Προς το περιεχόμενο

Τα αυτόνομα αυτοκίνητα κάποια μέρα ενδέχεται να βρεθούν μπροστά στο δίλημμα ποιον να σκοτώσουν ή να σώσουν


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Θα θέλατε να βρεθείτε σε ένα αυτόνομο όχημα, γνωρίζοντας ότι σε περίπτωση ατυχήματος, θα θυσίαζε την ζωή σας αν έπρεπε να σώσει τις ζωές δέκα συνανθρώπων σας;

Τα αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα ή αυτόνομα οχήματα είναι ήδη μία πραγματικότητα. Οι αρχικές κατευθυντήριες γραμμές από την Διοίκηση της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ που σχετίζονται με την συγκεκριμένη τεχνολογία, αναμένονται μέχρι το καλοκαίρι και ήδη σε εξέλιξη βρίσκονται πολλές δοκιμές στους δρόμους των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Αλλά ένα εμπόδιο στην ευρεία χρήση των αυτόνομων ή αυτό-οδηγούμενων οχημάτων είναι να αποφασιστεί πώς να προγραμματιστούν οι κανόνες ασφαλείας των συγκεκριμένων οχημάτων, με τον πλέον κοινωνικά αποδεκτό και ηθικό τρόπο.

 

Ένα δύσκολο ερώτημα για παράδειγμα θα μπορούσε να είναι: πως θα πρέπει να προγραμματιστεί ένα αυτοκίνητο να πράξει σε περίπτωση ενός ατυχήματος που δεν μπορεί να αποφευχθεί; Θα πρέπει να ελαχιστοποιήσει την ανθρώπινη απώλεια, ακόμα και αν αυτό σημαίνει την θυσία των επιβατών του ή θα πρέπει να προστατεύσει τους επιβάτες του με κάθε κόστος; Θα έπρεπε να κάνει την επιλογή του τυχαία ανάμεσα σε αυτές τις δύο ακραίες αποφάσεις;

 

Μετά από μία έρευνα έξι μηνών, μία διεθνής ομάδα ερευνητών δημοσίευσε τα ευρήματα της στο περιοδικό Science, τα οποία έδειξαν ότι υπάρχει σύγκρουση απόψεων στο κοινό σχετικά με το μέλλον της τεχνολογίας αυτό-οδηγούμενων οχημάτων.

 

Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν την πλατφόρμα Mechanical Turk της Amazon για την έρευνα τους (άτομα καλούνται να εκπληρώσουν καθήκοντα ανθρώπινης νοημοσύνης που οι υπολογιστές αδυνατούν να εκπληρώσουν), και μέσα σε έξι μήνες, πραγματοποίησαν έξι online έρευνες, με συνολικά 1928 συμμετέχοντες, ζητώντας τους να αξιολογήσουν την ηθική πολλών διαφορετικών καταστάσεων που θα μπορούσε να συναντήσει ένα αυτό-οδηγούμενο όχημα κάποια μέρα.

 

Σε μία έρευνα το 76% των συμμετεχόντων θεώρησε ότι θα ήταν περισσότερο ηθικό να θυσιαστεί η ζωή ενός επιβάτη, από το να σκοτωθούν δέκα πεζοί. Το μεγάλο αυτό ποσοστό θεωρεί ότι πρέπει να μεγιστοποιηθεί ο αριθμός των ζωών που πρέπει να σωθούν, κάτι που υποστήριξαν ακόμα και όταν τους ζητήθηκε να λάβουν υπόψη ότι μέλη της οικογένειας τους βρίσκονταν μέσα στο αυτοκίνητο.

 

Αλλά, την ώρα που οι περισσότεροι συμμετέχοντες στις έρευνες τάχθηκαν υπέρ της άποψης ότι θα έπρεπε να σωθούν οι περισσότερες ζωές, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν επίσης ότι από τους συμμετέχοντας λίγοι θα αγόραζαν ένα αυτοκίνητο που βασίζεται σε αυτή την αρχή, με τους ανθρώπους να προτιμούν ένα αυτοκίνητο που θα ήταν περισσότερο προστατευτικό προς αυτούς και τα μέλη της οικογένειας τους. Εξέφρασαν επίσης απροθυμία να αποδεχτούν οποιαδήποτε κυβερνητική ρύθμιση τέτοιου τύπου πάνω στα αυτό-οδηγούμενα οχήματα.
Οι ερευνητές χαρακτηρίζουν αυτή την κατάσταση, όπου οι συνθήκες θα μπορούσαν να είναι λιγότερο ασφαλείς για όλους, εξαιτίας ατόμων που λειτουργούν με βάση το προσωπικό τους συμφέρον, “κοινωνικό δίλημμα”. Εσείς τι λέτε; Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ και εδώ.

 

Link.png Site: ABCNews

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδη αν μεσα στο αυτοκινητο ειναι μια παρεα 90φευγα παππουδων και τους πεταχνουμε με ποδηλατα 2 πιτσιρικια στο δρομο, τοτε θα θυσιασουμε τα πιτσιρικια λογω αριθμητικης υπεροχης των πρωτων?

  • Like 14
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ας αφησουμε τους επιστημονες του μελλοντος να συζητησουν την ηθικη του πραγματος. Για την ωρα ας επικεντρωθουμε στο πως να γινει πραγματικοτητα το πληρος αυτονομο αυτοκινητο.
Πιστευω δε οτι καποια στιγμη θα ειναι τοσο ασφαλες που δεν θα υπαρχει θεμα επιλογης μικροτερου κακου σε ενα ατυχημα, γιατι δεν θα υπαρχει ατυχημα καθολου,

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλύτερα τους πεζούς. Υπάρχει μία πιθανότητα να σωθεί ο ο οδηγός προστατευόμενος από το αμάξι και την παθητική του ασφάλεια. Ο πεζός δεν έχει καμία.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα πρεπει να ρωτησουν τους οδηγους μιας και οι ποινες σε περιπτωση ατυχηματος θα βαραινουν τους ιδιους και οχι το οχημα!!! Δεν ειναι απλο το ερωτημα, αλλα συνθετο....η οδηγηση θα πραγματοποιειται εξ ολοκληρου απο το οχημα, αλλα σε περιπτωση ατυχηματος με θυματα θα βαρυνουν οι κατηγοριες τον οδηγο, η την εταιρια που κατασκευασε τον εγκεφαλο? η την εταιρια που εγκατεστησε το λογισμικο??

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν υπαρχει κανενα διλλημα. Το αυτοκινητο παντα θα πρεπει να προστατευει την ζωη του επιβατη. Αν δεν υπαρχει αυτη η πολυ βασικη αρχη, τοτε τα αυτονομα οχηματα δεν θα γινουν πραγματικοτητα.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...