Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) διερευνά αναφορές για προβλήματα με το τιμόνι (ή το σύστημα διεύθυνσης υδραυλικής υποβοήθησης) στα οχήματα Model 3 και Model Y του 2023 με οδηγούς να υποστηρίζουν ότι κατά τη διάρκεια της οδήγησης το τιμόνι απέτυχε να υπακούσει στις εντολές τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ενδέχεται να επηρεάζονται περίπου 280.000 οχήματα από τα αποτελέσματα της έρευνας, που πρώτο αποκάλυψε το ειδησεογραφικό κανάλι CNBC.

Η Αμερικάνικη Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας αναφέρει ότι έγινε δέκτης καταγγελιών (ξεπερνούν τις 12 σε αριθμό) στις οποίες οι οδηγοί κάνουν λόγο για απώλεια του ελέγχου του συστήματος διεύθυνσης των οχημάτων τους. Πέντε οδηγοί υπέβαλαν καταγγελίες για αδυναμία διεύθυνσης του οχήματος ενώ άλλα επτά άτομα ανέφεραν απώλεια ισχύος που είχε ως αποτέλεσμα να αντιμετωπίσουν δυσκολίες χειρισμού των οχημάτων τους.

Σε μία από τις καταγγελίες διαβάζουμε: «Το τιμόνι του οχήματος έχασε την υποβοήθηση με αποτέλεσμα το τιμόνι να κολλήσει στην ευθεία αν και μόνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Το όχημα ήταν δυνατό να κινηθεί μόνο σε ευθεία πορεία προς τα εμπρός ή προς τα πίσω χωρίς ωστόσο να μπορεί να στρίψει. Η απενεργοποίηση και η ενεργοποίηση εκ νέου δεν βοήθησε στην επίλυση του προβλήματος. Το αυτοκίνητο έπρεπε να ρυμουλκηθεί σε κέντρο σέρβις της Tesla».

Η Tesla υπόκειται επί του παρόντος σε αρκετές έρευνες για ελαττώματα, συμπεριλαμβανομένης και μίας έρευνας που εξετάζει αναφορές για αποκόλληση του τιμονιού στα SUVs τύπου Model Y την ώρα που τα οχήματα βρισκόντουσαν εν κινήσει. Η Αμερικάνικη υπηρεσία οδικής ασφάλειας έχει δεχτεί επίσης περισσότερες από 800 καταγγελίες και παράπονα για προβλήματα «φανταστικής πέδησης» (phantom braking) όπου τα οχήματα της Tesla φρενάρουν ξαφνικά ανταποκρινόμενα σε αόρατους κινδύνους ή σε ανύπαρκτες καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Η εταιρεία αναγκάστηκε να προχωρήσει επίσης στη διάθεση μίας ενημέρωσης λογισμικού OTA (Over-The-Air) σε 1,1 εκατομμύρια οχήματα στην Κίνα για να αντιμετωπίσει ένα ζήτημα με την πέδηση και την επιτάχυνση των  σε ένα πρόβλημα πέδησης και επιτάχυνσης. Αρκετοί ιδιοκτήτες οχημάτων που είχαν το παραπάνω πρόβλημα κατέθεσαν αγωγές ενάντια στην εταιρεία.

Η Tesla επίσης βρίσκεται αντιμέτωπη με πιθανή ανάκληση των προϊόντων Autopilot και Full Self-Driving για πάνω από 12 περιστατικά στα οποία οχήματα που λειτουργούσαν με ενεργοποιημένο το σύστημα υποβοήθησης του οδηγού προσέκρουσαν σε σταματημένα οχήματα έκτακτης ανάγκης. Πολλές υπηρεσίες επιβολής του νόμου, από την Γενική Εισαγγελία της Καλιφόρνια μέχρι το Υπουργείο Δικαιοσύνης, διερευνούν επίσης ζητήματα που σχετίζονται με τις πρακτικές ασφάλειας και μάρκετινγκ της Tesla.

Πολλές πάντως είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που βρίσκονται αντιμέτωπες με έρευνες και ανακλήσεις οχημάτων εξαιτίας ελαττωμάτων που ανακαλύφθηκαν. Πρόσφατα για παράδειγμα, η Ford αναγκάστηκε να ανακαλέσει σχεδόν 900.000 οχήματα τύπου F-150 εξαιτίας ενός προβλήματος στο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, το οποίο έμπαινε σε λειτουργία αναπάντεχα κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Αυτό ωστόσο που καθιστά την περίπτωση της Tesla μοναδική, είναι η ικανότητα της να αντιμετωπίζει πολλά σφάλματα και ελαττώματα με ενημερώσεις λογισμικού. Η εταιρεία πάντως έχει πραγματοποιήσει και τις περισσότερες… ανακλήσεις (έστω και «εικονικές» σε πολλές περιπτώσεις καθώς όπως αναφέραμε τα περισσότερα ζητήματα επιλύονται με τη διάθεση μίας ενημέρωσης λογισμικού μέσω ασύρματης σύνδεσης) από τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες. Από τις 400 ανακλήσεις που εκδόθηκαν το 2022 και είχαν αντίκτυπο σε περισσότερα από 25 εκατομμύρια οχήματα, η Tesla κατείχε τις τέσσερις από τις πέντε πρώτες θέσεις στη λίστα που συνέταξε η εταιρεία ερευνών iSeeCars.com.

  • Thanks 1