Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Είναι το μέλλον,τα συμφέροντα τα κρατάνε πίσω είτε έμμεσα η άμεσα. Μακάρι να ανοίγει η Ευρωπαϊκή αγορά σε όλους τους Κινέζους κατασκευαστές έχουν φτάσει σε αστρονομικό επίπεδο παροχών.

  • Απαντ. 33
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.

Το πόσο θέλω ένα ηλεκτρικό (ιδανικά ένα Xiaomi SU7), η ψυχή μου το ξέρει. Για όλα όσα προσφέρει: μειωμένο κόστος μετακίνησης, μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στη χρήση (δε ξέρω για τη κατασκευή), δραματικά μειωμένος θόρυβος εντός της καμπίνας, τεχνολογία, κάτι καινούργιο και σύγχρονο.

Αλλά; Αλλά, ούτε το κεφάλαιο έχω, ούτε σε καθεστώς δόσεων θέλω να μπω, ούτε δικό μου χώρο στάθμευσης έχω, ούτε κοντά μου φορτιστές δημοσίας χρήσης με 24ωρη πρόσβαση έχω.

Συνεπώς, παραμένω με το θερμικό μου που - ευτυχώς λόγω LPG - κοστίζει κατά το δυνατόν λιγότερο στη μετακίνηση, είναι πληρωμένο, είναι σχετικά οικονομικό, του έδωσα εγώ λίγη σύγχρονη τεχνολογία με νέα πηγή αφής και δε με ανησυχεί το που θα το παρκάρω. 

Είναι δύσκολη η ζωή για πρίγκιπες στις μέρες μας κι εγώ δεν αποτελώ εξαίρεση. Στο τέλος της μέρας, τα όνειρα και οι επιθυμίες πηγαινοέρχονται & αντικαθίστανται. Ως ότου βέβαια - εφόσον συνεχιστεί η ανοδική τάση - να βλέπουμε νεότερα μοντέλα με τεχνολογία των τωρινών flaships και τιμές των θερμικών μικρομεσαίων που θα φορτίζουν σε ελάχιστο χρόνο (ότι μπορεί να σημαίνει αυτό), με φορτιστές σε αφθονία. 

  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ναι... αλλά το μπαταριοαυτοκίνητο για τον Έλληνα είναι τόσο ακριβό που είναι σαν να πληρώνει προκαταβολικά τις βενζίνες για 10 χρόνια :lol:

Επεξ/σία από NiKoSmile
  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, Hellenicsun είπε

Για όλα όσα προσφέρει: μειωμένο κόστος μετακίνησης, μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα στη χρήση (δε ξέρω για τη κατασκευή)

Το CO2 για την κατασκευή το κάνει απόσβεση με τη χρήση για πλάκα το ηλεκτρικό. [ Youtube, Engineering Explained,  "Electric Cars Worse For The Environment? Myth Busted" ] 

Επεξ/σία από kanenaprivacy
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τα ηλεκτρικά είναι το μέλλον ότι και να λέμε γιατί το μέλλον γράφεται από την νεολαία.

Τα συμφέροντα (συμβατικά) σε 50-100 χρόνια θα έχουν δει τα θυμαράκια ανάποδα. Και επειδή οι νέοι έχουν στην κουλτούρα τους το πράσινο-οικολογικό-ηλεκτρικό, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι τα συμβατικά αυτοκίνητα δεν θα υπάρχουν σε 50 χρόνια.

Επεξ/σία από atypicalcoder
Δημοσ.
22 ώρες πριν, Just_travel_everywhere είπε

Να λέμε κιόλας ότι στην Γερμανία έχουν επιβάλει πλέον όλες της εταιρίες σε Leasing να παίρνουν μόνο ηλεκτρικά !!! Κάπως ανεβάζει και αυτό τα νούμερα !!!

Με αυτη την επιβολή πήρε και γνωστή θυγατρικη του Γερμανικού δημοσίου στην Ελλαδα εταιρια ηλεκτρικά...μάντεψε 6/10 εχουν τρομερα παράπονα...η αυτονομία έιναι για άλλες εργασίες, το δίκτυο είναι μικρό και επίσης οι αντιπροσωπεία είναι ανετιμη για επισκευες...

  • Like 1
Δημοσ.
20 ώρες πριν, kanenaprivacy είπε

Θεωρώ θα έπρεπε να δοθεί ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στην πράσινη επανάσταση στην Ευρώπη.

Αντί να φεύγουν Χρήματα σε Άραβες, Αμερικάνους και Ρώσους θα μπορούσε αυτή η ευημερία αυτή να μένει εδώ.

Μεγαλύτερες επενδύσεις σε ηλεκτρικές διασυνδέσεις. Μεγαλύτερες επενδύσεις στην αποθήκευση του πλεονάσματος της πράσινης ηλιακής ενέργειας.

Σοκαρίστηκα όταν άκουσα πως είναι περισσότερο ενεργειακά αποδοτικό να καις μεθάνιο ( "φυσικό αέριο" )  για ηλεκτρική ενέργεια και αυτή την ηλεκτρική ενέργεια να την δώσεις σε αντλία θερμότητας από το να το καις μεθάνιο απευθείας για Θέρμανση. Παντού όμως έχει επικρατήσει ο καυστήρας φυσ. αερίου. 

Μικρές πολιτικές, μεγάλα παιχνίδια, μηδέν όραμα.

Θεωρώ πως χάνονται τεράστιες ευκαιρίες και πως πρέπει να οργανωθούμε σαν ψηφοφόροι πολίτες ( αν καταφέρουμε να βγούμε από την κατάθλιψη ). 

''...περισσότερο ενεργειακά αποδοτικό να καις μεθάνιο ( "φυσικό αέριο" )  για ηλεκτρική ενέργεια και αυτή την ηλεκτρική ενέργεια να την δώσεις σε αντλία θερμότητας από το να το καις μεθάνιο απευθείας για Θέρμανση...''

Που το διάβασες αυτό;

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 ώρες πριν, alejsalonica είπε

''...περισσότερο ενεργειακά αποδοτικό να καις μεθάνιο ( "φυσικό αέριο" )  για ηλεκτρική ενέργεια και αυτή την ηλεκτρική ενέργεια να την δώσεις σε αντλία θερμότητας από το να το καις μεθάνιο απευθείας για Θέρμανση...''

Που το διάβασες αυτό;

 

Στο βίντεο που επισυνάπτω ακριβώς στο σχόλιο από το οποίο παραθέτεις :]
Οι αντλίες θερμότητας με τους κλασικούς τύπους υπολογισμού απόδοσης έχουν 300 και 400%++ απόδοση γιατί δεν "καίνε" το ρεύμα για να παράξουν θερμότητα, αλλά για να μεταφέρουν θερμότητα από έναν χώρο σε έναν άλλο ( από έξω, μέσα ). Η ενέργεια υπάρχει ήδη, απλά την μετακινούν. Δηλαδή μπορείς να βάλεις 1Watt ρεύματος στην αντλία και να σου μεταφέρει στον χώρο σου 3 ( ή και αρκετά παραπάνω ) Watt θερμότητας από έξω.

Οπότε αν έχεις 40% απόδοση στην παραγωγή ηλεκτρισμού από μεθάνιο, ας πούμε αρχικά 100 Watt μεθάνιο, αυτά γίνονται 40 Watt ηλεκτρισμού που γίνονται 40x3 120 watt θερμότητας στο σπίτι.

Τώρα γιατί δεν συμφέρει από άποψη κόστους σε νόμισμα είναι άλλοι οι λόγοι που είναι ακριβό το ρεύμα, αλλά από άποψη ενέργειας είναι πιο αποδοτικό να καις μεθάνιο για ηλεκτρισμό και να το δίνεις σε αντλία θερμότητας ( >100% απόδοση ) από το να το καις για θέρμανση ( max 100% απόδοση ). 

Επεξ/σία από kanenaprivacy
Δημοσ.
13 ώρες πριν, esertas είπε

Μπορεί, αλλά πόσο πληρώνεις την kwh τελικά; Την έχουν φτάσει να μην συμφέρει. 

Σε σχέση με απλό καύσιμο η ηλεκτρική αντίσταση, συμφέρει. Εξαρτάται όμως και από άλλους παράγοντες όπως το μέρος που μένεις. Αν είσαι σε μέρος με χαμηλές θερμοκρασίες και κυρίως υπό το μηδέν, η μειωμένη απόδοση της αντλίας μπορεί να εξανεμιζει τους καλούς βαθμούς SCOP/SEER και ετσι να συμφέρει καλύτερα το καύσιμο. Εδώ Αθήνα πχ είμαστε εντάξει τον Χειμώνα ως 5-7 βαθμούς, κάτω απο εκει θες φυσικό αέριο η πετρέλαιο που πλέον και μείον 50 βαθμούς να πάμε η απόδοση του καυστήρα δεν αλλάζει. 

  • Like 1
Δημοσ.
12 ώρες πριν, magicnumbers είπε

Είναι το μέλλον,τα συμφέροντα τα κρατάνε πίσω είτε έμμεσα η άμεσα. Μακάρι να ανοίγει η Ευρωπαϊκή αγορά σε όλους τους Κινέζους κατασκευαστές έχουν φτάσει σε αστρονομικό επίπεδο παροχών.

Δυστυχώς παλαιότερα την "καλή δουλειά" την έκαναν οι Ευρωπαίοι. Τώρα την κάνουν οι Κινέζοι. Consumer Electronics, technology, αυτοκίνητα, production, automation όλα ήταν στην Ευρώπη και όλα τώρα έχουν φύγει. 

Η ηγεσία των Ευρωπαϊκών εταιριών επαναπαύθηκε, κοιμήθηκε, έμεινε στάσιμη, έχασε το βλέμμα από τη μπάλα και την σκυτάλη την σήκωσαν άλλοι άνθρωποι ( Αμερική στο tech, Κίνα στα υπόλοιπα ). Πλέον αυτοί κάνουν την καλή δουλειά που κάνει καλό και πάει μπροστά τον κόσμο ( βλέπε μπαταρίες, βλέπε solar panels ). Δεν έχουν τους καλύτερους τρόπους ή νοοτροπίες γύρω από αυτή την δουλειά, αλλά αν την θέλουμε πίσω για να την συνδυάσουμε εμείς με τα τάχα ήθη μας, πρέπει να παλέψουμε. 

Υπάρχει κάποιο νόημα στις ταρίφες όταν η δική τους αγορά είναι στρεβλή αλλά δεν μπορείς να αρνηθείς το καλό του έργου τους και την πτωχότητα του δικού μας.

25 λεπτά πριν, mariosnik_ είπε

Σε σχέση με απλό καύσιμο η ηλεκτρική αντίσταση, συμφέρει. Εξαρτάται όμως και από άλλους παράγοντες όπως το μέρος που μένεις. Αν είσαι σε μέρος με χαμηλές θερμοκρασίες και κυρίως υπό το μηδέν, η μειωμένη απόδοση της αντλίας μπορεί να εξανεμιζει τους καλούς βαθμούς SCOP/SEER και ετσι να συμφέρει καλύτερα το καύσιμο. Εδώ Αθήνα πχ είμαστε εντάξει τον Χειμώνα ως 5-7 βαθμούς, κάτω απο εκει θες φυσικό αέριο η πετρέλαιο που πλέον και μείον 50 βαθμούς να πάμε η απόδοση του καυστήρα δεν αλλάζει. 

Από ενεργειακής άποψης η τεχνολογία στις αντλίες θερμότητας προχωράει και έχει προχωρήσει ώστε να πιάνουν καλές αποδόσεις. Δηλαδή νομίζω μέχρι και μηδέν βαθμούς Κελσίου η απόδοση είναι πάνω από 300% και κάθε χρόνο βελτιώνεται. Είμαι σχεδόν σίγουρος πως πλειοψηφία από τα μέρη στην χώρα μας δεν βλέπουν τόσο σκληρούς χειμώνες και overall είναι περισσότερο ενεργειακά αποδοτική η αντλία θερμότητας από το καύσιμο, αλλά δεν έχω δεδομένα αυτή τη στιγμή. 

Δημοσ.
5 ώρες πριν, kanenaprivacy είπε

Δυστυχώς παλαιότερα την "καλή δουλειά" την έκαναν οι Ευρωπαίοι. Τώρα την κάνουν οι Κινέζοι. Consumer Electronics, technology, αυτοκίνητα, production, automation όλα ήταν στην Ευρώπη και όλα τώρα έχουν φύγει. 

Η ηγεσία των Ευρωπαϊκών εταιριών επαναπαύθηκε, κοιμήθηκε, έμεινε στάσιμη, έχασε το βλέμμα από τη μπάλα και την σκυτάλη την σήκωσαν άλλοι άνθρωποι ( Αμερική στο tech, Κίνα στα υπόλοιπα ). Πλέον αυτοί κάνουν την καλή δουλειά που κάνει καλό και πάει μπροστά τον κόσμο ( βλέπε μπαταρίες, βλέπε solar panels ). Δεν έχουν τους καλύτερους τρόπους ή νοοτροπίες γύρω από αυτή την δουλειά, αλλά αν την θέλουμε πίσω για να την συνδυάσουμε εμείς με τα τάχα ήθη μας, πρέπει να παλέψουμε. 

Υπάρχει κάποιο νόημα στις ταρίφες όταν η δική τους αγορά είναι στρεβλή αλλά δεν μπορείς να αρνηθείς το καλό του έργου τους και την πτωχότητα του δικού μας.

Από ενεργειακής άποψης η τεχνολογία στις αντλίες θερμότητας προχωράει και έχει προχωρήσει ώστε να πιάνουν καλές αποδόσεις. Δηλαδή νομίζω μέχρι και μηδέν βαθμούς Κελσίου η απόδοση είναι πάνω από 300% και κάθε χρόνο βελτιώνεται. Είμαι σχεδόν σίγουρος πως πλειοψηφία από τα μέρη στην χώρα μας δεν βλέπουν τόσο σκληρούς χειμώνες και overall είναι περισσότερο ενεργειακά αποδοτική η αντλία θερμότητας από το καύσιμο, αλλά δεν έχω δεδομένα αυτή τη στιγμή. 

Το γνωρίζω αυτό που λες.

Το άλλο πρόβλημα βέβαια που έχουμε εδώ στην Ελλάδα είναι το εξής, ότι επειδή η αντλία απέδιδε περίπου 3 προς 1 η και παραπανω τώρα με τα inverter, πολλοί εφοδιαζονταν με κλιματιστικά τα οποία δεν επαρκούσαν για τον χώρο τους, αλλά λόγω του ηπιου καιρού δεν το καταλάβαιναν, έτσι όταν έποιαναν τα μεγάλα κρύα και έπεφταν οι αποδόσεις, δεν έχουν καλή θέρμανση. 

Κανονικά πρέπει να ανατρέξεις να δεις πόσο μειώνεται η απόδοση και να υπάρξει προσαύξηση στην ισχύ η να πάνε σε μεγαλύτερο μηχάνημα αν δεν θέλουν να μείνουν ακάλυπτοι σε χοντρό κρύο. 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, mariosnik_ είπε

Το γνωρίζω αυτό που λες.

Το άλλο πρόβλημα βέβαια που έχουμε εδώ στην Ελλάδα είναι το εξής, ότι επειδή η αντλία απέδιδε περίπου 3 προς 1 η και παραπανω τώρα με τα inverter, πολλοί εφοδιαζονταν με κλιματιστικά τα οποία δεν επαρκούσαν για τον χώρο τους, αλλά λόγω του ηπιου καιρού δεν το καταλάβαιναν, έτσι όταν έποιαναν τα μεγάλα κρύα και έπεφταν οι αποδόσεις, δεν έχουν καλή θέρμανση. 

Κανονικά πρέπει να ανατρέξεις να δεις πόσο μειώνεται η απόδοση και να υπάρξει προσαύξηση στην ισχύ η να πάνε σε μεγαλύτερο μηχάνημα αν δεν θέλουν να μείνουν ακάλυπτοι σε χοντρό κρύο. 

Ακριβώς! Χρειάζεται μελέτη πριν αγοράσεις μία! Δηλαδή αναλόγως που μένεις αν έχεις πολύ κρύο πρέπει να δεις ένα μοντέλο που αποδίδει καλά και σε αυτές τις συνθήκες και προφανώς να σε καλύπτει, αλλιώς πρέπει για αυτές τις ημέρες/ώρες να έχεις συμπληρωματική θέρμανση είτε με αντιστάσεις είτε με καυστήρα. Η εταιρία που σου κάνει την εγκατάσταση συνήθως κάνει την μελέτη και σου δίνει τις επιλογές που μπορούν να σου δώσουν. Οπότε να έχεις αξιόπιστους τέτοιους ανθρώπους ( καλή μελέτη, καλή δουλειά, καλή τιμή ) ενώ επίσης να έχεις και εσύ καλή νοοτροπία πελάτη, καλά soft skills επικοινωνίας και εμπιστοσύνης ( εγώ είμαι κακός σε αυτό γιατί ζω πολύ στο ίντερνετ !), είναι σημαντικά για να μην γίνονται λάθη!

Δεν θα περίμενα να μειώνεται τόσο η απόδοση που να μην έχεις αρκετή θέρμανση για να ζεστάνεις το σπίτι σου. Δηλαδή νομίζω πρέπει να παίξεις αρκετά στα όρια για να συμβεί αυτό. Έχουν μεγαλύτερο αρχικό κόστος οπότε σε ενθαρρύνει αυτό να παίξεις στα όρια αλλά *πρέπει να έχεις σχέδιο*. Χοντρά κρύα εδώ που βρισκόμαστε είναι συνήθως λίγες ημέρες/ώρες τον χρόνο. Η αντλία φαίνεται να είναι άριστη τεχνολογία για αυτό. 

Επεξ/σία από kanenaprivacy
Δημοσ.
9 ώρες πριν, kanenaprivacy είπε

Στο βίντεο που επισυνάπτω ακριβώς στο σχόλιο από το οποίο παραθέτεις :]
Οι αντλίες θερμότητας με τους κλασικούς τύπους υπολογισμού απόδοσης έχουν 300 και 400%++ απόδοση γιατί δεν "καίνε" το ρεύμα για να παράξουν θερμότητα, αλλά για να μεταφέρουν θερμότητα από έναν χώρο σε έναν άλλο ( από έξω, μέσα ). Η ενέργεια υπάρχει ήδη, απλά την μετακινούν. Δηλαδή μπορείς να βάλεις 1Watt ρεύματος στην αντλία και να σου μεταφέρει στον χώρο σου 3 ( ή και αρκετά παραπάνω ) Watt θερμότητας από έξω.

Οπότε αν έχεις 40% απόδοση στην παραγωγή ηλεκτρισμού από μεθάνιο, ας πούμε αρχικά 100 Watt μεθάνιο, αυτά γίνονται 40 Watt ηλεκτρισμού που γίνονται 40x3 120 watt θερμότητας στο σπίτι.

Τώρα γιατί δεν συμφέρει από άποψη κόστους σε νόμισμα είναι άλλοι οι λόγοι που είναι ακριβό το ρεύμα, αλλά από άποψη ενέργειας είναι πιο αποδοτικό να καις μεθάνιο για ηλεκτρισμό και να το δίνεις σε αντλία θερμότητας ( >100% απόδοση ) από το να το καις για θέρμανση ( max 100% απόδοση ). 

Αγαπητέ ως μηχανικός θα σου πω ότι όλες αυτές οι μπούρδες που σου μεταφέρουν δεν ισχύουν. 

Ναι, η αντλία θερμότητας έχει βαθμούς απόδοσης που στον ΚΕΝΑΚ παίζουν κοντά στο 4. Η απόδοση αυτή όμως δεν είναι σταθερή. Στα δυνατά κρύα πέφτει τόσο που χρειάζεται να χρησιμοποιεί και απλή αντίσταση... Σε μελέτη του ΑΠΘ την οποία την έχω σηκώσει κι εδώ στο insomnia οι βαθμοί απόδοσης των αντλιών στην πράξη πέφτουν πάρα πολύ. 

Επίσης δεν έχεις 40% απόδοση στην παραγωγή ρεύματος και φυσικά έχεις μεγάλες απώλειες κατά την μεταφορά. 

Αν τα βάλεις όλα αυτά θα δεις ότι κάνεις μια τρύπα στο νερό. Το ΕΜΠ έβγαζε κάθε χρόνο σύγκριση κόστους θέρμανσης μέχρι που το αέριο ήρθε σε φυσιολογικές τιμές και μετά το ''ξέχασε''.  Τελευταία φορά το Δεκέμβριο του 2023...

Πολιτικές αποφάσεις είναι και πραγματικά απορώ πως τρώτε ότι αφήγημα σας περνάνε αρκεί το περιτύλιγμα να είναι ωραίο...

Η επιλογή τρόπου θέρμανσης σε μια κατοικία / ξενοδοχείο κλπ είναι αποτέλεσμα μελέτης κι όχι ενός trend στο tiktok. Δεν υπάρχουν πανάκειες λύσεις κι ούτε κάνουν όλα σε όλους. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
15 λεπτά πριν, alejsalonica είπε

Επίσης δεν έχεις 40% απόδοση στην παραγωγή ρεύματος και φυσικά έχεις μεγάλες απώλειες κατά την μεταφορά. 

φυσικά και δεν έχεις μόνο 40% απόδοση στη παραγωγή αλλά αρκετά περισσότερο (πάνω από 50%), για τις απώλειες μεταφοράς και διανομής ένα τυπικό νούμερο είναι το 8%. 

Προσωπικά μελέτη σοβαρής εγκατάστασης θέρμανσης με λέβητα έχω να δω πολλά χρόνια (πάνω από 10)

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...