Αυλαία για τα Bard και Duet, καθώς το Gemini αποτελεί πλέον το μοντέλο και το προϊόν μέσα από το οποίο διατίθεται η ΑΙ που αναπτύσσει η Google, επιβεβαιώνοντας σχετικές πληροφορίες.

H Google φημίζεται για την τάση της να παρουσιάζει πολλά παρόμοια προϊόντα με παραδόξως διαφορετικά ονόματα και φαινομενικά κανένα κοινό στοιχείο. Όμως, σε ό,τι αφορά την τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσει, πλέον ένα και μόνο όνομα έχει σημασία: Gemini.

Η εταιρία ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι προχωρά στη μετονομασία του chatbot Bard σε Gemini, κυκλοφορώντας παράλληλα ειδική εφαρμογή για το Android, ενώ προχωρά στην ενσωμάτωση στο Gemini όλων των λειτουργιών του Duet που παρέχονταν μέσω Google Workspace. Στην ίδια ανακοίνωση παρουσιάζεται και το Gemini Ultra 1.0,  η μεγαλύτερη και πλέον ικανή έκδοση του μεγάλου γλωσσικού μοντέλου της Google, που είναι πλέον διαθέσιμο αρχικά στις ΗΠΑ και σύντομα παγκοσμίως.

Οι εφαρμογές για κινητά θα αποτελέσουν πιθανότατα το χώρο μέσα από τον οποίο θα έρθουν οι περισσότεροι χρήστες σε επαφή με το Gemini. Εφόσον κατεβάσετε τη νέα εφαρμογή για Android, μπορείτε να ορίσετε το Gemini ως προεπιλεγμένο βοηθό σας, πράγμα που σημαίνει πως θα αντικαταστήσει το Google Assistant όταν ενεργοποιείτε φωνητικά τη λειτουργία ή πατάτε παρατεταμένα το εικονίδιο επιστροφής στην αρχική οθόνη του κινητού σας. Μέχρι στιγμής, δεν φαίνεται να θέτει η Google οριστικά στο περιθώριο το Assistant, το οποίο όμως εδώ και καιρό είχε πάψει να αποτελεί προτεραιότητα, ενώ είναι σαφές ότι το Gemini αποτελεί το μέλλον.

A screenshot of the Google Gemini homepage.

Δεν υπάρχει ειδική εφαρμογή για το Gemini στις συσκευές που τρέχουν iOS, ενώ ούτως ή άλλως δεν είναι δυνατό να προεπιλέξετε άλλο βοηθό πέρα από τη Siri, όμως θα μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες της ΑΙ μέσα από την εφαρμογή της Google. Και για να σας δώσουμε μια εικόνα του πόσο σημαντικό είναι το Gemini για τη Google, θα αναφέρουμε απλά ότι θα υπάρχει επιλογή στην επάνω πλευρά της εφαρμογής που επιτρέπει να γυρίσετε από το Search στο Gemini. Σε όλη τη διαδρομή της Google, το Search αποτελούσε το σημαντικότερο προϊόν της, με διαφορά. Τώρα, η εταιρία δείχνει ότι το Gemini ενδέχεται να αποδειχτεί εξίσου σημαντικό.

Οι υπόλοιπες αλλαγές στο Gemini έχουν να κάνουν κατά κύριο λόγο με την τοποθέτηση του προϊόντος στην αγορά. Η Google αφήνει τελείως στην άκρη την ονομασία Bard, όμως κατά τα άλλα το chatbot θα λειτουργεί όπως τώρα. Το ίδιο ισχύει και για όλες τις λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης στις εφαρμογές που συγκροτούν το Google Workspace, όπως το Gmail και το Docs, που μέχρι πρότινος ονομάζονταν Duet AI, αλλά πλέον εντάσσονται στο Gemini. Αυτές είναι οι λειτουργίες που σας βοηθούν να συντάξετε ένα email, να οργανώσετε ένα φύλλο εργασίας και να εκτελέσετε διάφορες άλλες διαδικασίες σχετικές με τη δουλειά σας.

Οι περισσότεροι χρήστες θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν τη βασική έκδοση του μοντέλου Gemini, το λεγόμενο Gemini Pro. Προκειμένου να αποκτήσετε πρόσβαση στην ισχυρότερη έκδοση, το Gemini Ultra, θα χρειαστεί να κάνετε μια συνδρομή στο Gemini Advanced, η οποία είναι μέρος του πακέτου Google One AI Premium, το οποίο διατίθεται έναντι 20 δολαρίων το μήνα. Η συνδρομή συνοδεύεται από αποθηκευτικό χώρο 2TB στο Google Drive καθώς και όλες τις άλλες δυνατότητες που παρέχει η συνδρομή Google One, οπότε η Google κάνει λόγο για μια αύξηση μόλις 10 δολαρίων, για όσους είναι ήδη συνδρομητές. Για όλους τους άλλους, είναι η ίδια τιμή όπως για το ChatGPT και τα άλλα προϊόντα, καθώς τα 20 δολάρια το μήνα εξελίσσονται στην τιμή που χρεώνεται ένα κορυφαίο AI bot στην αγορά.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Google επενδύει τόσο πολύ στο Gemini, ταυτόχρονα όμως αυξάνει η πίεση ώστε να ανταγωνιστεί η εταιρία την OpenAI, την Anthropic και την Perplexity, μεταξύ άλλων, καθώς ο ανταγωνισμός σε αυτό το κομμάτι της αγοράς ενισχύεται διαρκώς. Στις δοκιμές που πραγματοποίησε το The Verge την περασμένη εβδομάδα, το Bard, που βασιζόταν στο Gemini, απέδωσε πολύ καλά αποτελέσματα, σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το GPT-4, όμως ήταν αισθητά πιο αργό. Πλέον, η Google καλείται να αποδείξει ότι μπορεί να παρακολουθήσει τις εξελίξεις στο χώρο, καθώς επιδιώκει να δημιουργήσει ένα δελεαστικό καταναλωτικό προϊόν και ταυτόχρονα να πείσει τους developers να στηριχτούν στο Gemini και όχι στην OpenAI.

Ελάχιστες είναι οι φορές στην ιστορία της Google που η εταιρία έδωσε την εντύπωση ότι ποντάρει τα πάντα σε ένα προϊόν. Σε μία από αυτές τις περιπτώσεις, το προϊόν αποδείχτηκε πως ήταν το Google Plus...και δεν χρειάζεται να υπενθυμίσουμε τι κατάληξη είχε. Αυτή τη φορά, η Google μοιάζει απόλυτα αποφασισμένη να εξελιχτεί σε εταιρία ανάπτυξης τεχνητής νοημοσύνης. Κι αυτό σημαίνει ότι το Gemini δεν αποκλείεται να αποδειχτεί εξίσου σημαντικό όσο και η ίδια η Google.

  • Like 3
  • Confused 1