Daimon Δημοσ. 6 Ιουλίου 2008 Δημοσ. 6 Ιουλίου 2008 Ένας φίλος μου έγραψε φέτος πανελλήνιες, και δε τα πήγε και πολύ καλά, και επειδή τα μόρια του είναι λίγα αποφάσισε να πάει στο εμπορικό ναυτικό. Θα ήθελα να ρωτήσω (εκ-μέρος του) πια τα αρνητικά και πια τα θετικά του εμπορικού ναυτικού? Επίσης, τα αποτελέσματα (για το που περνάει ο καθένας) βγαίνουν προς το σεπτέμβριο, εάν βγούν αυτά και λέει εκεί πως περνάς εμπορικό ναυτικό, την εγγραφη ποτε τι κανεις? που? Επίσης, στο μηχανογραφικό δεν έλεγε εμπορικό ναυτικό Thess/νίκης... αθηνας κτλ... αλλα σκέτο Ακαδημία εμπορικού ναυτικού.... εσύ επιλεγεις που θες να πας η "αυτοί" σε βάζουν? θα προτιμούσα να απαντήσουν όλη όση γνωρίζουν τίποτα επί του θέματος ty in advance
Super Moderators Snoob Δημοσ. 6 Ιουλίου 2008 Super Moderators Δημοσ. 6 Ιουλίου 2008 Μπορείς να επισκεφτείς το site του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και να μάθεις κάποια πράγματα, όπως λ.χ. προϋποθέσεις για εισαγωγή στις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού, κτλ. Ένας συγγενής μου εκπαιδεύεται εκεί για μηχανικός πλοίου. Ξεκίνησε με θεωρητικά μαθήματα και αυτή την περίοδο ταξιδεύει (6μηνα με 12μηνα ταξίδια) και πληρώνεται, αλλά οπωσδήποτε για ένα νέο παιδί είναι μια δοκιμασία να βρεθεί τόσο καιρό στη θάλασσα. Απολαβές έχει ικανοποιητικές και υπάρχει ζήτηση για κόσμο αυτή την περίοδο (ίσως να έχεις δει και διαφημίσεις της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην τηλεόραση), οπότε λογικά οι προοπτικές για κάποιον που θα αποφοιτήσει είναι καλές. Αυτό που ξέρω σίγουρα είναι πως υπάρχουν πάρα πολλά πλοία σε παραγγελία σε ναυπηγία της Κορέας και της Κίνας (ξάδερφος ναυπηγός εκεί, ξέρω από πρώτο χέρι), οπότε οι δουλειές είναι σε άνθηση. Από την άλλη, επειδή η οικογένεια της γυναίκας μου είχε πολλούς ναυτικούς, δεν είναι ό,τι ευκολότερο για να φτιάξεις σπίτι, αλλά οι απολαβές είναι πάρα πολύ καλές (ειδικά σε "ειδικές" περιόδους, έφτιαξαν άνθρωποι περιουσίες ταξιδεύοντας με τα τάνκερ στον Κόλπο της εποχή του Πρώτου Πολέμου του Περσικού).
Neurotic_Fest Δημοσ. 6 Ιουλίου 2008 Δημοσ. 6 Ιουλίου 2008 H κατανομή των σπουδαστών στις σχολές κάθε περιοχής γίνεται μετά, με βασικό κριτήριο τον βαθμό απολυτηρίου αν θυμάμαι καλά. Δεν μπορείς να ξέρεις αν θα πας Ασπρόπυργο ή Χίο ή Κρήτη για παράδειγμα. Καλά αυτό το επιβεβαιώνεις εύκολα μ'ένα τηλέφωνο. Τα θετικά είναι ο μισθός, η σίγουρη δουλειά (ποτέ δεν υπήρξε πρόβλημα με τους αξιωματικούς, η διαφήμιση είναι για να προσελκύσουν περισσότερους και καλύτερους), ανεξαρτητοποιήση άμεση από οικογένεια, ταξιδεύεις και γνωρίζεις πολλά μέρη και φυσικά αν σου αρέσει η θάλασσα και τα καράβια θα τα χορτάσεις. Το δύσκολο είναι οι δεσμοί με τα πρόσωπα που θα αφήνεις πίσω, πολλοί βέβαια που πάνε καθαρά από ανάγκη το σιχαίνονται το επάγγελμα ούτως ή άλλως από ένα σημείο και μετά. Υπάρχει και η ακτοπλοΐα για να δουλέψεις στην Ελλάδα, αλλά εκεί μπαίνεις πιο δύσκολα, είναι πιο κλειστό το κύκλωμα και τα λεφτά λιγότερα έως πολύ λιγότερα.
Daimon Δημοσ. 6 Ιουλίου 2008 Μέλος Δημοσ. 6 Ιουλίου 2008 ευχάριστο για τις απάντησης σας, θα ήθελα να ξεκαθαρίσετε και την αλλη απορία που είχα [...]Επίσης, τα αποτελέσματα (για το που περνάει ο καθένας) βγαίνουν προς το σεπτέμβριο, εάν βγούν αυτά και λέει εκεί πως περνάς εμπορικό ναυτικό, την εγγραφη ποτε τι κανεις? που? Επίσης, στο μηχανογραφικό δεν έλεγε εμπορικό ναυτικό Thess/νίκης... αθηνας κτλ... αλλα σκέτο Ακαδημία εμπορικού ναυτικού.... εσύ επιλεγεις που θες να πας η "αυτοί" σε βάζουν?[...]
Neurotic_Fest Δημοσ. 6 Ιουλίου 2008 Δημοσ. 6 Ιουλίου 2008 Στο μηχανογραφικό του υπουργείου παιδείας δεν υπάρχει δυνατότητα να επιλέξεις περιοχή όπως σου είπα, το πιθανότερο η κατανομή να γίνεται με βαθμό απολυτηρίου εκ των υστέρων αφού δώσει την λίστα των επιτυχόντων το Παιδείας στο υπουργείο Ναυτιλίας, αν και για περιοχές με παράδοση όπως η Χίος λογικό είναι να έχουν μια προτεραιότητα οι Χιώτες για την σχολή των Οινουσσών για παράδειγμα, εκτός απ'τον βαθμό. Με λίγα λόγια όταν θα δηλώνεις δεν θα μπορείς να ξέρεις. Ξέρω όμως ότι υπάρχει και ξεχωριστό μηχανογραφικό του υπουργείου Ναυτιλίας, τουλάχιστον μέχρι πριν 2-3 χρόνια υπήρχε παράλληλα με το κλασσικό των πανελλαδικών. Εκεί μπορεί να έχεις την δυνατότητα να βάλεις και προτίμηση περιοχής, μπορεί δεν ξέρω, πιθανολογώ γιατί αυτή η διαδικασία γίνεται εξολοκλήρου μέσω ΥΕΝ. Δεν ξέρω αν μπορείς να δηλώσεις και στα δύο. Για να μάθεις λεπτομέρειες βρες τηλέφωνα από http://www.yen.gr.
dimitris2006 Δημοσ. 6 Ιουλίου 2008 Δημοσ. 6 Ιουλίου 2008 εγω αυτο που θα πω ειναι οτι πρεπει να ξερεις πολυ καλα τι θα πει θαλασσα για να πας ναυτικο και οχι επειδη δεν εχεις αλλη επιλογη. αυτο ειναι επιλογη ζωης. θα πρεπει να ξερεις οτι τα πραγματα δεν ειναι ακριβως οπως τα διαφημιζουν. δεν ειναι ολα ροδινα σε αυτη τη δουλεια. η δουλεια σου θα ειναι 3 4ωρα καθε μερα χωρις να σημαινει οτι αν σε χρειαστουν θα τους πεις "α οχι εγω τελειωσα για σημερα". ακομα, μη το βλεπεις πως ειναι ενα ταξιδακι- μια περιπετεια. οι συνθηκες ζωης πολυ δυσκολες. το οτι θα ταξιδεψεις παντου και θα γνωρισεις μερη ειναι μυθος. σε καθε λιμανι θα καθεσαι 6-8 ωρες και τις μισες θα εχεις δουλεια. αρα ουτε να ξεφυγεις απο το λιμανι δε θα μπορεις. κατι αλλο. μεσα στο πλοιο δεν υπαρχουν διακρισεις. σε μια χαμαλοδουλεια που μπορει να τυχει δεν ειναι απαραιτητο οτι θα τη φορτωθει ενας απλος ναυτης. οι συνθηκες ζωης ειναι καπως καλυτερες στα κρουαζιεροπλοια. αν και αυτες τις θεσεις τις πιανουν περισσοτερο εμπειροι ναυτικοι. για μενα το θετικο απο τη δουλεια ειναι οι καπως καλες απολαβες (αν τις συγκρινεις με την ποιοτητα ζωης) και μια ικανοποιηση οτι θα φτασεις σε μια μικρη ηλικια και θα εχεις μαζεψει καποια παραπανω λεφτα απο συνομηλικους σου. αυτα απο μενα! αν πραγματικα σου αρεσει η ζωη στη θαλασσα πηγαινε με 1000! αν παλι ειναι λυση αναγκης ουτε να το σκεφτεσαι
Daimon Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 Μέλος Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 Neurotic_Fest & dimitris2006 ευχάριστο για τις απάντησης σας. Στο παιδί του άρεσε το ναυτικό, το είχε στο νου του, αλλα αυφού δεν έβγαλε αρκετά μόρια για ΑΕΙ, επέλεξε το ναυτικό. by the way, όταν βγούν τα αποτελέσματα στα σχόλια, θα λέει εκεί σε πια περιοχή πέρασες? και μετά πας εκεί και κανεις εγγραφη όπως σε όλα τα πανεπιστήμια/σχολες?
mindtrapper Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 Ο πατέρας μου είναι πρώτος μηχανικός σε tanker. Ελπίζω να αντέχει ο φίλος σου να είναι ο μόνος Έλληνας (άντε να είναι δυο μαζί με τον καπετάνιο) με το υπόλοιπο προσωπικό Κινέζους, Ινδούς, Φιλιππινέζους κτλ ανάλογα με την εταιρία. Δεν είναι ρατσιστικό αυτό που λέω, αν πάει θα καταλάβει τι λέω. Λεφτά έχει καλά (ακόμα καλύτερα σε ανασφάλιστα καράβια - τα διπλά δηλαδή - κάτι το οποίο δεν προτείνω με την καμία). Δεν ξέρω βασικά σε τι φάση θα βρεθεί ένα νέο παιδί που θα μπει τώρα, εγώ ξέρω από τον πατέρα μου που είναι από τα 20 στα καράβια και τώρα είναι 55. Έχει περάσει πολύ ωραία και πολύ δύσκολα. Έχει γνωρίσει μέρη και κόσμο που ούτε κατά φαντασία (τουλάχιστον εκείνη την εποχή, ίσως ακόμα και σήμερα) κάποιος άλλος θα πίστευε ότι θα δει. Έχει φάει αστακό σε πανάκριβα εστιατόρια στις ΗΠΑ και έχει σχεδόν σκοτωθεί μαζί με την μητέρα μου έξω από το Μαρακανά. Τι να λέμε τώρα για εμπειρίες. Όλα αυτά χωρίς τις άπειρες φορές που έχει πιστέψει ότι ήρθε το τέλος επειδή έχει χάσει μηχανή μέσα σε τρελά μποφορ. Εγώ το μόνο που μπορώ να πω είναι να μην το κάνει. Το λέω σαν γιος ναυτικού και όχι ναυτικός ο ίδιος. Είναι νέος και το "δύσκολο για την οικογένεια του" του ακούγεται αστείο. Ε λοιπόν είναι δύσκολο, εκτός αν δε θέλει να κάνει οικογένεια. Δε λέω ότι δε γίνεται, φυσικά και γίνεται να κάνει και πολύ σωστή μάλιστα, αλλά τη ρώτησε τη μέλλουσα γυναίκα του αν θέλει να τον χαιρετάει κάθε φορά στα αεροδρόμια με δάκρυα στα μάτια και να κάνει τη ψυχή της πέτρα για 1-2-3 χρόνια (ναι ο πατέρας μου έκανε μπάρκα μέχρι και 3 χρόνια. Δεν είναι για γέλια); Θα ξεκινήσει σαν 3ος μηχανικός λογικά και μετά θα δίνει εξετάσεις και θα ανέβει σε πρώτος. Έτσι γινόταν, στις μέρες μας δεν ξέρω σίγουρα. Αν πιστεύει ότι μπορεί να το αγαπήσει, να κάνει σωστή διαχείριση και να κάνει σωστή οικογένεια ας το κάνει. Αν όχι ας μείνει σε στέρεο έδαφος καλύτερα...
kage Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 πριν το οριο του 10 με ποσο εμπαινες ? κ τωρα ξαφνικα ζητανε τουλ 10? για την δουλεια δεν θα πω τιποτα αλλο πανω κατω τα ειπαν ολα οι παραπανω.να προσθεσω οτι οι συνθηκες κ γενικα τα δρομολογια εχουν να κανουν και με την εταιρια...
chill Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 1,5-2 ήταν η βάση κάποτε. Μάλιστα την τελευταία χρονιά των Δεσμών (2001) αρκετοί εισήλθαν στην σχολή απλά με ιατρικές εξετάσεις!!!! Έχω 2 φίλους που αποφοίτησαν από τη συγκεκριμένη σχολή στον Ασπρόπυργο ανάμεικτα συναισθήματα για το επάγγελμα. Τους θυμάμαι πριν το πρώτο φοιτητικό ταξίδι τους. Ενθουσιασμένοι όσο δεν πάει. Από εκεί και πέρα όμως θυμάμαι κάτι μούτρα μέχρι το πάτωμα κάθε φορά που είχαν ταξίδι. Καλά τα λεφτά αλλά όλα τα άλλα δράμα. Το καλύτερο που μπορεί να κάνει κάποιος που τελειώνει την σχολή είναι να φροντίσει να μπει στο λιμενικό σώμα.
vastravoud Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 Διάβαζα πάντως μια συνέντευξη του Τσακου στον Εφοπλιστή όπου έλεγε ότι στην εταιρεία τους έχουν πρόγραμμα 6 μήνες θάλασσα - 3 μήνες γραφείο - 3 μήνες σπίτι σου
dimitris2006 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 επισης να πω πως ενας μηχανικος βρισκεται σε πλεονεκτικη θεση απο τον πλοιαρχο επειδη μπορει να δουλεψει και στη στερια με τη δουλεια του
Neurotic_Fest Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 Ρε παιδιά μην τα τραγικοποιείτε τα πράγματα τόσο. Οι συνθήκες καλυτερεύουν συνέχεια, οι τεχνολογία έχει κάνει την δουλειά αυτή καθαυτή ευκολότερη, και του μηχανικού και του αξιωματικού γέφυρας, η ασφάλεια έχει αυξηθεί πάρα πολύ επίσης. Οι συνθήκες διαβίωσης καμία σχέση, στα καινούρια πλοία οι χώροι ενδιαίτησης μοιάζουν με μικρά ξενοδοχεία, η επικοινωνία είναι πολύ πιο εύκολη ακόμη. Το ότι γνωρίζεις πολλά μέρη δεν είναι μύθος, ναι μεν έχουν αυξηθεί οι ταχύτητες αλλά το 6-8 ώρες δεν είναι ο συνηθισμένος χρόνος παραμονής, καταρχάς μόνο σε κοντεϊνεράδικο μπορώ να το φανταστώ να είναι ικανός χρόνος φορτοεκφόρτωσης, με κάθε επιφύλαξη θα το τσεκάρω αυτό που λες να δω που ισχύει γιατί φαντάζομαι την περιγραφή θα στην έχει δώσει κάποιος ναυτικός dimitris2006, γενικά είναι αλήθεια ότι δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο πια να δένει το πλοίο για μια βδομάδα σ'ένα λιμάνι ξέρω γω. Τα 2-3 χρόνια μακριά από οικογένεια δεν παίζουν πια, το πολύ 8 μήνες να λείπεις. Τα λεφτά για όποιον ξεπεράσει το ψυχολογικό κυρίως εμπόδιο δεν είναι κάπως καλά, είναι πάρα πολύ καλά, πείτε μου μια στεριανή δουλειά που θα βγάζεις 10 χιλιάρικα μισθό στα 35 σου χωρίς να δουλεύεις 15 ώρες την μέρα και να έχεις ένα σωρό ευθύνες και άγχη, στο πλοίο ναι μεν δεν υπάρχει ωράριο αλλά η δουλειά είναι ρουτίνα στο 99% των περιπτώσεων που σπάνια παραβιάζεται, σίγουρα υπάρχει και εδώ ευθύνη αλλιώς δεν θα έπαιρνες και τόσα λεφτά αλλά ξαναλέω τα πράγματα έχουν αλλάξει και δεν δικαιολογείται πια η άποψη ότι δεν αξίζει τον κόπο, όταν η εναλλακτική για τους περισσότερους είναι τα 700-1500 ευρώ, τράβα ψάξε το ανώτερο βιοτικό επίπεδο που θα έχεις όταν θα κάνεις οικογένεια με τόσα λεφτά. Όσον αφορά την παρουσία του πατέρα για μένα δεν είναι κάτι το ανεκτίμητο, με τέτοιο εισόδημα δεν θα χρειάζεται να δουλεύει η γυναίκα καταρχάς συν ότι μπορείς από ένα σημείο και μετά να κάθεσαι αρκετούς μήνες στεριά και να είσαι απόλυτα αφοσιωμένος αυτόν τον χρόνο στα παιδιά σου. Τέλος δεν χάθηκε και ο κόσμος αν πας για δύο χρόνια στην σχολή και το μετανιώσεις, δεν μπορεί να σε κρατήσει και κανένας με το ζόρι, με αυτό εννοώ ότι δεν χρειάζεται να βάλει ντε και καλά ο άλλος όλο το βάρος στην τωρινή του απόφαση, στα δεκαοχτώ του.
damian1977 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 Aν καποιος ειναι μηχανολογος απο τει...πως μπορει να γινει γ μηχανικος στα καραβια?
sam sam Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 Δημοσ. 7 Ιουλίου 2008 κολημενος με τ ην θαλασσα το ειχα σκεφτει και εγω... "πια τα αρνητικά..." τα βασικοτερα ( για εμενα ) αν τον δεις μετα απο μηνες και τον χαιρετησεις, μην πολυ αναρωτηθεις γιατι κολανε τα χερια του ( κυριως το δεξι... ) πουλας την ζωη σου για πολλα περισσοτερα χρηματα... εκει (ομως) που στα 30 του ο αλλος θα προσπαθει να παρει ενα αμαξακι με δοσεις αυτος θα χτιζει σπιτι...( αν εχει μυαλο ) χανεις πολλες απο τις μικρες χαρες της ζωης, κοπελα, φιλους, οικογενεια ( τωρα λες..δεν γαμι*** η οικογενεια μου αλλα αργοτερα... ) και πολλα αλλα... ενα ειναι το ερωτημα-επιλογη κρατας αυτες τις χαρες και μια ζωη θα παλευεις για να ζησεις ή πας στα καραβια την κανεις και αργοτερα κανεις κατι καλο στην στερια ? εγω διαλεξα το πρωτο...τωρα αυτος; τι ειναι καλυτερο, αραγε , να δουλευεις γκαρσονι μεχρι τα 24 σου που θα βγαλεις την σχολη σου για να μην ζητας χρηματα απο τους δικους σου... ή να βγαζεις απο τα 20 τα δικα σου και να τα χαλας σε μαλακ*** και πουτ*** και οχι με την παρεα σου-κοπελα σου? ( εμπειρια απο φιλο "39 ωρες ξαγρυπνος στην γεφυρα γιατι ειχα ποσα μετρα κυμα και ποσα μποφορ" ) βεβαια μετα μπορει να παει σε πλοια που ειναι μονο για ταξιδια μεσα στην ελλαδα ή λιμενικο ( το δευτερο το θελω και εγω! )
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα