Το τέλος του παραδοσιακού δακτυλίου με τα ζυγά και μονά στην Αθήνα πλησιάζει, καθώς η κυβέρνηση σχεδιάζει ένα νέο ψηφιακό σύστημα περιορισμού της κυκλοφορίας.

Όπως αναφέρει το newsauto, ο δακτύλιος της Αθήνας, όπως τον γνωρίσαμε τις τελευταίες δεκαετίες, φτάνει στο τέλος του. Το παραδοσιακό σύστημα με τα ζυγά και μονά κρίνεται πλέον παρωχημένο και αναποτελεσματικό, ενώ στη θέση του σχεδιάζεται ένα νέο ψηφιακό πλαίσιο που θα βασίζεται στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα των οχημάτων.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, χρειάζεται ένα πιο σύγχρονο πλαίσιο με βάση την τεχνολογία και τη δίκαιη κατανομή των περιορισμών. Κύριος στόχος των νέων μέτρων είναι η απομάκρυνση από το κέντρο της πόλης των παλαιότερων και πιο ρυπογόνων αυτοκινήτων.

Στο στόχαστρο μπαίνουν τα οχήματα που αντιστοιχούν στις παλαιές ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών. Πρόκειται για τα αυτοκίνητα κατηγορίας Euro 1 που κυκλοφόρησαν από το 1992, τα Euro 2 από το 1996, τα Euro 3 από το 2000 και τα Euro 4 από το 2005. Όπως αναφέρεται, τα οχήματα αυτά εκπέμπουν πολλαπλάσιους ρύπους και θεωρούνται υπεύθυνα για το μεγαλύτερο μέρος της ατμοσφαιρικής επιβάρυνσης στο κέντρο της Αθήνας.

Το νέο μοντέλο θα στηριχθεί στην ψηφιακή εποχή, με ηλεκτρονική άδεια εισόδου που θα ελέγχεται μέσω εφαρμογών και καμερών αναγνώρισης πινακίδων. Η απλή εναλλαγή ζυγών και μονών θα αντικατασταθεί από ένα σύστημα που θα διαφοροποιεί την πρόσβαση ανάλογα με τον τύπο του οχήματος και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

Οι νέες κατηγορίες οχημάτων θα περιλαμβάνουν τρία επίπεδα πρόσβασης. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν χωρίς κανέναν περιορισμό. Τα plug-in υβριδικά και τα οχήματα τελευταίας τεχνολογίας Euro 6 με χαμηλές εκπομπές CO₂ θα απολαμβάνουν προνομιακή μεταχείριση. Αντίθετα, τα παλαιότερα οχήματα θα αντιμετωπίσουν σημαντικούς περιορισμούς ή ακόμα και πλήρη απαγόρευση εισόδου στο κέντρο.

Όπως τονίζουν οι ειδικοί, ο νέος δακτύλιος θα λειτουργήσει ουσιαστικά σαν μοχλός πίεσης για την απόσυρση των παλιών αυτοκινήτων, κάτι που κρίνεται απαραίτητο για να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα στην πρωτεύουσα.

Η κυβέρνηση εξετάζει παράλληλα τρόπους για να εξασφαλίσει ότι οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι στο κέντρο δεν θα αποκλειστούν από την καθημερινότητά τους. Προβλέπονται ειδικά δικαιώματα πρόσβασης για όσους το χρειάζονται πραγματικά, ενώ σχεδιάζεται να τεθεί το νέο πλαίσιο σε δημόσια διαβούλευση για να υπάρξει συμμετοχή και συναίνεση.

Σημαντική θεωρείται και η παράλληλη ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που αποτελούν το πιο ουσιαστικό αντίβαρο στη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου. Για την ώρα πάντως δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για το πότε θα ενεργοποιηθεί ο νέος "ψηφιακός" δακτύλιος στην Αθήνα.

  • Like 1
  • Haha 7