Η Perplexity AI θέλει να φέρει την επανάσταση στις διαδικδυακές αναζητήσεις εμφανίζοντας απαντήσεις αντί για συνδέσμους

Η Google κατέχει κυρίαρχη θέση στον τομέα των διαδικτυακών αναζητήσεων από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όμως ο Τζεφ Μπέζος στοιχηματίζει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αναζητούν πληροφορίες οι άνθρωποι στο διαδίκτυο. Έτσι, την εβδομάδα που μας πέρασε προχώρησε σε επένδυση εκατομμυρίων στην Perplexity AI, μια εταιρία που ευελπιστεί να φέρει την επανάσταση στις αναζητήσεις, παρουσιάζοντας απαντήσεις οι οποίες θα δημιουργούνται από μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, καθιστώντας την προσέγγιση της Google ξεπερασμένη.

"Η Google θα αντιμετωπίζεσαι σαν κάτι το παρωχημένο", δήλωσε ο ιδρυτής της Perplexity, Άρβιντ Σρίνιβας στο Reuters. "Αν μπορείς να απαντήσεις απευθείας στο ερώτημα του χρήστη, κανείς δεν χρειάζεται 10 μπλε συνδέσμους".

Η Perplexity AI θα μπορούσε να παρομοιαστεί με τον καρπό του έρωτα του ChatGPT με το Google Search, κι ο Τζεφ Μπέζος βάζει τα χρήματα για να σπουδάσει το παιδί. Η εταιρία του Σρίνιβας προσεγγίζει τις αναζητήσεις διαφορετικά από ό,τι η Google. Αντί για μια λίστα από μπλε συνδέσμους, η Perplexity απαντά στο ερώτημά σου με μια παράγραφο, την οποία δημιουργεί μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης, με το κείμενο να περιλαμβάνει συνδέσμους προς τις ιστοσελίδες από όπου αντλήθηκαν τα στοιχεία. Η Perplexity βασίζεται σε κορυφαία μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, από την OpenAI και την Anthropic, όμως η εταιρία ισχυρίζεται πως καταφέρνει να εμφανίζει επίκαιρες, ακριβείς πληροφορίες, καλύτερα από ό,τι το ChatGPT ή το Claude.

Η εταιρία του Σρίνιβας έχει συγκεντρώσει περισσότερα κεφάλαια από κάθε άλλη startup που ασχολείται με τις διαδικτυακές αναζητήσεις τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τη Wall Street Journal. Οι αναζητήσεις παραμένουν απαιτητικό πεδίο δραστηριοποίησης, καθώς η Google έχει κυριαρχήσει σχεδόν απόλυτα τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Όμως, αρκετοί σημαντικοί παράγοντες της αγοράς φαίνεται πως ποντάρουν στην Perplexity, καθώς στον τελευταίο επενδυτικό γύρο, που ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα, εκτός του Τζεφ Μπέζος συμμετείχε και η Nvidia. O Γιαν Λεκούν, επικεφαλής του επιστημονικού τομέα της Meta, καθώς και ο Άντρεϊ Καρπάθι της OpenAI έχουν ήδη επενδύσει στην Perplexity.

Ακόμη και η ίδια η Google πιστεύει ότι οι απαντήσεις που παράγονται από μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης θα αποτελέσουν το μέλλον των διαδικτυακών αναζητήσεων. Το περασμένο καλοκαίρι, η εταιρία έθεσε σε εφαρμογή το Search Generative Experience (SGE), το οποίο μπορεί να σχηματίζει μια γρήγορη, περιληπτική απάντηση βασισμένο στα πρώτα αποτελέσματα του Google Search. Όμως, η Google αποφάσισε να το κρύψει στο Search Labs, μια αυτόνομη εφαρμογή. Από τη στιγμή που η Google μεταφέρει τη λειτουργία αυτή στο Google Search, τότε θα μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως είναι πλήρως πεπεισμένη ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί το μέλλον των διαδικτυακών αναζητήσεων.

  • Like 2