Οι μηχανικοί του TikTok εργάζονται στην ανάπτυξη αρκετών νέων χαρακτηριστικών, με στόχο να ενισχύσει τη χρήση του και να διευρύνει το κοινό του, απευθυνόμενο και σε μεγαλύτερες ηλικίες στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής σύμφωνα με ένα νέο άρθρο της ιστοσελίδας The Information.

Μεταξύ των νέων χαρακτηριστικών και λειτουργιών θα είναι και ένα «paywall» (δυνατότητα πρόσβασης μόνο σε συνδρομητές) που θα επιτρέπει στους δημιουργούς να ορίζουν μια τιμή για το περιεχόμενό τους. Οι συνδρομητές θα πληρώνουν $1 -ή κάποια άλλη χρέωση που θα επιλέγει ο δημιουργός- για να παρακολουθήσουν τα βίντεο και τις δημιουργίες. Το αποκλειστικό περιεχόμενο (το οποίο απευθύνεται μόνο στους θαυμαστές που πληρώνουν) είναι μια τακτική που έχουν δοκιμάσει και άλλες εταιρείες όπως το Instagram (ή το OnlyFans) σε μια προσπάθεια να δελεάσουν τους δημιουργούς να χρησιμοποιούν αποκλειστικά την πλατφόρμα τους. Στο Instagram, για παράδειγμα, οι δημιουργοί μπορούν να μοιράζονται αναρτήσεις, reels, ιστορίες και άλλο περιεχόμενο μόνο με τους συνδρομητές τους, περιεχόμενο που δεν είναι διαθέσιμο στους υπόλοιπους ακόλουθους τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας The Information, το TikTok δοκιμάζει επίσης ένα «ανανεωμένο» ταμείο (fund) για τους δημιουργούς, το οποίο βρίσκεται ήδη σε λειτουργία στη Γαλλία και στη Βραζιλία και ενδεχομένως θα γίνει διαθέσιμο και στις ΗΠΑ τον ερχόμενο μήνα. Το creator fund που έγινε διαθέσιμο το 2020 αποτελεί στην ουσία ένα τριετές χρηματοδοτικό πρόγραμμα $1 δισεκατομμυρίου, το οποίο πληρώνει τους δημιουργούς ανάλογα το πόσο δημοφιλή είναι τα βίντεο που δημιουργούν. Ωστόσο, ορισμένοι επέκριναν το συγκεκριμένο μοντέλο χρηματοδότησης, λέγοντας ότι περιορίζει το ποσό που μπορούν να κερδίζουν οι δημιουργοί περιεχομένου. Ορισμένοι TikTokers ισχυρίζονται ότι κερδίζουν ελάχιστα χρήματα για βίντεο που προβλήθηκαν εκατομμύρια φορές και μερικά σεντς την ημέρα όταν το περιεχόμενό τους δεν γίνεται viral.

Με το ανανεωμένο fund, σύμφωνα με την ιστοσελίδα The Information, η ιδέα είναι οι δημιουργοί να πληρώνονται με περισσότερα χρήματα από την πρώτη του έκδοση. Η ηγεσία του TikTok εξετάζει το ενδεχόμενο να διευρύνει τις προϋποθέσεις για να είναι επιλέξιμος κάποιος δημιουργός για τη συμμετοχή στο ταμείο (αρχικά γίνεται λόγος για τη συμμετοχή δημιουργών με τουλάχιστον 100.000 ακόλουθους) ενώ στόχος είναι να δίνει επίσης περισσότερα χρήματα σε όσους δημιουργούν μεγαλύτερης διάρκειας βίντεο -επί του παρόντος, τα TikToks μπορούν να έχουν διάρκεια έως και 10 λεπτών.

«Δεσμευόμαστε να εξερευνήσουμε νέους τρόπους δημιουργίας μίας πολύτιμης και ικανοποιητικής εμπειρίας για την κοινότητα των δημιουργών του TikTok» δήλωσε ο εκπρόσωπος του TikTok, Zachary Kizer σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. «Στο TikTok, οποιοσδήποτε μπορεί να είναι δημιουργός και όλοι μπορούν να απολαύσουν ψυχαγωγία από τους εμπνευσμένους δημιουργούς μας και σκοπός μας είναι να συνεχίσουμε να εξελίσσουμε αυτήν την εμπειρία, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να εκφράζονται, να βρουν την κοινότητά τους και να ανταμείβονται για τη δημιουργικότητά τους».

Τα χαρακτηριστικά που σύμφωνα με πληροφορίες αναπτύσσει το TikTok έχουν σκοπό να δώσουν κίνητρα -και να επεκτείνουν- τη δεξαμενή των δημιουργών περιεχομένου που τροφοδότησαν την άνοδο του TikTok στην πρώτη θέση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η εταιρεία εισήγαγε σταδιακά περισσότερους τρόπους για τους influencers, τις διασημότητες και τους δημιουργούς να κερδίζουν χρήματα στην πλατφόρμα, συμπεριλαμβανομένης και της διανομής εσόδων από διαφημίσεις. Παρόλα αυτά, πολλοί δημιουργοί και χρήστες της πλατφόρμας έχουν εκφράσει την απογοήτευση τους για τις πληρωμές της ίδιας της εταιρείας.

Από την άλλη, οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές του TikTok έχουν αυξήσει τις προσφορές τους, ελπίζοντας να προσελκύσουν τους δημιουργούς με καλύτερες μεθόδους δημιουργίας εσόδων. Το YouTube ανακοίνωσε πέρυσι ότι θα μοιραστεί τα έσοδα από διαφημίσεις σε ποσοστό 45%-55% με τους δημιουργούς, μία αρκετά γενναιόδωρη μείωση των κερδών του. Για να ενθαρρύνει επίσης τους δημιουργούς των Shorts να ασχοληθούν με τη δημιουργία βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας, το YouTube εισήγαγε επίσης τρόπους για τους χρήστες να δημιουργούν έσοδα από βίντεο με licensed μουσική, μια επιλογή που δεν υπήρχε στο παρελθόν.