Οι ρυθμιστικές αρχές της χώρας εξέφρασαν ενστάσεις για τις συγκεκριμένες εφαρμογές, για λόγους εθνικής ασφαλείας.

Στον απόηχο της εξέλιξης αυτής, και σε δηλώσεις του στο CNN, εκπρόσωπος του τεχνολογικού κολοσσού στάθηκε στην "υποχρέωση συμμόρφωσης με τους νόμους των χωρών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, ακόμη και όταν διαφωνούμε. Η Διεύθυνση Κυβερνοχώρου της Κίνας διέταξε την αφαίρεση των συγκεκριμένων εφαρμογών από την ψηφιακή αγορά για τη χώρα αυτή λόγω ενστάσεων που άπτονται ζητημάτων εθνικής ασφαλείας. Οι εφαρμογές αυτές παραμένουν κανονικά διαθέσιμες αλλού".

Οι επίμαχες εφαρμογές, αμφότερες ιδιοκτησίας της Meta, ήταν ήδη μπλοκαρισμένες στην Κίνα και δεν χρησιμοποιούνταν ευρέως. Πρόσβαση σε αυτές μέσα από την Κίνα μπορούσε να έχει κανείς μόνο με τη χρήση εικονικών ιδιωτικών δικτύων (VPN) που μπορούν να κρυπτογραφήσουν τη διαδρομή ενός αιτήματος στο διαδίκτυο και να αποκρύψουν την ψηφιακή ταυτότητα του χρήστη.

Η αφαίρεση των εφαρμογών από την Apple συνιστά μια "περαιτέρω απομάκρυνση ήδη διαχωρισμένων τεχνολογικών κόσμων" τόσο στην Κίνα όσο και ευρύτερα, όπως ανέφερε ο Ντάνκαν Κλαρκ, πρόεδρος της εταιρίας επενδυτικών συμβούλων BDA China με έδρα το Πεκίνο. "[Η εξέλιξη αυτή] θα δυσχεράνει καταναλωτές και επιχειρήσεις (στην Κίνα) που έρχονται σε επαφή με συγγενείς, φίλους ή πελάτες στο εξωτερικό. Ακόμη και αν καταφεύγουν σε VPN προκειμένου να έχουν πρόσβαση στις υφιστάμενες εφαρμογές WhatsApp, με τον καιρό οι εκδόσεις αυτές θα καταστούν παρωχημένες και θα απαιτηθεί ενημέρωση", εξήγησε ο Κλαρκ.

Άλλες δημοφιλείς εφαρμογές Δυτικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μεταξύ των οποίων το Χ, το Facebook, το Instagram και το Messenger παραμένουν διαθέσιμα στην κινεζική έκδοση της ψηφιακής αγοράς της Apple, όπως διασταύρωσε το CNN.

H ανακοίνωση του τεχνολογικού κολοσσού καταγράφεται σε μια περίοδο κατά την οποία οι πωλήσεις των iPhone σημειώνουν ραγδαία πτώση στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη. Οι πωλήσεις κινητών συρρικνώθηκαν ανησυχητικά, κατά 10%, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με την εταρία ερευνών IDC.

Η Apple φαίνεται να χάνει τη δυναμική της στην Κίνα, καθώς ο εθνικισμός, οι συνεχιζόμενοι κλυδωνισμοί στην κινεζική οικονομία αλλά και ο ενισχυμένος ανταγωνισμός έχουν πλήξει τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό στην πορεία των τελευταίων μηνών.

Η ανάκαμψη της Huawei και άλλων κινεζικών εταιριών, όπως η Xiaomi και η OPPO/OnePlus, πιθανότατα θα συνεχιστεί, σύμφωνα με την IDC. Οι Κινέζοι καταναλωτές που κάποτε θα εξέταζαν το ενδεχόμενο να προτιμήσουν την Apple πλέον στρέφονται στις εγχώριες εταιρίες.

Εκτός του ότι είναι βασικό παραγωγικό κέντρο, η Κίνα παραμένει και σημαντική αγορά για την Apple, καθώς κατατάσσεται δεύτερη στα αποτελέσματα της εταιρίας, μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Apple εξακολουθεί να προσφέρει εκπτώσεις στους Κινέζους καταναλωτές, επιχειρώντας να τονώσει τις πωλήσεις της.

Ο Τιμ Κουκ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, επισκέφτηκε τη Σαγκάη τον περασμένο μήνα, προκειμένου να εγκαινιάσει το δεύτερο μεγαλύτερο κατάστημα της Apple σε ολόκληρο τον κόσμο.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 5