Μετά από μία δεκαετία προσπαθειών, η εταιρία φαίνεται ότι ρίχνει την αυλαία στα φιλόδοξα σχέδια δημιουργίας ενός αυτόνομου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

To αποκαλούμενο και "Project Titan", με στόχο την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, φαίνεται πως οδεύει στο τέλος του, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg. H εταιρία φέρεται να έχει ανακοινώσει ήδη την εξέλιξη εσωτερικά, αναφέροντας ότι πολλά από τα 2.000 μέλη της ομάδας που στήριζε το εγχείρημα θα περάσουν στην ενίσχυση των προσπαθειών της εταιρίας στον τομέα της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης.

Ο Τζεφ Γουίλιαμς, γενικός διευθυντής επιχειρήσεων της Apple, και ο Κέβιν Λιντς, αντιπρόεδρος της εταιρίας και επικεφαλής του προγράμματος, ενημέρωσαν τους εργαζομένους για τον τερματισμό του εγχειρήματος, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ. Αναμένεται να ακολουθήσουν και ορισμένες απολύσεις, αν και δεν είναι ακόμη σαφές το πόσοι εργαζόμενοι θα πληγούν.

Οι φήμες γύρω από τις προσπάθειες της Apple να κατασκευάσει δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυκλοφορούσαν εδώ και χρόνια, ενώ σύμφωνα με πρόσφατα ρεπορτάζ η Apple εξακολουθούσε να καταβάλει προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση. Νωρίτερα το Φεβρουάριο, το Wired ανέφερε ότι η Apple είχε καλύψει περισσότερα από 69.000 χιλιόμετρα μέσα στο 2023 χρησιμοποιώντας την τεχνολογία αυτόματης οδήγησης που ανέπτυξε, ενώ τον Ιανουάριο και πάλι το Bloomberg ενημέρωνε ότι η Apple είχε μεταθέσει την κυκλοφορία του οχήματος για το 2028. Η εταιρία, μέχρι στιγμής, δεν έχει προβεί σε κάποιο σχόλιο.

Αρχικά, οι φήμες για το ηλεκτρικό όχημα που σχεδίαζε η Apple άρχισαν να κυκλοφορούν το 2015. Η εταιρία είχε προσλάβει ορισμένα σημαντικά στελέχη του χώρου προκειμένου να εργαστούν πάνω στο πρόγραμμα αυτό, μεταξύ των οποίων τον Κρίστοφερ Μουρ, άλλοτε επικεφαλής του σχεδιασμού λογισμικού στην Tesla, και τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Canoo, εταιρίας που φιλοδοξούσε αρχικά να δημιουργήσει ηλεκτρικά οχήματα, προτού συναντήσει ανυπέρβλητα εμπόδια. Εμπόδια, όμως, φαίνεται πως συνάντησε και το σχέδιο της Apple στην πορεία, ανάμεσά τους την αποχώρηση, το 2021, του Νταγκ Φιλντ, βασικού στελέχους της ομάδας που σχεδίαζε το αυτοκίνητο. Το 2022, ρεπορτάζ του Information στεκόταν στη μεγάλη συχνότητα αποχωρήσεων που αντιμετώπιζε η ομάδα της Apple, τις διαρκείς αλλαγές στα σχέδια αλλά και το σκεπτικισμό που επικρατούσε εντός της εταιρίας.

Εντωμεταξύ, άλλα ρεπορτάζ ανέφεραν ότι το αυτοκίνητο, το οποίο φημολογούταν πως θα παρέμενε κάτω από το όριο των 100.000 δολαρίων, δεν θα συνοδευόταν από τις προηγμένες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης, όπως αρχικά ευελπιστούσε η εταιρία. Η μεταφορά των πόρων της στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης φαντάζει με λογική κίνηση για την Apple, η οποία φέρεται να δαπανά εκατομμύρια δολάρια σε καθημερινή βάση, εκπαιδεύοντας δικό της μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης, με την επωνυμία Ajax (Αίας). Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Τιμ Κουκ, πρόσφατα επιβεβαίωσε ότι η Apple θα παρουσιάσει λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης "αργότερα μέσα στη χρονιά", ενώ φήμες θέλουν την εταιρία να δοκιμάζει ενημερώσεις με λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης για το Spotlight και το Xcode.

Μπορεί η Apple να εγκαταλείπει το όνειρό της για ένα αυτόνομο, ηλεκτρικό όχημα, όμως η Sony και η Honda συνεχίζουν να εργάζονται με στόχο την έναρξη των προπαραγγελιών για τη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων Afeela, τα οποία θα διαθέτουν δυνατότητες αυτόνομης λειτουργίας για τις αγορές της Βόρειας Αμερικής μέσα στον επόμενο χρόνο, ενόψει της επίσης κυκλοφορίας τους, το 2026. 

  • Haha 14