nchatz Δημοσ. Δευτέρα στις 12:14 πμ Δημοσ. Δευτέρα στις 12:14 πμ Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών επιβεβαίωσε την Κυριακή ότι διερευνά περιστατικό με αεροσκάφος που χτυπήθηκε από αντικείμενο στο παρμπρίζ του, κατά τη διάρκεια πτήσης πάνω από την Γιούτα. Η ομοσπονδιακή υπηρεσία ανακοίνωσε στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X ότι «το NTSB συλλέγει δεδομένα ραντάρ, καιρικών συνθηκών και καταγραφικού πτήσης». Όπως αναφέρεται, το παρμπρίζ αποστέλλεται στα εργαστήρια του NTSB για εξέταση. Το περιστατικό σημειώθηκε την Πέμπτη, κατά τη διάρκεια πτήσης της United Airlines από το Ντένβερ προς το Λος Άντζελες. Σύμφωνα με εικόνες που μοιράστηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ένα από τα δύο μεγάλα παράθυρα στο μπροστινό μέρος ενός αεροσκάφους 737 MAX ήταν σημαντικά ραγισμένο. Σχετικές εικόνες αποκαλύπτουν επίσης το χέρι ενός πιλότου που έχει κοπεί πολλές φορές από αυτό που φαίνεται να είναι μικρά θραύσματα γυαλιού. Σύμφωνα με αναφορές, ο κυβερνήτης της πτήσης περιέγραψε το αντικείμενο που χτύπησε το αεροπλάνο ως «διαστημικά συντρίμμια». Ωστόσο, αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί. Μετά την πρόσκρουση, το αεροσκάφος προσγειώθηκε με ασφάλεια στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Salt Lake City, αφού εκτράπη από την αρχική του πορεία. Οι εικόνες από το χτύπημα έδειξαν ότι ένα αντικείμενο προκάλεσε βίαιο πλήγμα κοντά στο επάνω δεξί μέρος του παραθύρου, δείχνοντας ζημιά στο μεταλλικό πλαίσιο. Επειδή τα παράθυρα των αεροσκαφών αποτελούνται από πολλαπλά στρώματα με ενδιάμεσο laminate, το τζάμι δεν έσπασε εντελώς. Το αεροσκάφος πετούσε πάνω από 30.000 πόδια—πιθανότατα γύρω στα 36.000 πόδια—και το πιλοτήριο προφανώς διατήρησε την πίεση της καμπίνας του. Ήταν λοιπόν διαστημικά συντρίμμια; Είναι αδύνατο να γνωρίζουμε χωρίς περισσότερα δεδομένα. Πολύ λίγα είδη πουλιών μπορούν να πετάξουν πάνω από 30.000 και ένα από αυτά, ο γύπας του Rüppell, βρίσκεται κυρίως στην Αφρική. Ένα μη ρυθμιζόμενο μετεωρολογικό μπαλόνι είναι επίσης μια πιθανότητα, αν και δεν είναι σαφές αν η ταχύτητα θα ήταν αρκετά υψηλή για να προκαλέσει το είδος της ζημιάς που παρατηρήθηκε. Το χαλάζι είναι επίσης πιθανός ύποπτος. Το αρχικό συμπέρασμα του πιλότου ίσως είναι πρόσκαιρο αφού ένας μετεωρίτης είναι πιο πιθανός από διαστημικά συντρίμμια. Οι εκτιμήσεις ποικίλλουν, αλλά μια πρόσφατη μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό Geology διαπίστωσε ότι περίπου 17.000 μετεωρίτες πέφτουν στη Γη κάθε χρόνο. Αυτό είναι τουλάχιστον μια τάξη μεγέθους μεγαλύτερο από την ποσότητα των ανθρωπογενών διαστημικών συντριμμιών που επιβιώνουν της επανεισόδου στην ατμόσφαιρα της Γης. Σε κάθε περίπτωση μια προσεκτική ανάλυση του γυαλιού και του μετάλλου που επηρεάστηκαν από το αντικείμενο θα πρέπει να μπορεί να αποκαλύψει την προέλευσή του. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
Huruduru Δημοσ. Δευτέρα στις 05:08 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 05:08 μμ Συντρίμμια ήταν από το διαστημικό σκάφος του Duke πριν πέσει στο Los Angeles 1 4
cpc464 Δημοσ. Δευτέρα στις 05:24 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 05:24 μμ Πάλι σαχλαμάριζε ο Μάσκ με τους δορυφόρους του starlink. 16 minutes ago, Huruduru said: Συντρίμμια ήταν από το διαστημικό σκάφος του Duke πριν πέσει στο Los Angeles Και όχι τίποτα άλλο,είχε ξεχάσει και τις τσίχλες στο ντουλαπάκι, γιαυτό έλεγε 2
nzeppos Δημοσ. Δευτέρα στις 05:42 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 05:42 μμ (επεξεργασμένο) Ας αρχίσουν οι θεωρίες συνωμοσίας τώρα, οι οποίες υποχρεωτικά θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν: α) την κακοτυχία που εξακολουθεί να δέρνει τα 737 MAX είτε ευθύνεται η Boeing είτε όχι, β) τους Ρώσους. Από τη δική μου σκοπιά του έμπειρου πάνω στο αντικείμενο εμπειρογνώμονα με χιλιάδες ώρες στα flight simulator της Microsoft, στο Kerbal και στο Wing Commander στην Amiga, να πω ότι: πουλί είναι δύσκολο (αλλά όχι αδύνατο) γιατί είναι ελάχιστα τα περιστατικά σε αυτά τα πολύ μεγάλα υψόμετρα. Ειδικά αν μιλάμε για FL360 όπως αναφέρεται στο άρθρο, θα πρέπει να μπει στην κατηγορία των 2-3 καταγεγραμμένων birdstrike incidents που έχουν συμβεί σε τόσο μεγάλο ύψος από καταβολής αεροπλοΐας (και νομίζω κανένα στις ΗΠΑ, όπου το ρεκόρ είναι κάπου 31-32 χιλιάδες πόδια). μετεωρίτης ακόμα πιο δύσκολο, αν σκεφτούμε με τι ταχύτητες κινούνται τα airliners εκεί ψηλά (τυπικά 0.8+ mach ή 800+ km/h ground speed) και πολύ περισσότερο με τι ταχύτητες κινούνται οι μικρομετεωρίτες, ακόμα και όταν έχουν επιβραδυνθεί από την ατμόσφαιρα. Τυχόν σύγκρουση με τέτοιες ταχύτητες, λογικά θα προκαλούσε μεγαλύτερη ζημιά. Εκτός αν επρόκειτο για ελάχιστα μικρό πετραδάκι, από αυτά που χτυπάνε στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου μας ακόμα κι αν δεν βρίσκεται κανένας άλλος τριγύρω και μένουμε να αναρωτιόμαστε από που στο διαβ... καλό πετάχτηκε αυτό το κέρατ... αντικείμενο διαστημικό συντρίμμι δεν είναι εντελώς αμφίβολο και πιθανότατα το σενάριο αυτό να χρειάζεται τοποθέτηση του Elon που μας έχει πρήξει τα συκώτια με το Starship στο X οι Ρώσοι με πειραματικό drone με jet κινητήρες, αυτό είναι ένα πολύ λογικό σενάριο ps: εδώ φαίνεται πως το 737 την έφαγε ακριβώς στο δόξα πατρί, πιστεύω οι πιλότοι (και όλοι οι υπόλοιποι...) ήταν αρκετά τυχεροί που το αντικείμενο δεν χτύπησε λίγο πιο κάτω για να έχουμε άλλα χειρότερα. εδώ φαίνεται πόσα θραύσματα έπεσαν στο pedestal: η ειδική εμπειρογνωμοσύνη μου λέει ότι αν το αντικείμενο ερχόταν με γωνία κοντά στον οριζόντιο άξονα κίνησης του αεροσκάφους, τα γυαλιά θα είχαν εκτοξευθεί προς τα πίσω και δεν θα είχαν βρει τον κυβερνήτη μόνο στο χέρι αλλά στο στήθος ή στο πρόσωπο. Ενώ τώρα που τα θραύσματα πήγαν προς τα κάτω, μάλλον το αντικείμενο ερχόταν από ψηλά. Γελάει ο κόσμος με αυτά που γράφω, αλλά δεν πειράζει. Αρκεί να μην γελάνε οι Ρώσοι. ps: καλά θα είναι να κάνουμε ένα follow up στην είδηση μόλις βγει το preliminary report της NTSB Επεξ/σία Δευτέρα στις 06:33 μμ από nzeppos 2
ScorpioX777 Δημοσ. Δευτέρα στις 05:45 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 05:45 μμ (επεξεργασμένο) Επεξ/σία Δευτέρα στις 06:11 μμ από ScorpioX777 4
mader Δημοσ. Δευτέρα στις 05:50 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 05:50 μμ Ηταν κ@λοφαρδοι παντως. λιγο πιο δεξια και θα ειχε μπει μεσα. Rest in pieces "Duke Nukem"
herbalife3 Δημοσ. Δευτέρα στις 05:51 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 05:51 μμ 4 λεπτά πριν, ScorpioX777 είπε Πόσο τήν δίνεις;🤣 1
ScorpioX777 Δημοσ. Δευτέρα στις 06:13 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 06:13 μμ (επεξεργασμένο) 32 λεπτά πριν, herbalife3 είπε Πόσο τήν δίνεις;🤣 Το καλυτερο που μπορω να κανω ειναι να στο φτιαξω για Avatar στο προηγουμενο ποστ μου δωρεαν... Επεξ/σία Δευτέρα στις 06:24 μμ από ScorpioX777 1
Alexaras1991 Δημοσ. Δευτέρα στις 06:27 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 06:27 μμ 42 λεπτά πριν, nzeppos είπε Ας αρχίσουν οι θεωρίες συνωμοσίας τώρα, οι οποίες υποχρεωτικά θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν: α) την κακοτυχία που εξακολουθεί να δέρνει τα 737 MAX είτε ευθύνεται η Boeing είτε όχι, β) τους Ρώσους. Από τη δική μου σκοπιά του έμπειρου πάνω στο αντικείμενο εμπειρογνώμονα με χιλιάδες ώρες στα flight simulator της Microsoft, στο Kerbal και στο Wing Commander στην Amiga, να πω ότι: πουλί είναι δύσκολο (αλλά όχι αδύνατο) γιατί είναι ελάχιστα τα περιστατικά σε αυτά τα πολύ μεγάλα υψόμετρα. Ειδικά αν μιλάμε για FL360 όπως αναφέρεται στο άρθρο, θα πρέπει να μπει στην κατηγορία των 2-3 καταγεγραμμένων birdstrike incidents που έχουν συμβεί σε τόσο μεγάλο ύψος από καταβολής αεροπλοΐας (και νομίζω κανένα στις ΗΠΑ, όπου το ρεκόρ είναι κάπου 31-32 χιλιάδες πόδια). μετεωρίτης ακόμα πιο δύσκολο, αν σκεφτούμε με τι ταχύτητες κινούνται τα airliners εκεί ψηλά (τυπικά 0.8+ mach ή 800+ km/h ground speed) και πολύ περισσότερο με τι ταχύτητες κινούνται οι μικρομετεωρίτες, ακόμα και όταν έχουν επιβραδυνθεί από την ατμόσφαιρα. Τυχόν σύγκρουση με τέτοιες ταχύτητες, λογικά θα προκαλούσε μεγαλύτερη ζημιά. Εκτός αν επρόκειτο για ελάχιστα μικρό πετραδάκι, από αυτά που χτυπάνε στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου μας ακόμα κι αν δεν βρίσκεται κανένας άλλος τριγύρω και μένουμε να αναρωτιόμαστε από που στο διαβ... καλό πετάχτηκε αυτό το κέρατ... αντικείμενο διαστημικό συντρίμμι δεν είναι εντελώς αμφίβολο και πιθανότατα το σενάριο αυτό να χρειάζεται τοποθέτηση του Elon που μας έχει πρήξει τα συκώτια με το Starship στο X οι Ρώσοι με πειραματικό drone με jet κινητήρες, αυτό είναι ένα πολύ λογικό σενάριο ps: εδώ φαίνεται πως το 737 την έφαγε ακριβώς στο δόξα πατρί, πιστεύω οι πιλότοι (και όλοι οι υπόλοιποι...) ήταν αρκετά τυχεροί που το αντικείμενο δεν χτύπησε λίγο πιο κάτω για να έχουμε άλλα χειρότερα. εδώ φαίνεται πόσα θραύσματα έπεσαν στο pedestal: η ειδική εμπειρογνωμοσύνη μου λέει ότι αν το αντικείμενο ερχόταν με γωνία κοντά στον οριζόντιο άξονα κίνησης του αεροσκάφους, τα γυαλιά θα είχαν εκτοξευθεί προς τα πίσω και δεν θα είχαν βρει τον κυβερνήτη στο χέρι αλλά στο στήθος ή στο πρόσωπο. Ενώ τώρα που τα θραύσματα πήγαν προς τα κάτω, μάλλον το αντικείμενο ερχόταν από ψηλά. Γελάει ο κόσμος με αυτά που γράφω, αλλά δεν πειράζει. Αρκεί να μην γελάνε οι Ρώσοι. ps: καλά θα είναι να κάνουμε ένα follow up στην είδηση μόλις βγει το preliminary report της NTSB Το περιστατικό έγινε στους αιθέρες των ΗΠΑ, ποιοι Ρώσοι και πράσινα άλογα. Σιγά μην ασχοληθούν με επιβατικό αεροπλάνο από την άλλη άκρη του πλανήτη. 1
basilis_k6 Δημοσ. Δευτέρα στις 06:28 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 06:28 μμ 44 λεπτά πριν, nzeppos είπε μετεωρίτης ακόμα πιο δύσκολο νομιζω λογω ταχυτητας-μαζας θα ειχε κανει τεραστια ζημια. αν ηταν μεγεθους πετρουλας θα περναγε μεσα σα σφαιρα. 1
nzeppos Δημοσ. Δευτέρα στις 06:32 μμ Δημοσ. Δευτέρα στις 06:32 μμ 2 minutes ago, Alexaras1991 said: Το περιστατικό έγινε στους αιθέρες των ΗΠΑ, ποιοι Ρώσοι και πράσινα άλογα. Σιγά μην ασχοληθούν με επιβατικό αεροπλάνο από την άλλη άκρη του πλανήτη. Εδώ ακούγεται ότι έκλεψαν το Λούβρο πριν λίγες μέρες και απολύτως βέβαιο ότι θα επιτεθούν για να κατακτήσουν την Ευρώπη έως το 2030. Είναι τοις πάσι γνωστό ότι οι Ρώσοι βρίσκονται πίσω από όλα. ps: ελπίζω να καταλαβαίνετε το σατυρικό ύφος όλων των παραπάνω και σε ποιους απευθύνονται 1
nzeppos Δημοσ. Τρίτη στις 01:11 μμ Δημοσ. Τρίτη στις 01:11 μμ Ένα followup στο συγκεκριμένο συμβάν με την UA1093 είναι ότι πιθανότατα ήταν ένα μετεωρολογικό μπαλόνι της WindBorne που συγκρούστηκε με το αεροσκάφος. Αν κατάλαβα καλά το επιβεβαίωσε η ίδια η εταιρεία, χωρίς να έχω διαβάσει λεπτομέρειες πέραν του ότι τα μπαλόνια αυτά είναι μικρά και ζυγίζουν λίγο πάνω από 1 κιλό. https://interestingengineering.com/culture/united-airlines-plane-hit-weather-balloon-probe Θεωρώ πως κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να σπάσει εντελώς το windscreen. Μιλώντας τεχνικά από τα λίγα που ξέρω, ένας από τους λόγους που οι πιλότοι ανάβουν τα window heaters στο cockpit τουλάχιστον 10 λεπτά πριν την αναχώρηση είναι για να πάρει σωστή θερμοκρασία το τζάμι και να γίνει ανθεκτικότερο (βλ. πιο ελαστικό) σε τυχόν συγκρούσεις που συνήθως είναι birdstrikes αμέσως μετά την απογείωση.
Lucifer Δημοσ. Τρίτη στις 06:02 μμ Δημοσ. Τρίτη στις 06:02 μμ 4 ώρες πριν, nzeppos είπε χωρίς να έχω διαβάσει λεπτομέρειες πέραν του ότι τα μπαλόνια αυτά είναι μικρά και ζυγίζουν λίγο πάνω από 1 κιλό. Δεν έχει σημασία η μάζα, το θέμα είναι αν ήταν στις σωστές διαστάσεις χειραποσκευής. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα