Η Nintendo αναφέρει πως η παραβίαση των 300.000 λογαριασμών ξεκίνησε τον Απρίλιο.

Η παραβίαση έγινε αρχικά αντιληπτή τον Απρίλιο με τη Nintendo να αναφέρει πως στους λογαριασμούς που εντοπίστηκαν παραβιασμένοι, θα επανέφερε τους αρχικούς κωδικούς. Αν και η εταιρία είχε αρχικά ανακοινώσει 160.000 παραβιασμένους λογαριασμούς, στις 9 Ιουνίου ενημέρωσε πως ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στις 300.000.

Η Nintendo ανακάλυψε τους επιπλέον παραβιασμένους λογαριασμούς κατά τη διάρκεια της έρευνας που ξεκίνησε για το hacking. Επίσης, δήλωσε πως λαμβάνει πρόσθετα μέτρα ασφαλείας ενώ αναφέρει πως μόνο ένα μικρό μέρος λογαριασμών χρησιμοποιήθηκε για δόλιες αγορές ενώ οι επιστροφές χρημάτων για αυτούς τους χρήστες, θα πραγματοποιηθούν στο ακέραιο.

Η Nintendo όμως δεν έδωσε άμεσα ξεκάθαρες απαντήσεις από την πρώτη στιγμή του hacking. Ήδη από τον Απρίλιο, αρκετοί ήταν αυτοί που έκαναν παράπονα μέσω social media διαμαρτυρόμενοι για απώλειες χρημάτων αλλά και σε ορισμένες περιπτώσεις αγορών εικονικού νομίσματος V-Bucks του Fortnite, χωρίς τη συγκατάθεσή τους. Οι hackers είχαν επίσης πρόσβαση σε προσωπικά στοιχεία των χρηστών όπως ημερομηνία γέννησης, χώρα, περιοχή και διεύθυνση. Επίσης, είχαν πρόσβαση και σε υπηρεσίες πληρωμών όπως το PayPal ή πιστωτικές κάρτες, για να αγοράσουν διάφορα αντικείμενα από την πλατφόρμα της Nintendo.

Η Nintendo για το συμβάν είχε δηλώσει:

Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη από τους πελάτες και όλους τους συμβαλλόμενους για οποιαδήποτε ταλαιπωρία και ανησυχία. Στο μέλλον, θα καταβάλουμε περαιτέρω προσπάθειες για την ενίσχυση της ασφάλειας αλλά και τη διασφάλισή της, ώστε να μην συμβούν παρόμοια γεγονότα.

Το Nintendo Network ID πρόκειται για λογαριασμό που χρησιμοποιεί ένα μοναδικό όνομα χρήστη και χρησιμοποιείται κυρίως για παλαιότερες κονσόλες όπως το Nintendo 3DS και το Wii U. Στο Nintendo Switch, οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν έναν λογαριασμό χρησιμοποιώντας το e-mail τους αν και υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης και με το ID από προηγούμενες κονσόλες.

Η Nintendo συμβουλεύει τους πελάτες να ελέγξουν το ιστορικό αγορών τους για τυχόν μη εξουσιοδοτημένες συναλλαγές και στη συνέχεια να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων. Τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών δεν εκτέθηκαν, σύμφωνα με την εταιρία. Μάλιστα, η Nintendo έχει ήδη αποστείλει e-mails στους επηρεαζόμενους χρήστες, προτρέποντάς τους να αλλάξουν τους κωδικούς πρόσβασης.

Όποιος προηγουμένως χρησιμοποιούσε το μοναδικό Nintendo ID για τη σύνδεση στον λογαριασμό του, πρέπει πλέον να χρησιμοποιήσει το προσωπικό του e-mail. Για ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας, η Nintendo προτρέπει τους χρήστες να προσθέσουν μία δεύτερη μέθοδο επαλήθευσης στοιχείων (2-factor authentication).