Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
2 ώρες πριν, Black Demis είπε

για αρκετούς οχι καθώς οδηγούν σαν να ειναι στην πιστά (προφανώς χωρίς φλας κλπ με σφήνες σαν να ειναι  απο ταινία)

Αμα ξερανε απο πίστα θα ξέρανε και απο φλας..

  • Απαντ. 60
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
Just now, cmaniac said:

Αμα ξερανε απο πίστα θα ξέρανε και απο φλας..

δεν ειπα οτι οδηγανε πιστα, οδηγανε σαν να ειναι στην πίστα σε καποιο αγονα οπου μενει μονο ενας , γιατι ειναι γεμάτοι οργή ολοι και προσπαθούν να ξεσπάσουν 

Δημοσ.
Μόλις τώρα, Black Demis είπε

δεν ειπα οτι οδηγανε πιστα, οδηγανε σαν να ειναι στην πίστα σε καποιο αγονα οπου μενει μονο ενας , γιατι ειναι γεμάτοι οργή ολοι και προσπαθούν να ξεσπάσουν 

Ναι αυτό λέω, ούτε για πίστα δεν κάνουν οι περισσότεροι.

Δημοσ.
3 minutes ago, cmaniac said:

Ναι αυτό λέω, ούτε για πίστα δεν κάνουν οι περισσότεροι.

στην πίστα θέλει ικανότητες..... εχω φάει και  ώρες εκεί και ξέρω..... η  καλύτερα να πω θέλει να ακολουθεις κανονες ..... αυτοι εκει εξω απλα βγαίνουν εξω και προσπαθούν να ξεσπάσουν..... αν δεν θα ειχαν αυτο θα έβρισκαν όπλα η ναρκωτικά η θα έδερναν την γυναικά τους κλπ..... πάντα υπήρχαν αυτά τα άτομα απλά στης μέρες μας ειδικα μετα το covid εποχη ειναι παραααααα παραααααα πολλοί 

  • Like 2
Δημοσ.
10 hours ago, cumulus said:

Volvo xc40(2020),audi q3 (2022) kai bmw x1(2024) τα 3 τελευταια αυτοκινητα που οδηγω και suzuki vitara της συζυγου κανενα δεν στριβει το τιμονι ,αν εχεις τα χερια στο τιμονι με μια απλη κινηση το προσπερνας .Σε λιγο θα μου πας οτι βγαινει ενα χερι και σου ριχνει σφαλιαρα στο δικο σου.

αν εχεις suzuki vitara και δεν σου στριβει το τιμονι, δεν ειναι ενεργοποιημενο. Μια χαρα στριβει το τιμονι αν εχει καθαρες γραμμες κατω

5 hours ago, tutuyo said:

οχι στο lane assist, ου 666, do your research, φλατ ερθ, το τζιπακι στο μπολι, ανουνακι, ρυπαρα εθνη

Vitara του 2024 ειμαι ακριβως στην μεση της λωριδας, δεν παταω γραμμη και αρχιζει και σφυραει  διχως αυριο.
μοναδικη λυση για να σταματησει ειναι να αναψω ενα φλας.

Τωρα αυτο ειναι έξυπνο βοηθημα;

Δημοσ.
11 λεπτά πριν, tzotzo είπε

αν εχεις suzuki vitara και δεν σου στριβει το τιμονι, δεν ειναι ενεργοποιημενο. Μια χαρα στριβει το τιμονι αν εχει καθαρες γραμμες κατω

Vitara του 2024 ειμαι ακριβως στην μεση της λωριδας, δεν παταω γραμμη και αρχιζει και σφυραει  διχως αυριο.
μοναδικη λυση για να σταματησει ειναι να αναψω ενα φλας.

Τωρα αυτο ειναι έξυπνο βοηθημα;

Έχουμε στην οικογένεια του 2022 και διαβάζει μια χαρά τις γραμμές ενώ κυκλοφορώ κατά κύριο λόγο σε δρόμους που οι γραμμές είναι ότι να ναι. Δεν θυμάμαι πάντως αν βγω από αυτές να μου στρίβει το τιμόνι αλλά να κάνει μία δόνηση σε αυτό. Ίσως να είναι κάποια προσθήκη που έκαναν στην νεότερη έκδοση; Λίγο όμως που το είδα στην έκθεση δεν είδα να έχει ουσιαστικές διαφορές και μου φαίνεται περίεργο τώρα που το λες να έχει πάει τόσο στραβά αυτό το σύστημα στο νεότερο μοντέλο. 

Έχει ελεγχθεί το όχημα από την εταιρεία; 

10 ώρες πριν, majunior είπε

Σε κανένα αυτοκίνητο το αυτόματο φρενάρισμα δεν λειτουργεί σε αυτά τα χιλιόμετρα. Ίσως να αποτελεί εξαίρεση κάποιο tesla με ενεργοποιημένο το FSD. Αλλά τα κλασικά όπως αυτό που έχει το 208 νομίζω λειτουργεί μέχρι τα 30km/h όπως και στα περισσότερα αυτοκίνητα. Στα 65 μίλια σίγουρα δεν λειτουργεί. 

Δεν χρειάζεται βέβαια να μιλήσουμε για αποστάσεις ασφαλείας που δεν τήρησε ο πίσω οδηγός στην περίπτωση που όντως υπήρχε λόγος ακινητοποίησης. Αυτά νομίζω ότι είναι αυτονόητα. 

8 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

Έχει σπασει πολλα αμαξια το lane assist. Εντωμεταξυ τι στο καλό σας προσφερει, οταν δεν ειχατε σας εφευγε το αμαξι δεξια αριστερα; 

Φαντάζομαι έρευνα να στηρίζει κάτι τέτοιο έχουμε και δεν τα βγάζουμε απ' το μυαλό μας. 

Όπως είπαν και παραπάνω όταν οδηγήσετε αμάξι με lane assist θα δείτε ότι όταν κρατάς το τιμόνι το αμάξι δεν πάει πουθενά. 

 

7 ώρες πριν, haris_216 είπε

Το σημαντικότερο για μένα είναι το τελευταίο (υπογραμμισμένο). Μπορεί στο μακρινό "αύριο" που ΟΛΑ τα οχήματα θα είναι αυτοματοποιημένα και θα επικοινωνούν μεταξύ τους όλα αυτά τα συστήματα να σώσουν άπειρες ζωές τη στιγμή που οι "οδηγοί" θα το κ....λοβαράνε στα social αλλά μέχρι τότε, η μισή αυτοματοποίηση που υπάρχει τώρα, δημιουργεί σε πολλούς μία επανάπαυση και χαλάρωση που είναι άκρως επικίνδυνη. 

Να παραθέσω ένα παράδειγμα σε low tech υποβοήθηση. Αυτόματο άναμμα φώτων. Τα τελευταία 5 χρόνια δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με το άναμμα των φώτων. Έχω τον διακόπτη στο auto (vag group) και το κάνει μόνο του. Όταν νυχτώνει, μπαίνω σε τούνελ, γκαράζ, κλπ. Τα φώτα για μένα απλά δεν υπάρχουν. Αν τώρα για κάποιο λόγο το σύστημα χαλάσει, η απλά μπαίνοντας/βγαίνοντας χτυπήσω με το γόνατο τον διακόπτη (ο διακόπτης είναι χαμηλά, αριστερά από το τιμόνι) και του αλλάξω θέση χωρίς να το πάρω χαμπάρι, θεωρώ κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι σε συγκεκριμένες συνθήκες δεν θα το προσέξω. Οκ, αν είναι νύχτα, μπαίνω/βγαίνω σε γκαράζ, κλπ, οκ θα το δω. Αν όμως είναι η φάση που σουρουπώνει ή είμαι σε σχετικά φωτισμένο δρόμο, μάλλον θα αργήσω να καταλάβω ότι δεν έχω ανάψει τα φώτα. Σε αυτό φυσικά "βοηθάει" και το ταμπλώ που είναι πάντα αναμμένο και άρα δεν σου "λείπει" κάτι όπως και το γεγονός ότι το αμάξι δεν έχει ένδειξη λειτουργίας φώτων στο ταμπλό (το γνωστό πράσινο φωτάκι). Για να επιβεβαιώσεις (ή να προβληματιστείς) αν τα φώτα είναι αναμμένα είτε πρέπει να δεις κάτω αριστερά από το τιμόνι που ανέφερα ή να τσεκάρεις χαμηλά στην κεντρική κονσόλα αν είναι φωτισμένα τα χειριστήρια του κλιματιστικού. Δηλαδή σε κάθε περίπτωση να το ψάξεις, κάτι που ο αυτοματισμός σε έχει (με έχει) κάνει να μην ψάχνω/ασχολούμαι ή κάνω έστω και μηχανικά. Όπως έκανα με το παλιό μου αμάξι. 

Εννοείται πως σε κάθε περίπτωση αυτό είναι λάθος μου αλλά όπως και να χει μπορεί να οδηγήσει σε κάποιο (μικρό ή μεγάλο) ατύχημα. Και μιλάμε για την πιο απλή εκδοχή αυτοματοποίησης. Δεν χρειάζεται καν να πιάσουμε το σενάριο του να παρκάρεις χωρίς park assist (όταν το έχεις συνηθίσεις) ούτε καν να πάμε στην χαλάρωση που μπορεί να δώσει (κακώς προφανώς) σε κάποιους το brake assist, κλπ

Οδηγάω ένα fiesta του 2008 που τα φώτα είναι χειροκίνητα και ένα byd dolphin που είναι αυτόματη μέχρι και η μεσαία - μεγάλη σκάλα. Γενικά θεωρώ ότι όταν σουρούπωνε αρκετές φορές ξεχνούσα να ανάψω τα φώτα όπως το έκανα και κατά την διάρκεια της μέρας σε μικρό τούνελ ή το ανάποδο δηλαδή να τα αφήσω ανοικτά. Σπάνια πάντα αλλά συνέβαινε. Βλέπω επίσης αρκετά αυτοκίνητα στον δρόμο που το κάνουν οπότε θεωρώ ότι δεν είμαι μόνος. Μετά το dolphin δεν θεωρώ ότι έχει χειροτερέψει αυτό. Βασικά στους 7 μήνες που έχω το dolphin δεν θυμάμαι να έπιασα κάποια στιγμή τον εαυτό μου να κάνει λάθος. Το μυαλό μου μια χαρά προσαρμόζεται ανάλογα σε όποιο αμάξι μπαίνει. Θεωρώ ότι αυτός ο αυτοματισμός έχει βελτιώσει κατά πολύ το δρόμο και ανά τα χρόνια όλο και περισσότερα αυτοκίνητα θα έχουν σε λάθος θέση τα φώτα τους. 

Πάσχει ωστόσο σαν παραλληλισμός στο γεγονός ότι το παραπάνω δεν είναι ένα βοήθημα ασφαλείας. Δεν είναι κάτι που το χρησιμοποιείς για να κάνεις μία κίνηση λιγότερη αλλά υπάρχει εκεί για όταν χρειαστεί σε ώρα ανάγκης. Για παράδειγμα, κάθε μέρα που παρκάρεις δεν πατάς γκάζι και περιμένεις το αμάξι να σταματήσει μόνο του μόλις πλησιάσει το άλλο όχημα αλλά θα είναι εκεί στην περίπτωση που ξεχαστείς. 

Παράδειγμα της συζύγου χθες. Παρκάρει στο super market και όπως κάνει όπισθεν απ' το διπλανό όχημα πετάγεται ένα παιδάκι. Το είδε γιατί κοιτούσε τον κατάλληλο καθρέπτη και πήγε λόγο αντανακλαστικών να πατήσει φρένο. Όμως το αυτοκίνητο όπως ομολογεί αντέδρασε πιο γρήγορα.

  • Θα μπορούσε να κοιτάει εκείνη την στιγμή τον άλλο καθρέπτη;
  • Θα μπορούσε να είναι κουρασμένη απ' την δουλειά;
  • Θα μπορούσε να της έχει τύχει κάτι σοβαρό όπως ένα πρόβλημα υγείας στο παιδί της και το μυαλό της να μην είναι 100/100 συγκεντρωμένη εκεί; 

Το αυτόματο φρενάρισμα γι αυτές της περιπτώσεις θα είναι εκεί για να γλιτώσει το παιδάκι και να μην σφηνωθεί ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα. 

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, manolis940 είπε

αλλά να κάνει μία δόνηση σε αυτό.

Αυτό είναι το LDW.

Το LKA δεν ξέρω αν υπήρχε πριν το facelift του 2024.

Edit: Φαίνεται να υπήρχε.

Επεξ/σία από cmaniac
  • Like 1
Δημοσ.
7 hours ago, manolis940 said:

Έχουμε στην οικογένεια του 2022 και διαβάζει μια χαρά τις γραμμές ενώ κυκλοφορώ κατά κύριο λόγο σε δρόμους που οι γραμμές είναι ότι να ναι. Δεν θυμάμαι πάντως αν βγω από αυτές να μου στρίβει το τιμόνι αλλά να κάνει μία δόνηση σε αυτό. Ίσως να είναι κάποια προσθήκη που έκαναν στην νεότερη έκδοση; Λίγο όμως που το είδα στην έκθεση δεν είδα να έχει ουσιαστικές διαφορές και μου φαίνεται περίεργο τώρα που το λες να έχει πάει τόσο στραβά αυτό το σύστημα στο νεότερο μοντέλο

αυτο ειναι το lane assist, αν δεν το εχει το αμαξι της οικογένειας σου, σορρυ μιλας για αλλο πραγμα.

 

7 hours ago, manolis940 said:

Όπως είπαν και παραπάνω όταν οδηγήσετε αμάξι με lane assist θα δείτε ότι όταν κρατάς το τιμόνι το αμάξι δεν πάει πουθενά. 

 

εικόνα_Viber_2024-05-01_12-20-49-143.jpg

Δημοσ.

Δυστυχως αυτη η τεχνολογια ηρθε για να μεινει. Θα συνεχισουμε να μη τηρουμε ορια - κοκ, να μη σεβομαστε διαβασεις (ελατε Θεσσαλονικη και δοκιμαστε να περασετε), να οδηγαμε με το κινητο η να βαφονται οπως ειπε καποιο αλλο μελος, διπλωμα με "ελαιολαδο¨. Αρα ειμαστε ο λογος της αναγκης λογισμικου να προλαβαινει την ασυνεπεια μας.
Αν οδηγουσαμε ΣΩΣΤΑ δε θα χρειαζομασταν τιποτα απο αυτα. Εμενα μεχρι και το ηλεκτρικο χειροφρενο με ενοχλει, νιωθω οτι μου εχουν παρει μια ελευθερια χειρισμου σε μια δυσκολη στιγμη (ασχετα που δουλευει αν το σηκωσεις παρατεταμενα η οτιδηποτε).Υπαρχουν συστηματα πχ ειδοποιηση κοπωσης, ειδοποιηση οτι βγαινεις απο τη λωριδα και (ενω μισω τη πρωτοβουλια του λογισμικου οπως θα γραψω παρακατω) ενα αλλο που αντιλαμβανεται οτι ο οδηγος εχασε τις αισθησεις του και αναβει αλαρμ και σταματαει. Αλλα ειναι ανεπιτρεπτο να δινεις στο αυτοκινητο σου τη δυνατοτητα να κουναει τιμονι να παταει φρενο κτλ. Εχω ακουσει απειρα περιστατικα (και διαβαζω και αλλα εδω μεσα και εχω φρικαρει) που αντι για βοηθεια κοντευει να προκαλεσει ατυχημα. Εισαι σε δρομο , ανοιγει ξαφνικα ενας ανευθυνος τη πορτα δεξια και σε κλεινει. Αριστερα περναει τη διαβαση ενα παιδακι. Θα επιλεξει το λογισμικο αν θα πεσω στη πορτα η στο παιδακι;
Η μηπως το εμπιστευεστε οτι για παντα θα δουλευει σωστα οτι σε 8 χρονια δε θα παθει κανενα κοκομπλοκο να κανει κατι χωρις να πρεπει; Η οτι σαν λογισμικο δε θα χακαρεται απο obd να κανει οτι θελει; Ισως οχι τωρα αλλα το αυτοκινητο εχει μεγαλο κυκλο ζωης οπως λεει και το αρχικο ποστ. 
Το λογισμικο ειναι ενα χρησιμο εργαλειο που πρεπει να ειναι βοηθος ληψης αποφασεων αλλα χωρις πρωτοβουλιες.
Οσο μπορω να αποφυγω τη πρωτοβουλια , θα το κανω. Οχι απλα να το απενεργοποιω, να μην υπαρχει καμια τετοια δυνατοτητα εγκατεστημενη εξ' αρχης.
 

  • Thanks 1
  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, tzotzo είπε

αυτο ειναι το lane assist, αν δεν το εχει το αμαξι της οικογένειας σου, σορρυ μιλας για αλλο πραγμα.

 

 

εικόνα_Viber_2024-05-01_12-20-49-143.jpg

@cmaniac Ακριβώς το ίδιο τιμόνι έχω. Το πήγα μια βόλτα. Το τιμόνι δεν στο παίρνει εκτός και αν δεν έχει τα χέρια σου πάνω. Όπως ακριβώς οδηγάει ο φίλος το VW στο video. 

1 ώρα πριν, Dolas είπε

Δυστυχως αυτη η τεχνολογια ηρθε για να μεινει. Θα συνεχισουμε να μη τηρουμε ορια - κοκ, να μη σεβομαστε διαβασεις (ελατε Θεσσαλονικη και δοκιμαστε να περασετε), να οδηγαμε με το κινητο η να βαφονται οπως ειπε καποιο αλλο μελος, διπλωμα με "ελαιολαδο¨. Αρα ειμαστε ο λογος της αναγκης λογισμικου να προλαβαινει την ασυνεπεια μας.
Αν οδηγουσαμε ΣΩΣΤΑ δε θα χρειαζομασταν τιποτα απο αυτα. Εμενα μεχρι και το ηλεκτρικο χειροφρενο με ενοχλει, νιωθω οτι μου εχουν παρει μια ελευθερια χειρισμου σε μια δυσκολη στιγμη (ασχετα που δουλευει αν το σηκωσεις παρατεταμενα η οτιδηποτε).Υπαρχουν συστηματα πχ ειδοποιηση κοπωσης, ειδοποιηση οτι βγαινεις απο τη λωριδα και (ενω μισω τη πρωτοβουλια του λογισμικου οπως θα γραψω παρακατω) ενα αλλο που αντιλαμβανεται οτι ο οδηγος εχασε τις αισθησεις του και αναβει αλαρμ και σταματαει. Αλλα ειναι ανεπιτρεπτο να δινεις στο αυτοκινητο σου τη δυνατοτητα να κουναει τιμονι να παταει φρενο κτλ. Εχω ακουσει απειρα περιστατικα (και διαβαζω και αλλα εδω μεσα και εχω φρικαρει) που αντι για βοηθεια κοντευει να προκαλεσει ατυχημα. Εισαι σε δρομο , ανοιγει ξαφνικα ενας ανευθυνος τη πορτα δεξια και σε κλεινει. Αριστερα περναει τη διαβαση ενα παιδακι. Θα επιλεξει το λογισμικο αν θα πεσω στη πορτα η στο παιδακι;
Η μηπως το εμπιστευεστε οτι για παντα θα δουλευει σωστα οτι σε 8 χρονια δε θα παθει κανενα κοκομπλοκο να κανει κατι χωρις να πρεπει; Η οτι σαν λογισμικο δε θα χακαρεται απο obd να κανει οτι θελει; Ισως οχι τωρα αλλα το αυτοκινητο εχει μεγαλο κυκλο ζωης οπως λεει και το αρχικο ποστ. 
Το λογισμικο ειναι ενα χρησιμο εργαλειο που πρεπει να ειναι βοηθος ληψης αποφασεων αλλα χωρις πρωτοβουλιες.
Οσο μπορω να αποφυγω τη πρωτοβουλια , θα το κανω. Οχι απλα να το απενεργοποιω, να μην υπαρχει καμια τετοια δυνατοτητα εγκατεστημενη εξ' αρχης.
 

Δες 2 μηνύματα πιο πάνω το παράδειγμα μου. Μια χαρά χρειάζονται ακόμη και αν οδηγάς καλά. Περιπτώσεις σαν και την παραπάνω υπάρχουν πάμπολες να δεις μεμονωμενα στο Internet αλλά και έρευνες πάνω σε αυτά τα συστήματα. 

Το παράδειγμα σου τώρα αναφαίρεται λογικά σε full self drive. Γιατί τα assist δεν κάνουν επιλογές. Έχουν συγκεκριμένους κανόνες με τους οποίους λειτουργούν. Αρχικά δεν ξέρω καν κατά πόσο αντιλαμβάνονται το άνοιγμα πόρτας. Οπότε το πιο πιθανό είναι να πέσουν πάνω στην πόρτα. Αν το αντιλαμβάνονται απλώς θα φρενάρουν. Δεν θα γυρίσουν το τιμόνι. Αν το κάνουν θα το κάνουν πολύ πιο γρήγορα από εσένα. Θα υπάρξει και το FSD που θα κάνει τις παραπάνω επιλογές αλλά είναι μακρυά απ' το ότι κυκλοφορεί σήμερα στον δρόμο.

Τώρα όσον αφορά το τιμόνι. Το αμάξι στο φρενάρισμα δεν κουνάει το τιμόνι. Τιμόνι κουνάει μόνο όταν πατάς λωρίδες χωρίς φλας ή alarm και το τιμόνι θα κουνίσει όταν δεν έχεις τα χέρια σου πάνω. Τα είπαμε επίσης πιο πάνω όλα αυτά. Όποιος υποστηρίζει το αντίθετο απλώς δεν έχει οδηγήσει αυτοκίνητο lane assist. 

Επεξ/σία από manolis940
  • Like 2
Δημοσ.
2 ώρες πριν, manolis940 είπε

Τώρα όσον αφορά το τιμόνι. Το αμάξι στο φρενάρισμα δεν κουνάει το τιμόνι. Τιμόνι κουνάει μόνο όταν πατάς λωρίδες χωρίς φλας ή alarm και το τιμόνι θα κουνίσει όταν δεν έχεις τα χέρια σου πάνω. Τα είπαμε επίσης πιο πάνω όλα αυτά. Όποιος υποστηρίζει το αντίθετο απλώς δεν έχει οδηγήσει αυτοκίνητο lane assist. 

Καταρχάς το lane assist δεν περιμένει να πατήσεις τη διαχωριστική για να αρχίσει να στρίβει το τιμόνι. Όταν αρχίσεις να αποκλίνεις από τη μέση της λωρίδας ξεκινά να κουνά το τιμόνι με αυξανόμενη δύναμη, ανάλογη με το πόσο έχεις αποκλίνει.

Αν οδηγείς με τα δύο χέρια πάνω στο τιμόνι, όχι δεν μπορεί να σε νικήσει. Αν όμως είσαι με το ένα χέρι ή και με δύο αλλά σε θέση που δεν μπορείς να εφαρμόσεις άμεσα δύναμη, το lane assist θα σου βάλει αντίσταση σε σημείο που μπορεί να καθυστερήσει τη διόρθωση που επιχειρείς. Αν μάλιστα πρόκειται για ελιγμό πανικού, θα βάλει κατευθείαν μεγάλη δύναμη, αρκετή ώστε να καθυστερήσει τη διόρθωση σου. Κλασσικό παράδειγμα η αποφυγή λακούβας μέσα στη λωρίδα σου.

Το δε emergency braking, όντως δε στρίβει το τιμόνι αλλά προσπάθησε εσύ να πας από τα 30km/h στα 0km/h σε απόσταση 5 μέτρων και πες μου μετά αν ο οδηγός θα καταφέρει αυτός να κρατήσει το τιμόνι ίσιο, σε μια στιγμή που δεν το περιμένει κιόλας. Μπορείς να το δοκιμάσεις προσπαθώντας να φρενάρεις με το αριστερό σου πόδι. Θα είναι το ίδιο βίαιο (hint: μην το προσπαθήσεις σε δημόσιο χώρο!).

Η όλη φάση με τα ADAS είναι σαν το FSD. Όταν θα είναι έτοιμο θα είναι όλα καλά αλλά σήμερα δεν είναι έτοιμο. Το ότι πέθανε μόνο ένα μικρό ποσοστό των χρηστών του FSD δε σημαίνει ότι όλα βαίνουν καλώς και επιτρέπεται να συνεχίσει να πουλιέται με ανεδαφικές προσδοκίες και υποσχέσεις.

 

Δημοσ.
27 λεπτά πριν, majunior είπε

Καταρχάς το lane assist δεν περιμένει να πατήσεις τη διαχωριστική για να αρχίσει να στρίβει το τιμόνι. Όταν αρχίσεις να αποκλίνεις από τη μέση της λωρίδας ξεκινά να κουνά το τιμόνι με αυξανόμενη δύναμη, ανάλογη με το πόσο έχεις αποκλίνει.

Αν οδηγείς με τα δύο χέρια πάνω στο τιμόνι, όχι δεν μπορεί να σε νικήσει. Αν όμως είσαι με το ένα χέρι ή και με δύο αλλά σε θέση που δεν μπορείς να εφαρμόσεις άμεσα δύναμη, το lane assist θα σου βάλει αντίσταση σε σημείο που μπορεί να καθυστερήσει τη διόρθωση που επιχειρείς. Αν μάλιστα πρόκειται για ελιγμό πανικού, θα βάλει κατευθείαν μεγάλη δύναμη, αρκετή ώστε να καθυστερήσει τη διόρθωση σου. Κλασσικό παράδειγμα η αποφυγή λακούβας μέσα στη λωρίδα σου.

Το δε emergency braking, όντως δε στρίβει το τιμόνι αλλά προσπάθησε εσύ να πας από τα 30km/h στα 0km/h σε απόσταση 5 μέτρων και πες μου μετά αν ο οδηγός θα καταφέρει αυτός να κρατήσει το τιμόνι ίσιο, σε μια στιγμή που δεν το περιμένει κιόλας. Μπορείς να το δοκιμάσεις προσπαθώντας να φρενάρεις με το αριστερό σου πόδι. Θα είναι το ίδιο βίαιο (hint: μην το προσπαθήσεις σε δημόσιο χώρο!).

Η όλη φάση με τα ADAS είναι σαν το FSD. Όταν θα είναι έτοιμο θα είναι όλα καλά αλλά σήμερα δεν είναι έτοιμο. Το ότι πέθανε μόνο ένα μικρό ποσοστό των χρηστών του FSD δε σημαίνει ότι όλα βαίνουν καλώς και επιτρέπεται να συνεχίσει να πουλιέται με ανεδαφικές προσδοκίες και υποσχέσεις.

 

Μην επιμένεις δεν σου βάζει την δύναμη στην οποία αναφέρεσαι. Καταρχάς πρέπει να έχεις δύο χέρια στο τιμόνι έτσι κι αλλιώς. Όταν μιλάμε για αυτόματα πλέον αυτοκίνητα. Ωστόσο το έχω δοκιμάσει αρκετές φορές γιατί έχω βάλει άτομα στο αμάξι που έχουν άποψη σαν την δική σου και ακόμη έχοντας απλώς χαλαρά απάνω τα δάκτυλα μου στο τιμόνι αν θέλω να πατήσω την γραμμή θα το κάνω. 

Υπόψιν βέβαια δεν είμαι ο οδηγός που αλλάζει λωρίδα χωρίς φλας. Αν χρειαστεί να κάνω κάποιο ελιγμό για να αποφύγω κάτι τότε τα χέρια μου κρατάνε ήδη στιβαρά το τιμόνι. Αν μου το κουνήσουν είναι επειδή <<κοιμάμαι>> όταν οδηγάω που σε πραγματικές συνθήκες δεν μου έχει συμβεί μόνο κατά την επίδειξη σε άλλους ακόμη και τις όσες φορές υπάρχει πρόβλημα με την διαγράμμιση. 

Στα 30km τώρα ένα αυτοκίνητο κινείται με 8.3 m/s δεν υπάρχει φρένο που να σε σταματήσει στα 5m. Δεν το συζητάμε ότι σε αυτή την απόσταση ο μέσος οδηγός δεν θα έχει βγάλει καν το πόδι του απ' το γκάζι για να πατήσει φρένο. Δεν καταλαβαίνω την δυσκολία σου να κρατήσεις το τιμόνι στο φρενάρισμα. Ίσα ίσα είναι πολύ πιο εύκολο όταν κάποιος άλλος το έχει κάνει για σένα. Έχω δει αρκετά video της Euroncap να κάνουν παρόμοιες δοκιμές τα αυτοκίνητα δεν αποκλείουν της πορείας τους. Έχω ρίξει απότομα φρεναρίσματα ο ίδιος και χάρης του ABS μπορούσα να στρίψω το αμάξι. 

Το ADAS γενικά και το FSD της Tesla δεν έχουν καμία σχέση. Μην τα βάζετε στο ίδιο τσουβάλι. Ακόμη και απ' το FSD δεν έχει πεθάνει κόσμος. Παρόλο τον παραπλανητική ονομασία απ' την εταιρεία υπάρχουν αρκετές ειδοποιήσεις για να έχεις τον νου σου όταν οδηγείς. Όσοι τρακάρουν δεν έχουν τον νου τους.  Αλλά ακόμη και αν δεχτώ ότι φταίει το FSD για τους θανάτους. Πόσοι έχουν πεθάνει απ' το  ADAS; 

Δημοσ.

Ποιος οδηγεί 100% με τα χέρια στο τιμόνι σαν πιλότος F1; Πόσο μάλλον αν έχεις manual.

Στο emergency braking δεν αναφέρομαι σε αληθινές περιπτώσεις εμποδίου αλλά σε ghost braking όταν δεν υπάρχει πουθενά πεζός. Για το αν μπορείς να κρατήσεις το τιμόνι κάνε το τεστ που σου είπα πιο πάνω. Φυσικά κι εκεί δεν αναφέρομαι στη στιγμή που κρατάς το τιμόνι με τα 2 σαν το Hamilton με 250km/h αλλά σε στιγμή που έχεις πιο χαλαρό grip.

Στο ότι δεν πέθανε κανείς από το FSD δεν ξέρω τι να απαντήσω.

Δημοσ.

απο την αλλη καθομαστε εδω και συζηταμε για τα ηλεκτρονικα βοηθηματα και τι ωραια, εχεις βαλει το lane assist και το adaptive cruise control και το emergency break και το ενα και το αλλο

και ερχεται στο δρομο σου ο φιλος😃

 

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...