άρθρο 5, παρ. 5

«Η επισκευή ή αντικατάσταση του αγαθού πρέπει να γίνεται χωρίς επιβάρυνση του καταναλωτή, μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα και χωρίς σημαντική ενόχληση για τον καταναλωτή. Για τον σκοπό αυτόν, λαμβάνεται υπόψη η φύση του αγαθού και ο σκοπός για τον οποίο ο καταναλωτής το χρειάζεται.»

Άρα αν σε αφήνουν πολύ καιρό χωρίς το αυτοκίνητό σου ή αν σου δίνουν ένα όχημα αντικατάστασης που δεν καλύπτει τις βασικές σου ανάγκες, τότε μπορείς να ισχυριστείς ότι υφίστασαι «σημαντική ενόχληση».

Παρεμπιπτόντως και η Οδηγία 1999/44/ΕΚ (άρθρο 3, παρ. 3) λέει το ίδιο

«Η επισκευή ή αντικατάσταση πρέπει να γίνεται χωρίς επιβάρυνση για τον καταναλωτή, μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα και χωρίς σημαντική ενόχληση για τον καταναλωτή, λαμβάνοντας υπόψη τη φύση των αγαθών και τον σκοπό για τον οποίο τα αγαθά αυτά αποκτήθηκαν.»

Δημοσ.
Στις 6/9/2025 στις 12:10 ΠΜ, Nabuko είπε

αν αγόραζες ένα ακριβό SUV και σου έδιναν ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, οι ανάγκες σου δεν θα καλύπτονταν, ούτε θα αποζημιωνόσουν για την απώλεια της χρήσης του οχήματος που πληρώσες

Τι αναγκες ειναι αυτες που χρειαζεται καποιος ακριβο suv για να τις καλυψει, εκτος απο τη μοστρα;

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...