Το Facebook παραδέχτηκε ότι έδινε απευθείας πρόσβαση σε προσωπικά μηνύματα χρηστών σε τρίτες εταιρίες, αλλά αρνείται ότι αυτό γινόταν δίχως την συγκατάθεση των χρηστών.

Η αποκάλυψη αυτή έρχεται στο φως της δημοσιότητας μέσα από ένα blog post του Facebook, έπειτα από έρευνα των New York Times η οποία αποκάλυψε ότι το Facebook έδινε απευθείας πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών σε εταιρίες όπως Netflix, Spotify, και Royal Bank of Canada, μάλιστα επιτρέποντας τους να γράφουν, διαβάζουν, ακόμη και να διαγράφουν προσωπικά μηνύματα χρηστών. Μάλιστα, η εφαρμογή αναζήτησης Bing της Microsoft, είχε την δυνατότητα να "βλέπει" σχεδόν όλα τα ονόματα της λίστας φίλων των χρηστών, χωρίς συγκατάθεση.

Το Facebook εξήγησε ότι επέτρεψε σε συνεργαζόμενες εταιρίες όπως το Spotify, να έχουν πρόσβαση στα μηνύματα ενός χρήστη την στιγμή που εκείνος εισέρχονταν στον λογαριασμό του στο Facebook, διαμέσου της αντίστοιχης εφαρμογής. Εκπρόσωποι τόσο του Spotify, όσο και του Netflix, δήλωσαν στους NY Times ότι δεν είχαν λάβει γνώση για τις εν λόγω "δυνατότητες" που τους είχαν δοθεί από το Facebook. Εκπρόσωπος της RBC μάλιστα, αρνήθηκε κάθε ανάμειξη της καναδικής τράπεζας με την υπόθεση. Επικαλούμενη εσωτερικά έγγραφα, και μαρτυρίες πάνω από 50 πρώην υπαλλήλων του Facebook, η έρευνα των NYT αναμειγνύει στο "παιχνίδι" και την Amazon, η οποία είχε επίσης την πρόσβαση σε ονόματα και πληροφορίες χρηστών μέσω της λίστας φίλων τους, όπως και την Yahoo, ή οποία έως και το περασμένο καλοκαίρι μπορούσε να "δεί" δημοσιεύσεις που είχαν κάνει φίλοι χρηστών. Η έρευνα των Times κλείνει με το ότι η "ύπουλη" αυτή πρακτική ωφέλησε πάνω από 150 εταιρίες, με αντάλλαγμα περισσότερη εισροή χρηστών στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Το Facebook "έδειξε" την λειτουργία "άμεσης προσωποποίησης" του 2014 ως την κύρια αιτία που τα δεδομένα των χρηστών δόθηκαν σε εταιρίες, μίας λειτουργίας η οποία επέτρεπε στους χρήστες να συνδέσουν το προφίλ τους με διάφορες υπηρεσίες έτσι ώστε να βλέπουν δημόσιες πληροφορίες που μοιράστηκαν φίλοι τους. "Ουδέποτε είχαμε, ούτε ζητήσαμε πρόσβαση σε δεδομένα χρηστών μας", δήλωσε εκπρόσωπος του Netflix. "Κατά την διάρκεια της συνεργασίας μας με το Facebook, σεβαστήκαμε όλες τις προτιμήσεις των χρηστών μας",  είπε εκπρόσωπος της Microsoft. Από την μεριά της η Amazon υποστήριξε ότι "χρησιμοποιούμε δεδομένα χρηστών με βάση την πολιτική απορρήτου μας", ενώ τέλος η Spotify υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να διαβάσει μηνύματα χρηστών μέσα από καμία εφαρμογή της.

Η εταιρία κοινωνικής δικτύωσης έχει εμπλακεί σε μια σειρά σκανδάλων κατά την διάρκεια του 2018, αναφορικά με τις πρακτικές της ως προς την χρήση προσωπικών δεδομένων χρηστών της. Σύμφωνα με πρόσφατα βρετανικά νομικά έγραφα, το Facebook σκόπευε να δώσει δεδομένα χρηστών προς εκμετάλλευση σε ακόμη περισσότερες εταιρίες. Η μετοχή του Facebook έχει συρρικνωθεί πάνω από 20%, με τους επενδυτές να αμφισβητούν την ικανότητα της ηγεσίας του, ενώ η πιθανότητα της εταιρίας να βρεθεί αντιμέτωπη με ακόμη περισσότερες νομοθετικές ρυθμίσεις, είναι πλέον ορατή.

CNBC

  • Sad 1