Διαφάνεια, αγγλιστί «no bullshit», είναι το μυστικό της επιτυχίας της Revolut αναφέρει στο insomnia.gr ο Chad Wes, ο επικεφαλής μάρκετινγκ κι επικοινωνίας της startup που έχει καταφέρει μέσα περίπου σε τρία χρόνια να αποκτήσει περισσότερους από 2 εκ. χρήστες, πολλοί εκ των οποίων εντός Ελλάδος αλλά και να μετατραπεί στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη νεοφυή επιχείρηση του κλάδου των χρηματοικοικονομικών.

Πλέον, όπως επισημαίνουν τα στελέχη της, περνά στο επόμενο στάδιο έχοντας μάλιστα ποικίλα σχέδια για το μέλλον. «Σίγουρα δεν θα εγκαταλείψουμε τις παραδοσιακές χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες . Στόχος μας όμως είναι να επεκταθούμε και σε νέες δραστηριότητες, δημιουργώντας συνδυαστικά προϊόντα που θα ενισχύσουν το αποτύπωμα μας στην παγκόσμια αγορά και θα προσφέρουν ακόμα περισσότερες λύσεις στους καταναλωτές – πελάτες μας. Φανταστείτε ένα μοντέλο UBER η Airbnb, καμία από τις δύο δεν περιορίστηκε αποκλειστικά στις μεταφορές ή τον διαμοιρασμό κατοικιών».

IMG_20181017_103222.jpg.5cb113cf440929a4c7cff5fa3fe1a509.jpg

Μια από τις νέες υπηρεσίες την οποία θα λανσάρουν μέχρι τα Χριστούγεννα είναι η έκπτωση στα lounge διαφόρων αεροδρομίων ανά τον κόσμο για τους premium ή metal συνδρομητές τους. Συγκεκριμένα, θα συνεργαστούμε με 1.500 αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο ώστε ο χρήστης να μπαίνει σε αυτά με έκπτωση εφόσον χρησιμοποιεί την Revolut κάρτα του. «Η διαδικασία θα είναι απλή, εφόσον επιλέξετε το αεροδρόμιο που σας ενδιαφέρει μέσω της εφαρμογής θα εντοπίζετε το συνεργαζόμενο lounge και στη συνέχεια θα λαμβάνετε ένα QR code, το οποίο θα σκανάρεται κατά την είσοδό σας και θα σας δίνει την προβλεπόμενη έκπτωση».

Παράλληλα προχωρά και η επέκταση της στην αγορά της Κύπρου ενώ στο πρώτο εξάμηνο του επόμενου χρόνου η εταιρεία σχεδιάζει να μπει και στο χώρο της διαδικασίας αποδοχής πληρωμών από επιχειρήσεις (acquiring). Η λύση που θα λανσάρει θα περιλαμβάνει και POS και θα απευθύνεται και σε φυσικά σημεία πώλησης πέραν των διαδικτυακών. «To δικό μας τερματικό για αποδοχή συναλλαγών με κάρτες (POS) θα τρέχει λειτουργικό Android και θα προσφέρει μια αρκετά καινοτόμα εμπειρία». Ήδη μάλιστα η βρετανική fintech έχει επεκταθεί και στο χώρο των εταιρικών λογαριασμών με τη λύση Revolut Business.

Κλειδί για την επέκταση της σε νέα προϊόντα θα αποτελέσει η απόκτηση άδειας λειτουργίας ως τραπεζικό ίδρυμα, μία διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα. «Η απόκτηση της άδειας θα μας επιτρέψει να μην έχουμε την ανάγκη συνεργασιών με κάποια από τις «παραδοσιακές» τράπεζες» τονίζει ο κ. West.

Ο,τι υπηρεσία κι αν δημιουργήσουν βέβαια, θα συμβαδίζει με την αρχή αυτή της «διαφάνειας» η οποία έδωσε την αρχική έμπνευση για την δημιουργία της Revolut. «Οι τράπεζες έχουν αποκομίσει τεράστια κέρδη και τα στελέχη τους τεράστια μπόνους μέσα στα χρόνια παρότι μάλιστα ως εταιρείες έχουν αποτύχει. Εάν πάρουμε ως παράδειγμα την Royal Bank of Scotland, μιας και είμαι από την Σκωτία, θα δούμε ότι έχει δώσει σε μπόνους 6.9 εκ. τα τελευταία χρόνια παρότι όλοι οι “δείκτες” της είναι αρνητικοί- λιγότεροι πελάτες, δυσαρεστημένοι πελάτες, αρνητικά ισοζύγια και ούτως καθεξής. Το γεγονός ότι οι τράπεζες λειτουργούν τόσα χρόνια χωρίς να διευκολύνουν τους βασικούς τους πελάτες δηλαδή τους καταναλωτές, μας έδωσε εξαρχής την ιδέα. Και κάπως έτσι καταλήξαμε με τον Nik (σ.σ. Storonsky) πως πρέπει να δημιουργήσουμε κάτι που να έχει διαφάνεια και καθόλου “ψιλά γράμματα”. Αυτό ήταν που είχε ανάγκη ο κόσμος κι αυτό το πρότυπο ακολουθούμε μέχρι σήμερα.Ακόμα και στα δελτία τύπου μας φροντίζουμε οι πληροφορίες να είναι δοσμένες τόσο απλά ώστε να μπορεί να τις καταλάβει κι ένα παιδί».

1.jpg.3507da938d140c8d1b5c4c15f0cf5f35.jpg

Πέρα από τη διαφάνεια, η εταιρεία επενδύει πολλά και στη σχέση με τους πελάτες της και για το χτίσιμο αυτής της σχέσης ρωτά την γνώμη τους ακόμα και για τα ονόματα των υπηρεσιών της. «Η αρχική σκέψη για το vault ήταν να ονομαστεί piggy bank. Όταν ωστόσο ρωτήσαμε τους πελάτες μέσω social media είχαν διαφορετική γνώμη κι αυτή εντέλει επικράτησε» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. West.

Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα την διεύρυνση της πελατειακής της βάσης με ταχύτατους ρυθμούς. Από τα 2 εκ. των χρηστών της, οι 150.000 είναι Premium users ενώ τη μεταλλική κάρτα που λάνσαρε προ μηνών έχουν ήδη προμηθευτεί 80.000 χρήστες.

Με αντίστοιχους ρυθμούς πολλαπλασιάζεται και το προσωπικό της. Τα μισά από τα νέα της γραφεία στο Λονδίνο, τα οποία και επισκεφτήκαμε, αυτή τη στιγμή είναι άδεια. Η εταιρεία όμως υπολογίζει να προχωρήσει σε προσλήψεις ώστε να τα γεμίσει μέσα στο επόμενο διάστημα. Να σημειωθεί πως η Revolut απασχολεί αυτή τη στιγμή περίπου 500 άτομα στα γραφεία της στο Λονδίνο και σε άλλες χώρες, εκ των οποίων 15 είναι Έλληνες.

IMG_20181017_103133_1.jpg.9bf3642946ccf2949d0055cf2e547cb8.jpg

Όσο για την αγορά της Ελλάδας, εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα «δυνατά χαρτιά» της Revolut, όπως διευκρινίζει ο κ. West, παρότι το τελευταίο διάστημα καταγράφει μια επιβράδυνση εν συγκρίσει με το παρελθόν. Το γεγονός κρίνεται λογικό αφού οι χρήστες έχουν ξεπεράσει ήδη τους 70.000. Η καλύτερη αγορά της Revolut αυτή τη στιγμή είναι το Λονδίνο όπου και η έδρα της εταιρείας, κατά πόδας ακολουθεί η αγορά της Γαλλίας και με ταχύτατους ρυθμούς αναπτύσσεται η Πολωνία και η Ρουμανία όπου και καταγράφονται μεγάλα ποσοστά διείσδυσης στη χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών.

Κι όλα τα παραπάνω χωρίς να δαπανά μεγάλα ποσά σε marketing και διαφήμιση. «Είμαστε από τις λίγες εταιρείες που δεν πληρώνουμε τους πελάτες μας για να μας συστήσουν σε φίλους τους. Έχουμε τόσο καλό προϊόν, επωμιζόμαστε τόσα κόστη όποτε η σύσταση θα έρθει από μόνη της. Η φιλοσοφία μας έλεγε εξαρχής “Μην πληρώνεις, χτίσε ένα πολύ καλό προϊόν και αυτό θα διαδοθεί από μόνο του”.

  • Like 6