H Boeing πρόκειται να προχωρήσει σε πρόσθετες αλλαγές της αρχιτεκτονικής του λογισμικού του συστήματος ελέγχου πτήσης του αεροσκάφους 737 Max για να αντιμετωπίσει ένα σφάλμα που ανακαλύφθηκε μετά από μία δοκιμή τον Ιούνιο σύμφωνα με πληροφορίες του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters.

Ο ανασχεδιασμός, που αναφέρθηκε πρώτα από την εφημερίδα Seattle Times, σχετίζεται με τη χρήση και τη λήψη δεδομένων και από τους δύο υπολογιστές ελέγχου πτήσης αντί από τον έναν όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα. Η συγκεκριμένη κίνηση της Boeing αποτελεί ένα μέτρο για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος που ανακαλύφθηκε τον Ιούνιο κατά την διάρκεια μίας δοκιμαστικής πτήσης με τον εξομοιωτή της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών (FAA).

Πρόκειται για ένα πρόσθετο μέτρο, που έρχεται να συμπληρώσει κάποιες ακόμα αλλαγές, που σχετίζονται με την λήψη δεδομένων και τις μετρήσεις και από τους δύο αισθητήρες για τη «γωνία-προσβολής» (angle-of-attack) του συστήματος ασφαλείας και ελέγχου πτήσης του αεροσκάφους με την ονομασία MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), ενός συστήματος που σχεδιάστηκε ειδικά για το 737 Max και τους μεγάλους κινητήρες του ώστε να αποτρέπει την απώλεια άντωσης (στήριξης) όταν το αεροσκάφος πετάει με χαμηλή ταχύτητα έχοντας ανασύρει τα πτερύγια του και το ρύγχος του βρίσκεται προς τα επάνω. Στο σύστημα «anti-stall» MCAS [όταν το σύστημα «αντιληφθεί» χάρη στα δεδομένα που λαμβάνει από τους αισθητήρες, ότι το αεροσκάφος πρόκειται να εισέλθει σε κατάσταση απώλειας άντωσης/ στήριξης, αναλαμβάνει να στρέψει το ρύγχος του αεροσκάφους προς τα κάτω για να διορθώσει την γωνία προσβολής, και να αποτρέψει την απώλεια στήριξης] αποδίδονται οι δύο αεροπορικές τραγωδίες των Lion Air και Ethiopian Airlines που κόστισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους, και οδήγησαν στην καθήλωση του αεροσκάφους σε παγκόσμια κλίμακα.    

Η Boeing ευελπιστεί να ολοκληρώσει τον επανασχεδιασμό του λογισμικού μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου και να το υποβάλλει στην Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών (FAA) για αξιολόγηση και έγκριση.

Εδώ και πολλές δεκαετίες, τα αεροσκάφη Boeing 737 χρησιμοποιούν μόνο τον έναν από τους δύο υπολογιστές ελέγχου πτήσης, με το σύστημα να αλλάζει στον άλλον υπολογιστή με την επόμενη πτήση. Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ είπε τον Ιούνιο ότι είχε εντοπίσει ένα νέο κίνδυνο που θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί προτού το αεροσκάφος τεθεί σε υπηρεσία και πάλι. Τότε, ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της Boeing είχε πει ότι, υπό το σενάριο όπου ένα συγκεκριμένο σφάλμα σε έναν μικροεπεξεργαστή προκάλεσε μία άτακτη –χωρίς εντολή- κίνηση του οριζόντιου ουραίου πτερώματος του αεροσκάφους, απαιτήθηκε αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα για τους πιλότους να αναγνωρίσουν την απώλεια ελέγχου, μίας δυσλειτουργίας γνωστής και ως «runaway stabilizer».

Ο CEO της Boeing, Dennis Muilenburg είχε δηλώσει σε αναλυτές τον προηγούμενο μήνα ότι ήταν αισιόδοξος ότι το 737 Max θα επανέλθει σε υπηρεσία από τον Οκτώβριο και μετά από μία πτήση πιστοποίησης που θα γινόταν τον Σεπτέμβριο. Οι αεροπορικές εταιρείες Southwest Airlines και Air Canada πάντως, «έβγαλαν» τα αεροσκάφη 737 Max από τα δρομολόγια τους μέχρι τον Ιανουάριο.

Reuters