Η Meta, μητρική εταιρεία του Facebook, λανσάρει μια συνδρομητική υπηρεσία, με την ονομασία Meta Verified, η οποία θα επιτρέπει στους χρήστες να προσθέτουν το “πολυπόθητο” μπλε τικ πιστοποίησης του λογαριασμού τους στο Instagram, το WhatsApp και το Facebook για έως και 15 δολάρια το μήνα, επαληθεύοντας την ταυτότητά τους.

Αυτό δήλωσε την Κυριακή ο διευθύνων σύμβουλός της Mark Zuckerberg, αξιοποιώντας ένα νέο κανάλι εσόδων που έχει ανάμεικτη επιτυχία στον μικρότερο αντίπαλό της Meta, το Twitter.

Η συνδρομητική υπηρεσία, η οποία ξεκινά για πρώτη φορά στη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία από αυτή την εβδομάδα, τιμολογείται στα 11,99 δολάρια το μήνα στο διαδίκτυο ή στα 14,99 δολάρια στο iOS της Apple. Η εταιρεία δεν αναφέρει μέχρι στιγμής πότε σκοπεύει να καταστήσει την υπηρεσία διαθέσιμη για αγορά μέσω του Android. Η Meta θα επιτρέπει στους χρήστες να επαληθεύουν το λογαριασμό τους χρησιμοποιώντας τις ταυτότητες που έχουν εκδοθεί από κάθε χώρα ξεχωριστά. Η εταιρεία δήλωσε ότι η συνδρομητική υπηρεσία θα προσφέρει επίσης "πιο έντονη εμφάνιση του λογαριασμού και σε περισσότερα μέρη", βελτιωμένη προστασία από επιθέσεις πλαστοπροσωπίας και άμεση πρόσβαση στην υποστήριξη πελατών.

Το Meta Verified «αφορά την αύξηση της αυθεντικότητας και της ασφάλειας σε όλες τις υπηρεσίες μας», δήλωσε ο Zuckerberg σε ανάρτησή του στο Facebook. Η συνδρομητική υπηρεσία θα επεκταθεί «σε περισσότερες χώρες σύντομα», είπε, χωρίς να διευκρινίσει το χρονοδιάγραμμα. Ο Zuckerberg δεν ανέφερε αν η Meta σχεδιάζει να επαναδημιουργήσει ολόκληρη τη βιβλιοθήκη των επαληθευμένων λογαριασμών ενώ δεν ανέφερε ακόμα αν η συνδρομητική υπηρεσία θα επεκταθεί και σε επιχειρήσεις.

Τα έσοδα της Meta, η οποία έχει επιλέξει να μην χρεώνει τους πελάτες της για τις περισσότερες από τις υπηρεσίες της, περισσότερο από μιάμιση δεκαετία από την ίδρυσή της, έχουν δεχθεί πλήγμα τα τελευταία χρόνια μετά την απόφαση της Apple να εισαγάγει αυστηρές αλλαγές στην προστασία της ιδιωτικής ζωής στο iOS. Τα μέτρα περιορίζουν τη δυνατότητα της εταιρείας να παρακολουθεί τις δραστηριότητες των χρηστών στο διαδίκτυο. Η εταιρεία υπό την ηγεσία του Zuckerberg, της οποίας τα κέρδη προορίζονται σχεδόν όλα από τις διαφημίσεις, δήλωσε πέρυσι ότι η κίνηση της Apple θα κοστίσει στην εταιρεία περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε απώλεια εσόδων από διαφημίσεις το 2022. Με την ανακοίνωση αυτή, είναι δεδομένο ότι οι συνδρομητικές υπηρεσίες γίνονται δημοφιλείς μεταξύ των εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης.

Η χθεσινή ανακοίνωση ακολουθεί την κοινωνική πλατφόρμα Snap που ξεκίνησε τη δική της συνδρομητική υπηρεσία πέρυσι, μέσω της οποίας έχει ήδη μετατρέψει πάνω από ένα εκατομμύριο χρήστες σε πελάτες επί πληρωμή. Πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του Elon Musk που ανανέωσε τη συνδρομητική υπηρεσία του Twitter, το Twitter Blue, για να προσφέρει μια σειρά από πρόσθετα χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένου του μπλε checkmark πιστοποίησης ενός λογαριασμού. Το Twitter έχει επεκτείνει το Twitter Blue σε περισσότερες από δώδεκα αγορές τους τελευταίους μήνες, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας και της Ινδονησίας. Μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου πάντως, η υπηρεσία διέθετε μόνο 180.000 λογαριασμούς στο Twitter Blue, σύμφωνα με το The Information.

Ο Musk, ο οποίος ασκεί έντονη κριτική στις υπηρεσίες του Facebook και έχει διαγράψει το προφίλ του αλλά και αυτών των εταιρειών Tesla και SpaceX μετά το σκάνδαλο του Cambridge Analytica, ποντάρει στη μετατροπή του Twitter Blue σε σημαντικό παράγοντα εσόδων για το Twitter, το οποίο εξαγόρασε πέρυσι έναντι 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το μπλε σημάδι ελέγχου είναι εδώ και καιρό ένα από τα πολυπόθητα χαρακτηριστικά στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Προηγουμένως επιτρεπόταν σε δημόσια πρόσωπα όπως νομοθέτες, ηθοποιούς, μουσικούς, αθλητές και δημοσιογράφους.

Η Meta, της οποίας οι μετοχές έχουν ανακάμψει τις τελευταίες εβδομάδες, υποφέρει επίσης από τη σκληρή αντίδραση των αγορών στο μεγάλο όραμα του metaverse. Η εταιρεία, η οποία έχει απολύσει περίπου 11.000 υπαλλήλους τους τελευταίους δύο μήνες, δεσμεύτηκε να μειώσει τις δαπάνες της για τις φιλοδοξίες του metaverse ενώ φέρεται να σχεδιάζει έναν ακόμη γύρο απολύσεων πολύ σύντομα.