Η Microsoft φαίνεται να εργάζεται πάνω σε ένα πρότζεκτ με την ονομασία «Bali» που θα δώσει στους χρήστες τη δυνατότητα να ελέγχουν τα δεδομένα που συλλέγονται για αυτούς.

Το χαρακτηριστικό, που αναφέρθηκε πρώτα από τον χρήστη του Twitter, Longhorn, αναπτύσσεται από το τμήμα Microsoft Research και για την ώρα βρίσκεται στα αρχικά στάδια των δοκιμών εσωτερικά στην εταιρεία. Σύμφωνα με μία ιστοσελίδα για το πρότζεκτ που εντόπισε η ιστοσελίδα ZDNet και η γνωστή, για τις πηγές της στην Microsoft, Mary Jo Foley, το «Bali» βασίζεται στo λεγόμενο «inverse privacy» (αντίστροφη ιδιωτικότητα).

Το πρότζεκτ βασίζεται πάνω στην ιδέα της «αντίστροφης ιδιωτικότητας» που αποτέλεσε το αντικείμενο μίας μελέτης που συνέταξαν το 2014 οι Yuri Gurevich, Efim Hudis και Jeannette Wing κατά την περίοδο που εργάζονταν στο τμήμα Microsoft Research. 

Αν λοιπόν υπάρχουν δεδομένα σας, στα οποία δεν έχει κανείς άλλος πρόσβαση πέρα από εσάς, τότε είναι προσωπικά (ιδιωτικά, private). Αν όμως κάποιος άλλος έχει πρόσβαση σε δεδομένα που σχετίζονται με εσάς, εκτός από εσάς, τότε είναι «inverse private» (αντιστρόφως ιδιωτικά ή μη ιδιωτικά). Σύμφωνα με την Microsoft, ο στόχος είναι να μειωθούν στο ελάχιστο τα αντιστρόφως ιδιωτικά δεδομένα.

Για να καταστήσει κάτι τέτοιο εφικτό, η Microsoft με την ανάπτυξη του «Bali» επιθυμεί να δημιουργήσει μία «τράπεζα προσωπικών δεδομένων» που θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να ελέγχουν όλα τα δεδομένα που συλλέγονται για αυτούς από άλλες υπηρεσίες, καταστήματα, εφαρμογές κ.ά. Κάθε πληροφορία ή δεδομένο που θα παράγει ο χρήστης, θα αποθηκεύεται στην τράπεζα δεδομένων, και ο χρήστης θα είναι σε θέση όχι μόνο να έχει ορατότητα πάνω σε αυτά τα δεδομένα, αλλά και τη δυνατότητα διαχείρισης τους, και επομένως τον πλήρη έλεγχο τους.

Μάλιστα, ο χρήστης θα έχει δικαίωμα και του διαμοιρασμού τους αλλά και της ίδιας της… πώλησης τους (με λίγα λόγια οι χρήστες θα μπορούσαν να επωφεληθούν από αυτά έχοντας έσοδα). Το παραπάνω, έρχεται σε αντίθεση με τον τρόπο που λειτουργούν εταιρείες όπως οι Google και Facebook, που συλλέγουν δεδομένα, δίνοντας στους χρήστες τους τη δυνατότητα να τα δουν, αλλά και ελάχιστα περιθώρια για να τα διαχειριστούν.

Παρόλο που κάθε πρότζεκτ του Microsoft Research δεν καταλήγει σε εμπορικό προϊόν ή υπηρεσία, η Mary Jo Foley του ZDNet πιστεύει ότι έχει πολλές πιθανότητες να αποτελέσει κάποια εμπορικά διαθέσιμη οντότητα μελλοντικά.  Υπάρχει μία ιστοσελίδα για το «Bali» όπου χρήστες που έχουν κατάλληλο κωδικό μπορούν να έχουν πρόσβαση στην υπηρεσία, ενώ όσοι δεν έχουν μπορούν να ζητήσουν να τους αποσταλεί κάποιος αν και όπως επισημαίνει το Engadget, δεν θα πρέπει να περιμένουν κάποια πρόσκληση σύντομα.

Engadget
ZDNet

  • Like 1
  • Thanks 1