Η «καμπάνια» είχε αρκετά κενά και δεν ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη, σύμφωνα με το Facebook.

Το Facebook απέκλεισε την πρόσβαση σε εταιρεία marketing για τη συμμετοχή της σε μια καμπάνια παραπληροφόρησης που χρησιμοποιούσε influencers και ψεύτικους λογαριασμούς για να υπονομεύει τα εμβόλια COVID-19. Το Facebook αφαίρεσε 65 λογαριασμούς ενώ αφαιρέθηκαν άλλοι 243 από το Instagram που σχετίζονταν με την καμπάνια, στην οποία μάλιστα είχαν στρατολογηθεί influencers για να ενισχύσουν το μήνυμά της.

Σύμφωνα με το Facebook, το δίκτυο προέρχεται από τη Ρωσία, αλλά συνδέεται με την Fazze, εταιρεία marketing εγγεγραμμένη στο Ηνωμένο Βασίλειο που λειτουργεί όμως από τη Ρωσία. Οι λογαριασμοί στόχευαν κυρίως χρήστες στην Ινδία και τη Λατινική Αμερική, με τις ΗΠΑ να στοχοποιούνται σε μικρότερο βαθμό. Η καμπάνια σύμφωνα με το Facebook «έτρεξε» σε δύο διαφορετικά κύματα.

Αρχικά, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2020, το δίκτυο δημοσίευσε διάφορα memes και σχόλια που ισχυρίζονταν ότι το εμβόλιο AstraZeneca θα μετατρέψει τους ανθρώπους σε χιμπατζήδες. Πέντε μήνες αργότερα και πιο συγκεκριμένα τον Μάιο του 2021, το δίκτυο αμφισβητούσε την ασφάλεια του εμβολίου της Pfizer δημοσιεύοντας ένα δήθεν έγγραφο που είχε διαρρεύσει σχετικά με το εμβόλιο AstraZeneca. Το Facebook δεν έκανε εικασίες σχετικά με το ποιος προσέλαβε την Fazze ή ποιο ήταν το κίνητρο, αλλά ο Ben Nimmo, Διευθυντής Παγκόσμιων Απειλών της εταιρείας, σημείωσε ότι η δραστηριότητα της καμπάνιας συνέπεσε περίπου με την εποχή που οι ρυθμιστικές αρχές και κάποιες από τις χώρες που στόχευε, συζητούσαν για έγκριση των εμβολίων εκτάκτου ανάγκης.

Τελικά, η καμπάνια δεν ήταν τόσο επιτυχημένη με αρκετά χαμηλή συμμετοχή, με τη μοναδική εξαίρεση να ήταν οι πληρωμένες θέσεις των influencers, καθώς αυτές οι αναρτήσεις τράβηξαν κάποια «περιορισμένη προσοχή», σύμφωνα με τον Nimmo. Ωστόσο, οι influencers ήταν αυτοί που τελικά ξεσκέπασαν το κίνητρο της καμπάνιας, αφού δήλωσαν δημόσια πως η Fazze είχε προσφερθεί να τους πληρώσει για να ισχυριστούν ότι το εμβόλιο της Pfizer είναι θανατηφόρο.

Σε συνέντευξη με δημοσιογράφους, ο επικεφαλής πολιτικής ασφαλείας του Facebook, Nathaniel Gleicher, δήλωσε ότι η προσπάθεια, αν και αποτυχημένη, αναδεικνύει τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσονται οι καμπάνιες παραπληροφόρησης. Ο ίδιος δήλωσε:

Οι επιχειρήσεις με στόχο να επηρεάσουν την κοινή γνώμη εκτείνονται όλο και περισσότερο σε πολλές πλατφόρμες και στοχεύουν ακόμη και influencers, επειδή το να χρησιμοποιεί κάποιος μόνο ψεύτικους λογαριασμούς για να κάνει επιτυχημένη την καμπάνια του, είναι πλέον πολύ πιο δύσκολο.