Κάθε φορά που η McLaren παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο, ο κόσμος της αυτοκίνησης σείεται αφού σχεδόν πάντα μιλάμε για κάποιο τεχνολογικό και σχεδιαστικό αριστούργημα, και όχι απλώς για κάποιο νέο μοντέλο που ρίχνεται στην μάχη για ένα μερίδιο κάποιας πίτας της αγοράς.

Όταν δε το νέο μοντέλο ανήκει στην σειρά “Ultimate”, τότε όλα τα παραπάνω έχουν ακόμη πιο έντονη χροιά γιατί αυτό πρακτικά σημαίνει πως η McLaren σχεδίασε και κατασκεύασε ένα όχημα χωρίς περιορισμούς. 

Το νέο “ultimate” από την McLaren λοιπόν ονομάζεται “Speedtail”, και είναι τυπικά ο συνεχιστής του McLaren F1 που σταμάτησε να παράγεται πριν 20 χρόνια. Όπως και στο F1, μόλις 106 Speedtail πρόκειται να βγούνε από την γραμμή παραγωγής της McLaren στο Woking της Αγγλίας το 2020, και είναι ήδη όλα αγορασμένα στην τιμή των 2.1 εκατομμυρίων λιρών. 

Σχεδιαστικά, το τελείωμα του πίσω μέρους μου θύμισε έντονα κάτι από Jaguar XJ220, αλλά οι γραμμές του Speedtail είναι σαφώς πιο τολμηρές και φουτουριστικές. Η McLaren υπόσχεται ελάχιστη αεροδυναμική αντίσταση και φαίνεται πως ο σχεδιασμός έχει επηρεαστεί από μια προσπάθεια για τελειότητα σε αυτό τον τομέα. Το αμάξωμα μοιάζει με μια μεγάλη σταγόνα, και κάθε καμπύλη βρίσκεται εκεί για να οδηγήσει τον αέρα σε κανάλια χωρίς πολλές διαταραχές, και όχι απλώς για να κάνει το Speedtail πιο όμορφο. Τα διάκενα μεταξύ των μερών είναι ελάχιστα, ενώ οι μπροστινοί τροχοί διαθέτουν πάνελ από ανθρακόνημα για περαιτέρω μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης από διαταραχές. 

Φυσικά, μια τέτοια προσπάθεια θα πήγαινε χαμένη αν η McLaren χρησιμοποιούσε κλασικούς καθρέφτες, και για αυτό τον λόγο τους αντικατέστησαν με μικρές ανασυρόμενες κάμερες που διαθέτουν ευρυγώνιους φακούς. Τέλος, είναι εντυπωσιακό το πως η McLaren κατάφερε να σχεδιάσει το τελείωμα του carbon-fiber αμαξώματος για να ενσωματώσει “ailerons” παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται σε αεροσκάφη. Για την αναδίπλωση των ailerons, χρησιμοποιείται ένα επιπλέον υδραυλικό σύστημα, αλλά το κομμάτι που μετατρέπεται σε αεροτομή είναι ένα εύκαμπτο μέρος του αμαξώματος και όχι ένα ξεχωριστό στοιχείο. Αυτή είναι μια υλοποίηση που την βλέπουμε για πρώτη φορά στην αυτοκίνηση. 

476490015_Side3Quarter.jpg.9b65cbb349964048fde4b9cae004205e.jpg

Στο εσωτερικό, θα βρούμε μια θέση οδήγησης τοποθετημένη κεντρικά και άλλες δύο στο πλάι αυτής, όλες ενσωματωμένες επάνω στο μονοκόκ σασί από ανθρακόνημα. Το φινίρισμα του δέρματος στα καθίσματα έγινε με τέτοιο τρόπο (directional) ούτως ώστε να επιτρέπει την άνετη επιβίβαση (γλίστρημα στην θέση), και μετέπειτα την ασφαλή συγκράτηση εκεί. Οι διακόπτες στο σαλόνι της Speedtail είναι ελάχιστοι αφού όλα πλέον γίνονται μέσω υψηλής ευκρίνειας touch-screen, ενώ υπάρχουν και άλλες 2 οθόνες στα άκρα για το mirror video feed (καθρέπτες). Στα εντυπωσιακά τεχνολογικά τρικ του εσωτερικού, έχουμε την ρυθμιζόμενη διαπερατότητα φωτός από το ηλεκτροχρωμικό γυαλί που αγκαλιάζει όλο το κόκπιτ, οπότε ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ακριβώς πόσο φιμέ θα είναι τα τζάμια του, και σε ποια σημεία. Μέσα στο ίδιο γυαλί υπάρχουν επίσης τα LED φωτισμού της καμπίνας, ενώ η πανοραμική ορατότητα που προσφέρει είναι πραγματικά εξαιρετική για hypercar, και όχι μόνο. 

mclaren-speedtail-015.jpg.af358eae8c601351a4fecde4ab8162a4.jpg

Τέλος, τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Speedtail και οι επιδόσεις που τα συνοδεύουν δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα ακόμη. Αξίζει όμως να αναφέρουμε τα όσα είναι ήδη γνωστά από την McLaren. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή λοιπόν, αυτό είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο που έχουν προσφέρει στο αγοραστικό κοινό, με τελική που φτάνει τα 403 km/h, ενώ τα πρώτα 300 km/h έρχονται σε μόλις 12.8 δευτερόλεπτα. Το βάρος του αυτοκινήτου είναι 1430 κιλά, και λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι τα πάντα στο Speedtail είναι φτιαγμένα από ανθρακόνημα, το βάρος θα έπρεπε να ήταν χαμηλότερο. Η απάντηση είναι πως η μονάδα ισχύος των 1050 ίππων είναι υβριδική, οπότε υπάρχουν και μπαταρίες που αυξάνουν το βάρος. Φυσικά, το κέρδος από την παρουσία ηλεκτροκινητήρων είναι μεγαλύτερο από τον συμβιβασμό του μεγαλύτερου βάρους, αφού μιλάμε για το απόλυτο hypercar της McLaren όπως δήλωσε και ο CEO της εταιρίας, Mike Flewitt.

Engadget