Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Porsche, Michael Leiters, ήταν σκεπτικιστής απέναντι στα ηλεκτρικά οχήματα πολύ πριν αναλάβει τη θέση του τον Ιανουάριο.

Ο Leiters, ο οποίος προηγουμένως διετέλεσε διευθύνων σύμβουλος του βρετανικού κατασκευαστή υπεραυτοκινήτων McLaren, είχε δηλώσει στους Financial Times ότι «η τεχνολογία δεν είναι έτοιμη». Σύμφωνα με τον ίδιο, τα ηλεκτρικά οχήματα στερούνται του συναισθηματικού στοιχείου των θορυβωδών κινητήρων και χάνουν ταχύτερα την αξία τους.

Ο Leiters αναλαμβάνει καθήκοντα σε μια κρίσιμη στιγμή για την εταιρεία με έδρα τη Στουτγάρδη, η οποία περιορίζει τις ηλεκτρικές της φιλοδοξίες και στρέφει ξανά τις επενδύσεις της σε βενζινοκίνητα μοντέλα.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος ξεκίνησε την καριέρα του ως προσωπικός βοηθός ενός από τους CEOs της Porsche στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και εργάστηκε επίσης ως επικεφαλής τεχνολογίας της Ferrari. Όπως δήλωσε ο ανεξάρτητος αναλυτής πολυτελών αυτοκινήτων Scott Sherwood, ήταν «ένας από μια πολύ μικρή χούφτα ανθρώπων που συγκεντρώνει όλα τα προσόντα».

Η γνωστή μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων αποτελεί εδώ και καιρό μια από τις πιο αξιόπιστες πηγές κερδών στον όμιλο Volkswagen. Ενώ οι πωλήσεις οχημάτων της Porsche αντιπροσώπευαν μόνο το 3,6% των παραδόσεων της Volkswagen κατά μέσο όρο παγκοσμίως τα τελευταία τρία χρόνια, το brand παρήγαγε σχεδόν το 30% των λειτουργικών κερδών του ομίλου.

Ωστόσο, οι μετοχές της έχουν καταρρεύσει σχεδόν κατά δύο τρίτα από το αποκορύφωμά τους τον Μάιο του 2023, μετά από μια σειρά προειδοποιήσεων για μείωση κερδών φέτος που προκλήθηκαν από την κάμψη στην Κίνα καθώς και από υποτιμήσεις.

Τον Σεπτέμβριο, ο όμιλος μείωσε την πρόβλεψή του για το λειτουργικό περιθώριο του 2025 στο 0-2%, από 14% το προηγούμενο έτος. Όπως ανέφερε ο αναλυτής αυτοκινήτων της Bernstein, Stephen Reitman, ενώ όρισε τον μεσοπρόθεσμο στόχο κερδοφορίας στο 10-15%, «θα χρειαστεί κάποιος χρόνος πριν φτάσουμε εκεί».

Ο Leiters θα αντικαταστήσει τον Oliver Blume, ο οποίος ηγήθηκε της Porsche την τελευταία δεκαετία, κατέχοντας τη θέση παράλληλα με τον ρόλο του ως CEO του ομίλου Volkswagen από το 2022. Η Volkswagen κατέχει το 75,4% της Porsche.

Η Porsche έχει επενδύσει δισεκατομμύρια σε νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα επί εποχής Blume, ωστόσο η ζήτηση αποδείχθηκε χαμηλότερη των προσδοκιών, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα αντιστοιχούσαν μόλις στο 12,7% των συνολικών πωλήσεων πέρυσι.

Οι αλλαγές έχουν ήδη κοστίσει ακριβά. Η εταιρεία τον περασμένο μήνα εγκατέλειψε τα σχέδια για ένα νέο ηλεκτρικό SUV, καταγράφοντας απομείωση 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ που σχετίζεται με το κόστος ανάπτυξης. Παράλληλα, επιδιώκει να ανατρέψει την προηγούμενη απόφασή της να σταματήσει την ανάπτυξη διαδόχων βενζίνης ή υβριδικών για τα πιο ευπώλητα μοντέλα της Macan και Cayman.

Όπως δήλωσε ο αναλυτής της Metzler Research, Pal Skirta, η Porsche στοιχημάτισε στην ηλεκτροκίνηση μετά το σκάνδαλο Dieselgate του ομίλου Volkswagen, αλλά ήταν «υπερβολικά αισιόδοξη».

Οι προκλήσεις του κατασκευαστή αθλητικών αυτοκινήτων έχουν επιδεινωθεί από τις δυσκολίες στην Κίνα και τις ΗΠΑ, τις δύο πιο σημαντικές αγορές του. Στην Κίνα, οι πωλήσεις κατέρρευσαν σχεδόν κατά 40% μεταξύ 2022 και 2024 καθώς εμφανίστηκαν τοπικοί ανταγωνιστές.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι νέοι δασμοί που επέβαλε ο Πρόεδρος Donald Trump θα εφαρμόζονται σε κάθε πωληθέν όχημα. Αντίθετα με τους ανταγωνιστές, η Porsche δεν διαθέτει εργοστάσιο τοπικά και εισάγει όλα τα οχήματά της από την Ευρώπη.

Οι επιπτώσεις της κρίσης γίνονται ήδη αισθητές. Η εταιρεία ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος ότι θα προχωρήσει σε 3.900 απολύσεις μέχρι το 2029, το ισοδύναμο του 9% του εργατικού δυναμικού της.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

  • Απαντ. 63
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.

Απλά γελάω. 

"Σύμφωνα με τον ίδιο, τα ηλεκτρικά οχήματα στερούνται του συναισθηματικού στοιχείου των θορυβωδών κινητήρων και χάνουν ταχύτερα την αξία τους. "

Η αξία τους χάνετε πιο γρηγορα διότι η τεχνολογία βελτιώνεται πολύ ταχύτερα στα ηλεκτρικά, βγαίνουν συνεχώς καινούργια μοντέλα από Κίνα, οπότε πέφτει η αξία των παλαιών και η Ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρικών δεν μπορεί να την ακολουθήσει. 

  • Like 21
  • Thanks 3
  • Haha 2
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, mariosnik_ είπε

Απλά γελάω. 

"Σύμφωνα με τον ίδιο, τα ηλεκτρικά οχήματα στερούνται του συναισθηματικού στοιχείου των θορυβωδών κινητήρων και χάνουν ταχύτερα την αξία τους. "

Η αξία τους χάνετε πιο γρηγορα διότι η τεχνολογία βελτιώνεται πολύ ταχύτερα στα ηλεκτρικά, βγαίνουν συνεχώς καινούργια μοντέλα από Κίνα, οπότε πέφτει η αξία των παλαιών και η Ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρικών δεν μπορεί να την ακολουθήσει. 

Και αυτό και το ότι η εταιρεία απλά μένεις μόνιμος πίσω στην τεχνολογία!!! 

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εμπρός προς τα πίσω... Ας φτιάξει και κάρα που κινούνται με βιολογικό σανό και πραγματικά άλογα!

Επεξ/σία από NiKoSmile
Δημοσ.

Οκ... προφανώς η Porsche αποφάσισε ότι θα πουλάει στους νοσταλγικους μπουμερς, που ξέρουν μόνο τη "μπέμπα", τη "μερτσεντε" και το "καγιεν".

Διότι με το πρώτο βιντεάκι στα σοσιαλ (και θα υπάρξουν πολλά) των Xiaomi SU7, BYD κλπ να ξεφτιλιζει την εκάστοτε ναυαρχιδα της Porsche, πωλήσεις σε κάτω των 50 μην περιμένετε.

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Haha 9
Δημοσ.
12 minutes ago, mariosnik_ said:

Απλά γελάω. 

"Σύμφωνα με τον ίδιο, τα ηλεκτρικά οχήματα στερούνται του συναισθηματικού στοιχείου των θορυβωδών κινητήρων και χάνουν ταχύτερα την αξία τους. "

Η αξία τους χάνετε πιο γρηγορα διότι η τεχνολογία βελτιώνεται πολύ ταχύτερα στα ηλεκτρικά, βγαίνουν συνεχώς καινούργια μοντέλα από Κίνα, οπότε πέφτει η αξία των παλαιών και η Ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρικών δεν μπορεί να την ακολουθήσει. 

Απλά γελάς αλλά δεν κατανοείς πως κάτι διατηρεί την αξία του. Και η Apple βγάλει καθε χρόνο επεξεργαστές με 20-30% καλύτερες αποδόσεις απο τους περσινούς σε iphone/macbook, αλλά με τα χρόνια διατηρούν πολύ καλύτερα την μεταπωλητική τους αξία σε αντιθεση με οποιοδήποτε Android (χρησιμοποιώ μόνο Android). 

Η αξία ενός προϊόντος αφορά κυρίως την προσφορά και ζήτηση. Και δεν βλέπω να υπάρχει αρκετός κόσμος ακόμα που να θέλει να αγοράσει μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο λόγος δεν ειναι πως το φετινό Τέσλα ειναι τρελά καλύτερο απο ενα πριν 3-5 ετών. 

Όσο αφορά τα άλλα που αναφέρονται στο νήμα, συμφωνώ για το πως οι Ευρωπαϊκές εταιρείες πρέπει να κάνουν ό,τι μπορούν για να μην μείνουν "αιώνες" πίσω απο τα αμερικάνικα/κινέζικα ηλεκτρικά.

  • Like 3
  • Thanks 3
  • Confused 6
Δημοσ.

τους πηρε τοσο πολυ χρονο να καταλαβουν οτι κανενας δεν ενδιαφερεται να παρει ηλεκτρικο σπορ αμαξι με 150+ χιλιαδες ευρω? ουαο

  • Like 10
  • Thanks 1
Δημοσ.

Είναι πολύ αμφιλεγόμενο αυτό που λέει και δεν βγάζει ιδιαίτερο νόημα ιστορικά. Το κοινό της πάντα αγόραζε τα αυτοκίνητά της για την ταχύτητα, τον ήχο και το στυλ που συνοδεύει ένα τέτοιο brand. Παρ’ όλα αυτά, σώθηκε χάρη σε ένα SUV. Όσο ταιριάζουν —πλέον δύο— SUV στη γκάμα της, άλλο τόσο ταιριάζουν και τα ηλεκτρικά. Ωστόσο, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχει άσο στο μανίκι της σχετικά με τα καύσιμα. Οπότε θα έλεγα πως πρόκειται για ένα επικοινωνιακό τρικ, ώστε να δουν πώς θα αντιδράσει η κοινή γνώμη και οι πελάτες της εταιρείας.

  • Like 1
Δημοσ.
7 λεπτά πριν, Te0sX είπε

Απλά γελάς αλλά δεν κατανοείς πως κάτι διατηρεί την αξία του. Και η Apple βγάλει καθε χρόνο επεξεργαστές με 20-30% καλύτερες αποδόσεις απο τους περσινούς σε iphone/macbook, αλλά με τα χρόνια διατηρούν πολύ καλύτερα την μεταπωλητική τους αξία σε αντιθεση με οποιοδήποτε Android (χρησιμοποιώ μόνο Android). 

Η αξία ενός προϊόντος αφορά κυρίως την προσφορά και ζήτηση. Και δεν βλέπω να υπάρχει αρκετός κόσμος ακόμα που να θέλει να αγοράσει μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο λόγος δεν ειναι πως το φετινό Τέσλα ειναι τρελά καλύτερο απο ενα πριν 3-5 ετών. 

Όσο αφορά τα άλλα που αναφέρονται στο νήμα, συμφωνώ για το πως οι Ευρωπαϊκές εταιρείες πρέπει να κάνουν ό,τι μπορούν για να μην μείνουν "αιώνες" πίσω απο τα αμερικάνικα/κινέζικα ηλεκτρικά.

Τα τεχνολογικά προιόντα κρατάνε την αξία τους , όταν το επόμενο που θα βγει έχει πολύ μικρή διαφορά σε επιδόσεις και χαρακτηριστικά.

  • Like 7
  • Thanks 1
  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 minutes ago, Ntinaras said:

Τα τεχνολογικά προιόντα κρατάνε την αξία τους , όταν το επόμενο που θα βγει έχει πολύ μικρή διαφορά σε επιδόσεις και χαρακτηριστικά.

Σε μεταχειρισμένα Android οπως Pixel/Samsung/Xiaomi σε σχέση με τα iPhone; Ισως κάνω λάθος, απλά απο όσο ξέρω όχι. Πάντως αυτό που θελω να πω πιο πανω ειναι πως ειναι αρκετά πιο σύνθετος ο λόγος που τα ηλεκτρικά ακόμα δεν έχουν καλή μεταπωλητική αξία. Ούτε εγώ μέχρι στιγμής θα αγόραζα ποτέ ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό, όσα λεφτά και αν είχα, για πολλούς λόγους που θεωρώ εγώ σωστούς.

Επεξ/σία από Te0sX
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μάντεψε που θα πάνε οι τιμές των ηλεκτρικών Porsche τώρα που ο νέος CEO δε γουστάρει ηλεκτρικά 😂

Δε ξέρω  πόσο το άρθρο έχει βάση ή είναι FUD αλλά αν είναι αλήθεια αυτοπυροβολούνται μόνοι τους.

Δε τα λες αυτά, ακόμα και έχεις καταλάβει ότι έχεις διαλέξει λάθος πορεία. Η Volvo πχ το είπε πιο κομψά.

Επεξ/σία από Hik
  • Like 1
Δημοσ.

"Σύμφωνα με τον ίδιο, τα ηλεκτρικά οχήματα στερούνται του συναισθηματικού στοιχείου των θορυβωδών κινητήρων και χάνουν ταχύτερα την αξία τους."

Πολυ συναισθηματικούλης βγήκε ο νεος διευθυνων συμβουλος. Μηπως να ξανασκεφτει η Porsche αν τον χρειαζεται και να κοιταξει να βρει ατομο που σκεφτεται λογικα ισως?
Η τεχνολογια προχωραει ασταματητα. Καλο ειναι να προχωρανε και τα μυαλα αναλογα για να προλαβαινουν και τις εξελιξεις της εποχης αλλα και ταυτοχρονα να εχουν μια ανταγωνιστικοτητα ως προς τις νεες τεχνολογιες αλλιως θα μεινουν πισω.

Δεν πειραζει, μελλοντικα η Porsche θα καταλαβει το λαθος της και θα τον δωσει δρομο τον συναισθηματικουλη με μια αρκετα θορυβώδη κλωτσια μιας και του αρεσει τοσο πολυ ο θορυβος.

  • Thanks 1
Δημοσ.

Και η Audi ακύρωσε το RS6 e-tron.

Τόσο ακριβά ηλεκτρικά δεν έχουν νόημα, δεν αποσβαίνουν το R&D τους, ο κόσμος ξέρει ότι δεν διακολογούν και δεν αξίζουν τα χρήματα που ζητάνε, δεν τα αγοράζει, άρα οι εταιρίες χάνουν.

  • Haha 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...