Ξεφεύγοντας από τις μονολεκτικές του απαντήσεις σχετικά με το θέμα, ο Steve Jobs προχώρησε σήμερα στη δημοσιοποίηση επιστολής στην οποία αναφέρει τους λόγους για τους οποίους το iPhone, iPod Touch και το νέο iPad, δεν υποστηρίζουν τη τεχνολογία Flash.

 

Στην επιστολή η οποία έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Apple, ο πρόεδρος της εταιρείας καταθέτει έξι λόγους για τους οποίους κρίνει το Flash ανεπαρκή ενώ παράλληλα απαντά και στη κριτική που δέχεται η εταιρεία του από την Adobe και όχι μόνο. Ας τους δούμε αναλυτικά.

 

Open: Ξεκινώντας την επιχειρηματολογία του, ο Jobs αναφέρει ότι το Flash είναι ένα κλειστό σύστημα στο οποίο η Adobe έχει τον πλήρη έλεγχο κάτι το οποίο είναι αντίθετο με τη πολιτική της Apple η οποία υποστηρίζει τα «ανοιχτά» πρότυπα HTML5, CSS και Javascript.

 

Full Web & Παιχνίδια: Σχετικά με το online video και τον ισχυρισμό ότι τα iPhone/iPad δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο πλήρες web, υπενθυμίζει ότι σχεδόν όλο αυτό το υλικό διατίθεται και στο format H.264 το οποίο αναπαράγεται από τις συσκευές της Apple. Το ίδιο ισχύει και για το YouTube το οποίο μάλιστα έχει δική του αποκλειστική εφαρμογή και ευθύνεται για το 40% όλου του video στο διαδίκτυο.

 

Ο ιδρυτής της Apple δέχεται ότι υπάρχει πρόβλημα με παιχνίδια τα οποία έχουν δημιουργηθεί με τη τεχνολογία Flash αλλά αντιπαραθέτει το App Store και τα 50.000 διαθέσιμα παιχνίδια που υπάρχουν εκεί.

 

Αξιοπιστία, Ασφάλεια & Επιδόσεις: Υπενθυμίζοντας πρόσφατη ανακοίνωση της Symantec στην οποία καταγράφεται ότι το Flash είχε μια από τις χειρότερες επιδόσεις ασφάλειας το 2009, ο Jobs προσθέτει ότι η Apple γνωρίζει ότι το Flash είναι ο κύριος λόγος για τα κρασαρίσματα στους Mac υπολογιστές.

 

Σε συνδυασμό με τις φτωχές επιδόσεις του Flash σε κινητές συσκευές, η Apple είχε ζητήσει επανειλημμένα μια παρουσίαση του Flash σε οποιαδήποτε κινητό τηλέφωνο κάτι που ποτέ δεν έγινε ενώ η Adobe εξακολουθεί να αναβάλει την κυκλοφορία του Flash από τις αρχές του 2009.

 

Αυτονομία: Το θέμα της αυτονομίας είναι αρκετά σημαντικό. Στην επιστολή γίνεται αναφορά για τις δυνατότητες των σύγχρονων smartphones τα οποία περιλαμβάνουν chips με αποκωδικοποιητή H.264, κάτι που μόλις πρόσφατα υποστηρίζει η Αdobe. Η υλοποίηση όμως της Adobe στηρίζεται σε παλιά γενιά κάτι που οδηγεί στη λύση της αποκωδικοποίησης μέσω λογισμικού.

 

Οι διαφορές στην αυτονομία είναι αρκετά σημαντικές όπου για παράδειγμα το iPhone είναι σε θέση να αναπαράγει επί 10 ώρες σερί βίντεο έναντι 5 ωρών όταν χρησιμοποιείται το σύστημα της Adobe.

 

Touch: Στο 5ο επιχείρημα του, ο Steve Jobs επισημαίνει ότι λόγω αρχικού σχεδιασμού που δε προβλέπει το χειρισμό μέσω αφής, το Flash για φορητές συσκευές δε φορτώνει τα rollovers τα οποία εμφανίζονται όταν βρίσκεται από πάνω τους ο δείκτης ποντικιού. Οι περισσότερες ιστοσελίδες Flash αναγκαστικά θα πρέπει να ανασχεδιαστούν ώστε να υποστηρίζουν κινητές συσκευές με χειρισμό μέσω αφής.

 

Εργαλεία: Ως τον πιο σημαντικό λόγο, ο Jobs αναφέρει την πολιτική της Adobe να δημιουργεί εργαλεία για ανάπτυξη εφαρμογών που θα τρέχουν σε διαφορετικές πλατφόρμες με τον ίδιο κώδικα. Προσθέτει μάλιστα ότι δεν είναι σκοπός της Adobe να δημιουργεί τις καλύτερες εφαρμογές για το iPhone/iPod/iPad, αλλά εφαρμογές που θα τρέχουν παντού.

 

Η Adobe έχει επιδείξει αργούς ρυθμούς στην υιοθέτηση βελτιώσεων που πραγματοποιούνται στις πλατφόρμες της Apple. Αυτό μπορεί να οδηγήσει τους προγραμματιστές σε αδιέξοδο αφού θα βρίσκονται στο έλεος της Adobe για να ενημερώσει τα εργαλεία της ώστε να κάνουν χρήση των νέων χαρακτηριστικών κάθε έκδοσης του iPhone OS.

 

Καταλήγοντας, ο Steve Jobs δηλώνει ότι το «Flash δημιουργήθηκε επί εποχής PC για χρήση με ποντίκι. Η εποχή των κινητών συσκευών έχει διαφορετικές ανάγκες όπως χαμηλή κατανάλωση σε ενέργεια, χειρισμό μέσω αφής και ανοιχτά web πρότυπα, κάτι που σε όλα αυτά, το Flash υπολείπεται.»

 

Link.png Site: apple.com