Προς το περιεχόμενο

Η Boeing θα αλλάξει το λογισμικό ελέγχου πτήσης του 737 Max


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

H Boeing πρόκειται να προχωρήσει σε πρόσθετες αλλαγές της αρχιτεκτονικής του λογισμικού του συστήματος ελέγχου πτήσης του αεροσκάφους 737 Max για να αντιμετωπίσει ένα σφάλμα που ανακαλύφθηκε μετά από μία δοκιμή τον Ιούνιο σύμφωνα με πληροφορίες του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters.

Ο ανασχεδιασμός, που αναφέρθηκε πρώτα από την εφημερίδα Seattle Times, σχετίζεται με τη χρήση και τη λήψη δεδομένων και από τους δύο υπολογιστές ελέγχου πτήσης αντί από τον έναν όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα. Η συγκεκριμένη κίνηση της Boeing αποτελεί ένα μέτρο για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος που ανακαλύφθηκε τον Ιούνιο κατά την διάρκεια μίας δοκιμαστικής πτήσης με τον εξομοιωτή της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών (FAA).

Πρόκειται για ένα πρόσθετο μέτρο, που έρχεται να συμπληρώσει κάποιες ακόμα αλλαγές, που σχετίζονται με την λήψη δεδομένων και τις μετρήσεις και από τους δύο αισθητήρες για τη «γωνία-προσβολής» (angle-of-attack) του συστήματος ασφαλείας και ελέγχου πτήσης του αεροσκάφους με την ονομασία MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System), ενός συστήματος που σχεδιάστηκε ειδικά για το 737 Max και τους μεγάλους κινητήρες του ώστε να αποτρέπει την απώλεια άντωσης (στήριξης) όταν το αεροσκάφος πετάει με χαμηλή ταχύτητα έχοντας ανασύρει τα πτερύγια του και το ρύγχος του βρίσκεται προς τα επάνω. Στο σύστημα «anti-stall» MCAS [όταν το σύστημα «αντιληφθεί» χάρη στα δεδομένα που λαμβάνει από τους αισθητήρες, ότι το αεροσκάφος πρόκειται να εισέλθει σε κατάσταση απώλειας άντωσης/ στήριξης, αναλαμβάνει να στρέψει το ρύγχος του αεροσκάφους προς τα κάτω για να διορθώσει την γωνία προσβολής, και να αποτρέψει την απώλεια στήριξης] αποδίδονται οι δύο αεροπορικές τραγωδίες των Lion Air και Ethiopian Airlines που κόστισαν τη ζωή σε 346 ανθρώπους, και οδήγησαν στην καθήλωση του αεροσκάφους σε παγκόσμια κλίμακα.    

Η Boeing ευελπιστεί να ολοκληρώσει τον επανασχεδιασμό του λογισμικού μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου και να το υποβάλλει στην Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών (FAA) για αξιολόγηση και έγκριση.

Εδώ και πολλές δεκαετίες, τα αεροσκάφη Boeing 737 χρησιμοποιούν μόνο τον έναν από τους δύο υπολογιστές ελέγχου πτήσης, με το σύστημα να αλλάζει στον άλλον υπολογιστή με την επόμενη πτήση. Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ είπε τον Ιούνιο ότι είχε εντοπίσει ένα νέο κίνδυνο που θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί προτού το αεροσκάφος τεθεί σε υπηρεσία και πάλι. Τότε, ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της Boeing είχε πει ότι, υπό το σενάριο όπου ένα συγκεκριμένο σφάλμα σε έναν μικροεπεξεργαστή προκάλεσε μία άτακτη –χωρίς εντολή- κίνηση του οριζόντιου ουραίου πτερώματος του αεροσκάφους, απαιτήθηκε αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα για τους πιλότους να αναγνωρίσουν την απώλεια ελέγχου, μίας δυσλειτουργίας γνωστής και ως «runaway stabilizer».

Ο CEO της Boeing, Dennis Muilenburg είχε δηλώσει σε αναλυτές τον προηγούμενο μήνα ότι ήταν αισιόδοξος ότι το 737 Max θα επανέλθει σε υπηρεσία από τον Οκτώβριο και μετά από μία πτήση πιστοποίησης που θα γινόταν τον Σεπτέμβριο. Οι αεροπορικές εταιρείες Southwest Airlines και Air Canada πάντως, «έβγαλαν» τα αεροσκάφη 737 Max από τα δρομολόγια τους μέχρι τον Ιανουάριο.

Reuters


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 59
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Η Boeing ειναι εταιρια. Οπως καθε εταιρια σκοπο εχει το κερδος. Ειχε 2 ατυχηματα με τα συγκεκριμενα 737 max μοντελα και απο τοτε προσπαθει να φτιαξει την εικονα της. Μια εταιρια οπως η Boeing θα επρεπε πρωταρχικός της σκοπος να ηταν η ασφαλεια στο 100% επιτυχια για τους πελατες. Η λυση θα επρεπε να ειναι καταργηση του συγκεκριμενου μοντελου και οχι να προσπαθει με software updates να λυσει ενα τοσο σοβαρο προβλημα. Δεν ξερω για εσας εγω παντως θα φοβομουν να πεταξω με ενα 737 Max οσο updates και να παρει. 

  • Like 7
  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Retromaniac είπε

Δεν σώζεται με τίποτε. Καλύτερα το μάτι παρά το όνομα...

Προσωπικα δεν με ενδιαφερει το ονομα: Πολυ απλα δεν προκειται να πεταξω ποτέ με το 737ΜΑΧ ή με οτιδηποτε τυχον βαφτιστει καπως διαφορετικα αντι 737ΜΑΧ (ενω ειναι το ιδιο αεροπλανο), ακομα και αν ειμαι απολυτως σιγουρος οτι δεν εχει κανενα πλεον τετοιο θεμα. Αν μαθουν να σεβονται τις ζωες αυτων που τους ταΐζουν και πλουτιζουν εχει καλως, αν οχι ας γινει ο,τι προκυψει.

  • Like 4
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οχι πως αλλες εταιριες πιθανον να μην εχουν θεματα, αλλα υπαρχει ανθρωπος στον πλανητη που θα εμπιστευτει να πεταξει με τα συγκεκριμενα αεροπλανα? Ακομα και αυριο να τεθουν παλι σε υπηρεσια. Προσωπικα ουτε αν με πληρωναν. Απο την στιγμη που θα επανελθουν, ας περασουν 3 χρονια και μερικες δεκαδες χιλιαδες πτησεις και βλεπουμε.

Επεξ/σία από ardi21
  • Like 1
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όλοι οι μηχανικοί αεροσκαφών εδώ μέσα μαζευτήκατε..! Έχετε μπερδέψει το flight simulator με την πραγματικότητα. Δεν αποσύρουν έτσι αεροπλάνα που μηχανικά είναι άρτια. Δηλαδή εσείς, αν το αυτοκίνητο σας είχε θέμα λογισμικού ή κάτι άλλο μη μηχανολογικό, θα το πετάγατε έτσι απλά...

  • Like 5
  • Thanks 3
  • Confused 2
  • Sad 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...