Η Tesla βρίσκεται στη διαδικασία κυκλοφορίας μιας ενημέρωσης λογισμικού για περισσότερα από 2 εκατομμύρια οχήματά της στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Αυτό περιλαμβάνει σχεδόν όλα τα οχήματα Model S, Y, X και 3 που έχουν πωληθεί στη χώρα. Σκοπός αυτών των ενημερώσεων είναι να διορθωθεί ένα ελάττωμα στο σύστημα Autopilot.

Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) εξέδωσε ανακοίνωση ανάκλησης για τα εν λόγω οχήματα τη Δευτέρα. Η ενέργεια αυτή έγινε μετά από διετή έρευνα σχετικά με μια σειρά ατυχημάτων στα οποία ενεπλάκησαν οχήματα της Tesla που λειτουργούσαν με το σύστημα Autopilot, μια λειτουργία που είναι στάνταρ σε όλα τα νέα οχήματα της εταιρείας. Η NHTSA ανέφερε στην ειδοποίηση ανάκλησης ότι όταν η λειτουργία Autosteer ενεργοποιείται υπό ορισμένες συνθήκες, τα χειριστήρια της λειτουργίας αυτής ενδέχεται να μην είναι αρκετά εμφανή ή εκτεταμένα ώστε να αποτρέπουν την κακή χρήση από τον οδηγό. Αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να αυξήσει τον κίνδυνο ατυχήματος.

Η ειδοποίηση ανάκλησης ισχύει για τα ακόλουθα μοντέλα οχημάτων Tesla που είναι εξοπλισμένα με τη λειτουργία Autosteer, μια λειτουργία υποβοήθησης του οδηγού που αποτελεί μέρος του βασικού πακέτου Autopilot της Tesla:

- Μοντέλο S (2012-2023)
- Μοντέλο X (2016-2023)
- Μοντέλο 3 (2017-2023)
- Μοντέλο Y (2020-2023)

Παρόλο που η NHTSA το έχει χαρακτηρίσει ως "ανάκληση προϊόντος", η Tesla σχεδιάζει να διορθώσει το πρόβλημα στα επηρεαζόμενα οχήματα μέσω μιας over-the-air ενημέρωσης λογισμικού. Η Tesla έχει δηλώσει ότι η ενημέρωση αυτή θα κυκλοφορήσει "στις 12 Δεκεμβρίου ή λίγο μετά". Η ενημέρωση, γνωστή ως έκδοση λογισμικού 2023.44.30, θα παρέχεται δωρεάν στους πελάτες.

Η ενημέρωση περιλαμβάνει την προσθήκη επιπλέον στοιχείων ελέγχου και ειδοποιήσεων που υπενθυμίζουν στους οδηγούς να διατηρούν τον πλήρη έλεγχο του οχήματος όταν ενεργοποιείται το Autosteer. Η ενημέρωση περιορίζει επίσης τη χρήση του Autosteer "όταν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την ενεργοποίηση", πράγμα που σημαίνει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, η λειτουργία θα απενεργοποιείται πλήρως.

Σύμφωνα με τα έγγραφα της ανάκλησης, η Tesla είχε αρκετές συναντήσεις με την NHTSA μεταξύ της 16ης Οκτωβρίου και της 4ης Δεκεμβρίου για να συζητήσει πώς θα αντιμετωπίσει τις ανησυχίες του οργανισμού. Στις 5 Δεκεμβρίου επιτεύχθηκε συμφωνία σχετικά με τις προτεινόμενες λύσεις, παρόλο που η Tesla δεν συμφωνούσε με την ανάλυση του οργανισμού. Από τις 8 Δεκεμβρίου, η Tesla έχει εντοπίσει εννέα αξιώσεις εγγύησης που "ενδέχεται να σχετίζονται" με τα ελαττώματα του Autosteer.

Ενώ τεχνικά δεν πρόκειται για πραγματική ανάκληση, η Tesla έχει ήδη εκδώσει αρκετές πραγματικές ανακλήσεις και ενημερώσεις λογισμικού το 2023. Αυτές αφορούσαν ελαττώματα στο hardware και τα συστήματα υποβοήθησης. Από το 2016, η NHTSA έχει ξεκινήσει πάνω από 50 έρευνες για ατυχήματα που αφορούν οχήματα της Tesla, τα οποία πιθανολογείται ότι συνδέονται με το Autopilot.

  • Like 2