Η Sony προετοιμάζει την επόμενη κονσόλα της, πιθανότατα το PS6, που αναμένεται να κυκλοφορήσει "σε λίγα χρόνια", σύμφωνα με τον Mark Cerny, κύριο αρχιτέκτονα του PS5 και PS5 Pro.

Ο Cerny συμμετείχε σε βίντεο στο YouTube μαζί με τον Jack Huynh, SVP και GM του τμήματος υπολογιστών και γραφικών της AMD, όπου οι δύο τους παρουσίασαν για εννέα λεπτά συγκεκριμένες, από κοινού αναπτυγμένες προόδους στην τεχνολογία γραφικών που θα έρθουν στην επόμενη κονσόλα. Ωστόσο, οι δύο τους προειδοποίησαν ότι οι τεχνολογίες βρίσκονται ακόμα σε "πολύ πρώιμο στάδιο" και "υπάρχουν μόνο σε προσομοίωση αυτή τη στιγμή".

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, μεγάλο μέρος των εξελίξεων αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες εργάζονται για να διευκολύνουν τις μελλοντικές GPU να διαχειρίζονται το graphics upscaling, το ray tracing και τις εξαιρετικά εντατικές τεχνικές path tracing που χρησιμοποιούνται για να κάνουν τους κόσμους των παιχνιδιών να φαίνονται πιο ρεαλιστικοί.

Ο Cerny δήλωσε ότι "η τρέχουσα προσέγγιση έχει φτάσει στο όριό της", επομένως η Sony συνεργάζεται με την AMD για να ενσωματώσει στοιχεία της αρχιτεκτονικής RDNA επόμενης γενιάς σε μελλοντικές κονσόλες. Ο Huynh της AMD παρουσίασε τους Radiance Cores, που είναι παρόμοιοι θεωρητικά με τους RT Cores της Nvidia, και είναι αφιερωμένοι στο χειρισμό του ray tracing και path tracing.


Εκτός από το ότι οι νέες κονσόλες της Sony θα διαθέτουν τους νέους πυρήνες, σχεδόν σίγουρα θα ενσωματωθούν και στις μελλοντικές desktop GPU της AMD, καθώς και στο επόμενο Xbox από τη στιγμή που και για την επόμενη γενιά, η AMD θα συνεργαστεί και με τη Microsoft όπως ήδη γνωρίζουμε.

Οι Radiance Cores φέρεται να προσφέρουν αύξηση ταχύτητας στην απόδοση, απελευθερώνοντας άλλα εξαρτήματα για να επεξεργάζονται γρήγορα shaders και textures αντί να χρειάζεται να διαχειρίζονται τόσες διαδικασίες ταυτόχρονα. Η νέα τεχνολογία GPU θα επωφεληθεί επίσης από τις εξελίξεις στο FSR Redstone της AMD, την τελευταία τεχνολογία upscaling με τη βοήθεια της AI, όπως το Neural Radiance Caching, καθώς και πιθανότατα οποιαδήποτε τεχνολογία upscaling έρθει στη συνέχεια.

Ένας άλλος βασικός τομέας βελτίωσης είναι η συμπίεση, η οποία θα απελευθερώσει περισσότερο bandwidth για τις GPU ώστε να τρέχουν μελλοντικά παιχνίδια με κορυφαία απόδοση και πιστότητα. Η Sony βελτιώνει την τεχνική Delta Color Compression που χρησιμοποιείται στο PS5 και PS5 Pro, η οποία συμπιέζει textures και render targets.

Το επόμενο hardware θα χρησιμοποιεί τη νέα, πιο αποδοτική τεχνική που ονομάζεται Universal Compression και συμπιέζει τα πάντα στη διαδικασία. Ο Huynh αναφέρει ότι η λειτουργία θα επιτρέψει στη GPU να παρέχει "περισσότερες λεπτομέρειες, υψηλότερα frame rates και μεγαλύτερη αποδοτικότητα". Η περισσότερη συμπίεση θα μπορούσε να αυξήσει το ανώτατο όριο απόδοσης μιας GPU, οπότε θα πρέπει επίσης να της επιτρέπει να λειτουργεί πιο αποδοτικά σε λειτουργία χαμηλής κατανάλωσης, εάν προκύψει η ανάγκη.

Όσον αφορά αυτό το θέμα, είναι εύκολο να δει κανείς πώς αυτές οι βελτιώσεις θα μπορούσαν να ωφελήσουν το φημολογούμενο PlayStation handheld που φέρεται να βρίσκεται υπό ανάπτυξη. Η δουλειά της Sony και της AMD για τη μείωση της πίεσης στις GPU θα μπορούσε θεωρητικά να εφαρμοστεί σε οποιαδήποτε μορφή, όπως ένα handheld. 

  • Like 1