Προς το περιεχόμενο

Διετής η εγγύηση των καταναλωτικών προϊόντων


{nikos}

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Βλέπω συχνά σε διάφορα προϊόντα που πωλούνται να αναγράφεται πως έχουν εγγύηση ένα χρόνο.

 

Σας ενημερώνω λοιπόν πως μετά την Οδηγία 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 25ης Μαΐου 1999, σχετικά με ορισμένες πτυχές της πώλησης και των εγγυήσεων καταναλωτικών αγαθών η Ελλάδα εναρμονίστηκε με τον ν. 3043/2002 (ΦΕΚ 192Α/21/8/02).

 

Σύμφωνα λοιπόν με το νόμο αυτό (και γενικότερα με την κοινοτική νομοθεσία) όποιο προϊόν διακινείται στην Ελλάδα (και γενικότερα σε χώρα της ΕΟΚ) έχει τουλάχιστον δύο χρόνια εγγύηση.

 

Παραθέτω τα σχετικά άρθρα:

Άρθρο 554

Παραγραφή

Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά.

Άρθρο 555

Η παραγραφή αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή. Το ίδιο ισχύει και αν ο αγοραστής ανακάλυψε το ελάττωμα ή την έλλειψη της ιδιότητας αργότερα.

Αν ο αγοραστής ζήτησε να διεξαχθεί συντηρητική απόδειξη, η παραγραφή διακόπτεται έως το τέλος της διαδικασίας αυτής.

 

Απαιτείστε λοιπόν αυτό που δικαιούστε και μη "μασάτε".

Εγώ δύο φορές που χρειάστηκε επικαλέστηκα το νόμο αυτό και μου αναγνωρίστηκε εγγύηση δύο ετών. (...και όχι ενός όπως έλεγαν αρχικά οι εταιρείες που παρουσίασε πρόβλημα το προϊόν που είχα αγοράσει)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 168
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Και εγώ τον χρησιμοποιήσα αυτόν το νόμο 1 φορά. Αν σας πουν ότι δεν υπάρχει κάτι τέτοιο και σας τα μασάνε, εκτυπώστε τον και πείτε στον μαγαζάτορα ότι θα φωνάξετε την αστυνομία που έχει υποχρέωση να φροντίσει για την σωστή εφαρμογή του νόμου...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ σωστός. Ο αγοραστής επίσης έχει το δικαίωμα να ζητήσει την αλλαγή-επισκευή του προϊόντος απο το κατάστημα που το αγόρασε και να μην δέχεται να του λένε να επικοινωνήσει με την αντιπροσωπεία.

Είχα πάει πέρυσι σε ένα multirama για να δω ένα Sony vaio. Ο πωλητής προσπάθησε να μου πουλήσει ένα άλλο laptop με το επιχείρημα οτι έχει 2 χρόνια εγγύηση και οτι αν πάθει κάτι μπορούν να το φτιάξουν αυτοί και όχι να πρέπει εγώ να το πάω στην αντιπροσωπεία.. Του εξήγησα λοιπόν οτι βάσει νόμου έχει 2 χρόνια εγγύηση και οτι αν πάθει κάτι μέσα σε αυτό το διάστημα (ζημιά απο ελάττωμα του προϊόντος βέβαια) το φέρνω πίσω και μου το αλλάζουν (ή τέλος πάντων το επισκευάζουν σε εύλογο χρονικό διάστημα). Το αγόρασα το Sony και με το που πήγα σπίτι και το άνοιξα είδα πως δεν λειτουργεί το cd-rom... Την άλλη μέρα το πήγα πίσω και χωρίς καν να το κοιτάξουν να δουν αν και τί έχει, μου έδωσαν καινούριο :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει και άλλος νόμος που υποχρεώνει το κατάστημα σε αντικατάσταση του προβληματικού προϊόντος σε διάστημα 7 ημερών, με την προϋπόθεση να βρίσκεται στην αρχική του συσκευασία.

 

Μην πετάτε λοιπόν τις συσκευασίες αμέσως. Το κατάστημα δεν έχει υποχρέωση αλλαγής αν δεν υπάρχει η συσκευασία και όλα τα παρελκόμενα.

Στην περίπτωση αυτή βέβαια ζητάτε να ανανεώνεται και η εγγύηση.

Αν το κατάστημα δεν έχει άλλο ίδιο προϊόν υποχρεούται ο κατασκευαστής να το αντικαταστήσει, πάντα όμως μέσω του καταστήματος που το αγοράσατε και επιμένετε σε αυτό.

Αν δεν πετύχετε αλλαγή από το κατάστημα απευθύνεστε στον κατασκευαστή-προμηθευτή που θα σας δώσει το κατάστημα και μέσω RMA ή DOA επικοινωνείτε με αυτόν και του αποστέλλετε το ελαττωματικό με ΔΙΚΑ του έξοδα.

 

Η όποια αντικατάσταση γίνεται αποκλειστικά με ίδιο και σφραγισμένο προϊόν.

 

Ειδικά για κάθε ηλεκτρονικό-ηλεκτρικό προϊόν, όποτε και αν το αγοράσατε όσο παλιό και αν είναι, ο κατασκευαστής υποχρεούται στην παροχή υποστήριξης και ανταλλακτικών τουλάχιστον για μια πενταετία από την αγορά του.

 

Σε κάθε περίπτωση υπάρχει το τηλ 1520 (γεν. γραμματεία καταναλωτή) που απευθύνεστε, αλλά και η αστυνομία που καλείται στο κατάστημα που έχετε πρόβλημα ώστε να εφαρμόσουν τους νόμους του κράτους. Αν το κάνετε αυτό μέσα στο μαγαζί δύσκολα θα σας αρνηθούν οτιδήποτε.

 

Τις παραπάνω πληροφορίες μου της έδωσε το μέλος korgull_x και δεν γνωρίζω το σχετικό νόμο.

Όταν τον έχω θα σας ενημερώσω.

 

@antreaslam

Νομίζω, χωρίς να είναι βέβαιο, πως αναφέρεται σε κάποιο αμφισβητούμενο πρόβλημα για το οποίο μέχρι να αποδειχθεί δεν μετράει ο χρόνος εγγύησης..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια ακόμα ενημέρωση με τη βοήθεια του: michalis2610

 

http://ec.europa.eu/publications/boo...move/64/el.pdf

 

http://www.efpolis.gr/_database/docu...itefile-20.pdf

 

Αν θες διόρθωσε τα links γιατί είναι λάθος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εγώ τον χρησιμοποιήσα αυτόν το νόμο 1 φορά. Αν σας πουν ότι δεν υπάρχει κάτι τέτοιο και σας τα μασάνε, εκτυπώστε τον και πείτε στον μαγαζάτορα ότι θα φωνάξετε την αστυνομία που έχει υποχρέωση να φροντίσει για την σωστή εφαρμογή του νόμου...

 

Την εφαρμογη των νομων ειναι υποχρεωμενα να "φροντιζουν' τα δικαστηρια.Και εκει μπλεκεται η κατασταση....Οι δικηγοροι θελουν λεφτα !!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δικό μου το λάθος, ορίστε τα σωστά:

 

http://www.efpolis.gr/_database/docuploads/sitefile-20.pdf

 

http://ec.europa.eu/publications/booklets/move/64/el.pdf

 

Περισσότερες πληροφορίες στη σελίδα της Γ.Γ Καταναλωτή

 

 

Την εφαρμογη των νομων ειναι υποχρεωμενα να "φροντιζουν' τα δικαστηρια.Και εκει μπλεκεται η κατασταση....Οι δικηγοροι θελουν λεφτα !!!

 

Αυτή είναι η μεγάλη παράνοια. Πρέπει να τρέχουμε για να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες. Οτι πρέπει αν χρειαστεί να τρέχεις σε δικηγόρο-δικαστήρια για να δικαιωθείς (γιατί θα δικαιωθείς σε 5'). Και εκεί φαίνεται να είναι η όλη ιστορία. Επειδή διάβαζα και το δικό σου θέμα αλλά και τα υπόλοιπα που έχουν κατά καιρούς ξεκινήσει στο insomnia πιστεύω ότι όλες η εταιρείες που ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΝ συνειδητά βασίζονται στο ότι "Ποιος Ελλην θα τρέχει στα δικαστήρια για εγγύηση..." οπότε μπαίνουμε στη λογική του νταβατζή από τη μεριά τουςλέγοντάς μας πολύ καθαρά "Σκάσε και πλήρωνε"

 

ΥΓ: Μάλλον αλλού είναι το προβλημα. Τα link είναι ίδια.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Νομος:3043/02 - Άρθρο 540 Αστικού κώδικα

Δικαιώματα αγοραστή

Καταγράφονται τα δικαιώματα του αγοραστή στην περίπτωση ευθύνης του πωλητή για έλλειψη συμφωνηθείσης ιδιότητας ή πραγματικού ελαττώματος του πράγματος. Αυτά είναι τα δικαιώματα της επισκευής ή αντικατάστασης του πράγματος (χωρίς επιβάρυνση του αγοραστή) με άλλο, ή μείωσης του τιμήματος ή υπαναχώρησης αυτής της σύμβασης. Τα δικαιώματα αυτά παρέχονται εναλλακτικά στον αγοραστή χωρίς ιεραρχική διαβάθμιση μεταξύ τους δηλ. χωρίς ορισμένα από αυτά να έχουν προτεραιότητα. Στην περίπτωση επουσιώδους ελαττώματος δεν θίγεται το δικαίωμα της υπαναχώρησης

 

Οροι εγγυησης καταστηματος:

Σε περίπτωση αδυναμίας επισκευής του ελαττωματικού προϊόντος θα αντικαθίσταται το ελαττωματικό προϊόν με άλλο ίδιο ή αντίστοιχων τεχνικών προδιαγραφών.

Η επισκευή ή αντικατάσταση του προϊόντος είναι στην απόλυτη επιλογή της ...

 

:shifty:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ναι αυτο ειναι σε καλως ευνομουμενες χωρες...

 

που σε αφηνουν να επιστρεψεις χωρις ερωτησεις το οτιδηποτε σε 15-30 μερες...

εδω σε μας, ο θεος βοηθος....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ναι αυτο ειναι σε καλως ευνομουμενες χωρες...

 

που σε αφηνουν να επιστρεψεις χωρις ερωτησεις το οτιδηποτε σε 15-30 μερες...

εδω σε μας, ο θεος βοηθος....

 

Φυσικα και ισχυει και εδω και το εχω κανει και σε προιον χωρις κανενααπολυτως ελαττωμα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οροι εγγυησης καταστηματος:

Σε περίπτωση αδυναμίας επισκευής του ελαττωματικού προϊόντος θα αντικαθίσταται το ελαττωματικό προϊόν με άλλο ίδιο ή αντίστοιχων τεχνικών προδιαγραφών.

Η επισκευή ή αντικατάσταση του προϊόντος είναι στην απόλυτη επιλογή της ...

 

:shifty:

 

 

Αγόρασα χτες ενα τηλέφωνο απο ενα καταστημα Πλαισιο.. Το χρησιμοποίησα και παρατήρησα ότι είχε πρόβλημα, σταματουσε να βλέπει την κάρτα μνήμης στα καλά καθουμενα.

 

 

Το πηγα σημερα και μου λενε πως θελουν να το κρατησουν να το ελεγξουν (για όνομα! λες και θα πηγαινα μια νορμαλ συσκευη για αντικατάσταση, έτσι για πλάκα) και να δουν αν εγκρίνουν την αντικατάσταση.. Κινητο που αγορασα χτες!

 

Αν το πηγαινα για επιστροφη (χωρις να αναφερω οτι ειναι χαλασμενο) δεν το δεχοταν λεει γιατι εχει ανοιχτει η συσκευασια:X

 

 

Η εγγύηση ορίζει ότι το κινητό θα αντικατασταθεί με ίδιο ΚΑΙ ΜΟΝΟ, ή έχω δικαίωμα να απαιτήσω πιστωτικό, ή άλλη συσκευή (άλλο μοντέλο);

 

 

p.s.Τρελη βοηθεια το Ιν.Κα. , τους πηρα τηλεφωνο, της ελεγα μιση ωρα την ιστορια της ζωης μου και μου λεει, 'ο νομος λεει να αντικατασταθει, τι και πως δεν ξερω' :X

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η εγγύηση ορίζει ότι το κινητό θα αντικατασταθεί με ίδιο ΚΑΙ ΜΟΝΟ, ή έχω δικαίωμα να απαιτήσω πιστωτικό, ή άλλη συσκευή (άλλο μοντέλο);

 

 

:X

 

Η εγγυηση λεει για αντικατασταση με ιδιο εκτος και αν δεν υπαρχει οποτε εξεταζοντε και αλλες λυσεις αλλα υπαρχει ...κολπακι !!!!

 

Στο καινουργιο σου κοβουν νεα αποδειξη πωλησης οποτε χωρις να ανοιξεις συσκευασια το πας πισω και το αλλαζεις με αλλο αν θελεις ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...