Σημαντική δικαστική νίκη σημείωσε αυτή την εβδομάδα η Google σε πολυσύνθετη υπόθεση δικαστικής αντιπαράθεσης με την Εθνική Επιτροπή Πληροφορικής και Ελευθεριών της Γαλλίας που αφορά το «δικαίωμα στη ψηφιακή λήθη».

Σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου, οποιοδήποτε αίτημα για αφαίρεση περιεχομένου από τη μηχανή αναζήτησης της Google και το οποίο προέρχεται από πολίτη εντός Ευρώπης, έχει ως αποτέλεσμα την αφαίρεσή του μόνο από τις Ευρωπαϊκές εκδόσεις της μηχανής και όχι παγκοσμίως. Για παράδειγμα, αν κάποιος Έλληνας χρήστης αιτηθεί τη διαγραφή συγκεκριμένων αποτελεσμάτων που τον αφορούν, και η Google κάνει δεκτό το αίτημά του, η εταιρεία θα τα αφαιρέσει μόνο από τo google.gr, google.es, google.it κ.ο.κ, αλλά όχι από την αμερικανική έκδοση ή τις υπόλοιπες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Φυσικά ο σχετικός περιορισμός μπορεί να ξεπεραστεί από οποιοδήποτε χρήστη αν αυτός χρησιμοποιεί για τη σύνδεσή του στο Internet κάποια VPN υπηρεσία.

Η όλη υπόθεση ξεκίνησε το 2016 όταν  η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Πληροφορικής και Ελευθεριών της Γαλλίας (CNIL) επέβαλε στη Google Inc. πρόστιμο ύψους €100.000 εξαιτίας της άρνησής της να διαγράψει αποτελέσματα αναζήτησης που περιείχαν λανθασμένες πληροφορίες για συγκεκριμένο άτομο, προκαλώντας του σημαντικά προβλήματα. Η Google αντέδρασε στην απόφαση αναφέροντας ότι αφαίρεση των αποτελεσμάτων εντός της ΕΕ αρκούσε για να συμμορφωθεί με το νόμο. Στο σκεπτικό της απόφασης αναφέρεται ότι η Google και κάθε μηχανή αναζήτησης δεν έχει υποχρέωση διαγραφής συνδέσμων ως προς όλες τις εκδοχές της μηχανής αναζήτησης που εκμεταλλεύεται. Από την πλευρά της, η CNIL αναφέρει ότι το ευρωπαϊκό δίκαιο δεν επιβάλλει μεν τη διαγραφή των συνδέσμων σε όλες τις εκδοχές της μηχανής αναζήτησης της Google ανά τον κόσμο «αλλά ούτε και την απαγορεύει».

Screenshot-2019-09-24-at-11_09.0.jpg.c6e081560c576f4ce89a06536981279b.jpg

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Inside Story, από τον Μάιο του 2014 μέχρι σήμερα, από τη μηχανή αναζήτησης της Google έχουν αφαιρεθεί  κατόπιν αιτημάτων 3,3 εκατ. διευθύνσεις, ως μέρος 850.000 αιτημάτων, με λιγότερα από τα μισά (45%) να έχουν ικανοποιηθεί από την εταιρεία. Σε αυτά που προέρχονται από την Ελλάδα, το ποσοστό είναι ακόμα χαμηλότερο (36,9%). 

Inside Story