Το έχουμε συναντήσει σε ορισμένες ταινίες επιστημονικής φαντασίας με σενάρια που σχετίζονται με την εικονική πραγματικότητα: πεθαίνεις στο παιχνίδι, πεθαίνεις και στην πραγματικότητα.

Στις ταινίες, οι χαρακτήρες είναι παγιδευμένοι σε ένα παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας και πρέπει να παίξουν για να σώσουν τις ζωές τους. Αν πεθάνει το avatar τους, τότε πεθαίνουν και εκείνοι.

Από ότι φαίνεται, κάποιος είχε την ιδέα να κάνει το παραπάνω πραγματικότητα, και δεν είναι άλλος από τον 30χρονο συνιδρυτή της Oculus (που εξαγοράστηκε το 2014 από το Facebook έναντι $2 δισεκατομμυρίων), υποστηρικτή του Donald Trump και εργολάβο αμυντικού εξοπλισμού πλέον, Palmer Luckey. Η Anduril Industries, όπως ονομάζεται η νέα εταιρεία που ίδρυσε ο Palmer Luckey μαζί με τον πρώην επικεφαλής του τμήματος hardware της Oculus, Joe Chen και τα πρώην στελέχη της Palantir Technologies, Matt Grimm, Trae Stephens και Brian Schimpf, έχει ήδη υπογράψει συμβάσεις και αναλάβει έργα της Αμερικανικής κυβέρνησης, της Αμερικανικής Αεροπορίας κ.ά. 

Ο Palmer Luckey σε μία ανάρτηση του στο προσωπικό του blog έδωσε κάποιες πληροφορίες για το headset καθώς και μία φωτογραφία. Επί του παρόντος, ο ίδιος ισχυρίζεται ότι πρόκειται για «ένα έργο τέχνης για το γραφείο» ωστόσο μπορεί να εξοπλιστεί με βόμβες που μπορούν να εκραγούν τερματίζοντας τη ζωή εκείνου που το φοράει.

Στην ανάρτηση του στο προσωπικό του blog ο Palmer Luckey εξηγεί: «Χρησιμοποίησα τρεις από τις μονάδες γομώσεως εκρηκτικών που χρησιμοποιώ συνήθως για ένα άλλο πρότζεκτ, συνδέοντάς τις με έναν περιορισμένης ζώνης φωτοαισθητήρα που μπορεί να ανιχνεύσει πότε η οθόνη αναβοσβήνει με κόκκινο χρώμα υπό ορισμένη συχνότητα, καθιστώντας την ενσωμάτωση του παιχνιδιού από την πλευρά του προγραμματιστή πολύ εύκολη. Όταν εμφανίζεται η οθόνη τερματισμού του παιχνιδιού, οι τρεις μονάδες θα εκραγούν καταστρέφοντας αμέσως τον εγκέφαλο του χρήστη».

Με άλλα λόγια, ο Palmer Luckey έκανε πραγματικότητα τη βασική πλοκή του anime από τα μέσα της δεκαετίας του 2000, Sword Art Online. Πράγματι, όπως είπε ο ίδιος ο Palmer Luckey, το συγκεκριμένο κόμικ αποτέλεσε τη βασική έμπνευση για την ανάπτυξη του πρότζεκτ. Στο κόμικ, οι χαρακτήρες φορούν μία συσκευή που ονομάζεται «NerveGear», η οποία «αναδημιουργεί τέλεια την πραγματικότητα χρησιμοποιώντας μια άμεση νευρωνική διεπαφή που είναι επίσης ικανή να σκοτώσει τον χρήστη».

Στη συνέχεια εισέρχονται σε έναν κόσμο που μοιάζει με εκείνον του «Matrix» από έναν τρελό επιστήμονα και αναγκάζονται να υπομείνουν ένα «παιχνίδι θανάτου» που συνδέεται με τη δική τους θνησιμότητα.

Από ότι φαίνεται, το παραπάνω αποτελεί μία συναρπαστική ιδέα για τον Palmer Luckey: «Η ιδέα να συνδέσεις την πραγματική σου ζωή με το εικονικό σου avatar με γοήτευε πάντα -ο πήχης ανεβαίνει στο υψηλότερο επίπεδο και αναγκάζεις τους ανθρώπους να επανεξετάσουν το πως θα αλληλοεπιδρούν με τον εικονικό κόσμο και τους παίκτες εντός του. Τα ενισχυμένα γραφικά μπορεί να κάνουν ένα παιχνίδι να φαίνεται πιο αληθινό, ωστόσο μόνο η απειλή των σοβαρών συνεπειών μπορεί να κάνει ένα παιχνίδι να μοιάζει αληθινό για εσάς και για κάθε άλλο άτομο στο παιχνίδι» έγραψε. Αν νομίζατε ότι το συγκεκριμένο headset είναι τρομακτικό, ο Palmer Luckey πρόκειται να το κάνει ακόμα πιο τρομακτικό προσθέτοντας έναν μηχανισμό anti-tamper, ώστε να μην μπορεί να παραποιηθεί, να παραβιαστεί ή απενεργοποιηθεί. «Το σύστημα δεν είναι τέλειο» έγραψε ο Palmer Luckey. «Έχω σχέδια για την προσθήκη ενός μηχανισμούς ασφαλείας, που όπως στην περίπτωση του NerveGear, θα καθιστά αδύνατη την απενεργοποίηση ή την καταστροφή του headset». Ευτυχώς για όλους μας, ή τουλάχιστον για τους περισσότερους, το headset παραμένει ένα «έργο τέχνης για το γραφείο» όπως το χαρακτήρισε ο Palmer Luckey. «Επί του παρόντος, είναι απλώς ένα έργο τέχνης για το γραφείο, μία υπενθύμιση που προκαλεί σκέψεις για τις ανεξερεύνητες οδούς στον σχεδιασμό των παιχνιδιών».

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Confused 16
  • Sad 7