Οι τιμές των μετοχών του Facebook κατέγραφαν την προηγούμενη Τετάρτη άνοδο, μετά την ανακοίνωση από τη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης της σημαντικής αύξησης κατά 63% στα κέρδη και στον αριθμό των χρηστών, καθώς δεν διαφάνηκε η εταιρεία να πλήττεται οικονομικά από το σκάνδαλο για την υποκλοπή των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

Υπερβαίνοντας τις προβλέψεις τις Wall Street, οι μετοχές κατέγραψαν ενδοσυνεδριακό κέρδος 7,1%, στα 171 δολάρια, αντισταθμίζοντας τις πιέσεις τον τελευταίο μήνα μετά την αποκάλυψη το Μάρτιο ότι η συμβουλευτική εταιρία Cambridge Analytica συνέλεγε τα προσωπικά δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών.

Παρότι το σκάνδαλο επηρέασε 87 εκατομμύρια χρήστες, οδήγησε σε δημόσια απολογία από τον CEO της εταιρίας Mark Zuckerberg και προκάλεσε εκκλήσεις για ανάληψη ρυθμιστικής δράσης καθώς και για μαζική φυγή από το δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης, τα χρήματα των διαφημιστών δεν εγκατέλειψαν την πλατφόρμα.

Τα τριμηνιαία κέρδη του Facebook υπερέβησαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών, καθώς η άνοδος κατά 49% αντιστάθμισε την περσινή αύξηση κατά 39% των δαπανών. Τα αυξημένα έσοδα από διαφημίσεις για κινητές συσκευές οδήγησαν στην προσθήκη περισσότερου περιεχομένου video.

Οι ενεργοί χρήστες σε μηνιαία βάση διαμορφώθηκαν για το πρώτο τρίμηνο σε 2,2 δισεκατομμύρια, περισσότεροι κατά 13% από πέρυσι, όπως είχαν προβλέψει οι αναλυτές, ενώ αντιστράφηκαν οι τάσεις μείωσης σε ΗΠΑ και Καναδά.

Τα θετικά οικονομικά στοιχεία έρχονται ύστερα από τη δίνη μηνών αρνητικής δημοσιότητας, όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο η πλατφόρμα διαχειρίζεται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών και το ρόλο της στην αμερικανική εκλογική αναμέτρηση. Το επιχειρηματικό μοντέλο του Facebook, τα έσοδα του οποίου βασίζονται κατά κύριο λόγο στις πωλήσεις «προσωποποιημένων» διαφημίσεων, έδειξε ανθεκτικότητα καθώς οι χρήστες εξακολούθησαν να «σκρολάρουν» στα News Feeds και να παρακολουθούν video.

Οι δαπάνες φέτος αναμένεται να αυξηθούν κατά 50% με 60%, με το μεγαλύτερο μέρος να κατευθύνεται στην ασφάλεια. Στην κατηγορία αυτή, περιλαμβάνεται η διαγραφή ψεύτικων λογαριασμών, η αντιμετώπιση του μισαλλόδοξου λόγου και το «κατέβασμα» βίαιου περιεχομένου video.

Το Facebook και η Alphabet (μητρική της Google) κυριαρχούν στο χώρο της διαφημιστικής δαπάνης στο διαδίκτυο. Το πρώτο αναμένεται να αποσπάσει φέτος μερίδιο 18% από την εν λόγω αγορά, ενώ 31% θα είναι το μερίδιο της Google, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer.

Reuters

  • Sad 1