Το Seagull της BYD αναμένεται να διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα στο 2025, υπερτερώντας αισθητά έναντι του ανταγωνισμού σε επίπεδο τιμής.

Οικονομικές προτάσεις από την Κίνα, στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κάνουν ήδη την εμφάνισή τους στην Ευρώπη, υποσκάπτοντας τη θέση μίας από τις ισχυρότερες βιομηχανίες της Γηραιάς Ηπείρου. Η BYD Co., η οποία ξεπέρασε την Tesla στα τέλη του 2023 ως η μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρία ηλεκτρικών οχημάτων διεθνών, ετοιμάζεται να ανατρέψει τα δεδομένα.

Η κινεζική εταιρία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να διαθέσει στην Ευρώπη μέσα στο 2025 το hatchback που έχει αναπτύξει, με την ονομασία Seagull. Το αυτοκίνητο προσφέρει πολυτελή στοιχεία, όπως περιστρεφόμενη οθόνη αφής και ασύρματη φόρτιση κινητών, ενώ διατίθεται έναντι ποσού μικρότερου των 10.000 δολαρίων στην Κίνα. Ακόμη κι αν συνυπολογιστούν οι δασμοί και οι όποιες τροποποιήσεις απαιτηθούν, ώστε να καλυφτούν τα πρότυπα που θέτει η Ευρώπη, στελέχη της BYD εκτιμούν ότι θα είναι σε θέση να διαθέσουν στην αγορά το Seagull με τιμή που δεν θα ξεπερνά τα 20.000 ευρώ.

 Αυτό σημαίνει πως το τετραθέσιο όχημα θα πωλείται με κόστος αισθητά χαμηλότερων των προτάσεων που διαθέτουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς επιχειρούν να γεφυρώσουν το καταναλωτικό κενό που δημιουργείται, ενόψει της μετάβασης σε καθαρότερες μορφές ενέργειας. Η επικείμενη άφιξη του Seagull προφανώς αυξάνει την πίεση στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, αν θέλουν να διατηρήσουν κυρίαρχη θέση στην εποχή μετά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Εντωμεταξύ, η έρευνα που έχει ξεκινήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, σχετικά με το καθεστώς των κρατικών επιχορηγήσεων στην Κίνα είναι μάλλον απίθανο να εξαλείψει την απειλή.

"Παρακολουθούμε πολύ στενά το συγκεκριμένο μοντέλο και άλλα που πρόκειται να παρουσιαστούν από κινεζικές εταιρίες ηλεκτρικών οχημάτων", δήλωσε ο Μάρτιν Σάντερ, επικεφαλής του ευρωπαϊκού σκέλους των δραστηριοτήτων της Ford. "Φυσικά, ανησυχούμε όταν εμφανίζεται νέος ανταγωνισμός στην αγορά".

Το Seagull έχει συγκεντρώσει πολύ θετικές κριτικές για την ποιότητα κατασκευής, το σχεδιασμό και την τεχνολογία που ενσωματώνει η BYD σε ένα όχημα με τέτοια τιμή. Μάλιστα, η κινεζική εταιρία σκοπεύει να συνεχίσει στην ίδια κατεύθυνση, παρουσιάζοντας ένα υψηλότερης ποιότητας όχημα, κόστους 25.000 ευρώ, πριν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το Seagull, όπως δήλωσε ο Μάικλ Σου, Γενικός Διευθυντής της BYD στην Ευρώπη, στη διάρκεια εκδήλωσης στο Λονδίνο νωρίτερα αυτό το μήνα. Η BYD σχεδιάζει να κατασκευάσει δύο εργοστάσια στην Ευρώπη, που θα τη βοηθήσουν να μετριάσει την επίδραση τυχόν δασμών που θα επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση ώστε να ανακόψει την πορεία της.

 Το μοντέλο καταγράφει ήδη αξιόλογη πορεία στο εξωτερικό. Στο Μεξικό, όπου κυκλοφορεί ως Dolphin Mini, οι οδηγοί συρρέουν για να αποκτήσουν το κόστους 19.780 δολαρίων αυτοκίνητο, από τη στιγμή που παρουσιάστηκε το Φεβρουάριο, παρά το γεγονός ότι το δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην κεντροαμερικανική χώρα δεν είναι το καλύτερο.

Η BYD είναι μεταξύ των πρώτων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών που όλο και περισσότερο στρέφονται προς τις αγορές του εξωτερικού, έχοντας κατακτήσει κυρίαρχη θέση στην αγορά της Κίνας. Ο Ίλον Μασκ, διευθύνων σύμβουλος της Tesla, προειδοποίησε τον Ιανουάριο ότι οι κινεζικές εταιρίες "βασικά θα διαλύσουν" τις περισσότερες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αν δεν δημιουργηθούν εμπορικά αναχώματα.

Παρότι ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν αποφάσισε να προχωρήσει σχεδόν στον τετραπλασιασμό των δασμών που επιβάλουν οι ΗΠΑ στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ουσιαστικά τερματίζοντας κάθε συζήτηση για εισαγωγή τους στις ΗΠΑ, οι δασμοί στην Ευρώπη είναι περιπλοκότερο ζήτημα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης εξαρτώνται περισσότερο από την κινεζική αγορά σε σχέση με τις αντίστοιχες της Αμερικής, γεγονός που τις καθιστά ευάλωτες σε τυχόν αντίμετρα. Αυτό ακριβώς επισήμανε και το Πεκίνο την Τετάρτη, αφήνοντας να εννοηθεί πως θα προχωρούσε στην επιβολή δασμών της τάξης του 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, κίνηση που θα έπληττε ιδιαίτερα τον όμιλο Mercedes-Benz καθώς και τη BMW.

Εκτός αυτού, τα σχέδια της Ευρώπης να προχωρήσει στη σταδιακή απόσυρση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης προϋποθέτει και την ύπαρξη οικονομικότερων αυτοκινήτων, ώστε να ενισχυθεί η μαζική υιοθέτησή τους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε έρευνα σχετικά με τις κρατικές επιχορηγήσεις των κινεζικών εταιριών πέρυσι και πλησιάζει στην έκδοση απόφασης για την αύξηση των δασμών που επιβάλει, όμως ορισμένα στελέχη της αγοράς και ειδικοί διαφωνούν με μια τέτοια εξέλιξη.

"Οι δασμοί δεν πρέπει να εφαρμόζονται για να μας προστατέψουν από τον ουσιώδη ανταγωνισμό", δήλωσε η Τζούλια Πολισκάνοβα, στέλεχος της Transport & Environment, που ασχολείται με ζητήματα που άπτονται της αυτοκινητοβιομηχανίας. "Το ζητούμενο, πέρα από την επίτευξη των κλιματικών στόχων, που είναι ζωτικής σημασίας, είναι να έχουμε θέσεις εργασίας [στην Ευρώπη] και η αποδέσμευση από τον άνθρακα να μην οδηγήσει στην αποβιομηχάνιση".

  • Like 8
  • Haha 5