Οι κάτοχοι συσκευών iOS προετοιμάζονται αυτές τις μέρες για να υποδεχθούν το Super Mario Run, τον πρώτο τίτλο με πρωταγωνιστή τον μυστακοφόρο υδραυλικό και δεύτερο της Nintendo συνολικά σε mobile πλατφόρμες.

Το λανσάρισμά του είναι προγραμματισμένο για τις 15 Δεκεμβρίου (μιλάμε αποκλειστικά για το iOS καθώς η Apple έχει εξασφαλίσει την αποκλειστικότητα του παιχνιδιού για αδιευκρίνιστο χρονικό διάστημα) και άπαντες περιμένουν να δουν τις επιδόσεις του –αρκετοί υποστηρίζουν ότι θα ξεπεράσει ακόμα και το Pokemon GO!

 

Στο άκουσμα των μαντάτων που ήθελαν τη Nintendo να ρίχνει τόσο νωρίς στη μάχη του mobile gaming τη δυνατότερη IP της, αρκετοί ξαφνιάστηκαν. Θεώρησαν, βλέπετε, πως θα ήταν συνετότερο για την ιαπωνική εταιρεία να συνεχίσει να πειραματίζεται στον χώρο με franchises σημαντικά μεν, αλλά όχι τόσο όσο το Mario δε. Δεν είχαν κι άδικο. Με τη Ninty να κάνει –με τη βοήθεια της DeNA πάντα- ακόμα τα πρώτα της βήματα στα αχαρτογράφητα γι’ αυτή νερά του mobile gaming, αλλιώς θα ήταν αν “έκαιγε” ένα Zelda ή ένα Metroid κι αλλιώς τον ήρωα που ξέρει και αγαπά ολόκληρος ο πλανήτης. Το σκεπτικό τους δεν ήταν λάθος. Αυτό που όμως δεν έλαβαν υπ’ όψιν τους, εν αντιθέσει με τους “decision makers” στο Κιότο, ήταν το “timing” σε ένα ευρύτερο χρονοδιάγραμμα.

 

gallery_335201_1967_113557.jpg

 

Mario όπως… Pokemon!

 

Για να αντιληφθείτε τη σημασία της επιλογής του Mario ως το επόμενο mobile λανσάρισμα της Nintendo, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να ρίξετε μια ματιά στο αμέσως προηγούμενο, τουτέστιν τα Pokemon! Το Pokemon GO, η αποκάλυψη του 2016, εμφανίστηκε φέτος τον Ιούλιο και έγινε αμέσως “hit”. Μπορεί η “μπογιά” του με τους μήνες να πέρασε και τα νούμερά του να “ξεφούσκωσαν” σε σημαντικό βαθμό, ωστόσο τον στόχο του τον πέτυχε και με το παραπάνω. Όχι, η Nintendo δεν περίμενε απ’ αυτό να φουσκώσει τα ταμεία της –ασχέτως αν τελικά τζίραρε διόλου ευκαταφρόνητα ποσά. Άλλωστε από το 70% των εσόδων του παιχνιδιού που κατέληγε χοντρά-χοντρά στην The Pokemon Company, σε αυτή αντιστοιχούσε το 1/3, ήτοι ένα 23,3% επί του συνόλου περίπου.

 

Αυτό που ήθελε και πέτυχε η Nintendo με το Pokemon GO ήταν να ανεβάσει το “brand awareness” για την IP της, να κάνει δηλαδή το όνομα των Pokemon να ακουστεί, να το μάθει όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος και, προσέξτε: δεν αποσκοπούσε στους παίκτες, το πιστό της κοινό, εκείνους που είχαν ήδη εκτεθεί στη σειρά στο παρελθόν αλλά σε κόσμο “φρέσκο”, καινούριους πελάτες. Όσο κι αν ο θόρυβος που προκάλεσε αρχικά το Pokemon GO κόπασε με τον καιρό, η δουλειά είχε γίνει και το “brand” είχε αποκτήσει εντυπωσιακή δυναμική, όλως τυχαίως –not- πάνω στην ώρα για το λανσάρισμα των Pokemon Sun & Moon στο 3DS. Το τελευταίο κυκλοφόρησε λίγο μετά τα μέσα του Νοέμβρη παγκοσμίως και εκμεταλλευόμενο αυτό ακριβώς το μομέντουμ, ξεπέρασε κάθε προσδοκία: για να καλύψει τη ζήτηση, η Nintendo διέθεσε στις αγορές περί τα 10 εκατ. αντίτυπά του από την πρώτη του κιόλας μέρα με τις πωλήσεις να εντυπωσιάζουν.

 

Αποστολή εξετελέσθη: το Pokemon GO προετοίμασε ιδανικά το έδαφος για τα Pokemon Sun & Moon και αυτό είναι κάτι που στο Κιότο δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο. “Fast forward” στον Δεκέμβριο, το τώρα, με το λανσάρισμα του Super Mario Run στο iOS να είναι προ των πυλών. Και στην περίπτωση του Mario μπορεί να μην έχουμε κάποια δυνατή κυκλοφορία να περιμένουμε, ποιος όμως πιστεύει ότι το Switch, η νέα κονσόλα της Nintendo που αναμένεται τον Μάρτιο του 2017, θα μπορούσε να κάνει την εμφάνισή του χωρίς έστω ένα παιχνίδι με τον κοντόχοντρο υδραυλικό και την παρέα του; Μπορεί το Super Mario Run να προκαλέσει πάταγο, να “κατέβει” δεκάδες εκατομμύρια φορές, να “ρίξει” το App Store, όμως ο πραγματικός του στόχος θα είναι να δημιουργήσει “buzz” γύρω από το “brand name” της σειράς Mario, “buzz” που θα εκμεταλλευτεί καταλλήλως η Nintendo όταν έρθει η ώρα στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.

 

gallery_335201_1967_32814.jpg

Το ενσταντανέ είναι από το τρέιλερ με το οποίο η Nintendo παρουσίασε το Switch στον κόσμο. Το βλέπετε, έτσι;

 

Με φόντο το Switch

 

Αν αναρωτιέστε προς τι ο χαμός για ένα τόσο αναγνωρίσιμο “franchise”, ένα brand ιδιαίτερα αγαπητό στις μικρές και όχι μόνο ηλικίες, να σας υπενθυμίσουμε πως λίγη παραπάνω διαφήμιση ποτέ δεν έβλαψε κανέναν. Όπως έχει πει και κάποιος μεγάλος “κι ο Θεός μονοπώλιο έχει, αλλά την καμπάνα τη χτυπάει πρωί-απόγευμα για να υπενθυμίσει την ύπαρξή του” και εν όψει λανσαρίσματος κονσόλας, η Nintendo θα χρειαστεί να θυμίσει την παρουσία της σε πολύ κόσμο. Κάτι η υποτονική πορεία του Wii U και κάτι η διείσδυση των Xbox One και PS4 στα νοικοκυριά ανά τον κόσμο, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στη χαμηλή τιμή που μπορεί κανείς πια να βρει τα δυο συστήματα (τα 200άρια της Μαύρης Παρασκευής δεν ξεχνιούνται εύκολα), αρκετοί καταναλωτές μοιάζουν να έχουν βρει το λιμάνι τους. Και μολονότι η Nintendo έχει έφεση στην προσέλκυση πελατών εκτός της gaming κοινότητας, σίγουρα δεν θα έλεγε όχι και στο λεγόμενο “core” κοινό.

 

Φυσικά θα ήταν τουλάχιστον αφελές αν υποστήριζε κανείς ότι το Super Mario Run είναι ένα προωθητικό εργαλείο για το Switch και τίποτα παραπάνω. Το ζητούμενο της δημιουργίας “buzz” που προείπαμε, δεν το εμποδίζει από το να αποτελέσει και ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον “case study”, όχι μόνο για τη Nintendo αλλά και για την ίδια την Apple. Ας μην ξεχνάμε ότι η μεταξύ τους συνεργασία ήταν πρωτόγνωρη εμπειρία και για τις δύο εταιρείες και αδιαμφισβήτητα έχει να τους διδάξει και πολλά. Αντίθετα με την πεπατημένη, ας πούμε, η Nintendo επέλεξε να βάλει “ταμπελάκι” στο παιχνίδι, ζητώντας “μια κι έξω” το ποσό των $9,99 αντί να υιοθετήσει το δοκιμασμένο “free to play” μοντέλο. Το ποσό αν και δεν είναι εξωφρενικό, σίγουρα είναι μεγαλύτερο εκείνων που έχουν συνηθίσει να δαπανούν για τα apps τους οι κάτοχοι smartphones και tablets. Το αν το παιχνίδι θα αξίζει τα χρήματά του ή όχι είναι μια άλλη κουβέντα αλλά ακόμα κι από εκεί, τα ευρήματα δεν θα είναι λίγα.

 

gallery_335201_1967_32823.jpg

 


Η αλήθεια είναι πως η Nintendo δεν μας έχει συνηθίσει στα πακέτα με τίτλους Mario σε ό,τι αφορά τα συστήματά της -το εικονιζόμενο κυκλοφόρησε αρκετά μετά το λανσάρισμα του Wii U. Να το κάνει με το Switch; Ποιος ξέρει...;

 

High (?) risk, high return

 

Η Nintendo ζύγισε το ρίσκο και δεν φοβήθηκε να ρίξει το μεγαλύτερο όπλο της νωρίς-νωρίς στη “μάχη του mobile”. Του εξασφάλισε βέβαια τις ιδανικότερες συνθήκες (ανακοίνωση σε event της Apple, μόνιμη παρουσία για μήνες σε προνομιακή θέση στο App Store, ειδοποιήσεις κλπ) και τώρα… περιμένει. Χαμένη να βγει αποκλείεται: το Super Mario Run είναι από εκείνες τις “win/win” περιπτώσεις κι αν το πρώτο “win” θα “βγει” εκτός συγκλονιστικού απροόπτου μέσα σε λίγες εβδομάδες, το δεύτερο θα φανεί στον ορίζοντα κατά Μάρτιο μεριά. Και το ζητούμενο για τη Ninty είναι να γραφτεί και με κεφαλαία.