Η Electronic Entertainment Expo (E3), που κάποτε αποτελούσε το λαμπερό επίκεντρο της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών, δεν υπάρχει πια και επίσημα.

Η Entertainment Software Association (ESA) επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι μετά από 28 χρόνια, η μεγάλη εμπορική εκδήλωση αποτελεί παρελθόν, κάτι που με βάση τα τελευταία χρόνια, δεν αποτελεί έκπληξη

Η E3 ξεκίνησε για πρώτη φορά το 1995 στο Συνεδριακό Κέντρο του Λος Άντζελες, με στόχο να φέρει σε επαφή προγραμματιστές παιχνιδιών, εκδότες, hardware κατασκευαστές, πελάτες και δημοσιογράφους. Γρήγορα έγινε το επίκεντρο πρωτοποριακών αποκαλύψεων και ανακοινώσεων που ενθουσίαζαν τους gamers σε όλο τον κόσμο. Η Sony, η Microsoft, η Nintendo και άλλες εταιρείες αποκάλυπταν συστηματικά τεράστιους επερχόμενους τίτλους, κονσόλες, αξεσουάρ και εξαγορές στη σκηνή της E3.

Ποιος θα μπορούσε να ξεχάσει τις εμβληματικές στιγμές, όπως τον Shigeru Miyamoto που κρατούσε μια ασπίδα Hylian Shield όταν αποκάλυπτε το The Legend of Zelda: Twilight Princess στην παρουσίαση της Nintendo το 2004; Ή την συγκλονιστική παρουσίαση του PS4 από τη Sony που κυριάρχησε απόλυτα στον ανταγωνισμό εκείνης της γενιάς; Η E3 φιλοξένησε τέτοιου είδους “βόμβες” που καθόρισαν εταιρείες και franchises, φέρνοντας πολλές φορές και το Hollywood στις διάφορες παρουσιάσεις των μεγάλων εταιρειών.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η E3 άρχισε να χάνει τη λάμψη της, καθώς αυτοί οι μεγάλοι παίκτες όπως η Nintendo και η Sony στράφηκαν κυρίως σε ψηφιακές εκδηλώσεις για την παρουσίαση νέων προϊόντων, αντί για δια ζώσης συνέδρια. Η έναρξη της πανδημίας το 2020 ανάγκασε την E3 να αποκτήσει μια αποκλειστικά ψηφιακή μορφή το 2021, μετά την πλήρη ακύρωσή της το 2020. Πέρυσι, η E3 αναβλήθηκε και πάλι, καθώς οι διοργανωτές στόχευαν να αναζωογονήσουν το εμπορικό σήμα, αλλά είναι σαφές ότι αυτές οι προσπάθειες έχουν καταρρεύσει εντελώς τώρα. 

Η ESA επικαλέστηκε το φθίνον ενδιαφέρον της βιομηχανίας να δεσμεύσει τους πόρους για την εκτέλεση μιας επιτυχημένης E3. Το βασικό συνεδριακό κέντρο του Λος Άντζελες δεν θα υποδέχεται πλέον πλήθος δημοσιογράφων και δημιουργών παιχνιδιών κάθε Ιούνιο.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι τα Game Awards, η ετήσια ψηφιακή παρουσίαση κάθε Δεκέμβριο, έχει πρακτικά πάρει τα σκήπτρα της E3 για τις μεγάλες ανακοινώσεις και τα νέα του gaming. Η Nintendo, για παράδειγμα, έχει χρησιμοποιήσει τα Game Awards για να παρουσιάσει τρέιλερ για επερχόμενους σημαντικούς τίτλους. Η λαμπερή, χολιγουντιανού τύπου παραγωγή συνδυάζει τις αποκαλύψεις νέων παιχνιδιών με τα βραβεία που αναγνωρίζουν τους καλύτερους τίτλους της περασμένης χρονιάς. Από πολλές απόψεις, προσφέρει αυτό που η E3 παρείχε κάποτε αξιόπιστα κάθε καλοκαίρι.

Τελικά, η E3 δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί και να διατηρήσει τη σημασία της, καθώς το τοπίο στο marketing βιντεοπαιχνιδιών μεταμορφώθηκε με την πάροδο των ετών. Όμως η E3 αφήνει αναμφίβολα πίσω της μια απίστευτη κληρονομιά, έχοντας διευκολύνει αμέτρητες αναμνήσεις και στιγμές που επηρέασαν ριζικά την ιστορία του gaming από το 1995. Η απουσία της θα γίνει αισθητή σε ολόκληρη τη βιομηχανία. Αναπαύσου εν ειρήνη, E3.

  • Like 5
  • Thanks 2
  • Sad 22