Πράγματι, ο τίτλος του άρθρου είναι ακριβής. Το PlayStation 4 Pro δεν είναι μία "κανονική", 4K, κονσόλα και αυτό σημαίνει ότι δεν έχει την επεξεργαστική ισχύ για να κάνει rendering μία native 4Κ εικόνα.

Θα λέγαμε λοιπόν, ότι τα παιχνίδια που έδειξε η Sony στην πρόσφατη παρουσίαση της κονσόλας ήταν περισσότερο κοντά στα 1440p ή 1800p παρά στα... 2160p. Αυτό σημαίνει ότι το επίπεδο λεπτομέρειας είναι σημαντικά μικρότερο, αλλά για το νέο σούπερ σύστημα της Sony, δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία.

 

Όπως αναφέραμε, το PlayStation 4 Pro δεν έχει την απαραίτητη επεξεργαστική ισχύ για rendering σε native 4Κ ανάλυση, και οι developers έχουν ήδη ξεκινήσει να το παραδέχονται. Η εταιρεία Guerilla Games για παράδειγμα επιβεβαίωσε ότι δεν πραγματοποιεί rendering στο Horizon: Zero Dawn, τo open-world sci-fi adventure της σε ανάλυση 2160p (3840 x 2160 pixels) αλλά σε χαμηλότερη ανάλυση. Αυτό άλλωστε το δήλωσε και η ίδια η Sony στην εκδήλωση που πραγματοποίησε πρόσφατα στο Μανχάταν στην Ν. Υόρκη των ΗΠΑ, ότι δηλαδή δεν ήθελε να δημιουργήσει ένα μηχάνημα που θα μπορούσε να γεμίσει και τα οκτώ εκατομμύρια εικονοστοιχεία του πάνελ μίας τηλεόρασης 4K.

 

“Μπορούν φυσικά να χρησιμοποιηθούν brute-force τεχνικές rendering για να υποστηριχθούν οι (4Κ) οθόνες” δήλωσε ο Mark Cerny, lead system architect του PlayStation κατά την επίσημη παρουσίαση της εταιρείας. “Αλλά έχουν αρνητικές συνέπειες στον form factor και στο κόστος της κονσόλας” συμπλήρωσε.

 

Οπότε αν το PlayStation 4 Pro δεν επεξεργάζεται πραγματική, 4Κ ανάλυσης εικόνα, τι κάνει ακριβώς; “Κάνει πολλά μαγικά” λέει ο managing director της Guerilla Games, Hermen Hulst. “Δεν είναι native 4K, αλλά είναι τόσο κοντά, που δεν μπορείς να ξεχωρίσεις με τα μάτια σου την διαφορά” λέει ο Hulst.

 

Ο Mark Cerny εξηγεί: “Αντ’ αυτού, η στρατηγική μας με το PS4 Pro ήταν να υϊοθετήσουμε βελτιωμένες τεχνικές rendering που μπορούν να επωφεληθούν από το ειδικά ανεπτυγμένο hardware. Σε συνδυασμό με τους καλύτερους στο είδος temporal και spatial αλγόριθμους anti-aliasing, τα αποτελέσματα μπορούν να είναι εκπληκτικά”. Αυτό που μαθαίνουμε, είναι ότι το hardware του PlayStation 4 είναι ότι κάνει render τα μισά εικονοστοιχεία από όσα υπάρχουν σε μία εικόνα 4K, δηλαδή σε περίπου 4 εκατομμύρια ξεχωριστά εικονοστοιχεία, που είναι τα διπλάσια σχεδόν από όσα σε μία native 1080p εικόνα (ακριβώς για αυτό απαιτείται ισχυρότερη GPU και ταχύτερη CPU) και στην συνέχεια εφαρμόζει τεχνικές anti-aliasing (με απλά λόγια, παίρνει τα τέσσερα εκατομμύρια εικονοστοιχεία και τα απλώνει σε μία επιφάνεια σαν σε μοτίβο μίας σκακιέρας ανάλυσης 4Κ, όπου τα μισά εικονοστοιχεία έχουν πληροφορία και τα άλλα μισά δεν έχουν και είναι κενά, και τα οποία φροντίζει να γεμίσει χρησιμοποιώντας ειδικούς αλγόριθμους που συνθέτουν την εικόνα και εφαρμόζοντας τεχνικές anti-aliasing).

 

Σύμφωνα με δημοσιογράφους που βρέθηκαν στην εκδήλωση για την παρουσίαση των νέων PlayStation της Sony πρόσφατα η εικόνα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή και τόσο υψηλής ποιότητας που με γυμνό μάτι δυσκολεύεσαι να την ξεχωρίσεις από την native 4K εικόνα. Σήμερα, απαιτείται μία πολύ ακριβή κάρτα γραφικών για gaming σε ανάλυση 4K με 60 καρέ το δευτερόλεπτο στο PC. Και με τέτοια τιμή, μία παιχνιδοκονσόλα δεν θα είχε κανένα απολύτως μέλλον στην αγορά. Οπότε, μάλλον πρόκειται για μία αρκετά έξυπνη κίνηση από μέρους της Sony, αφού στην πλειονότητα των περιπτώσεων, το ανθρώπινο μάτι από απόσταση τριών, τεσσάρων μέτρων από την τηλεόραση παλεύει να διακρίνει τις διαφορές μεταξύ 1080p και 4Κ.

 


 

Link.png Site: VentureBeat